Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peeämwee
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1822
    • I sink hell

    #31
    Kaveri ajoi kerran aikoja sitten sukulaisensa e30 320ia pöpelikköön ja öljypohja meni poks. Ajoi sitten noin 2km kotiinsa. Kone toimi jatkossakin ilman ongelmia uuden öljypohjan kanssa. Toki voi olla että maamoottorit eivät ole niin tarkkoja "pienistä" laiminlyönneistä.
    Käyttis 2022 330e xDrive M sport
    Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
    A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
    http://velkakello.fi/

    Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

    Comment

    • asis
      BTCF Member
      • Mar 2009
      • 1138
      • Joensuu

      #32
      Pyöriikö näissä et 40 vanteet? Tyhmältähän se toki näyttää, mut muutenkaan eipä paljon ruoskempia e32:sia vastaan ajele..
      E39 540iA M-Sport Imolarot II
      E36 323i touring
      Volvo V70 2.4D mk3
      Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
      Honda Civic 1.4 4d ES
      Chevy Caprice Classic
      ex:
      E32 730iA
      E39 528i Calypsorot metallic
      E36 325i x2

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8257
        • Järvikylä (Nakkila)

        #33
        Originally posted by asis View Post
        Pyöriikö näissä et 40 vanteet? Tyhmältähän se toki näyttää, mut muutenkaan eipä paljon ruoskempia e32:sia vastaan ajele..
        riippuu paljolti leveydestä, 17x10" et26 on jo todella lähellä takatukivartta.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • asis
          BTCF Member
          • Mar 2009
          • 1138
          • Joensuu

          #34
          Originally posted by peto2 View Post
          riippuu paljolti leveydestä, 17x10" et26 on jo todella lähellä takatukivartta.
          Joo aivan eli se 7,5-8" sinne varmaan menee :think
          E39 540iA M-Sport Imolarot II
          E36 323i touring
          Volvo V70 2.4D mk3
          Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
          Honda Civic 1.4 4d ES
          Chevy Caprice Classic
          ex:
          E32 730iA
          E39 528i Calypsorot metallic
          E36 325i x2

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17508
            • Turku

            #35
            ET 40 vanne on kyllä aivan väärä E32:seen .
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Heenri
              Bimmer Rookie
              • Oct 2014
              • 31
              • Kajaani

              #36
              Terve. Voiko tuo ohjaussimpukan välys aiheuttaa karmeaa tutinaa ratissa? 80-100 km/h vauhdissa ratti vispaa melko reippaasti mutta yli ja ali tämän välin ei juurikaan. Ohjaussimpukassa on selvää välystä se tarkastettiin nosturilla ja tuntuu ratissakin paikallaan kun kääntää. Muuta välystä siellä ei ainakaan tuntunut, toiseksi syyksi epäilen renkaita/vanteita koska ne ovat aika heikossa hapessa.
              Nkyinen: e46 330dA -02
              Ex: e39 523iA touring -98
              Ex: e32 735i man -89
              Ex: e38 740iA -98

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8257
                • Järvikylä (Nakkila)

                #37
                Originally posted by Heenri View Post
                Terve. Voiko tuo ohjaussimpukan välys aiheuttaa karmeaa tutinaa ratissa? 80-100 km/h vauhdissa ratti vispaa melko reippaasti mutta yli ja ali tämän välin ei juurikaan. Ohjaussimpukassa on selvää välystä se tarkastettiin nosturilla ja tuntuu ratissakin paikallaan kun kääntää. Muuta välystä siellä ei ainakaan tuntunut, toiseksi syyksi epäilen renkaita/vanteita koska ne ovat aika heikossa hapessa.
                Ohjaussimpukka ei tuota yksinään aiheuta, väljä simpukka kyllä pahentaa tilannetta. Ongelma on reaktiotankojen puslissa ja/tai jumittavissa jarruissa.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Heenri
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2014
                  • 31
                  • Kajaani

                  #38
                  Sitä minä olen miettinytki että ei se voi tuollaista aiheuttaa kun eikö näissä e32 ole ihan normaalia jo se pieni välys siellä simpukassa. Pitää nostaa auto ilmaan ja tutkia lisää. Sen verran tyyriskin on kyllä tuo ohjausvaihde ettei ihan heti tekisi mieli lähtä vaihtamaa.
                  Nkyinen: e46 330dA -02
                  Ex: e39 523iA touring -98
                  Ex: e32 735i man -89
                  Ex: e38 740iA -98

                  Comment

                  • Styroxi
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 384
                    • Vaasa

                    #39
                    e32 tasauspyörästö

                    Osaako joku sanoa minkä tyypin perää käytetään tälläisessä autossa:
                    VM: 1993 E32 730 V8 manuaali laatikolla..
                    Ja sattuisko keltään teistä sellaista löytymään myytäväksi asti?

                    Mutta voinhan laittaa ostetaan osioon kun vaan perän tyypin saisi selville. Sen verran googlella selvisi että myös joissain E34 malleissa käytetty samaa vetopyörästöä. :think

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8257
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #40
                      Originally posted by Styroxi View Post
                      Osaako joku sanoa minkä tyypin perää käytetään tälläisessä autossa:
                      VM: 1993 E32 730 V8 manuaali laatikolla..
                      Ja sattuisko keltään teistä sellaista löytymään myytäväksi asti?

                      Mutta voinhan laittaa ostetaan osioon kun vaan perän tyypin saisi selville. Sen verran googlella selvisi että myös joissain E34 malleissa käytetty samaa vetopyörästöä. :think
                      Typ 188 3.15 välityksellä
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Styroxi
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 384
                        • Vaasa

                        #41
                        Originally posted by peto2 View Post
                        Typ 188 3.15 välityksellä
                        Kiitos ja kumarrus, Olikin kutina että Peto2 saattaisi tietää , ettei tartte lähtee ostaa ns. sikaa säkissä..

                        Comment

                        • Styroxi
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 384
                          • Vaasa

                          #42
                          Noniin nyt saatiin auto Pohjanmaalle mutta ei ongelmitta.
                          Koneena siis M60 ja 100km ennen kotia alkoi auto täristä pikkuhiljaa enemmän ja enemmän sitten se rajoittui. Pysähdyin parkkipaikalle ja auton Tyhjäkäynti oli n.2000rpm sitten Sammutin niin ilmoitti että öljynpinta alhainen.. No tarkistin sen ja pinta oli aavistuksen ylärajaa korkeammalla. Auto uudestaan käyntiin ja huomasin että kun painaa kaasuun niin kone alkaa täristä mutta ei tyhjäkäynnillä.. tyhjäkäynnillä kuuluu pieni nakutus jostain kannen takaosasta ikäänkuin vaihteistosta.. autohan on manuaali laatikolla.. Huomenna ajattelin päästää öljyt mäkeen ja tarkastaa se perhanan öljypumpun kireys mikä näis ollut vikana. Onkos kenelläkään muulla tehnyt vastaavaa? Tai tietoa mistä nämä johtuu?

                          Edit: 21.7 klo:09:52 laitoin auton kylmänä käyntiin ja nakutusta saati koneen tärinää ei havaittavissa.. Eli kyseistä tekee ainoastaan lämpimänä..

                          Edit: 11:11 öljypohja irroiettu ja pohjalla yksi 6mm kierteellä oleva ruuvi.. pumppu tosin vielä paikallaan.. öljyt no EI HYVÄT!

                          Edit: 11:45 Ruuvi oli irronnut öljypohjaa välilohkosta, ja toinenkin oli löyhällä joten kiristimet kaikki.. öljypumpun toinen Pultti oli kireällä mutta toinen kiristyi aavistuksen, kuitenkin niin että sen huomasi..
                          Last edited by Styroxi; 21-07-2016, 11:48.

                          Comment

                          • Styroxi
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 384
                            • Vaasa

                            #43
                            Oletteko laittaneet tuon öljypohjaa tiivisteen aina uuden vai vanhalla? Näyttäisi olevan tuo vanha suht. Ok kuntoinen kyllä.
                            Entäs mitä öljyä suosittelemme tuonne M60 koneeseen käytettäväksi näin kesäisin? Ja paljonkos se tarkka tilavuus on? Googlella löytyy kolmea eri tilavuutta. ?

                            Comment

                            • rgaweer
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 1670
                              • Vantaa

                              #44
                              Originally posted by Styroxi View Post
                              Oletteko laittaneet tuon öljypohjaa tiivisteen aina uuden vai vanhalla? Näyttäisi olevan tuo vanha suht. Ok kuntoinen kyllä.
                              Entäs mitä öljyä suosittelemme tuonne M60 koneeseen käytettäväksi näin kesäisin? Ja paljonkos se tarkka tilavuus on? Googlella löytyy kolmea eri tilavuutta. ?
                              Samalla kun öpohja on auki niin öljypumpun ketjun voi myös kirrata jos on löysällä. Kunhan ei laita liian kireälle, mielestäni vielä huonompi juttu kuin löysä ketju. Kiristyy 8mm 6-kulmalla siitä öljypumpun pidikkeen sisältä, hoksaat varmaan kun hetken katsot sitä.

                              Castrollin 5w40 magnateccia käyttänyt ennen, nyt laitoin mobilin rally formula 5w50 ja tuntuu että nostajat pitää pienempää ääntä heti kylmäkäynnistyksestä alkaen. 2kpl 4L tonkkia ostanut yleensä ja sillä riittänyt, olisikohan viimeksi litra-puolikas jäänyt yli.

                              Täällä alemman öljypohjan tiiviste oli niin korppu että tuli kymmenessä palasessa irti, joten uudella kasaan, ei ollut kallis ja varmistuu ainakin ettei öljyt lähde karkuun jatkossa.
                              E34 x2, E12 x2, E30
                              E28 520i -82 & 520iA -86
                              Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                              Comment

                              • Styroxi
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 384
                                • Vaasa

                                #45
                                Jaahas, tärinä jatkuu ja nakutus,, veikkasin hydraalista venttiilin nostajaa nukutuksen aiheuttajaksi.
                                Pystyykös sitä mitenkään testaamaan paikallansa? Sekä noita juttuja luettaessa foorumilla Tulin myös tulokseen vaihtaa tuo öljyseparaattori. Taitaa olla kova homma.?
                                Sitten Mietin myös että kun tuo on manuaali laatikolla ja tuntuu myös et vaihteet ei kunnolla kytkeydy että oiskohan tuo tärinä sitten tuosta kasoismassavauhtipyörästä johtuvaa? Et alkais olemaan määrän päässä..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