Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b mutteri kasa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1461
    • Area 03

    Kyllä Itsekkin olen erittäin tyytyväinen kuinka tuo 520d toimii kauppakassina.

    Mitä tuohon ripeyteen tulee niin ihan loistavasti riittää tehot nurkkapyörittelyyn.Joskus vuonna -04 kun hommasin E46 325 couben jossa tehot muistaakseni 192hp ja 270Nm,tuntui se tehokkaalta...eli ei tämä 2 litran pöllö-öljy pannu tehoissa häviä (185hp 380 Nm)
    BMW F11 530 dA VOLL
    Carbon-schwarz Metallic

    BMW E30 325i Sport

    Comment

    • Saarikoski
      R.I.P.
      • Feb 2005
      • 726
      • KOKKOLA

      Originally posted by b mutteri kasa View Post
      Kyllä Itsekkin olen erittäin tyytyväinen kuinka tuo 520d toimii kauppakassina.

      Mitä tuohon ripeyteen tulee niin ihan loistavasti riittää tehot nurkkapyörittelyyn.Joskus vuonna -04 kun hommasin E46 325 couben jossa tehot muistaakseni 192hp ja 270Nm,tuntui se tehokkaalta...eli ei tämä 2 litran pöllö-öljy pannu tehoissa häviä (185hp 380 Nm)
      Mää uskon, että se voiman "TUNNE" tulee hyvin pikälti siitä, että tuo 8-vaihteinen laatikko pystyy pitämään kokoajan kierrokset optimialueella, laatikko itsessään toimii loistavasti ja lyö turbiinia lukkoon likimain jokavaiheessa..

      Vanhat e6x koppaset 530:t oli jotenki raskaamman olosia ja venyvämpiä, vaikka max tehoa oli yli 100hv enempi. Toisaalta ei noita voi edes verrata...verrata pitäs tietty f-sarjan vastaavaan kutoseen ja sellaista en viitsi käydä edes koittaan, koska en halua edes tietää paremmasta tässä vaiheessa.
      Last edited by Saarikoski; 08-11-2015, 10:44.

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 4978
        • Paimio

        Mukava lueskella positiivisiakin kommentteja nelosestakin. Toivottavasti pysyvät vielä kasassa!

        Mitä olen varustetasoja katsellut niin kovasti ovat vaatimattomia omaan makuun joten jo senkin takia jäävät pois laskuista.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          Originally posted by Saarikoski View Post
          Mää uskon, että se voiman "TUNNE" tulee hyvin pikälti siitä, että tuo 8-vaihteinen laatikko pystyy pitämään kokoajan kierrokset optimialueella, laatikko itsessään toimii loistavasti ja lyö turbiinia lukkoon likimain jokavaiheessa..

          Vanhat e6x koppaset 530:t oli jotenki raskaamman olosia ja venyvämpiä, vaikka max tehoa oli yli 100hv enempi. Toisaalta ei noita voi edes verrata...verrata pitäs tietty f-sarjan vastaavaan kutoseen ja sellaista en viitsi käydä edes koittaan, koska en halua edes tietää paremmasta tässä vaiheessa.
          Lähes päivittäin tuota vertailua tulee tehtyä, eikä toi neloskone nyt niiiin huono ole. On se tietty paljon huonompi kuin kutonen, mutta, öh, ei niin huono ku luulis...
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • JarnoE36
            BTCF Member
            • Jun 2009
            • 253
            • Uusimaa

            Originally posted by Saarikoski View Post
            Itsellä ainakaan ei oo pahaa sanottavaa tuosta 2.0d:sta. Edellisten ohjelmoitujen 3.0d e6x koppasten jälkeen tuo 520d liikkuu ihan yhtä "kevyesti" jos ei jopa liukkaammin ns "normiajossa". En tiedä onko se tuo laatikko vai mikä, mutta "normaaliajoon" en tosiaan kaipaa yhtään lisää voimaa/liukkautta. Silti vien tuon antille romplattavaks ens viikolla, lähinnä toiveissa hyötysuhteen parantaminen ennestään ja dpf ym puukotus.
            Tietty maantiellä kun ohittaa tms huomaa, että pari sylinteriä puuttuu..kuitenki tuo nöyrempi kulkupuoli kompensoituu aikahyvin reilusti pienemmällä kulutuksella jo nyt ilman softaa ja 200tkm ajetulla dpf:llä.

            Jakopään laitoin/laitatin heti auton hommattua niin siitäkään ei tarvi huolehtia sen kummemmin.

