530e toimintasäde sähköllä
Collapse
X
-
Tuolla ennen lähtöä lataus manipulaatiolla tuon oman sai kulkemaan -21 kelissä reilun 1km päästä lähdöstä jo sähköllä ja toteutunut kantama töihin, päivä lämpimässä tallissa ja paluumatkalle oli ehkä 20km luokkaa sähköllä. Tuon ensimmäisen kilometrin meni "sähköavusteisesti". Tämän näkee oma ajoneuvo - koe tekniikka - eDrive animaatiosta. Kulkee yhtä aikaa sähköllä ja polttiksella. Tekee tätä myös mm kylmänä lähtiessä moottoritielle jne eli alkuun puksuttaa molemmilla eikä rääkkää kylmänä polttista koko kuormalla.
-
Originally posted by amisqo View PostMulla pari pv tuore auto. Miten tää akuston/auton esilämmitys laitetaan päälle? En ole vielä oiken perillä kaikista ominaisuuksista...
Lämmitys talvella vie paljon akkua, epäilisin tehon olevan jopa 5-10kwh luokkaa täydellä höökillä. Esimerkkinä 3km suuntaansa vei 4-5kwh akkua. Melkein 1kwh/1km. Keli -10, lämppäri täysillä, kesto ajolle n.30min. Esilämmittelemällä töpselis saa rangea.
Sähköllä toimiva lämmitys kiva, vaikkei esiwebastoile, koska alkaa puskee lähes heti lämmintä.
Leave a comment:
-
Originally posted by amisqo View PostMulla pari pv tuore auto. Miten tää akuston/auton esilämmitys laitetaan päälle? En ole vielä oiken perillä kaikista ominaisuuksista...
Leave a comment:
-
Originally posted by bmw323it View PostJeps, 9.2kWh akku, ja tänäänkin ajeltiin kolmisenkymmentä km sähköllä esilämmityksen jälkeen.
Leave a comment:
-
Originally posted by maikkeli2 View PostOnkohan normaalia, että range näyttää ja toteuma on jotain 15km luokkaa parin asteen pakkasella :think Kyseessä pre facelift malli
Vähän erikoiselle kuulostaa. Olen itse päässyt sinne +10 keliin saakka nippanappa töihin ja takaisin pelkällä sähköllä. Googlen mukaan 29,3km ja matkasta molempiin suuntiin kohtuullinen osa moottoritietä. +10 alle kun menee pitää ajella sitten osa motaria toiseen suuntaan bensalla. Ajoon lähtiessä auto näyttää kantamaksi 25-34km näillä keleillä vähän edellisistä ajoista riippuen. Kesällä oli 38km lukemiakin eikä se todellisuus kauas jäänyt. Tuo työmatka kesäkelissä ja parhaimmillaan oli 7km rangea kotio päästyä jäljellä. -18 pre-LCI auto.
Leave a comment:
-
Originally posted by maikkeli2 View PostOkei, oliko sinulla tuolla 9,2kw/h akulla? Itsellä pisin matka on ollut 22km +10 asteen lämpötilassa. Nyt kun on pientä pakkasta, niin kantama jossain 15-17km luokassa.
Leave a comment:
-
Laturin nokassa kun lämmittää auton ja ajastaa latauksen loppumaan just ennen lähtöä, niin akku ja sisätilat lämpimiä startissa. Pidentää rangea. Tais olla -7c kun ajoin reilu 20km.
Leave a comment:
-
Originally posted by bmw323it View PostMinulla näyttää aina noin 30km rangea lähtiessä, toteuma vaihtelee 25-35km välillä riippuen siitä onko esilämmitetty vai ei, käyttääkö persuusgrilliä ja ratin lämmitystä, ja millaisia vauhteja ajelee. Koskaan ei ole totetunut jäänyt alle 20km, lyhin taitaa olla jotain 23km.
Leave a comment:
-
Originally posted by maikkeli2 View PostOnkohan normaalia, että range näyttää ja toteuma on jotain 15km luokkaa parin asteen pakkasella :think Kyseessä pre facelift malli
Leave a comment:
-
Originally posted by maikkeli2 View PostOnkohan normaalia, että range näyttää ja toteuma on jotain 15km luokkaa parin asteen pakkasella :think Kyseessä pre facelift malli
Leave a comment:
-
Onkohan normaalia, että range näyttää ja toteuma on jotain 15km luokkaa parin asteen pakkasella :think Kyseessä pre facelift malli
Leave a comment:
-
Originally posted by miyli View PostJust sitä normi akkua siellä takakontissa.
Eikös näissä ole kolme akkua. Suurjännite, sitten se kontissa oleva olikos se 60ah?, ja joku pienempi vielä konehuoneessa vissiinkin hätävarana, että koneen saa sillä käyntiin jos muut vähissä. Käynnistykseenkin lienee eri jutut, eli suurteholla normalisti ja jos se tyhjä niin sitten tuolla 12v.
Osaakohan ISTA kertoa kumpi noista 12v akuista pitäsi vaihtaa?
Leave a comment:
-
bemarithan on myös pitkään tehdas webastolla lämmittäneet vain kabiinin. Vastusmodilla tai muulla kikkailulla saatu sitten lämmin neste kiertämään myös moottorissa.
Leave a comment:
Leave a comment: