E32 vispaus..
No niin tuli tuohon omaan M60B30 vaihdettua tuplamassa vauhtia (Uusi) täs viikonloppuna. Ja äsken sain auton nippuun..
No mitähän muuta tuolta nyt mahtaa olla paskana..
Vanhalla vauhtipyörällä auto nakutti, tärisi ja vispasi Vit...i mutta kun kytkimen painoi pohjaan niin lakkasi. No olihan se ihan entinen se tuplamassa.
No tänään laitoin sitten auton tilille ja ei mitään tärinää eikä kolkotuksia kuulunut sekä kytkin toimi hienosti. Noh pienen testi Lenkin jälkeenkin auto oli Ok!
Mutta kun Lähdin kotia niin 80km/h jälkeen auto alkaa täristä ja sama tärinä (ei lisäänny) vaikka ajaa 120km/h.
No pihaan kun pääsin niin se kolkottava ääni taas kuuluu ja kytkimen kun painaa pohjaan niin loppuu.. ???
Olisikohan vika nyt sitten Vaihdelaatikon sisällä?
Kardaanin kannatinlaakeri on vaihdettu 2-vko sitten..
Edit: testerillä antaa koodin
210 can interface, Gearbox intervention
Edit: vaikuttaisi kardaanin vialta.. vauhtia 100-lasiin ja kytkin pohjaan niin tärinä jatkuu kunnes vauhti alle 80 niin loppuu..
E32 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
235/45/17 ja 255/40/17 käy oikein hyvin.Originally posted by herja View PostEhdotuksia otetaan vastaan 750i rengastukseen, vanteet 8,5x17", ajattelin vähän 225-235/45-17 eteen ja taakse 255/40-17 mutta meneekö pölön näköiseksi, jos samanlevyisellä vanteella on kahta eri leveyksistä rengasta?
Leave a comment:
-
Ehdotuksia otetaan vastaan 750i rengastukseen, vanteet 8,5x17", ajattelin vähän 225-235/45-17 eteen ja taakse 255/40-17 mutta meneekö pölön näköiseksi, jos samanlevyisellä vanteella on kahta eri leveyksistä rengasta?
Leave a comment:
-
-
juuri näin.Originally posted by MikkoJII View PostTarkoitat ilmeisesti osaa nro. 1 tässä kohtaa? :think
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0747
Leave a comment:
-
Tarkoitat ilmeisesti osaa nro. 1 tässä kohtaa? :thinkOriginally posted by Raputurkki View PostJos perä tuntuu kivireeltä, voi olla, että takaiskarien "pommit" on päästäny kaasut hiljalleen ulos. Pommien uusiminen, tai korjaaminen silloin edessä, jos ei halua kivireellä ajella. En osaa kyllä sanoa, kolahtaako takana, jos pommit on finaalissa.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0747
Leave a comment:
-
Jos perä tuntuu kivireeltä, voi olla, että takaiskarien "pommit" on päästäny kaasut hiljalleen ulos. Pommien uusiminen, tai korjaaminen silloin edessä, jos ei halua kivireellä ajella. En osaa kyllä sanoa, kolahtaako takana, jos pommit on finaalissa.Originally posted by MikkoJII View Poste32 ja takana tasonsäätöiskarit
Kävin eilen pitkän seisottamisen jälkeen vähä ajelemassa tuolla autolla ja huomasin, että terävissä koloissa takana kolahtaa aika selvästi. En osaa tarkemmin sanoa tuliko ääni jommalta kummalta puolelta, mutta osaatteko tämän paskan analyysin perusteella heitellä arviota mitkä paikat vois kolahtaa noin?
Itellä tuli ekana mieleen:
- Tasonsäätöiskareiden yläpäät tai iskareiden huono ilmaus :think
- Tukivarret? Koiranluut? :think
Leave a comment:
-
e32 ja takana tasonsäätöiskarit
Kävin eilen pitkän seisottamisen jälkeen vähä ajelemassa tuolla autolla ja huomasin, että terävissä koloissa takana kolahtaa aika selvästi. En osaa tarkemmin sanoa tuliko ääni jommalta kummalta puolelta, mutta osaatteko tämän paskan analyysin perusteella heitellä arviota mitkä paikat vois kolahtaa noin?
Itellä tuli ekana mieleen:
- Tasonsäätöiskareiden yläpäät tai iskareiden huono ilmaus :think
- Tukivarret? Koiranluut? :think
Leave a comment:
-
Typ 188 välitykset
Eli käykö kaikkien bmw mallien typ188 perien siustat ristiin keskenään? Turhan tiuha tää 3.15 matka-ajossa.. ja mitä suosittelette korvaajaksi?
Leave a comment:
-
sainkin ajotietokoneen kielen vaihdettua, eli konsolin näytössä ja samoin mittariston näytössä (iso ajotietokone) kulutus tms tiedot ovat nyt englantia, mutta vikailmoitukset tms, jotka tulevat mittariston näytölle ovat edelleen saksaa ja mittariston oikeasta napista painamalla ei kieli vaihdu vaikka painaa sitä miten.Originally posted by Haju69 View PostVirrat ykkös asentoon ja painat sitä mittariston oikeanpuoleista tattia niin kauan pohjassa kunnes kieli muuttuu.
Tuossa lueskelin että joskus on joillain käynyt Samaten ja Akunkengän vieroitus palauttaisi tehdas setupit. Mutta da daaa, eipä palauta. Tai siis joo palauttaa saksankielen molempiin niin mittaristoon kuin OBC. Tuolla ohjeella saan ainoastaan OBC : n kielen Englanti, ja kun Painan viiksestä niin kulutukset yms. On englantia. Mutta kun Käännän Virrat nollaan niin vikailmoitukset on edelleen Saksaa..
Leave a comment:
-
Virrat ykkös asentoon ja painat sitä mittariston oikeanpuoleista tattia niin kauan pohjassa kunnes kieli muuttuu.Originally posted by Styroxi View PostLukasin tuon faq:n mut apua ei löytynyt, irroitan jopa Akun johdon mut ei.
Eli ongelma on se että : vika ilmoitukset tulevat saksaksi näyttöön. Ja isossa OBC:ssä kieli on englanniksi eli uhr/dat , verbr, reichw, yms..
Leave a comment:
-
Kielen vaihto
Lukasin tuon faq:n mut apua ei löytynyt, irroitan jopa Akun johdon mut ei.
Eli ongelma on se että : vika ilmoitukset tulevat saksaksi näyttöön. Ja isossa OBC:ssä kieli on englanniksi eli uhr/dat , verbr, reichw, yms..
Leave a comment:
-
Perskales,, ei se kolkotus koneesta kuulukaan. Se tulee vaihteistosta.. oisko tuo tuplamassa vauhtipyörä menossa.. kytkimen painaa pohjaan niin kolkotus loppuu ja kun kytkimen nostaa ylös niin auto alkaa vapista ja kolkotus ääni tulee mukaan..
Leave a comment:
-
Öljynsuodattimen kiinnitys nyt ekana tulee mieleen. :thinkOriginally posted by Styroxi View PostOnkos tuossa e38 3.0 v8 koneessa mitään eroa e32:seen? Ajattelin et jos ostais raakana koneen ilman apulaitteita niin apulaitteet sais tosta vanhasta joka on paikallaan, sekä Ois helpompi uusia vesipumppu,hihnat,kiristäjät yms. Ennenkuin nostaa uuden paikalleen.. :think
Leave a comment:
Leave a comment: