Announcement

Collapse
No announcement yet.

E24 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MasaTDS
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1606
    • Tampere

    #31
    Originally posted by jouni.325 View Post
    Mitä niistä kannattais maksaa? Kummeilla ehkä ajaa kesän.
    Eikö noi olisi kova sana e24 jos museoitu?
    En tiä mitä kannattaa maksaa mutta minä myyn 30€ sarja paskoilla kumeilla.
    E24 635csi
    M-B W140
    Citroen c4 coupe
    H-D sportster chopper

    Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
    Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
    Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
    www.mpanet.fi

    Comment

    • jouni.325
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 2860

      #32
      Originally posted by MasaTDS View Post
      En tiä mitä kannattaa maksaa mutta minä myyn 30€ sarja paskoilla kumeilla.

      Onko tietoa käykö tuo keskikuppi bbs muihin vanteihin? esim 15"
      Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


      Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
      https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
      Myös projekti kertomus fasessa

      Comment

      • Magirus
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 875
        • Keski-Suomi und Sawo

        #33
        Mistä näihin vanhuksiin saa varustelistaa? Netistiä bmw:n sivujen kautta ei löytynyt ollenkaan sitä "options" valikkoa. Auto siis 628Csi vuosimallia 1982.

        M47TU E61 520D FamilyWagon -06
        M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
        M20 E30 320i/323i Rooflost -86
        M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


        O: E24 osasia

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17487
          • Turku

          #34
          Kyllä ainakin itse sain omaan -85 vuosimalliin haettua. Lyhyt oli lista .
          Näillä mennään:
          - BMW E81 118i since 2017
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • Magirus
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 875
            • Keski-Suomi und Sawo

            #35
            Originally posted by Laku View Post
            Kyllä ainakin itse sain omaan -85 vuosimalliin haettua. Lyhyt oli lista .
            Tuosta -82 vuosmallin kopasta ei 'options' valikkoa löytynyt. Sama homma myös todettu -82 vuosmallin 528i:llä.

            M47TU E61 520D FamilyWagon -06
            M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
            M20 E30 320i/323i Rooflost -86
            M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


            O: E24 osasia

            Comment

            • Haatainen
              BTCF Member
              • Jul 2009
              • 1451
              • Tampere

              #36
              E28 pohjaisen pallonivelet

              Olen antanut itselleni joskus kertoa, että teräksisiin tukvarsiin voi vaihtaa pallonivelet, kun vaan on prässi käytettävissä. Kysymys kuuluukin, mitkä nivelet pitää kaupasta ostaa, että ovat vaihtokelpoiset. Toki merkki mielellään saisi olla jotakin laadukasta

              Tämähän toki pätee sitten myös e28:in ja ainakin poikittaisten tukivarsien osalta myös e34:än
              Alla:
              E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
              E24 635Csi -84 Polaris metallic

              Ennenkin on ollut autoja

              Comment

              • MasaTDS
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1606
                • Tampere

                #37
                Onko jollain fakta tietoa, minkä vuoksi -83 abs jarrullisessa 635csi:ssä on etupään jarruputket vedetty alunperin monelle kiepille konehuoneeseen, tehostimena toimii tuo hydraulipallo?
                Itse en keksi mitään järkeä/selitystä miksi insinööri on näin suunnitellut ja voiko nuo korvata lyhemmillä putkilla ilman noita turhia kieppejä siten että jarrut vielä toimivat normaalisti?
                E24 635csi
                M-B W140
                Citroen c4 coupe
                H-D sportster chopper

                Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                www.mpanet.fi

                Comment

                • Magirus
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 875
                  • Keski-Suomi und Sawo

                  #38
                  Pari kysymystä ilmennyt tässä projektin kanssa touhutessa..

                  1. Käykö E23 TYP210 perä kehtoineen päivineen (+tukivarret ja jarrut) tuohon E24 TYP188 akseliston paikalle? BMWfansin mukaan ei ainakaan samat osanro:t ole ja kuvissakin erilaiset.

                  2. Koneeksi tulossa uudemman sarjan M30 (E34) keulilta. Sen tiedän että ö-pohjan kanssa tulee ongelmia. Käykö siis E24 M30 öljypohja suoraan tuohon uudempaan lohkoon? Samalla joutuu tietysti ö-pumpunkin etsimään E24:sesta. Lisäksi pihassa nököttää -82 vuosmallin E28 M30B28, tämänkään ö-pohjasta tai pumpusta ei taida olla hyötyä..?

                  M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                  M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                  M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                  M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                  O: E24 osasia

                  Comment

                  • Haatainen
                    BTCF Member
                    • Jul 2009
                    • 1451
                    • Tampere

                    #39
                    Originally posted by Magirus View Post
                    Pari kysymystä ilmennyt tässä projektin kanssa touhutessa..

                    2. Koneeksi tulossa uudemman sarjan M30 (E34) keulilta. Sen tiedän että ö-pohjan kanssa tulee ongelmia. Käykö siis E24 M30 öljypohja suoraan tuohon uudempaan lohkoon? Samalla joutuu tietysti ö-pumpunkin etsimään E24:sesta. Lisäksi pihassa nököttää -82 vuosmallin E28 M30B28, tämänkään ö-pohjasta tai pumpusta ei taida olla hyötyä..?

                    Koneenkorvat on e34 lohkossa eri paikassa, kuin e24 (/e28) -lohkossa, eikä uudemmassa lohkossa ole paikkoja vanhan mallin korville. Tässä joudut siis hiukan soveltamaan.

