Originally posted by kal3
View Post
E24 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Mikä vuosimalli ja onko spoilerilla vai ilman? 628 vai 635? Kaikki nuo asiat vaikutaa mitä haet? Noita on usein NOS-osina kaupan. Eikö uusia muka enää Bemarilta saa?"Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
-
85vm 635 eli pelti+kromi+muovi -puskuri, jota oijottu jo aikaisemmin (miten sattuu) ja töötätty vetokoukkuun.. muovihan elää, joten muuten ok ja kromilista näyttäis oikenevan.Originally posted by 9313juha View PostMikä vuosimalli ja onko spoilerilla vai ilman? 628 vai 635? Kaikki nuo asiat vaikutaa mitä haet? Noita on usein NOS-osina kaupan. Eikö uusia muka enää Bemarilta saa?
Osa 2:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=51_0495
vajaat 600€ näyttäis halvimmillaan olevan. =Liikaa pellinpätkästäLast edited by kal3; 30-03-2016, 19:45.635csi -85, e34x2
Comment
-
Originally posted by kal3 View Post85vm 635 eli pelti+kromi+muovi -puskuri, jota oijottu jo aikaisemmin (miten sattuu) ja töötätty vetokoukkuun.. muovihan elää, joten muuten ok ja kromilista näyttäis oikenevan.
Osa 2:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=51_0495
vajaat 600€ näyttäis halvimmillaan olevan. =Liikaa pellinpätkästä
Mistä kohtaa se on kasassa? Voiko vaihtaa korjauspalan jostain toisesta keskipätkästä? Mulla on ehkä yks mätä.en nyt muista kuinka pahasti oli menny ja mistä kohtaa se oli ruostunu.
Comment
-
Kyllä noi yleensä töötin jälkeen on niin paljon muotoaan muuttaneet, että tarvitaan paljon taitoa, aikaa ja tuuria, että saadaan auton näkyvimpään paikkaan hyvä. Osahan on kuin iso U-kisko pellistä, joka on lisäksi banaanin muotoinen.Originally posted by Raipeee View PostMistä kohtaa se on kasassa? Voiko vaihtaa korjauspalan jostain toisesta keskipätkästä? Mulla on ehkä yks mätä.en nyt muista kuinka pahasti oli menny ja mistä kohtaa se oli ruostunu.
B-osana melko helppo löytää Saksasta."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
Miten sisätilan lämmityksen pitäisi toimia oikein? Tuulilasiin ja lattialle tulee kuumaa ilmaa ja keskikonsolista tulee viileää ilmaa. Pitäisikö lämpötilansäätimen vaikuttaa tuulilasille ja jalkatilaan tulevaan ilmaan?
Uusin juuri vesiventtiilin ja testasin, että se toimii lämmönsäädintä kääntäessä. Laitoin myös uuden sisätilan lämpöanturin, kun vanha oli kateissa. Autossa on myös ilmastointi, mutta se ei ole toiminnassa. Ilmastoinnin kytkimelle tulee punainen, vihreä ja ruskea johto, jotka taitavat olla jälkiasennettuja, eivätkä ole tällä hetkellä kiinni ollenkaan.
Pitäisi keksiä miten tuon lämppärin saa puhaltamaan edes ulkoilman lämpöistä ilmaa sisään tai sitten pitää vain pitää tuulilasin ja jalkatilan räppänät kiinni.Mustang GT 5.0
-----
ex. E39 Alpina B10 3.3 -02
ex. E24 635CSi -85
ex. E39 540i -96
ex. E65 745i -02
ex. E53 X5 3.0d -03
ex. E39 Touring 528i -98
Comment
-
Kyllä sielä melkein täytyy nyt olla vesiventtiilillä silti jotain vuotoa. Joko se ei ole tiivis, tai tulevassa jännitteessä on katkoksia. Vesiventtiilihän on jännitteisenä suljettu ja jännitteettömänä avoin.Originally posted by t-muckle View PostMiten sisätilan lämmityksen pitäisi toimia oikein? Tuulilasiin ja lattialle tulee kuumaa ilmaa ja keskikonsolista tulee viileää ilmaa. Pitäisikö lämpötilansäätimen vaikuttaa tuulilasille ja jalkatilaan tulevaan ilmaan?
Uusin juuri vesiventtiilin ja testasin, että se toimii lämmönsäädintä kääntäessä. Laitoin myös uuden sisätilan lämpöanturin, kun vanha oli kateissa. Autossa on myös ilmastointi, mutta se ei ole toiminnassa. Ilmastoinnin kytkimelle tulee punainen, vihreä ja ruskea johto, jotka taitavat olla jälkiasennettuja, eivätkä ole tällä hetkellä kiinni ollenkaan.
Pitäisi keksiä miten tuon lämppärin saa puhaltamaan edes ulkoilman lämpöistä ilmaa sisään tai sitten pitää vain pitää tuulilasin ja jalkatilan räppänät kiinni.
Keskisuuulakkeet työntävät ulkoilmaa lämmönsäädöstä riippumatta. Omassakin on vastaavaa vikaa lämppärissä, mutta en ole vielä edes yleismittaria käynnistänyt asian eteen (häpeä). Aika hyvin suulakkeita ja kattoluukkua säätämälläkin pärjäilee
Alla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
Pitää tutkia vielä. Lämpötila kun on säädetty 16 asteeseen, eli täysin kylmälle, vaikuttaisi venttiili pysyvän kiinni niin kuin kuuluukin. 20 asteessa venttiili aukeaa ja sulkeutuu noin kahden sekunnin välein ja siitä korkeammaksi asetusta muuttaessa tuntuu pysyvän koko ajan auki, tai sitten en odottanut vain tarpeeksi.Originally posted by Haatainen View PostKyllä sielä melkein täytyy nyt olla vesiventtiilillä silti jotain vuotoa. Joko se ei ole tiivis, tai tulevassa jännitteessä on katkoksia. Vesiventtiilihän on jännitteisenä suljettu ja jännitteettömänä avoin.
