E32 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Styroxi
    replied
    Onkos tuossa e38 3.0 v8 koneessa mitään eroa e32:seen? Ajattelin et jos ostais raakana koneen ilman apulaitteita niin apulaitteet sais tosta vanhasta joka on paikallaan, sekä Ois helpompi uusia vesipumppu,hihnat,kiristäjät yms. Ennenkuin nostaa uuden paikalleen.. :think

    Leave a comment:


  • Styroxi
    replied
    Jaahas, tärinä jatkuu ja nakutus,, veikkasin hydraalista venttiilin nostajaa nukutuksen aiheuttajaksi.
    Pystyykös sitä mitenkään testaamaan paikallansa? Sekä noita juttuja luettaessa foorumilla Tulin myös tulokseen vaihtaa tuo öljyseparaattori. Taitaa olla kova homma.?
    Sitten Mietin myös että kun tuo on manuaali laatikolla ja tuntuu myös et vaihteet ei kunnolla kytkeydy että oiskohan tuo tärinä sitten tuosta kasoismassavauhtipyörästä johtuvaa? Et alkais olemaan määrän päässä..

    Leave a comment:


  • rgaweer
    replied
    Originally posted by Styroxi View Post
    Oletteko laittaneet tuon öljypohjaa tiivisteen aina uuden vai vanhalla? Näyttäisi olevan tuo vanha suht. Ok kuntoinen kyllä.
    Entäs mitä öljyä suosittelemme tuonne M60 koneeseen käytettäväksi näin kesäisin? Ja paljonkos se tarkka tilavuus on? Googlella löytyy kolmea eri tilavuutta. ?
    Samalla kun öpohja on auki niin öljypumpun ketjun voi myös kirrata jos on löysällä. Kunhan ei laita liian kireälle, mielestäni vielä huonompi juttu kuin löysä ketju. Kiristyy 8mm 6-kulmalla siitä öljypumpun pidikkeen sisältä, hoksaat varmaan kun hetken katsot sitä.

    Castrollin 5w40 magnateccia käyttänyt ennen, nyt laitoin mobilin rally formula 5w50 ja tuntuu että nostajat pitää pienempää ääntä heti kylmäkäynnistyksestä alkaen. 2kpl 4L tonkkia ostanut yleensä ja sillä riittänyt, olisikohan viimeksi litra-puolikas jäänyt yli.

    Täällä alemman öljypohjan tiiviste oli niin korppu että tuli kymmenessä palasessa irti, joten uudella kasaan, ei ollut kallis ja varmistuu ainakin ettei öljyt lähde karkuun jatkossa.

    Leave a comment:


  • Styroxi
    replied
    Oletteko laittaneet tuon öljypohjaa tiivisteen aina uuden vai vanhalla? Näyttäisi olevan tuo vanha suht. Ok kuntoinen kyllä.
    Entäs mitä öljyä suosittelemme tuonne M60 koneeseen käytettäväksi näin kesäisin? Ja paljonkos se tarkka tilavuus on? Googlella löytyy kolmea eri tilavuutta. ?

    Leave a comment:


  • Styroxi
    replied
    Noniin nyt saatiin auto Pohjanmaalle mutta ei ongelmitta.
    Koneena siis M60 ja 100km ennen kotia alkoi auto täristä pikkuhiljaa enemmän ja enemmän sitten se rajoittui. Pysähdyin parkkipaikalle ja auton Tyhjäkäynti oli n.2000rpm sitten Sammutin niin ilmoitti että öljynpinta alhainen.. No tarkistin sen ja pinta oli aavistuksen ylärajaa korkeammalla. Auto uudestaan käyntiin ja huomasin että kun painaa kaasuun niin kone alkaa täristä mutta ei tyhjäkäynnillä.. tyhjäkäynnillä kuuluu pieni nakutus jostain kannen takaosasta ikäänkuin vaihteistosta.. autohan on manuaali laatikolla.. Huomenna ajattelin päästää öljyt mäkeen ja tarkastaa se perhanan öljypumpun kireys mikä näis ollut vikana. Onkos kenelläkään muulla tehnyt vastaavaa? Tai tietoa mistä nämä johtuu?

    Edit: 21.7 klo:09:52 laitoin auton kylmänä käyntiin ja nakutusta saati koneen tärinää ei havaittavissa.. Eli kyseistä tekee ainoastaan lämpimänä..

