Kiitokset! Kaikissa omat juttunsa kuten edellisessä Possussa ims ja rms. Noh 2000e ja ne laitoin kuntoon varuiks heti 2015 kun auton ostin. Autoa kun ylihuoltaa (vaihtaa öljyjä vuoden välein) useat ongelmat pysyvät helpommin poissa. Olen ymmärtänyt ja lukenut että liian vanhat öljyt usein kuivattavat tässä v8:ssa ne ne kuuluisat venantiivisteet... Noh huonoa tuuria ei aina voi välttää, vaikka mitä tekis.
Pohdinnassa oli ostaa tuollainen E63, kun nykyisessä asuinmaassani niitä saa sopuisaan hintaan, kohtuukilometreillä - ei ole veroja, eikä polttoaineen hinta ole päätä huimaava. Mutta, mutta luettuani tämän topicin aloin tulla siihen tulokseen ettei se ongelmineen ole ostamisen väärtti. Siitä on jo vuosia aikaa, vielä asuessani Suomessa kun omistin Bolsevikkien Matka Waunun - no se tosin oli E46:sen - sen kanssa meni lopuksi niin hermo, että möin mustalaisille.
Pohdinnassa oli ostaa tuollainen E63, kun nykyisessä asuinmaassani niitä saa sopuisaan hintaan, kohtuukilometreillä - ei ole veroja, eikä polttoaineen hinta ole päätä huimaava. Mutta, mutta luettuani tämän topicin aloin tulla siihen tulokseen ettei se ongelmineen ole ostamisen väärtti. Siitä on jo vuosia aikaa, vielä asuessani Suomessa kun omistin Bolsevikkien Matka Waunun - no se tosin oli E46:sen - sen kanssa meni lopuksi niin hermo, että möin mustalaisille.
Nääh, kaupat kiinni jos kiinnostaa. Niissä sen enempää ole ongelmia kuin muissakaan, ja ihan yhtä helppo näitä on korjata kuin sitä E46
resetting system faulty. current. gear selector switch
järjestelmän nollaaminen viallinen. nykyinen. vaihdekytkin,
variable intake system, activation
muuttuva imujärjestelmä, aktivointi.
Em. Vikakoodit
Oireet: vaihtaa matalilla kierroksilla, jonka seurauksena nykäisy, reippaassa kaasunkäytössä ei tuota ilmiötä.
Myös toisinaan viivettä kaasua lisättäessä.
Muutoin kone käynnistyy ja käy hienosti ja ottaa reippaasti kierrokset. Autolla ajettu 150 tkm!
Nämä ei aina toistu vaan ovat ajoittaisia, ehkä ns. kylmänä herkemmin toistuvia.
Tuli ostettua vaihteeksi harrastus. Tällä kertaa 630i (N52). Kaupan tekijäisinä sain vikoja, joihin ei ole löytynyt ratkaisua.
1. Kylmäkäynnistyksen jälkeen auto käy todella huonosti. Jos painaa kaasua, niin luultavimmin auto sammuu. Saattaa sammua myös kaasua painamatta. Hetken päästä käynti tasaantuu ja sen jälkeen toimii normaalisti.
2. Kaupunkiajossa esim. risteyksiin tullessa pienillä kierroksilla moottorijarrutuksen jälkeen auto ei välttämättä reagoi millään tavalla kaasupolkimeen vaan hyytyy pikku hiljaa. Jos kaasun nostaa ja painaa uudestaan, auto toimii normaalisti. On se tainnut joskus herätä painaessakin, jos on painanut riittävän pitkään, mutta tähän ei yleensä kärsivällisyys riitä. Tämä ongelma on hyvin harvinainen.
Ei ole vikakoodeja, vanokset toimii hyvin, kaasupoljin on kalibroitu, kaasuläppä irrotettu/puhdistettu, helpompi disa vaihdettu.
Onko kellään ollu N52ssa vastaavia harmeja ja jos niin onko jollain tempulla ratkennut?
Tuli ostettua vaihteeksi harrastus. Tällä kertaa 630i (N52). Kaupan tekijäisinä sain vikoja, joihin ei ole löytynyt ratkaisua.
1. Kylmäkäynnistyksen jälkeen auto käy todella huonosti. Jos painaa kaasua, niin luultavimmin auto sammuu. Saattaa sammua myös kaasua painamatta. Hetken päästä käynti tasaantuu ja sen jälkeen toimii normaalisti.
2. Kaupunkiajossa esim. risteyksiin tullessa pienillä kierroksilla moottorijarrutuksen jälkeen auto ei välttämättä reagoi millään tavalla kaasupolkimeen vaan hyytyy pikku hiljaa. Jos kaasun nostaa ja painaa uudestaan, auto toimii normaalisti. On se tainnut joskus herätä painaessakin, jos on painanut riittävän pitkään, mutta tähän ei yleensä kärsivällisyys riitä. Tämä ongelma on hyvin harvinainen.
Ei ole vikakoodeja, vanokset toimii hyvin, kaasupoljin on kalibroitu, kaasuläppä irrotettu/puhdistettu, helpompi disa vaihdettu.
Onko kellään ollu N52ssa vastaavia harmeja ja jos niin onko jollain tempulla ratkennut?
Voipi olla vaikka joku asentotunnistikin joka tuolla kettuilee.
Jossain vaiheessa onneksi antaa kuitenkin vikakoodia.
Kiitos vinkistä! Toki tuo voi olla mahdollista vaikka juurikin ollut leimalla.
Tosiaan ajatuksissa olisi laittaa uudet vanteetkin tilaukseen josko tuo pieni heitto takasissa aiheuttaisi moista väpätystä.
Hieman tuo vanteiden leveys mietityttää????
Itellä tiedossa etu alatukivarsien puslat välykselliset mutta ens viikolla näkee huomaako katsastus. Täristää just 80-100kmh.
Comment