Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1399
    • Kuopio

    Enpä kyllä parempia grammareita kaivannut E61 kun tähän F11, Hifi Pro..

    Matalaa bassoa vois tietty lisätä lisäsubilla..
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3449
      • Janakkala

      Originally posted by Ceeray View Post

      Matalaa bassoa vois tietty lisätä lisäsubilla..
      No sitä ei ole koskaan liikaa
      Mutta miten sen toteuttaa, että äänen saa kuulumaan takaboksista samaan aikaan kabiiniin kuin penkkien alta tulevista subareista...
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • Stroop
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 284
        • Jyväskylä

        Mulla on kans tuo 677 ja tykkään, parhaat stereot mitä mulla on koskaan ollut. Tosin niin on kyllä koko autokin. Edistystä on tapahtunut kaikilla osa-alueilla vs. e60, mitä nyt sisustan materiaaleissa osittain on takapakkia. Listat ja muut muovihärpäkkeet oli e60:ssä tomerammat.

        Comment

        • 205/65-15H
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1422

          e61 Logic7 on ihan riittävän hyvä autokäyttöön imo. Käytettyä jos katselee niin hifit saa "ilman lisähintaa" ja siksi tuo B&O kiinnostaisi. Eli edelleen haluaisin ymmärtää mitä etua B&O tuo tullessaan vrt. 677. Laatua ja määrää, luulisin.
          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
          Ioniq5 AWD -22
          Leaf 40kwh -18

          Comment

          • JarnoE36
            BTCF Member
            • Jun 2009
            • 253
            • Uusimaa

            F10 Twinpower 2.0d koneen kestävyys

            Kestääkö tuossa Twinpowerissa 2012 2.0d f10:ssä kone ajaa 250tkm jakoketjun osalta? Luulisi että olisi korjattu kestäväksi vai kuinka uusista noista on jakoketjuja mennyt.

            Esim. Tällainen olisi jo kivan hintainen:
            Jarppa

            Toyota GT86
            (330d Sport F31 N57 2014)
            ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
            (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
            ( 530da E60 M57N2 2006)
            ( 520da E60 2006)
            ( 520 E39x3)
            (E46x2)
            (Z3)

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3449
              • Janakkala

              Originally posted by JarnoE36 View Post
              Kestääkö tuossa Twinpowerissa 2012 2.0d f10:ssä kone ajaa 250tkm jakoketjun osalta? Luulisi että olisi korjattu kestäväksi vai kuinka uusista noista on jakoketjuja mennyt.

              Esim. Tällainen olisi jo kivan hintainen:
              http://m.nettiauto.com/bmw/520/76242...t=7&vifNav=Y#1
              Varmasti kestää, ja kestää enempikin ajaa
              Toi ei ole sitten aito M-Sport, eli kannattaa tutkia onko puskurit millä tyylillä asenneltu ja kuinka oikeaoppisesti. Ja onko aidot vai halpa kovamuovia.
              Ihmetyttää mistä toi sana "sport" on tuohon vetästy
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • JarnoE36
                BTCF Member
                • Jun 2009
                • 253
                • Uusimaa

                F10 520d malleja alkaa saamaan jo 60-80tkm ajettuja noin 30-32k€:lla. Mutta onko se sitten oltava uudempi twinpower- kone että ei ole jakoketjuongelmia?

                Kun en haluaisi laittaa yli 30 tonnia autio huomatakseni että pitää ruveta ketjuremonttiin. Vai ylireagoinko minä noiden N47 "yksittäistapausten vuoksi?

                Alkaa vähän E60 käymään omaan silmään vanhan näköiseksi. Omaa kun vertaa F10:iin tai uusimpiin keskiluokan kippoihin kuten Passattiin ja Optimaan. Mutta onhan se vähän hankalaa mennä 3.0d jälkeen 2.0d tai downshifting vekottimiin
                Jarppa

                Toyota GT86
                (330d Sport F31 N57 2014)
                ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                ( 530da E60 M57N2 2006)
                ( 520da E60 2006)
                ( 520 E39x3)
                (E46x2)
                (Z3)

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 4978
                  • Paimio

                  Originally posted by JarnoE36 View Post
                  F10 520d malleja alkaa saamaan jo 60-80tkm ajettuja noin 30-32k€:lla. Mutta onko se sitten oltava uudempi twinpower- kone että ei ole jakoketjuongelmia?

                  Kun en haluaisi laittaa yli 30 tonnia autio huomatakseni että pitää ruveta ketjuremonttiin. Vai ylireagoinko minä noiden N47 "yksittäistapausten vuoksi?

                  Alkaa vähän E60 käymään omaan silmään vanhan näköiseksi. Omaa kun vertaa F10:iin tai uusimpiin keskiluokan kippoihin kuten Passattiin ja Optimaan. Mutta onhan se vähän hankalaa mennä 3.0d jälkeen 2.0d tai downshifting vekottimiin
                  Itse ainakin päätin heti että noista nelosista pysytään kaukana, liikaa on kauhutarinoita...eikä vissiin suurempaa parannusta ole tapahtunut vieläkään!