    Edit: 11:11 öljypohja irroiettu ja pohjalla yksi 6mm kierteellä oleva ruuvi.. pumppu tosin vielä paikallaan.. öljyt no EI HYVÄT!

    Edit: 11:45 Ruuvi oli irronnut öljypohjaa välilohkosta, ja toinenkin oli löyhällä joten kiristimet kaikki.. öljypumpun toinen Pultti oli kireällä mutta toinen kiristyi aavistuksen, kuitenkin niin että sen huomasi..
    Last edited by Styroxi; 21-07-2016, 11:48.

    Leave a comment:


  • Styroxi
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Typ 188 3.15 välityksellä
    Kiitos ja kumarrus, Olikin kutina että Peto2 saattaisi tietää , ettei tartte lähtee ostaa ns. sikaa säkissä..

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Styroxi View Post
    Osaako joku sanoa minkä tyypin perää käytetään tälläisessä autossa:
    VM: 1993 E32 730 V8 manuaali laatikolla..
    Ja sattuisko keltään teistä sellaista löytymään myytäväksi asti?

    Mutta voinhan laittaa ostetaan osioon kun vaan perän tyypin saisi selville. Sen verran googlella selvisi että myös joissain E34 malleissa käytetty samaa vetopyörästöä. :think
    Typ 188 3.15 välityksellä

    Leave a comment:


  • Styroxi
    replied
    e32 tasauspyörästö

    Osaako joku sanoa minkä tyypin perää käytetään tälläisessä autossa:
    VM: 1993 E32 730 V8 manuaali laatikolla..
    Ja sattuisko keltään teistä sellaista löytymään myytäväksi asti?

    Mutta voinhan laittaa ostetaan osioon kun vaan perän tyypin saisi selville. Sen verran googlella selvisi että myös joissain E34 malleissa käytetty samaa vetopyörästöä. :think

    Leave a comment:


  • Heenri
    replied
    Sitä minä olen miettinytki että ei se voi tuollaista aiheuttaa kun eikö näissä e32 ole ihan normaalia jo se pieni välys siellä simpukassa. Pitää nostaa auto ilmaan ja tutkia lisää. Sen verran tyyriskin on kyllä tuo ohjausvaihde ettei ihan heti tekisi mieli lähtä vaihtamaa.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Heenri View Post
    Terve. Voiko tuo ohjaussimpukan välys aiheuttaa karmeaa tutinaa ratissa? 80-100 km/h vauhdissa ratti vispaa melko reippaasti mutta yli ja ali tämän välin ei juurikaan. Ohjaussimpukassa on selvää välystä se tarkastettiin nosturilla ja tuntuu ratissakin paikallaan kun kääntää. Muuta välystä siellä ei ainakaan tuntunut, toiseksi syyksi epäilen renkaita/vanteita koska ne ovat aika heikossa hapessa.
    Ohjaussimpukka ei tuota yksinään aiheuta, väljä simpukka kyllä pahentaa tilannetta. Ongelma on reaktiotankojen puslissa ja/tai jumittavissa jarruissa.

    Leave a comment:


  • Heenri
    replied
    Terve. Voiko tuo ohjaussimpukan välys aiheuttaa karmeaa tutinaa ratissa? 80-100 km/h vauhdissa ratti vispaa melko reippaasti mutta yli ja ali tämän välin ei juurikaan. Ohjaussimpukassa on selvää välystä se tarkastettiin nosturilla ja tuntuu ratissakin paikallaan kun kääntää. Muuta välystä siellä ei ainakaan tuntunut, toiseksi syyksi epäilen renkaita/vanteita koska ne ovat aika heikossa hapessa.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    ET 40 vanne on kyllä aivan väärä E32:seen .

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    riippuu paljolti leveydestä, 17x10" et26 on jo todella lähellä takatukivartta.
    Joo aivan eli se 7,5-8" sinne varmaan menee :think

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Pyöriikö näissä et 40 vanteet? Tyhmältähän se toki näyttää, mut muutenkaan eipä paljon ruoskempia e32:sia vastaan ajele..
    riippuu paljolti leveydestä, 17x10" et26 on jo todella lähellä takatukivartta.

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Pyöriikö näissä et 40 vanteet? Tyhmältähän se toki näyttää, mut muutenkaan eipä paljon ruoskempia e32:sia vastaan ajele..

    Leave a comment:

Working...
X