E32 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Morkai
    replied
    Originally posted by escortmk2 View Post
    Osaisko joku antaa vinkkiä mistä lähtee vikaa metsästämään, ku ristiselänsäätönappulasta ei tapahdu mitään? Jälkiasennetut penkit. Ja vanhoissa ei ollut ristiselänsäätöä, mutta se ei taida vaikuttaa mitään. Morkai varmaan taas tietää?��
    Valitettavasti en osaa suoriltaan sanoa. Jos on sähköpenkit ristiselän tuella, niin sulake F16 takaa tulee kaikkeen sähköt ja sitten pitäis olla muutkin säädöt pois pelistä.

    Eli alottasin sulakkeen tarkastuksella. Jos sulake on ehjä, mutta valot ei pala kytkimessä, niin epäilisin maadotusta. Kytkin irti ja mittaa tuleeko liittimeen virta pinniin 5 ja maa pinneihin 6 ja 3. Jos nämä kaikki täsmää, niin sitten voisi olla ristiselän säätö ihan mekaanisesti jumissa. Kerran on tainnut olla semmoinen tuki, joka oli jumittunut ylä-asentoon ja lähti liikkeelle kun kädellä avitti samalla kun paino nappia.

    Leave a comment:


  • escortmk2
    replied
    Osaisko joku antaa vinkkiä mistä lähtee vikaa metsästämään, ku ristiselänsäätönappulasta ei tapahdu mitään? Jälkiasennetut penkit. Ja vanhoissa ei ollut ristiselänsäätöä, mutta se ei taida vaikuttaa mitään. Morkai varmaan taas tietää?��

    Leave a comment:


  • Nutcase
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    750 putki on halkaisijaltaan noin 10 mm suurempi. Eli kiinnitys ei onnistu ilman, että hitsaat sopivat lähdöt katin päähän.
    Kiitos vastauksesta, kuulostaa varsin loogiselta, että hengittää paremmin.

    Taidan pitäytyä originaalissa koossa. Tarvikeputket eivät hinnaltaan järkytä, mutta ilmeisesti sopivuudessa ollut sanomista kulmien/asennon suhteen. :think

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by Nutcase View Post
    Olisiko tietoa 730 ja 750 pakoputkien eroavaisuudesta katista taaksepäin?

    Mitä kuvista olen katsellut niin aika samanlaisilta näyttävät. Itselläni siis 730 ja reikä putkessa.
    750 putki on halkaisijaltaan noin 10 mm suurempi. Eli kiinnitys ei onnistu ilman, että hitsaat sopivat lähdöt katin päähän.

    Leave a comment:


  • Nutcase
    replied
    Olisiko tietoa 730 ja 750 pakoputkien eroavaisuudesta katista taaksepäin?

    Mitä kuvista olen katsellut niin aika samanlaisilta näyttävät. Itselläni siis 730 ja reikä putkessa.

    Leave a comment:


  • Nutcase
    replied
    E32 obc iv

    Osaisiko joku valaista ison OBC:n päivityksen suhteen?

    Nimittäin iso OBC on yllättäen pimeänä asennuksen jälkeen. Autossa siis alunperin pikku-OBC ja iso johtonippu takana.
    Todennäköisin syy on pinnin nro 17 virranpuute. Lueskelin, että takapenkin alta pitäisi ainakin e34 mallista löytyä sellainen nelinapainen liitin kuten tämä topiikki antaa ymmärtää: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=144087

    Kaivelin äsken omasta autosta (e32 730i -88), enkä äkkiseltään löytänyt sellaista liitintä tuolta. Leikkaa ja liitä-tapaa en mielelläni käyttäisi tuolta mittariston takaa, joten olisi mukavaa saada tietää, onko e32 johtosarjassa olemassa kyseistä liitintä e34 tapaan vai onko ihan pakko ruveta kolvailemaan saatanan pienessä tilassa?

    EDIT:
    Nyt sai OBC virtaa. Piuha löytyi tosiaan tuon mustan boksin alta, liitin on väriltään vihreä, mikä vähän vaikeutti etsintöjä... Eli paksu punainen ja punakeltavioletti johto yhteen ja pin 17 tuli virtaa.
    Last edited by Nutcase; 05-11-2016, 16:25.

