E32 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kharon
    replied
    Originally posted by hezekiel View Post
    Onko E32 kuskin ovilasissa "anti pinch" toiminto? Ikkuna pysähtelee suljettaessa muutaman kerran, pitää nostaa sormi kytkimeltä ja painaa uudestaan niin menee taas pienen pätkän.
    Ei ole sellaisenaan, vaan siinä on virranrajoitus, jonka ajatus on katkaista virta kun lasi tulee yläreunaan.

    Veikkaisin että joko moottorista on teho hukassa tai ikkunan kiskot niin likaiset ettei se tahdo liikkua.

    Tai se ikävin optio: Moottorille menevästä johtosarjasta säikeitä poikki niin paljon ettei virtanen tule perille, lämmittää vain johtoja.

    Nimimerkillä uusi käytetty johtosarja oven sisään ja ikkunakiskojen pesu (huopapintaista kumiahan ne ovat) ja ikkunoiden nousunopeus kaksinkertaistui.

    2 lasia oli pimeänä, kaksi liikkui aika rauhalliseen tahtiin. Johdot poikki ensinmainituissa ja viimeksimainituissa umpilikaiset kiskot ja varmaan säikeitä poikki niissäkin.

    Leave a comment:


  • Kharon
    replied
    Originally posted by Kiko750 View Post
    Tai jos on kunnon tilat ja nosturi, niin etukelkka pois ja alakautta koko paketti pois.
    Näin juuri. Tehdashan on kasannut sen juuri noin ja se paketti lähtee _paljon_ helpommin sieltä kun kopioi tehtaan operaatiot.

    Sanoisin melkein että kannattaa panostaa siihen että on kunnon tilat käytössä jos se vain jotenkin on mahdollista (eli rahalla saatavissa), säästää aikaa ja vaivaa kovin paljon.

    Leave a comment:


  • holmes
    replied

    Mahtaako sopia 750il takavaimentimeksi?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by lurkki3 View Post
    Millä vehkeellä tuommosesta -92 e32 saa nollattua air bag valon?auto comilla ei pääse...e-villen bmw air bag reset toolilla ei onnistu...mitä inpa vaatii että sillä pääsis lukeen koodit tuon ikäisestä?
    ADS kaapelin.

    Leave a comment:


  • lurkki3
    replied
    Millä vehkeellä tuommosesta -92 e32 saa nollattua air bag valon?auto comilla ei pääse...e-villen bmw air bag reset toolilla ei onnistu...mitä inpa vaatii että sillä pääsis lukeen koodit tuon ikäisestä?

    Leave a comment:


  • Kiko750
    replied
    Originally posted by energy View Post
    Sen verran tuohon lisäystä, että pre-faceliftissä keula on pistehitseillä kiinni eikä sitä ihan helposti saa auki (faceliftissä ruuveilla).


    Irrotin toisesta 750 koneen + laatikon yhtenä pakettina, niistä pakosarjoilta lähtevistä ekoista putkista ei tarvi irroittaa kuin kuskinpuolelta takimmainen (ottaa muuten simpukkaan kiinni). Tällä tavalla tuli koko paketti norsulla suhteellisen helposti pois, ei tarvi edes kovin paljoa purkaa

    OK! Hyvä tietää että nousee kone ja laatikko norsulla ylös, en olis ikinä uskonu

    Leave a comment:


  • Peivola
    replied
    Originally posted by herja View Post
    https://www.car-parts24.com

    240e ja ilmanen toimitus. Elringin satsi, sitä ajusaa saa halvemmalla mutta laatu on heikko.

    edit. siis yläpään setti ilman kannentiivisteitä, alapään sarja taitaa olla jotain 140€ luokkaa.
    Ok. Täytyy käydä vilkuilemassa

    Leave a comment:


  • energy
    replied
    Originally posted by Kiko750 View Post
    Nyt tekisin ehdottomasti niin, että keula auki ja edestä ulos kone+laatikkon yhtenä pakettina.

    Tai jos on kunnon tilat ja nosturi, niin etukelkka pois ja alakautta koko paketti pois.
    Sen verran tuohon lisäystä, että pre-faceliftissä keula on pistehitseillä kiinni eikä sitä ihan helposti saa auki (faceliftissä ruuveilla).


