Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alttu
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 519
    • Nummela

    Originally posted by veku View Post
    Kyllä nuo hyvin lämpöjä pitää ajossa, maanantaina +300km ajoin pakkasta matkalla 20-24c ja lämmöt tapitti koko ajan 100 asteessa.

    Ainoa ongelma oli tuulilasin huurtuminen alkumatkasta, onko muilla ollut vastaavaa ?
    Varsinkin se keskikohta siinä kaiuttimen kohdalla...

    Autossa tehdas webasto.
    Ei huurtumis ongelmaa mutta alusta "ongelmaa", jos nyt ongelmaksi voi sanoa, nimenomaan kovalla pakkasella. Muistelen että joskus myös mainitsit asiasta..? Löytyikö tuolle syytä vai kuuluuko asiaan?

    Itsellä lähin takapää tuntuu todella kovalta. Esim. hodste töyssyyn ajettaessa perä käyttäytyy huomattavasti normaalia jäykemmin, lyö ns. takaisin.
    F15 30d ///M-SPORT
    Ex.
    F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      Koeajolla



      Kyseistä yksilöä kävimme kaverilleni katsomassa ja lyhyellä koeajolla.
      Auto toimi kuten pitää muutamia mitättömiä ongelmia lukuunottamatta, akku oli lähes tyhjä mutta käynnistyi kuitenkin ensin ontuen mutta käynti tasoittui pian. Lisäksi oli kuskin takarengas tyhjä, ilmoitteli näytössä.

      Minua jäi askarruttamaan kuitenkin hieman:
      - ohjauspyörän sileä nahkapinta, 90tkm kun omassa kaikki "näpyt" tallella ja mittarissa pitkälle 150tkm.
      - huoltovihkon suomessa tehty viimeinen huoltomerkintä, tasan 90000km, Bemu oy/tuusula 5/2014.
      - iDriven huoltovalikko, seuraava huolto 24000km (myös ns. "nosturihuolto"), huollettu 90000km ja mittarissa 91265km
      Last edited by BMW525Xda; 13-01-2015, 22:33.

      Comment

      • N54
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2012
        • 526
        • Satakunta

        Originally posted by BMW525Xda View Post
        http://www.nettiauto.com/bmw/525/6691109

        Kyseistä yksilöä kävimme kaverilleni katsomassa ja lyhyellä koeajolla.
        Auto toimi kuten pitää muutamia mitättömiä ongelmia lukuunottamatta, akku oli lähes tyhjä mutta käynnistyi kuitenkin ensin ontuen mutta käynti tasoittui pian. Lisäksi oli kuskin takarengas tyhjä, ilmoitteli näytössä.

        Minua jäi askarruttamaan kuitenkin hieman:
        - ohjauspyörän sileä nahkapinta, 90tkm kun omassa kaikki "näpyt" tallella ja mittarissa pitkälle 150tkm.
        Eikös ratin nahka olekin F10:ssä uutena jo sileämpää verrattuna E60. Kannattaa kysyä merkkiliikkeestä mitä historiatietoja autosta löytyy, huollot/avaimenlukemiset tallentuu merkkiliikkeen tietokantaan.

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by alttu View Post
          Ei huurtumis ongelmaa mutta alusta "ongelmaa", jos nyt ongelmaksi voi sanoa, nimenomaan kovalla pakkasella. Muistelen että joskus myös mainitsit asiasta..? Löytyikö tuolle syytä vai kuuluuko asiaan?

          Itsellä lähin takapää tuntuu todella kovalta. Esim. hodste töyssyyn ajettaessa perä käyttäytyy huomattavasti normaalia jäykemmin, lyö ns. takaisin.
          Ei ole löytynyt mitään sen jälkeen, paitsi akku ilmoittelee uusinnan tarpeesta.
          Tai no auto seisoi viikon verran katoksessa ja lähdin ajamaan toissapäivänä , niin eka montussa perä oli löysemmän tuntuinen saattoi olla vaan kuvitelmaa kun sen jälkeen ajoin 150 km ilman mitään vastavaaa.
          Eli mulla oli silloin yhden kerran se ongelma kuin jousitus olisi comfort ++++,eli tuntui kuin olisi pohjannut tosi helposti.
          Tuo "vika" korjaantui käynnistyksen jälkeen.

          Originally posted by BMW525Xda View Post
          http://www.nettiauto.com/bmw/525/6691109

          Kyseistä yksilöä kävimme kaverilleni katsomassa ja lyhyellä koeajolla.
          Auto toimi kuten pitää muutamia mitättömiä ongelmia lukuunottamatta, akku oli lähes tyhjä mutta käynnistyi kuitenkin ensin ontuen mutta käynti tasoittui pian. Lisäksi oli kuskin takarengas tyhjä, ilmoitteli näytössä.

