E32 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by energy View Post
    Mulla on jostain vanhasta chrome-vanadium lenkistä tehty "työkalu", toinen pää katkaistu ja toinen rälläköity teräväksi taltaksi. Sillä hakkasin loven sopivaan reunaan pultin kantaan, siitä sitten saikin nätisti naputeltua normaalilla tapilla pultin auki
    Lähti vaa irti, molemmat sai hakata auki


    Tiivisteet on tosiaanki vaihto kunnossa, tiivistepaperi mureni käsiin ja se pyöreä kumitiiviste oli molemmissa tapauksissa aivan kivikova. Eiköhän näitten vaihdolla saada keulan öljyvuoto kuntoon. Kiitokset vinkeistä

    Leave a comment:


  • Masad3
    replied
    E32 m30 sähköisen kaasuläpän korvaaminen perintesellä kaasuvaijerillisella. Mimmonen homma lähinnä johdotuksen osalta? Saako sähköläpän liittimeltä johdotukset TPS-anturille ja tyhjäkäyntiventtiilille? Speeduino ohjain tulossa, eikä cruiselle ja asc:lle ole jatkossa käyttöä.

    Leave a comment:


  • energy
    replied
    Originally posted by MikkoJII View Post
    Sun vastauksesta alkaa olla aikaa ja niinhän siinä kävi, että kuskinpuolelta pulttia avatessa se nuljaantui samantien. 5 tuntia tappelin sen kanssa ja sitten luovutin, että ei mene loputki mielenterveydestä

    Pitää hakea parempi lyöntitappi, että tuonne pääsee lyömään. Koitin jollain meisselillä sitä hakata irti, mutta eipä ollu onni matkassa, lujassa siis on. On kyllä pirullinen homma saada irti tuo. Muistatko vielä minkälaisella tapilla hakkasit sen irti?
    Mulla on jostain vanhasta chrome-vanadium lenkistä tehty "työkalu", toinen pää katkaistu ja toinen rälläköity teräväksi taltaksi. Sillä hakkasin loven sopivaan reunaan pultin kantaan, siitä sitten saikin nätisti naputeltua normaalilla tapilla pultin auki

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied
    Originally posted by energy View Post
    Osat 11 ja 12 ensin irti...


    ...lisäksi osat 5, 4 ja 3 irti. Suosittelen hankkimaan tuon kuusiokolopultin 5 molemmat uutena, ne on nimittäin melko pehmeät ja vaikka kuin hyvä avain on ne tahtoo nuljaantua jos ei ole ikinä avattu. Itse sain toisen irti ja toinen piti lopulta hakata irti

    Samalla vaivalla kannattaa myös osien 16, stefat (17) ja tiivisteet (15) vaihtaa uuteen:
    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_0154
    Sun vastauksesta alkaa olla aikaa ja niinhän siinä kävi, että kuskinpuolelta pulttia avatessa se nuljaantui samantien. 5 tuntia tappelin sen kanssa ja sitten luovutin, että ei mene loputki mielenterveydestä

    Pitää hakea parempi lyöntitappi, että tuonne pääsee lyömään. Koitin jollain meisselillä sitä hakata irti, mutta eipä ollu onni matkassa, lujassa siis on. On kyllä pirullinen homma saada irti tuo. Muistatko vielä minkälaisella tapilla hakkasit sen irti?

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Originally posted by energy View Post
    Tuon ikäisessä on jo sama boori kuin e36:ssa, 02/90 alkaen vaihtuu koko rattiakseli. Aikasemmissa ratti on kiinni mutterilla, ei pultilla kuten uudemmissa. Itse laitoin yhteen e32 tuon e36 salmiakkiratin, ehkä paras bägiratti minkä saa retrottua
    Nyt kun mainitsin tuon pultti/mutteri jutun niin muisti palas pätkien ku uunolla konsanaan

    Leave a comment:


  • energy
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    Nyt olis kysymys ohjauspyörästä, mulla on vuosimalli 92 tuo e32 ja siinä on 4 puolanen airbagi ratti, oisin laittamassa siihen nardin rattia ja nyt tarviskin tietää että mikä keskiö tuohon käy kun tilaan sen uutena,onko sama boordi kun e36:ssa esim? Kun en enää muista miten nuo meni.
    Tuon ikäisessä on jo sama boori kuin e36:ssa, 02/90 alkaen vaihtuu koko rattiakseli. Aikasemmissa ratti on kiinni mutterilla, ei pultilla kuten uudemmissa. Itse laitoin yhteen e32 tuon e36 salmiakkiratin, ehkä paras bägiratti minkä saa retrottua

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Nyt olis kysymys ohjauspyörästä, mulla on vuosimalli 92 tuo e32 ja siinä on 4 puolanen airbagi ratti, oisin laittamassa siihen nardin rattia ja nyt tarviskin tietää että mikä keskiö tuohon käy kun tilaan sen uutena,onko sama boordi kun e36:ssa esim? Kun en enää muista miten nuo meni.

    Leave a comment:


  • hezekiel
    replied
    Onko kukaan joutunut pelaamaan seiskan etuturvavöiden kanssa? Omassa on repsikan puoleinen vaihtunut alkuperäisestä kaksivärisestä vyöstä mustaan. Jos/kun ei löydy E32:sta sopivaa niin saman värisiä on ainakin E38/39 malleissa näkynyt. Kuinkahan hyvin tai huonosti sellainen sopisi?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    On kyllä ja tää on automaatti ilmastoinnilla jos sillä väliä
    No silloinpa antaisin ääneni vesiventtiilille.

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Onko keskisuulakkeilla lämmönsäätö rulla?

    On kyllä ja tää on automaatti ilmastoinnilla jos sillä väliä

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    Onkos vika nyt noissa vesiventtiileissä kun ei tule lämmintä kuin ainoastaan tuulilasille puhallus asennossa? Muissa vain haaleeta
    Onko keskisuulakkeilla lämmönsäätö rulla?

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Onkos vika nyt noissa vesiventtiileissä kun ei tule lämmintä kuin ainoastaan tuulilasille puhallus asennossa? Muissa vain haaleeta

    Leave a comment:


  • Nutcase
    replied
    E32 facelift ja ovet vissiin takalukossa tms.
    Tässä on kuskin oven lukkopesä sorkittu paskaksi, joten hantin puolelta keskuslukko ohjaillaan. Liekö mitään vaikutusta ollut, mutta kuskinovi oli huonosti kiinni (ainakin vaatii lukkojen syncronoinnin ilmeisesti tämän jälkeen) kun repsikan puolelta väännettiin lukkoa vastapäivään tappiin asti eli meni lukkoon ja kunnolla menikin, koska akun purkautumisen jälkeen ei meinaa myötäpäivään käännettäessä ja kahvaa nostaessa tuo lukkotappi nousta tarpeeksi ylös...

    Konepellin etupuolelta ei kyllä pääse järkevästi meisselin kanssa lukkoa sorkkimaan rikkomatta mitään, koska on kantattu aika kovasti.

    Vinkkejä?

    Leave a comment:


  • peeämwee
    replied
    Se liialla öljyllä ajaminen on yhtä huono tomaatille kun liian vähällä. Päästä liiat ulos niin alkaa varmaan toimimaan.

    Leave a comment:


  • leksii
    replied
    735ia, liikkeelle kun lähtee nii vaihtaa kohtuu normisti, ekan kerran ku pysähtyy joko melkeen kokonaan tai kokonaan niin ei tykkää lähtee liikkeelle oikee, tuntuu et luistais vaan vaihde koko ajan, korjaantuu ku käyttää esim. N kerran ja lykkää uudestaan D tupaan, mikähän mahtais oikeen olla :think

    nestettä ainakin on ilmeisesti liikaa tikkua kattomalla ja sylkeny ulos hyvin sitä

    Leave a comment:

Working...
X