Announcement

Collapse
No announcement yet.

E24 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 9313juha
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 1272
    • Ratissa vuodesta 1968

    #91
    Originally posted by kal3 View Post
    onko etupuskuria/pelkkää keskiosaa saatavilla mistään uustuotantona?
    Mikä vuosimalli ja onko spoilerilla vai ilman? 628 vai 635? Kaikki nuo asiat vaikutaa mitä haet? Noita on usein NOS-osina kaupan. Eikö uusia muka enää Bemarilta saa?
    "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

    Comment

    • kal3
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 113
      • Keminmaa

      #92
      Originally posted by 9313juha View Post
      Mikä vuosimalli ja onko spoilerilla vai ilman? 628 vai 635? Kaikki nuo asiat vaikutaa mitä haet? Noita on usein NOS-osina kaupan. Eikö uusia muka enää Bemarilta saa?
      85vm 635 eli pelti+kromi+muovi -puskuri, jota oijottu jo aikaisemmin (miten sattuu) ja töötätty vetokoukkuun.. muovihan elää, joten muuten ok ja kromilista näyttäis oikenevan.

      Osa 2:



      vajaat 600€ näyttäis halvimmillaan olevan. =Liikaa pellinpätkästä
      Last edited by kal3; 30-03-2016, 18:45.
      635csi -85, e34x2

      Comment

      • Raipeee
        BTCF Member
        • Apr 2006
        • 83
        • Turku

        #93
        Originally posted by kal3 View Post
        85vm 635 eli pelti+kromi+muovi -puskuri, jota oijottu jo aikaisemmin (miten sattuu) ja töötätty vetokoukkuun.. muovihan elää, joten muuten ok ja kromilista näyttäis oikenevan.

        Osa 2:



        vajaat 600€ näyttäis halvimmillaan olevan. =Liikaa pellinpätkästä

        Mistä kohtaa se on kasassa? Voiko vaihtaa korjauspalan jostain toisesta keskipätkästä? Mulla on ehkä yks mätä.en nyt muista kuinka pahasti oli menny ja mistä kohtaa se oli ruostunu.

        Comment

        • 9313juha
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 1272
          • Ratissa vuodesta 1968

          #94
          Originally posted by Raipeee View Post
          Mistä kohtaa se on kasassa? Voiko vaihtaa korjauspalan jostain toisesta keskipätkästä? Mulla on ehkä yks mätä.en nyt muista kuinka pahasti oli menny ja mistä kohtaa se oli ruostunu.
          Kyllä noi yleensä töötin jälkeen on niin paljon muotoaan muuttaneet, että tarvitaan paljon taitoa, aikaa ja tuuria, että saadaan auton näkyvimpään paikkaan hyvä. Osahan on kuin iso U-kisko pellistä, joka on lisäksi banaanin muotoinen.

          B-osana melko helppo löytää Saksasta.
          "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

          Comment

          • t-muckle
            Bimmer Rookie
            • May 2014
            • 108
            • Mäntsälä

            #95
            Miten sisätilan lämmityksen pitäisi toimia oikein? Tuulilasiin ja lattialle tulee kuumaa ilmaa ja keskikonsolista tulee viileää ilmaa. Pitäisikö lämpötilansäätimen vaikuttaa tuulilasille ja jalkatilaan tulevaan ilmaan?

            Uusin juuri vesiventtiilin ja testasin, että se toimii lämmönsäädintä kääntäessä. Laitoin myös uuden sisätilan lämpöanturin, kun vanha oli kateissa. Autossa on myös ilmastointi, mutta se ei ole toiminnassa. Ilmastoinnin kytkimelle tulee punainen, vihreä ja ruskea johto, jotka taitavat olla jälkiasennettuja, eivätkä ole tällä hetkellä kiinni ollenkaan.

            Pitäisi keksiä miten tuon lämppärin saa puhaltamaan edes ulkoilman lämpöistä ilmaa sisään tai sitten pitää vain pitää tuulilasin ja jalkatilan räppänät kiinni.
            Mustang GT 5.0
            -----
            ex. E39 Alpina B10 3.3 -02
            ex. E24 635CSi -85
            ex. E39 540i -96
            ex. E65 745i -02
            ex. E53 X5 3.0d -03
            ex. E39 Touring 528i -98

            Comment

            • Haatainen
              BTCF Member
              • Jul 2009
              • 1449
              • Tampere

              #96
              Originally posted by t-muckle View Post
              Miten sisätilan lämmityksen pitäisi toimia oikein? Tuulilasiin ja lattialle tulee kuumaa ilmaa ja keskikonsolista tulee viileää ilmaa. Pitäisikö lämpötilansäätimen vaikuttaa tuulilasille ja jalkatilaan tulevaan ilmaan?