            Itse oon siis vallan tyytyväinen ja valitsisin jopa uudestaan tuon neloskoneisen vaihtoehdon jo ihan tuon kulutuksen ja yli 10 000€ halvemman ostohinnan takia. Tietty jos autot olis ollu saman hintasia niin sitte 6-koneinen olis ollu ainut vaihtoehto.
            Jakopäähype on hyvin polkenu noitten 2.0d koneisten hintaa, asia on mun mielestä liioiteltu jo senkin takia, että korkeimmillaan tuohon uppoaa reilu 2000€ ja nykymaailmassa se ei oo milläänlailla ihmeellistä, jos joutuu muutaman tonnin kantamaan huoltoon rahaa.
            Varmaa vaihtoehtoa ei oo olemassa ja en jaksa uskoa, että keskimääräisen huolto/korjauskustannukset kovin paljo poikkeaa pitkällä tähtäimellä on siinä vehkeessä sitte 4- tai 6-kone.

            Niin ja tää nyt on vaan köyhän huutelua, jolla ei vaan ollu varaa ostaa muutakuin vajaamoottorinen alkaenmalli.
            Varmasti juurikin tuo loota tekee voiman tunteen. Kun kävin koeajaa oman sigun 285hv/650nm auton jälkeen uuden passatin 1.4tsi 125hv (kyllä, sata kaksikymmentä viisi) niin aika yllätykseksi Passatti ei tuntunutkaan voimattomalta vaan liikkui alta 80km/h kaupunki ja taajama-ajossa ihan yhtä rivakalta tai sanotaanko kevyesti kulkevalta kuin oma bemu ? Dsg vaan lyö isompaa silmää koko ajan enempiä luistattelematta.

            Ja Ennenkuin Bmw puritaanit hyökkää kimppuun, niin kyllä- pysytään Baierilaisissa �� Ei noissa Wolfburgin tekeleissä ole luonnetta ��
            Jarppa

            Toyota GT86
            (330d Sport F31 N57 2014)
            ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
            (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
            ( 530da E60 M57N2 2006)
            ( 520da E60 2006)
            ( 520 E39x3)
            (E46x2)
            (Z3)

            Comment

            • b mutteri kasa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1461
              • Area 03

              Originally posted by TheRipper View Post
              Mukava lueskella positiivisiakin kommentteja nelosestakin. Toivottavasti pysyvät vielä kasassa!

              Mitä olen varustetasoja katsellut niin kovasti ovat vaatimattomia omaan makuun joten jo senkin takia jäävät pois laskuista.
              Noh,katsele Saksasta auto niin on hyvät varusteet.Esim.omassa katiskassa ruksittu 45k€ edestä lisävarusteita (jos varustelistan syöttää täällä Suomessa BMW:n konfiguraattoriin)

              Eikä ole edes ns.VOLL
              BMW F11 530 dA VOLL
              Carbon-schwarz Metallic

              BMW E30 325i Sport

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1835
                • Kotona/Poissa

                Originally posted by b mutteri kasa View Post
                Noh,katsele Saksasta auto niin on hyvät varusteet.Esim.omassa katiskassa ruksittu 45k€ edestä lisävarusteita (jos varustelistan syöttää täällä Suomessa BMW:n konfiguraattoriin)

                Eikä ole edes ns.VOLL
                Tuo on kyllä totta, että ainakaan noista ns. business 520d suomi malleista jotka on aloittaneet uransa liisinkipeleinä ei juuri varmaan varusterukseja kannata odottaa. Ymmärrettävää mutta suuri vahinko näin meitä käytettyjä autoja etsiville (nyyh)
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 4978
                  • Paimio

                  Originally posted by b mutteri kasa View Post
                  Noh,katsele Saksasta auto niin on hyvät varusteet.Esim.omassa katiskassa ruksittu 45k€ edestä lisävarusteita (jos varustelistan syöttää täällä Suomessa BMW:n konfiguraattoriin)

                  Eikä ole edes ns.VOLL
                  Saksasta toki, mutta kyllä se kutonen tulee olemaan...ei vaan oikein taivu mieli enään neloseen palata...ja kyllähän näissä pikkuisissa aina heikommat varusteet tuppaa olemaan kuin isokoneisissa....mitä olen katsellut.
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • Stroop
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 284
                    • Jyväskylä

                    Itse kävin vasta hakemassa omaan käyttöön kiesin joka on tarkoitus pitää muutama vuosi. Siinä pakollisia varusteita, moottoria, värejä, kilsoja, vuosimallia ja hintaa speksatessa alkoi tulla jo hiki tarjonnan suhteen. Autonhan piti olla sellainen että varmasti miellyttää kun itselle kerran ostaa. Ainut asia mistä loppujen lopuksi jouduin tinkimään oli vuosimalli; tähtäimessä oli vm -11 tai -12 525 tai 530 kutoskoneella, ja käteen jäi 04/10 hihnalta tullut 525d. No, autossa oli muutama varuste enemmän kuin mitä vaadin, mm. vetokoukku ja lasikattoluukku. Mukavaa hommaahan etsiminen on, mutta aika vaativaakin kun tosissaan ottaa, ja siihen päälle vielä kauppojen onnistuminen ja tuonti päälle niin onhan siinä vähän enemmän puuhaa kun Kamuxilta ostettaessa. Äffä on ollut nyt kuukauden verran täällä, ja näyttäisi olevan onnistunut ostos, fiilishän sen kertoo. On se kyllä Auto.
                    Last edited by Stroop; 11-11-2015, 21:53. Reason: Kirotusvirheitä