                  Ja kyllähän sen nyt muutenkin kutonen sentään tämän kokoisessa autossa pitää olla!
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    Originally posted by TheRipper View Post
                    Itse ainakin päätin heti että noista nelosista pysytään kaukana, liikaa on kauhutarinoita...eikä vissiin suurempaa parannusta ole tapahtunut vieläkään!

                    Ja kyllähän sen nyt muutenkin kutonen sentään tämän kokoisessa autossa pitää olla!
                    Yllättävän nöyrästi tuo 2-litranen neloskone ja laatikko toimii yhteen, ainakin tossa tuplaturboversiossa. Jos vaan sais sen äänen häviämään
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • JP-76
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 1060
                      • Kanta-Häme

                      Originally posted by touring39 View Post
                      Yllättävän nöyrästi tuo 2-litranen neloskone ja laatikko toimii yhteen, ainakin tossa tuplaturboversiossa. Jos vaan sais sen äänen häviämään
                      ASD:tä kehiin, sillä saat vaikka v8:n murinat (mutta vain hyttiin )
                      Kalusto:
                      BMW 550i xDrive -14
                      BMW S1000R -17
                      Toyota Proace -15

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 4978
                        • Paimio

                        Originally posted by touring39 View Post
                        Yllättävän nöyrästi tuo 2-litranen neloskone ja laatikko toimii yhteen, ainakin tossa tuplaturboversiossa. Jos vaan sais sen äänen häviämään
                        Sepä se!

                        Tämä kasilovinen häkellyttävän hienosti toimiva loota varmaankin kyllä toimii loistavasti pienemmän koneenkin jatkeena. Ja onhan tuossakin vääntöä jo vaikka muille jakaa.
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • cabrio
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2005
                          • 114
                          • Espoo

                          Onko kokemuksia aktiiviohjauksen kestävyydestä ja miten kallis remontti jos tulee vikoja? Autolla ajettu 95tkm missä ko. varuste.
                          X4 -18
                          Z4 2.5si -07

                          Comment

                          • 205/65-15H
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1422

                            Originally posted by TheRipper View Post
                            Sepä se!

                            Tämä kasilovinen häkellyttävän hienosti toimiva loota varmaankin kyllä toimii loistavasti pienemmän koneenkin jatkeena. Ja onhan tuossakin vääntöä jo vaikka muille jakaa.
                            Ja 525 vs. 530 vie käytännössä litran vähemmän ainakin kehän sisäpyörityksessä.
                            e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                            e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                            Ioniq5 AWD -22
                            Leaf 40kwh -18

                            Comment

                            • Saarikoski
                              R.I.P.
                              • Feb 2005
                              • 726
                              • KOKKOLA

                              Originally posted by TheRipper View Post
                              Itse ainakin päätin heti että noista nelosista pysytään kaukana, liikaa on kauhutarinoita...eikä vissiin suurempaa parannusta ole tapahtunut vieläkään!

                              Ja kyllähän sen nyt muutenkin kutonen sentään tämän kokoisessa autossa pitää olla!
                              Itsellä ainakaan ei oo pahaa sanottavaa tuosta 2.0d:sta. Edellisten ohjelmoitujen 3.0d e6x koppasten jälkeen tuo 520d liikkuu ihan yhtä "kevyesti" jos ei jopa liukkaammin ns "normiajossa". En tiedä onko se tuo laatikko vai mikä, mutta "normaaliajoon" en tosiaan kaipaa yhtään lisää voimaa/liukkautta. Silti vien tuon antille romplattavaks ens viikolla, lähinnä toiveissa hyötysuhteen parantaminen ennestään ja dpf ym puukotus.
                              Tietty maantiellä kun ohittaa tms huomaa, että pari sylinteriä puuttuu..kuitenki tuo nöyrempi kulkupuoli kompensoituu aikahyvin reilusti pienemmällä kulutuksella jo nyt ilman softaa ja 200tkm ajetulla dpf:llä.

                              Jakopään laitoin/laitatin heti auton hommattua niin siitäkään ei tarvi huolehtia sen kummemmin.

                              Itse oon siis vallan tyytyväinen ja valitsisin jopa uudestaan tuon neloskoneisen vaihtoehdon jo ihan tuon kulutuksen ja yli 10 000€ halvemman ostohinnan takia. Tietty jos autot olis ollu saman hintasia niin sitte 6-koneinen olis ollu ainut vaihtoehto.
                              Jakopäähype on hyvin polkenu noitten 2.0d koneisten hintaa, asia on mun mielestä liioiteltu jo senkin takia, että korkeimmillaan tuohon uppoaa reilu 2000€ ja nykymaailmassa se ei oo milläänlailla ihmeellistä, jos joutuu muutaman tonnin kantamaan huoltoon rahaa.
                              Varmaa vaihtoehtoa ei oo olemassa ja en jaksa uskoa, että keskimääräisen huolto/korjauskustannukset kovin paljo poikkeaa pitkällä tähtäimellä on siinä vehkeessä sitte 4- tai 6-kone.

                              Niin ja tää nyt on vaan köyhän huutelua, jolla ei vaan ollu varaa ostaa muutakuin vajaamoottorinen alkaenmalli.
                              Last edited by Saarikoski; 08-11-2015, 00:03.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