              Uusin juuri vesiventtiilin ja testasin, että se toimii lämmönsäädintä kääntäessä. Laitoin myös uuden sisätilan lämpöanturin, kun vanha oli kateissa. Autossa on myös ilmastointi, mutta se ei ole toiminnassa. Ilmastoinnin kytkimelle tulee punainen, vihreä ja ruskea johto, jotka taitavat olla jälkiasennettuja, eivätkä ole tällä hetkellä kiinni ollenkaan.

              Pitäisi keksiä miten tuon lämppärin saa puhaltamaan edes ulkoilman lämpöistä ilmaa sisään tai sitten pitää vain pitää tuulilasin ja jalkatilan räppänät kiinni.
              Kyllä sielä melkein täytyy nyt olla vesiventtiilillä silti jotain vuotoa. Joko se ei ole tiivis, tai tulevassa jännitteessä on katkoksia. Vesiventtiilihän on jännitteisenä suljettu ja jännitteettömänä avoin.

              Keskisuuulakkeet työntävät ulkoilmaa lämmönsäädöstä riippumatta. Omassakin on vastaavaa vikaa lämppärissä, mutta en ole vielä edes yleismittaria käynnistänyt asian eteen (häpeä). Aika hyvin suulakkeita ja kattoluukkua säätämälläkin pärjäilee
              Alla:
              E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
              E24 635Csi -84 Polaris metallic

              Ennenkin on ollut autoja

              Comment

              • t-muckle
                Bimmer Rookie
                • May 2014
                • 108
                • Mäntsälä

                #97
                Originally posted by Haatainen View Post
                Kyllä sielä melkein täytyy nyt olla vesiventtiilillä silti jotain vuotoa. Joko se ei ole tiivis, tai tulevassa jännitteessä on katkoksia. Vesiventtiilihän on jännitteisenä suljettu ja jännitteettömänä avoin.

                Keskisuuulakkeet työntävät ulkoilmaa lämmönsäädöstä riippumatta. Omassakin on vastaavaa vikaa lämppärissä, mutta en ole vielä edes yleismittaria käynnistänyt asian eteen (häpeä). Aika hyvin suulakkeita ja kattoluukkua säätämälläkin pärjäilee
                Pitää tutkia vielä. Lämpötila kun on säädetty 16 asteeseen, eli täysin kylmälle, vaikuttaisi venttiili pysyvän kiinni niin kuin kuuluukin. 20 asteessa venttiili aukeaa ja sulkeutuu noin kahden sekunnin välein ja siitä korkeammaksi asetusta muuttaessa tuntuu pysyvän koko ajan auki, tai sitten en odottanut vain tarpeeksi.
                Mustang GT 5.0
                -----
                ex. E39 Alpina B10 3.3 -02
                ex. E24 635CSi -85
                ex. E39 540i -96
                ex. E65 745i -02
                ex. E53 X5 3.0d -03
                ex. E39 Touring 528i -98

                Comment

                • 9313juha
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 1272
                  • Ratissa vuodesta 1968

                  #98
                  Tarkista sisäanturille tuleva alipaineletku. Jos se ei ole tiivis (=hapertunut) sekoilee anturi. Lämmityslaite on sekoitusilmaperiaatteella. Keskimmäisestä vivusta säädät paljonko kylmää ulkoilmaa sekoitetaan mukaan ilmakanaviin. Tarkista, että raitisilmaläpän kaapeli toimii oikein.
                  "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                  Comment

                  • ¤kkk¤
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 78
                    • Oulu

                    #99
                    e24 kattoluukun tiivisteet

                    Tuossa katselin kattoluukun tiivisteitä, että ovat kovettuneet. Uudet on hommattu, mutta aloin epäilemään asennusta.

                    Omassa luukussa näkyy olevan lyhyt lipallinen tiiviste takana, jonka vaihdoin. Epäilyt heräsivät heti, että väärin on?

                    Lyhyt tiiviste (990mm)
                    Pitkä tiiviste (1440mm)
                    Skyline R33
                    A6 4F Avant S-Line

                    Ex. f06 640d GC M Sport -12
                    Ex. e24 635CSiA -88
                    Ex. e39 525d -02
                    Ex. e39 520d -01

                    Comment

                    • poke
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 3048

                      Originally posted by ¤kkk¤ View Post
                      Tuossa katselin kattoluukun tiivisteitä, että ovat kovettuneet. Uudet on hommattu, mutta aloin epäilemään asennusta.

