E32 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Styroxi
    replied
    E32 vispaus..

    No niin tuli tuohon omaan M60B30 vaihdettua tuplamassa vauhtia (Uusi) täs viikonloppuna. Ja äsken sain auton nippuun..

    No mitähän muuta tuolta nyt mahtaa olla paskana..

    Vanhalla vauhtipyörällä auto nakutti, tärisi ja vispasi Vit...i mutta kun kytkimen painoi pohjaan niin lakkasi. No olihan se ihan entinen se tuplamassa.
    No tänään laitoin sitten auton tilille ja ei mitään tärinää eikä kolkotuksia kuulunut sekä kytkin toimi hienosti. Noh pienen testi Lenkin jälkeenkin auto oli Ok!
    Mutta kun Lähdin kotia niin 80km/h jälkeen auto alkaa täristä ja sama tärinä (ei lisäänny) vaikka ajaa 120km/h.
    No pihaan kun pääsin niin se kolkottava ääni taas kuuluu ja kytkimen kun painaa pohjaan niin loppuu.. ???
    Olisikohan vika nyt sitten Vaihdelaatikon sisällä?
    Kardaanin kannatinlaakeri on vaihdettu 2-vko sitten..

    Edit: testerillä antaa koodin
    210 can interface, Gearbox intervention

    Edit: vaikuttaisi kardaanin vialta.. vauhtia 100-lasiin ja kytkin pohjaan niin tärinä jatkuu kunnes vauhti alle 80 niin loppuu..
    Last edited by Styroxi; 06-09-2016, 14:58.

    Leave a comment:


  • herja
    replied
    Täytynee laittaa ko. kokoista Hankookia alle.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by herja View Post
    Ehdotuksia otetaan vastaan 750i rengastukseen, vanteet 8,5x17", ajattelin vähän 225-235/45-17 eteen ja taakse 255/40-17 mutta meneekö pölön näköiseksi, jos samanlevyisellä vanteella on kahta eri leveyksistä rengasta?
    235/45/17 ja 255/40/17 käy oikein hyvin.

    Leave a comment:


  • herja
    replied
    Ehdotuksia otetaan vastaan 750i rengastukseen, vanteet 8,5x17", ajattelin vähän 225-235/45-17 eteen ja taakse 255/40-17 mutta meneekö pölön näköiseksi, jos samanlevyisellä vanteella on kahta eri leveyksistä rengasta?

    Leave a comment:


  • holmes
    replied
    Originally posted by Raputurkki View Post
    juuri näin.

    Leave a comment:


  • Raputurkki
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Tarkoitat ilmeisesti osaa nro. 1 tässä kohtaa? :think

    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0747
    juuri näin.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by Raputurkki View Post
    Jos perä tuntuu kivireeltä, voi olla, että takaiskarien "pommit" on päästäny kaasut hiljalleen ulos. Pommien uusiminen, tai korjaaminen silloin edessä, jos ei halua kivireellä ajella. En osaa kyllä sanoa, kolahtaako takana, jos pommit on finaalissa.
    Tarkoitat ilmeisesti osaa nro. 1 tässä kohtaa? :think

    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_0747

    Leave a comment:


  • Raputurkki
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    e32 ja takana tasonsäätöiskarit

    Kävin eilen pitkän seisottamisen jälkeen vähä ajelemassa tuolla autolla ja huomasin, että terävissä koloissa takana kolahtaa aika selvästi. En osaa tarkemmin sanoa tuliko ääni jommalta kummalta puolelta, mutta osaatteko tämän paskan analyysin perusteella heitellä arviota mitkä paikat vois kolahtaa noin?