                    Comment

                    • Mnederst
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2014
                      • 88
                      • Espoo

                      Originally posted by Saarikoski View Post
                      Jakopään laitoin/laitatin heti auton hommattua niin siitäkään ei tarvi huolehtia sen kummemmin.
                      Mitä tuon laittaminen kustansi?

                      Onko muuten E61:n ongelmat, takaluukun johtosarja ja hajoileva antennivahvistin saatu kuosiin? Onko muita mainitsemisen arvoisia tyyppivikoja?

                      Alkoi kiinnostaa, kun noita 4-koneita näyttää saavan yllättävän halvalla.

                      Comment

                      • JarnoE36
                        BTCF Member
                        • Jun 2009
                        • 253
                        • Uusimaa

                        Originally posted by Saarikoski View Post
                        Itsellä ainakaan ei oo pahaa sanottavaa tuosta 2.0d:sta. Edellisten ohjelmoitujen 3.0d e6x koppasten jälkeen tuo 520d liikkuu ihan yhtä "kevyesti" jos ei jopa liukkaammin ns "normiajossa". En tiedä onko se tuo laatikko vai mikä, mutta "normaaliajoon" en tosiaan kaipaa yhtään lisää voimaa/liukkautta. Silti vien tuon antille romplattavaks ens viikolla, lähinnä toiveissa hyötysuhteen parantaminen ennestään ja dpf ym puukotus.
                        .
                        En kyllä äffäläiselle tekisi Dpf:n poistoa. Ei musta pölläyttely kuulu tuon laatuluokan ja ikäisen auton tyyliin. Ja kyllä se tuoksuukin erilaiselle. Itellä otettiin Dpf vek ja vähän kadun sitä koska putken pää mustana ja kyllä pölläyttää täysikaasulla ja tyhjäkäynnillä on kyllä sellainen tuoksu että vaimokin sanoi muksua autosta nostettaessa että kylläpä nämä dieselit haisee.

                        Jos F10/11 tulee meidän perheeseen niin Dpf jää vaikka lastutus tulisikin.
                        Jarppa

                        Toyota GT86
                        (330d Sport F31 N57 2014)
                        ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                        (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                        ( 530da E60 M57N2 2006)
                        ( 520da E60 2006)
                        ( 520 E39x3)
                        (E46x2)
                        (Z3)

                        Comment

                        • sassi
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2008
                          • 412
                          • Nivala

                          Originally posted by cabrio View Post
                          Onko kokemuksia aktiiviohjauksen kestävyydestä ja miten kallis remontti jos tulee vikoja? Autolla ajettu 95tkm missä ko. varuste.
                          Minulla F10:ssä aktiiviohjaus, 177tkm takana eikä ole yhtäkään alustan osaa tarvinnut vielä vaihtaa. Kesällä käytin 4-pyöräsuuntauksessa ja pyysin ennen säätöä tarkistamaan kaikki nivelet ja puslat, että jos löytyy väljiä niin vaihtaa ne ennen säätöä. Kaikki oli kuulemma tiukkaa kuin neitsyellä...

                          Takapyörät kääntyy niin vähän (max 10 astetta), että sen vuoksi nivelet ei kyllä kulu, mutta tokihan nivelet liikkuu myös pyörän ylös-alas joustossa.
                          Mutta en menettäisi yöuniani tuosta asiasta huolehtimalla
                          --
                          Sassi
                          - F10 530d
                          - KTM 690 Enduro
                          Ex. E90 330d, E46 330d

                          Comment

                          • Saarikoski
                            R.I.P.
                            • Feb 2005
                            • 726
                            • KOKKOLA

                            Originally posted by JarnoE36 View Post
                            En kyllä äffäläiselle tekisi Dpf:n poistoa. Ei musta pölläyttely kuulu tuon laatuluokan ja ikäisen auton tyyliin. Ja kyllä se tuoksuukin erilaiselle. Itellä otettiin Dpf vek ja vähän kadun sitä koska putken pää mustana ja kyllä pölläyttää täysikaasulla ja tyhjäkäynnillä on kyllä sellainen tuoksu että vaimokin sanoi muksua autosta nostettaessa että kylläpä nämä dieselit haisee.

                            Jos F10/11 tulee meidän perheeseen niin Dpf jää vaikka lastutus tulisikin.