    Leave a comment:


  • Kiko750
    replied
    Jep. Eroa pituudessa on useampi sentti. 750:ssä on sitten tuplapumppu vermeet...

    Originally posted by Nutcase View Post
    Kiitos vastauksesta

    Imuputki/ asetelma on siis järkevää ostaa 102l tankin mukana mikäli mielii saada suurimman osan polttoaineesta käytettyä?

    Leave a comment:


  • Nutcase
    replied
    Originally posted by Kiko750 View Post
    Käsitääkseni ero on vain tankin pohjan syvyydessä. Eli pitemmät pannat tarvii isommalle tankille.
    Just vaihdoin toisinpäin väliaikaisesti eli vuotavan 102 litrasen tilalle 90 litranen. Hyvä tietää, että bensan imuputki tankin sisällä on eri pituinen tankin syvyyden mukaan. Piti vähän antaa lekaa 90 litraselle tankille, että 102 litrasen pitempi imuputki mahtui sisään....
    Kiitos vastauksesta

    Imuputki/ asetelma on siis järkevää ostaa 102l tankin mukana mikäli mielii saada suurimman osan polttoaineesta käytettyä?

    Leave a comment:


  • Kiko750
    replied
    Käsitääkseni ero on vain tankin pohjan syvyydessä. Eli pitemmät pannat tarvii isommalle tankille.
    Just vaihdoin toisinpäin väliaikaisesti eli vuotavan 102 litrasen tilalle 90 litranen. Hyvä tietää, että bensan imuputki tankin sisällä on eri pituinen tankin syvyyden mukaan. Piti vähän antaa lekaa 90 litraselle tankille, että 102 litrasen pitempi imuputki mahtui sisään....

    Leave a comment:


  • Nutcase
    replied
    Meneekö 750:n 102L tankki miten helposti 730:een 90L:n tilalle?

    Leave a comment:


  • herja
    replied
    Lähinnä juuri noita meinasin, että tarviiko niihin koskea, mieluummin jättäisin koskematta.

    Leave a comment:


  • energy
    replied
    Originally posted by herja View Post
    Onko paska homma jo pudottais tasonsäädöllisestä takakelkan pois? Perän etustefa vuotaa vähän ja samalla hitsuuttelisin säätöpalat niin olis viimosen päälle.
    Ei se paha ole, työläin on saada letkuliitokset (niin jarru- kuin tasonsäädön) ehjänä auki mikäli on yhtään ruostuneet. Kesällä käytin koko taka-akseliston irti ja vaihdoin joka ikisen puslan/stefan/tiivisteen. Tuo säätöpalojen hitsaus on vähän kyseenalaista hommaa, helpommalla pääsee PowerFlexin säädettävillä puslilla:

    Leave a comment:


  • herja
    replied
    Onko paska homma jo pudottais tasonsäädöllisestä takakelkan pois? Perän etustefa vuotaa vähän ja samalla hitsuuttelisin säätöpalat niin olis viimosen päälle.

    Leave a comment:


  • holmes
    replied
    Johan löytyi tappavaviritys.
    E32 750 kuskinpuolen takapenkin turvavyön kiinnitysrauta oli korissa kiinni alikokoisella pultilla.
    Ihmettelin ku ei millään meinaa tiukata.
    Käytännössä oli pyhällä hengellä kiinni.
    No eipä mitään, toisella puolella ei ollut koko rautaa.
    Mukava ylläri kun 200kg lihaa lähtee penkeineen tangentin suuntaan.

    Leave a comment:


  • Styroxi
    replied
    Selvishän tuo yllämainittu.. ja paljon muutakin.. laatikon sisältä jokin ratas tai Akseli alkaa olla tiensä päässä.
    Noh sitten kun otin laatikon tyypin selville niin tätä laatikkoa on käytetty ainoastaan 325/525tds ja joissain 530d manuaalissa.. kytkin koppa on V8:in mutta itse vaihteisto on muusta luultavasti kardaanikin.
    No ostoihin jätin Kyl ilmon mutta vois tuo 530d manuaalin vaihteisto olla paras tuonne väännön puolesta.?

    Leave a comment:

Working...
X