    Itellä tuli ekana mieleen:
    - Tasonsäätöiskareiden yläpäät tai iskareiden huono ilmaus :think
    - Tukivarret? Koiranluut? :think
    Jos perä tuntuu kivireeltä, voi olla, että takaiskarien "pommit" on päästäny kaasut hiljalleen ulos. Pommien uusiminen, tai korjaaminen silloin edessä, jos ei halua kivireellä ajella. En osaa kyllä sanoa, kolahtaako takana, jos pommit on finaalissa.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    e32 ja takana tasonsäätöiskarit

    Kävin eilen pitkän seisottamisen jälkeen vähä ajelemassa tuolla autolla ja huomasin, että terävissä koloissa takana kolahtaa aika selvästi. En osaa tarkemmin sanoa tuliko ääni jommalta kummalta puolelta, mutta osaatteko tämän paskan analyysin perusteella heitellä arviota mitkä paikat vois kolahtaa noin?

    Itellä tuli ekana mieleen:
    - Tasonsäätöiskareiden yläpäät tai iskareiden huono ilmaus :think
    - Tukivarret? Koiranluut? :think

    Leave a comment:


  • Styroxi
    replied
    Typ 188 välitykset

    Eli käykö kaikkien bmw mallien typ188 perien siustat ristiin keskenään? Turhan tiuha tää 3.15 matka-ajossa.. ja mitä suosittelette korvaajaksi?

    Leave a comment:


  • Styroxi
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Virrat ykkös asentoon ja painat sitä mittariston oikeanpuoleista tattia niin kauan pohjassa kunnes kieli muuttuu.
    sainkin ajotietokoneen kielen vaihdettua, eli konsolin näytössä ja samoin mittariston näytössä (iso ajotietokone) kulutus tms tiedot ovat nyt englantia, mutta vikailmoitukset tms, jotka tulevat mittariston näytölle ovat edelleen saksaa ja mittariston oikeasta napista painamalla ei kieli vaihdu vaikka painaa sitä miten.
    Tuossa lueskelin että joskus on joillain käynyt Samaten ja Akunkengän vieroitus palauttaisi tehdas setupit. Mutta da daaa, eipä palauta. Tai siis joo palauttaa saksankielen molempiin niin mittaristoon kuin OBC. Tuolla ohjeella saan ainoastaan OBC : n kielen Englanti, ja kun Painan viiksestä niin kulutukset yms. On englantia. Mutta kun Käännän Virrat nollaan niin vikailmoitukset on edelleen Saksaa..

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Styroxi View Post
    Lukasin tuon faq:n mut apua ei löytynyt, irroitan jopa Akun johdon mut ei.
    Eli ongelma on se että : vika ilmoitukset tulevat saksaksi näyttöön. Ja isossa OBC:ssä kieli on englanniksi eli uhr/dat , verbr, reichw, yms..
    Virrat ykkös asentoon ja painat sitä mittariston oikeanpuoleista tattia niin kauan pohjassa kunnes kieli muuttuu.

    Leave a comment:


  • Styroxi
    replied
    Kielen vaihto

    Lukasin tuon faq:n mut apua ei löytynyt, irroitan jopa Akun johdon mut ei.
    Eli ongelma on se että : vika ilmoitukset tulevat saksaksi näyttöön. Ja isossa OBC:ssä kieli on englanniksi eli uhr/dat , verbr, reichw, yms..

    Leave a comment:


  • Styroxi
    replied
    Perskales,, ei se kolkotus koneesta kuulukaan. Se tulee vaihteistosta.. oisko tuo tuplamassa vauhtipyörä menossa.. kytkimen painaa pohjaan niin kolkotus loppuu ja kun kytkimen nostaa ylös niin auto alkaa vapista ja kolkotus ääni tulee mukaan..

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Styroxi View Post
    Onkos tuossa e38 3.0 v8 koneessa mitään eroa e32:seen? Ajattelin et jos ostais raakana koneen ilman apulaitteita niin apulaitteet sais tosta vanhasta joka on paikallaan, sekä Ois helpompi uusia vesipumppu,hihnat,kiristäjät yms. Ennenkuin nostaa uuden paikalleen.. :think
    Öljynsuodattimen kiinnitys nyt ekana tulee mieleen. :think

    Leave a comment:

Working...
X