    Irrotin toisesta 750 koneen + laatikon yhtenä pakettina, niistä pakosarjoilta lähtevistä ekoista putkista ei tarvi irroittaa kuin kuskinpuolelta takimmainen (ottaa muuten simpukkaan kiinni). Tällä tavalla tuli koko paketti norsulla suhteellisen helposti pois, ei tarvi edes kovin paljoa purkaa

    Leave a comment:


  • Kiko750
    replied
    Originally posted by herja View Post
    Millaisen kokoluokan proggis ton M70B50 irtiotto on? Vähän tiputtelee öljyä ilmeisesti ylemmän öljypohjantiivisteen välistä ja muutenkin oli tarkoitus vaihdella talvella yläpäähän kaikki tiivisteet kun tuli setti ostettua. Samalla saisi vaihdeltua kaikki syttypuolen kamat, moottorin tukikumit, maadoitukset, tarkasteltua startin ja laturin...

    PALJON ruuvaamistahan tuo vaatii mutta on tehtävissä normityökaluilla kotitallissa. Jokunen vuosi sitten tein koneen vaihdon ja kunnostin kaikki apulaitteet samalla. Lukuisat öljyvuodot sain kuuriin kaikki tiivisteet vaihtamall.


    Nostin auton tallissa irtorenkaitten päälle (2 nakkia joka kulmassa) ja ensin laatikko pois alakautta. Hiukka vaatii kekseliäisyyttä ja jarkovarsia saada koneen takapäästä kaikki pultit irti. Sit kone pois yläkautta norsulla. Syyläri, coolerit, downpiet yms joutuu tietenkin ensin irrottelemaan. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.


    Nyt tekisin ehdottomasti niin, että keula auki ja edestä ulos kone+laatikkon yhtenä pakettina.

    Tai jos on kunnon tilat ja nosturi, niin etukelkka pois ja alakautta koko paketti pois.

    Leave a comment:


  • herja
    replied
    Originally posted by Peivola View Post
    Mistä tilasit tiivisteet? Oliko pahan hintaiset?


    240e ja ilmanen toimitus. Elringin satsi, sitä ajusaa saa halvemmalla mutta laatu on heikko.

    edit. siis yläpään setti ilman kannentiivisteitä, alapään sarja taitaa olla jotain 140€ luokkaa.

    Leave a comment:


  • mixoo
    replied
    Originally posted by Nipea View Post
    Onko kenelläkään hajua että meneekö x5 penkit e32 suoraan vai joutuuko poraamaan kiskoja?
    Tuskimpa menee. Itsellä e60 penkit modattu tohon projektiin. Joutui sekä kiskoja, että kiinnikkeitä muokkaamaan

    Leave a comment:


  • Nipea
    replied
    Onko kenelläkään hajua että meneekö x5 penkit e32 suoraan vai joutuuko poraamaan kiskoja?

    Leave a comment:


  • Peivola
    replied
    Originally posted by herja View Post
    Millaisen kokoluokan proggis ton M70B50 irtiotto on? Vähän tiputtelee öljyä ilmeisesti ylemmän öljypohjantiivisteen välistä ja muutenkin oli tarkoitus vaihdella talvella yläpäähän kaikki tiivisteet kun tuli setti ostettua. Samalla saisi vaihdeltua kaikki syttypuolen kamat, moottorin tukikumit, maadoitukset, tarkasteltua startin ja laturin...
    Mistä tilasit tiivisteet? Oliko pahan hintaiset?

    Leave a comment:


  • herja
    replied
    Millaisen kokoluokan proggis ton M70B50 irtiotto on? Vähän tiputtelee öljyä ilmeisesti ylemmän öljypohjantiivisteen välistä ja muutenkin oli tarkoitus vaihdella talvella yläpäähän kaikki tiivisteet kun tuli setti ostettua. Samalla saisi vaihdeltua kaikki syttypuolen kamat, moottorin tukikumit, maadoitukset, tarkasteltua startin ja laturin...

    Leave a comment:


  • Migiggi
    replied
    E32 730i m30 nakutus

    Juu elikkäs. Säädin venttiilit ikävän m30 perus säksätyksen takia. Säksätys hiljeni ja enää kuuluu tyhjäkäynnillä suuttimien naksutus, mutta säädön jälkeen ilmeni kierroksilla joku uusi nakutus joka on erittäin voimakas. Kylmänä säädin ensimmäisenä 0.30mm imu ja pako. Sitten ilmeni se uusi rallatus / nakutus kierroksilla. Sitten toisen kerran säädin ja koitin eri välyksillä 0.30 imu ja 0.35 pako. Ei vaikuttanut ääneen mitenkään. Kylmänä säädetty molemmat kerrat. Joten jos täälä foorumilla enään mitään eloa on niin nyt kaivattas mielipiteitä m30 sielun elämään perehtyneiltä. Lisäyksenä vielä että kaikki keinut ja nokka näyttivät ihan hyvältä.

    Leave a comment:

Working...
X