                    Onkos tuo sinun e24 loppuvuotisia -82, eli e28 pohjaisella alustalla, vai vielä e12 -pohjaisella?. Ainakin tuohon tuoreempaan öpohja ja pumppu pitäs käydä siitä 28:sta. Vanhempaankin voi käydä, mutta tästä en ole varma.

                    Samoin, jos tuo on tuoreempaa tekoa, niin taka-akseli pitäs käydä siitä 28:sta
                    Alla:
                    E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                    E24 635Csi -84 Polaris metallic

                    Ennenkin on ollut autoja

                    Comment

                    • Magirus
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 875
                      • Keski-Suomi und Sawo

                      #40
                      Originally posted by Haatainen View Post
                      Koneenkorvat on e34 lohkossa eri paikassa, kuin e24 (/e28) -lohkossa, eikä uudemmassa lohkossa ole paikkoja vanhan mallin korville. Tässä joudut siis hiukan soveltamaan.

                      Onkos tuo sinun e24 loppuvuotisia -82, eli e28 pohjaisella alustalla, vai vielä e12 -pohjaisella?. Ainakin tuohon tuoreempaan öpohja ja pumppu pitäs käydä siitä 28:sta. Vanhempaankin voi käydä, mutta tästä en ole varma.

                      Samoin, jos tuo on tuoreempaa tekoa, niin taka-akseli pitäs käydä siitä 28:sta
                      Loppuvuoden malli joten e28:n alustalla. Moottorin kannakeiden kanssa tiesinkin tulevan ongelmia. Autossa ollut siis typ188 perä tehtaalta (628Csi) ja ajattelinkin että onnistuisiko päivitys typ210 perälle tuollaisilla e23 palikoilla kun sellaiset olisi tiedossa.

                      Tallista löytyy myös eräs tuntematon m30 öpohja jossa pahka keskellä. Joskus ostin sen e28:n öljypohjana ja jouduin hieman kusetetuksi. -79 vuoden leima siinä on joten lienee e12? Se ei ainakaan käy tuon uudemman m30 moottorin kanssa sillä uudemmassa näkyy osa laatikon pulteistakin tulevan öljypohjaan kiinni

                      M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                      M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                      M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                      M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                      O: E24 osasia

                      Comment

                      • Haatainen
                        BTCF Member
                        • Jul 2009
                        • 1451
                        • Tampere

                        #41
                        Nyt kun foorumilla on muitakin aktviisia kutosen kanssa räplääjiä, niin uusinpa kysymyksen:

                        Mikä on niitten kattolistojen alapuolisten osien tummahkon metallihohtoharmaan värikoodi? Käsittääkseni väri on sama kaikissa kakkosnelosissa?
                        Alla:
                        E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                        E24 635Csi -84 Polaris metallic

                        Ennenkin on ollut autoja

                        Comment

                        • Raipe72
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2006
                          • 101
                          • Noormarkku

                          #42
                          E24 iskarit

                          Olisko tämä sarja mistään kotoisin?



                          Ajatuksena pitää aikalailla originaalimukavuus.
                          _____________________
                          E61 530xd -08, E87 116i, E24 635CSi

                          Ex List: E61 530DAT -05, E39 530DAT -02, E39 530DAT -99, E46 318i Touring, E36 325tdA, E39 523i, E34 525ix, E28 520i, E36 325i, E30 318iS, E30 320i, E21 316, E107 700LS Luxus, VW 1300 -70, R35

                          Comment

                          • Raipeee
                            BTCF Member
                            • Apr 2006
                            • 83
                            • Turku

                            #43
                            Mulla oli itsellä konin punaiset ja jotkut cobran mataluus vietärit.ne olivat mukavat ajaa ei siis liian kovat,mutta ei tarvinnut kuitenkaan kurveissa pelätä että peilin kromipinta kuluisi puhki. Tai onhan mulla toi setti vielläkin tallessa kun se sai siirtyä uuden alustan tieltä pois.

                            Tosiaan noista bilsteineistä ei ole kokemusta mutta en usko että nekään liian kovat olisi.
                            Last edited by Raipeee; 16-12-2013, 20:47.

                            Comment

                            • van cleef
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1863
                              • 01830

                              #44
                              Kummat noi on B6 vai B8? Omat kokemukset: B6 liian jäykkä, B8 aivan liian jäykkä. En itse henkilökohtaisesti pidä ollenkaan noista vanhan koulukunnan Bilsteineista, tuntuu ettei ulosjoustoa ole ollenkaan ja sporttisuus tehdään järkyttävällä pintakovuudella. Nyt on coilit alla ja paaaaljon paremmat.
                              BMW m340i x-drive -22
                              Audi q5 sportback 55tfsie -21
                              Transit custom -18
                              Lincoln Town car -89

                              Comment

                              • van cleef
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 1863
                                • 01830

                                #45
                                Originally posted by Haatainen View Post
                                Nyt kun foorumilla on muitakin aktviisia kutosen kanssa räplääjiä, niin uusinpa kysymyksen:

                                Mikä on niitten kattolistojen alapuolisten osien tummahkon metallihohtoharmaan värikoodi? Käsittääkseni väri on sama kaikissa kakkosnelosissa?
                                Mulla on jossain, jossain se koodi. I'll check
                                BMW m340i x-drive -22
                                Audi q5 sportback 55tfsie -21
                                Transit custom -18
                                Lincoln Town car -89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