Keskisuuulakkeet työntävät ulkoilmaa lämmönsäädöstä riippumatta. Omassakin on vastaavaa vikaa lämppärissä, mutta en ole vielä edes yleismittaria käynnistänyt asian eteen (häpeä). Aika hyvin suulakkeita ja kattoluukkua säätämälläkin pärjäilee
Mustang GT 5.0
-----
ex. E39 Alpina B10 3.3 -02
ex. E24 635CSi -85
ex. E39 540i -96
ex. E65 745i -02
ex. E53 X5 3.0d -03
ex. E39 Touring 528i -98
Comment
-
Tarkista sisäanturille tuleva alipaineletku. Jos se ei ole tiivis (=hapertunut) sekoilee anturi. Lämmityslaite on sekoitusilmaperiaatteella. Keskimmäisestä vivusta säädät paljonko kylmää ulkoilmaa sekoitetaan mukaan ilmakanaviin. Tarkista, että raitisilmaläpän kaapeli toimii oikein."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
e24 kattoluukun tiivisteet
Tuossa katselin kattoluukun tiivisteitä, että ovat kovettuneet. Uudet on hommattu, mutta aloin epäilemään asennusta.
Omassa luukussa näkyy olevan lyhyt lipallinen tiiviste takana, jonka vaihdoin. Epäilyt heräsivät heti, että väärin on?
Lyhyt tiiviste (990mm)
Pitkä tiiviste (1440mm)Skyline R33
A6 4F Avant S-Line
Ex. f06 640d GC M Sport -12
Ex. e24 635CSiA -88
Ex. e39 525d -02
Ex. e39 520d -01
Comment
-
Kuuluisikohan sun autoon yhtenäinen tiiviste? vanhemmissa on juurikin noilla mitoilla oleva kaksiosainen.Originally posted by ¤kkk¤ View PostTuossa katselin kattoluukun tiivisteitä, että ovat kovettuneet. Uudet on hommattu, mutta aloin epäilemään asennusta.
Omassa luukussa näkyy olevan lyhyt lipallinen tiiviste takana, jonka vaihdoin. Epäilyt heräsivät heti, että väärin on?
Lyhyt tiiviste (990mm)
Pitkä tiiviste (1440mm)
http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzt...r=54_0014&vin=Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Valmistusvuosi on minulla aikaisempi ja sen mukaan olen osia katsellut. Kaksiosainen on paikalla.Kuuluisikohan sun autoon yhtenäinen tiiviste? vanhemmissa on juurikin noilla mitoilla oleva kaksiosainen.Skyline R33
A6 4F Avant S-Line
Ex. f06 640d GC M Sport -12
Ex. e24 635CSiA -88
Ex. e39 525d -02
Ex. e39 520d -01
Comment
-
No joo... Tuntuu lämppärin toiminta olevan pienin murheista tällä hetkellä. Huomenna startti vaihtoon ja sitten saakin selvitellä mikä aiheuttaa lyhyen ajon jälkeen alkavan pätkimisen. Musta savu, kulutus tappiin ja auto yleensä sammuu, kun pysähtyy. Puolanjohto oli todella heikossa hapessa uudella ajeltiinkin jo reilumpi matka, mutta sitten ongelma jatkui taas. Jakajan kansi ja tulpanjohdot on hiljattain vaihdettu, maadoituspisteet on käyty läpi. Liekkö vielä jotain virtapuolella tai sitten bensansyötössä.
Mikäs tässä opiskellessa...Mustang GT 5.0
-----
ex. E39 Alpina B10 3.3 -02
ex. E24 635CSi -85
ex. E39 540i -96
ex. E65 745i -02
ex. E53 X5 3.0d -03
ex. E39 Touring 528i -98
Comment
-
Voisikos bensanpaineensäädin taikka paluulinja olla tukossa? Paluuletkua irti, ja katsoo, tuleeko sieltä mitään. Oma oireili vähän tuohon suuntaan, joskaan ei noin pahasti. Bensanpainet huiteli josakin likempänä viittä bariaOriginally posted by t-muckle View PostNo joo... Tuntuu lämppärin toiminta olevan pienin murheista tällä hetkellä. Huomenna startti vaihtoon ja sitten saakin selvitellä mikä aiheuttaa lyhyen ajon jälkeen alkavan pätkimisen. Musta savu, kulutus tappiin ja auto yleensä sammuu, kun pysähtyy. Puolanjohto oli todella heikossa hapessa uudella ajeltiinkin jo reilumpi matka, mutta sitten ongelma jatkui taas. Jakajan kansi ja tulpanjohdot on hiljattain vaihdettu, maadoituspisteet on käyty läpi. Liekkö vielä jotain virtapuolella tai sitten bensansyötössä.
Mikäs tässä opiskellessa...Alla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
En usko että linjassa mitään vikaa, muuta säätimeen laittasin vaihtoon
ot: s50b32 ollut tuota bensanpaineen säädin ongelmaa vanhuuttaa jumii tai raottuu. juuri tuossa koneessa pitää olla se 5bar.mb 519 täys pitkä
mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
e31 850i Miljoonan markan bmw.
e21. Kimppa rassi.
Awd corolla turbo.+420whp..
Comment
-
Mitäs öljyä perään ja laatikkoon?
Kyseessä 635csi -81. avoin perä ja laatikkona dogleg getrac.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
Comment