          Minua jäi askarruttamaan kuitenkin hieman:
          - ohjauspyörän sileä nahkapinta, 90tkm kun omassa kaikki "näpyt" tallella ja mittarissa pitkälle 150tkm.
          - huoltovihkon suomessa tehty viimeinen huoltomerkintä, tasan 90000km, Bemu oy/tuusula 5/2014.
          - iDriven huoltovalikko, seuraava huolto 24000km (myös ns. "nosturihuolto"), huollettu 90000km ja mittarissa 91265km
          Ratissahan ei ole mitään näppyjä koskaan ollutkaan, eli sileä sen kuuluu ollakin.
          Onkohan tuo auto ollut kohta 8-9kk auto liikkeessä\lähes ajamatta jolloin akku ja rengas tyhjentyneet ?
          Varusteitahan tuossa ei näyttäs aivan hirveesti olevan..
          Last edited by veku; 14-01-2015, 07:55.
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1399
            • Kuopio

            Jahas, kohta olisi huolto tarpeellinen. Ei taida laakkosella tämä veijari vierailla, menee tutulle luottokorjaamolle.

            Mutta eipä ne osat ja öljyt sielläkään edullisia ole joten Ebay tms kutsuu. Tilaan jonku inspektion paketin ja sillä mennään, hinta tippuu aika radikaalisti ja tähän mennessä e60 kanssa pelasi ihan hyvin.

            Mutta ölkät... ne vois tilailla jostain, ja eritoten kun kilsat on kohta 130tkm niin voisi harkita sitä laatikon huuhteluöljyvaihtoa pohjineen. Onkos kokemuksia? Ravenol 8hp sinne taitaa upota, 10l maksaa sen 250€ n. suurinpiirtein..

            Onko kokemuksia tämän uudemman ölkänvaihdoista? 100kmiles taitaa olla ZF:n ilmoittama suositeltu vaihtoaika.

            Edit:itse asiassa ebay service kit ZF öljyillä (8l) ja öljypohja on 265€ kotiin kannettuna. Eli ei paha. Mutta tartteis pari literiä ölkkää varalle varmaan valutusta varten.
            Last edited by Ceeray; 14-01-2015, 22:33.
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • jms1601
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 338
              • P-Pohjanmaa

              Originally posted by alttu View Post
              Ei huurtumis ongelmaa mutta alusta "ongelmaa", jos nyt ongelmaksi voi sanoa, nimenomaan kovalla pakkasella. Muistelen että joskus myös mainitsit asiasta..? Löytyikö tuolle syytä vai kuuluuko asiaan?

              Itsellä lähin takapää tuntuu todella kovalta. Esim. hodste töyssyyn ajettaessa perä käyttäytyy huomattavasti normaalia jäykemmin, lyö ns. takaisin.
              Sama ominaisuus täälläkin, pakkasella lyö kovaa takas kun ajat koloon. Pidinmpä tämän jälkeen kovimmat pakkaset tallissa ja ongelma poistui. Liekkö sitte aiheuttanut jotain jäätymistä/jäätä nollakelit ja loska ja siihen perään heti 15-20 asteen pakkaset. Katellaan mitä sanoo seuraavilla pakkasilla.

              Niin lasinhuurtumiseen voi auttaa niinkin yksikertainen konsti kuin etulasin pesu sisäpuolelta.
              Last edited by jms1601; 14-01-2015, 22:51.
              530e G30 M-Sport -21
              ***********************
              Ex Audi A6 allroad -17
              Ex X5 xd30 M-Sport -14
              Ex 530dA F11 M-Sport -11
              Ex E61 530xD M-Sport -08
              Ex 530DAT E61
              Ex E39 M-Sport

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2855
                • Tampere

                Originally posted by Ceeray View Post
                Jahas, kohta olisi huolto tarpeellinen. Ei taida laakkosella tämä veijari vierailla, menee tutulle luottokorjaamolle.

                Mutta eipä ne osat ja öljyt sielläkään edullisia ole joten Ebay tms kutsuu. Tilaan jonku inspektion paketin ja sillä mennään, hinta tippuu aika radikaalisti ja tähän mennessä e60 kanssa pelasi ihan hyvin.

                Mutta ölkät... ne vois tilailla jostain, ja eritoten kun kilsat on kohta 130tkm niin voisi harkita sitä laatikon huuhteluöljyvaihtoa pohjineen. Onkos kokemuksia? Ravenol 8hp sinne taitaa upota, 10l maksaa sen 250€ n. suurinpiirtein..