                            Niin edelleen köyhänä täällä huutelen... Mutta eilisen perusteella dpf lentää kuikkaa päin myös tulevaisuudessa omista autoista.
                            Mielenkiintoisen tukkonen tollanen 200k ajettu dpf, itseasiassa ihmettelen kuinka auto on ylipäänsä voinut toimia ja voin samaistua turbon asemaan, joka joutuu puskea tuosta paskalimpistä kaiken pakokaasun läpi..

                            Omassa elämässä siis pakoputkien väri, pieni haju yms tuntuu pienemmiltä pahoilta mitä korkeampi polttoaineen kulutus ja se rasitus, jonka tuon pytty aiheuttaa moottorille, sekä vaihdon ajan koettaessa rahapussille.
                            +kymmenen kertaa hirveemmälle se haisee, kun auto tekee sitä polttoa vähän väliä tässä nurkka ajossa.

                            Omassa koslassa siis tuo pytty ois ollu ihan just tiensä päässä, kevyellä softalla ja puukotuksella kohtalaiset 210hv/440nm, lähes litran polttoainesäästö ja oletettavasti lisää elinaikaa moottorille..

                            Harmi, että otettiin vedot vasta dpf puukotettuna, mutta "vakio" tehoa antoi 180/370, olis ollu mielenkiintoinen tietää mitkä lukemat oli dpf:n kanssa, koska auto muuttu jo pelkällä pytyn puukotuksella. Auto oli siis ajossa pätkän vakio softalla DPF poistettuna...sori offtopic

                            Comment

                            • Spetke
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 3449
                              • Janakkala

                              Originally posted by JarnoE36 View Post
                              En kyllä äffäläiselle tekisi Dpf:n poistoa. Ei musta pölläyttely kuulu tuon laatuluokan ja ikäisen auton tyyliin. Ja kyllä se tuoksuukin erilaiselle. Itellä otettiin Dpf vek ja vähän kadun sitä koska putken pää mustana ja kyllä pölläyttää täysikaasulla ja tyhjäkäynnillä on kyllä sellainen tuoksu että vaimokin sanoi muksua autosta nostettaessa että kylläpä nämä dieselit haisee.
                              Jos F10/11 tulee meidän perheeseen niin Dpf jää vaikka lastutus tulisikin.

                              Olen itsekkin törmännyt autoihin joista on otettu katalysaattori pois DPF tyhjäyksen yhteydessä vaikka puheiden mukaan se on ollutkin paikoillaan niin silloin kieltämättä hajuhaittoja esiintyy.
                              Omasta F10 2012vm 520D otin DPF kennon pois ja autoon softattiin +47hv / 95nm lisää niin savutuksia tai hajuhaittoja ei esiinny minkäänlaisia. Auton luonne muuttui kyllä ihan täysin parempaan suuntaan.
                              Pitkän matkan keskikulutus on nyt 5.1l/100km ja kokeeksi ajelin hml - turku - hml lenkin ihan 90kmh maantie nopeutta niin kulutuslukemat näyttivät keikkuvan 3-4 litran välissä...

                              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                              Comment

                              • JarnoE36
                                BTCF Member
                                • Jun 2009
                                • 253
                                • Uusimaa

                                Originally posted by Spetke View Post
                                Olen itsekkin törmännyt autoihin joista on otettu katalysaattori pois DPF tyhjäyksen yhteydessä vaikka puheiden mukaan se on ollutkin paikoillaan niin silloin kieltämättä hajuhaittoja esiintyy.
                                Omasta F10 2012vm 520D otin DPF kennon pois ja autoon softattiin +47hv / 95nm lisää niin savutuksia tai hajuhaittoja ei esiinny minkäänlaisia. Auton luonne muuttui kyllä ihan täysin parempaan suuntaan.
                                Pitkän matkan keskikulutus on nyt 5.1l/100km ja kokeeksi ajelin hml - turku - hml lenkin ihan 90kmh maantie nopeutta niin kulutuslukemat näyttivät keikkuvan 3-4 litran välissä...

                                Omassa autossa on kyllä otettu pelkkä dpf pois. Epäilen että oli maffi sökönä kun nyt vaihdettiin uuteen ja lootakin vaihtaa nätimmin ja kaasun vaste on pehmeämpi Toki vaikuttanut varmaan jonkun verran pölläyttelyyn. Mutta ei tästä omasta enempää kun on E60 kun tämä on f10/11 topic.

                                3-4l/100km todellista? ��
                                Jarppa

                                Toyota GT86
                                (330d Sport F31 N57 2014)
                                ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                                (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                                ( 530da E60 M57N2 2006)
                                ( 520da E60 2006)
                                ( 520 E39x3)
                                (E46x2)
                                (Z3)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