                      Omassa luukussa näkyy olevan lyhyt lipallinen tiiviste takana, jonka vaihdoin. Epäilyt heräsivät heti, että väärin on?

                      Lyhyt tiiviste (990mm)
                      Pitkä tiiviste (1440mm)
                      Kuuluisikohan sun autoon yhtenäinen tiiviste? vanhemmissa on juurikin noilla mitoilla oleva kaksiosainen.

                      Kulkineet/projektit:

                      640D F06
                      530iA E39
                      635 CSi E24
                      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                      Comment

                      • ¤kkk¤
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 78
                        • Oulu

                        Kuuluisikohan sun autoon yhtenäinen tiiviste? vanhemmissa on juurikin noilla mitoilla oleva kaksiosainen.
                        Valmistusvuosi on minulla aikaisempi ja sen mukaan olen osia katsellut. Kaksiosainen on paikalla.
                        Skyline R33
                        A6 4F Avant S-Line

                        Ex. f06 640d GC M Sport -12
                        Ex. e24 635CSiA -88
                        Ex. e39 525d -02
                        Ex. e39 520d -01

                        Comment

                        • t-muckle
                          Bimmer Rookie
                          • May 2014
                          • 108
                          • Mäntsälä

                          No joo... Tuntuu lämppärin toiminta olevan pienin murheista tällä hetkellä. Huomenna startti vaihtoon ja sitten saakin selvitellä mikä aiheuttaa lyhyen ajon jälkeen alkavan pätkimisen. Musta savu, kulutus tappiin ja auto yleensä sammuu, kun pysähtyy. Puolanjohto oli todella heikossa hapessa uudella ajeltiinkin jo reilumpi matka, mutta sitten ongelma jatkui taas. Jakajan kansi ja tulpanjohdot on hiljattain vaihdettu, maadoituspisteet on käyty läpi. Liekkö vielä jotain virtapuolella tai sitten bensansyötössä.

                          Mikäs tässä opiskellessa...
                          Mustang GT 5.0
                          -----
                          ex. E39 Alpina B10 3.3 -02
                          ex. E24 635CSi -85
                          ex. E39 540i -96
                          ex. E65 745i -02
                          ex. E53 X5 3.0d -03
                          ex. E39 Touring 528i -98

                          Comment

                          • Haatainen
                            BTCF Member
                            • Jul 2009
                            • 1449
                            • Tampere

                            Originally posted by t-muckle View Post
                            No joo... Tuntuu lämppärin toiminta olevan pienin murheista tällä hetkellä. Huomenna startti vaihtoon ja sitten saakin selvitellä mikä aiheuttaa lyhyen ajon jälkeen alkavan pätkimisen. Musta savu, kulutus tappiin ja auto yleensä sammuu, kun pysähtyy. Puolanjohto oli todella heikossa hapessa uudella ajeltiinkin jo reilumpi matka, mutta sitten ongelma jatkui taas. Jakajan kansi ja tulpanjohdot on hiljattain vaihdettu, maadoituspisteet on käyty läpi. Liekkö vielä jotain virtapuolella tai sitten bensansyötössä.

                            Mikäs tässä opiskellessa...
                            Voisikos bensanpaineensäädin taikka paluulinja olla tukossa? Paluuletkua irti, ja katsoo, tuleeko sieltä mitään. Oma oireili vähän tuohon suuntaan, joskaan ei noin pahasti. Bensanpainet huiteli josakin likempänä viittä baria
                            Alla:
                            E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                            E24 635Csi -84 Polaris metallic

                            Ennenkin on ollut autoja

                            Comment

                            • vaappu
                              BTCF Member
                              • Sep 2010
                              • 1169
                              • Rovaniemi/Pyhätunturi

                              En usko että linjassa mitään vikaa, muuta säätimeen laittasin vaihtoon


                              ot: s50b32 ollut tuota bensanpaineen säädin ongelmaa vanhuuttaa jumii tai raottuu. juuri tuossa koneessa pitää olla se 5bar.
                              mb 519 täys pitkä
                              mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                              e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                              e31 850i Miljoonan markan bmw.
                              e21. Kimppa rassi.
                              Awd corolla turbo.+420whp..

                              Comment

                              • poke
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 3048

                                Mitäs öljyä perään ja laatikkoon?

                                Kyseessä 635csi -81. avoin perä ja laatikkona dogleg getrac.
                                Kulkineet/projektit:

                                640D F06
                                530iA E39
                                635 CSi E24
                                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