                Onko kokemuksia tämän uudemman ölkänvaihdoista? 100kmiles taitaa olla ZF:n ilmoittama suositeltu vaihtoaika.

                Edit:itse asiassa ebay service kit ZF öljyillä (8l) ja öljypohja on 265€ kotiin kannettuna. Eli ei paha. Mutta tartteis pari literiä ölkkää varalle varmaan valutusta varten.
                Muista sitten että se "Vehicle Check"-huolto pitää tehdä ajallaan. Tekijän ei tarvitse olla marmori mutta BMW:n checklistissä olevat asiat pitää tarkistaa ja jonkinlainen pöytäkirja liikkeen leimoin jne pitää olla. Muuten koritakuu ei ole voimassa.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17509
                  • Turku

                  Originally posted by böntti View Post
                  Muista sitten että se "Vehicle Check"-huolto pitää tehdä ajallaan. Tekijän ei tarvitse olla marmori mutta BMW:n checklistissä olevat asiat pitää tarkistaa ja jonkinlainen pöytäkirja liikkeen leimoin jne pitää olla. Muuten koritakuu ei ole voimassa.
                  Onko tätä tarkistuslistaa jossakin F- ja E6x-sarjaan?
                  Näillä mennään:
                  - BMW E81 118i since 2017
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2855
                    • Tampere

                    Originally posted by Laku View Post
                    Onko tätä tarkistuslistaa jossakin F- ja E6x-sarjaan?
                    E6x
                    F1x

                    Nämä on ISTA:sta mutta siitä huolimatta omalla vastuulla sitten.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17509
                      • Turku

                      Originally posted by böntti View Post
                      E6x
                      F1x

                      Nämä on ISTA:sta mutta siitä huolimatta omalla vastuulla sitten.
                      Kiitos! Löytyykö noihin muita vastaavia huolto-ohjelmanmukaisia juttuja?
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2678
                        • Tampere

                        F11 tavaratilan sisäkorkeus?

                        Tästä ketjusta löytyy varmaan F11 omistajia sen verran, että joku jos viitsisi käydä mittaamassa tavaratilan sisäkorkeuden (tavaratilan lattiasta sisäkattoon) ja ilmoittaa tuloksen, niin kiitollisena ottaisin tiedon vastaan. Joka puolelta internettiä löytyy kyllä tavaratilan litravetoisuus.

                        Onko muuten ko. korkeus muuttunut F11 vs. E61?

                        Tarvitsisi pari isompaa koarvatassua saada mahtumaan kyytiin ja valintapaine BMW F11 vs. Volvo V70 tavaratilan koon suhteen.
                        B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • pete95zhn
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 208
                          • Boostby

                          Lastausaukon keskikohdalla 66-67 cm, kasvaa eteenpäin mennessä. Näppituntumalta F11 on matalampi kuin E61.
                          Mutta, jos autovaihtoehdot ovat edellämainitut, laittaisin kyllä ne karvakasat ennemmin vaihtoon kuin ajaisin Vulvalla... Onneksi oma piski on viisikiloinen.
                          Pete

                          Menneet:
                          E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
                          Nyt:
                          F11 530 dTA '11 M-Sport
                          0,33x E46 M3 '01
                          G31 530eX TA '21 M-sport
                          996 turbo

                          fortistuning.fi

                          ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2678
                            • Tampere

                            Kiitoksia tiedosta, ja kommentista. En ole varma, voidaanko viisikiloisen kohdalla puhua koirasta, mutta mitä tulee mittoihin, niin Value V70 kohdalla tavaratilan sisäkorkeus on reilut 72 cm. Todennäköisesti baijerilaiseen kuitenkin päädytään, kun koiruudetkin on mallia Deutsche Dogge ja massat on 79 kg & 84 kg. Ristisiitos olisi häväistys.

                            B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • Ceeray
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1399
                              • Kuopio

                              F11 kontti tosiaan tuntuu ahtaammalta muodoiltaan kun toi E61. Lennokkeja kuskailen niin edelliseen pysty nakkaamaan takapaksiin, nykysin joutuu sovittamaan.. senttipeliä.
                              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                              Comment

                              • pete95zhn
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 208
                                • Boostby

                                Musta Mittelspitz, mutta itse asiassa sekä koira että auto (sekin on musta) ovat vaimon...
                                Pete

                                Menneet:
                                E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
                                Nyt:
                                F11 530 dTA '11 M-Sport
                                0,33x E46 M3 '01
                                G31 530eX TA '21 M-sport
                                996 turbo

                                fortistuning.fi

                                ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