Tässä viime päivinä kuulunu erikoista suhinaa kabiiniin, ihan kun tuuli ujeltais mutta ääni tulee jostai lämmönsäätöpaneelin takaa? Pienillä kierroksilla ja moottorijarrutuksessa ääni on erikoisemman kuulonen, semmonen tsooo tms kuuluu.... Ja jarrukilpi rupes rämiseen kun töistä tulin äsken niin ihan irti oli ku koitin, kai se kilpi on ihan pulteilla ollut kiinni?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tässä kun ollu pari viikkoo toi 740i itsellä ja lukenut kauhutarinoita jakopäästä niin kysympä nyt tälläistä:
Eli kun auton heittää yön yli seisottuaan pakkaskeleillä kylmiltään käymään niin kuuluu jonkun aikaa (pari minuuttia?) semmosta naputusta/rallatusta niin onko syytä huoleen? Lämpimänä käy kuin unelma ja lämpimänä kun käynnistää niin ei mitään sivuääniä.
Koitin haualla etsiä jakoketjun kiristimen vaihto ohjetta mutten löytänyt. Mitä muuta tarvis kun uuden kiristimen, siis lähinnä tarvinko joitain tiivisteitä yms?
E:Niin ja M60B40 mylly.Last edited by KoHGeli740i; 20-01-2015, 08:34.
Comment
-
-
Originally posted by KoHGeli740i View PostTässä kun ollu pari viikkoo toi 740i itsellä ja lukenut kauhutarinoita jakopäästä niin kysympä nyt tälläistä:
Eli kun auton heittää yön yli seisottuaan pakkaskeleillä kylmiltään käymään niin kuuluu jonkun aikaa (pari minuuttia?) semmosta naputusta/rallatusta niin onko syytä huoleen? Lämpimänä käy kuin unelma ja lämpimänä kun käynnistää niin ei mitään sivuääniä.
Koitin haualla etsiä jakoketjun kiristimen vaihto ohjetta mutten löytänyt. Mitä muuta tarvis kun uuden kiristimen, siis lähinnä tarvinko joitain tiivisteitä yms?
E:Niin ja M60B40 mylly.
t: m62 koneisen juuri huoltoa varten hyllyttänyt ajosta luoton puutteessa, vaikka sivuääniä vain harvoin oon ollu kuulevinani
edit: ei sillä etteikö tuota kannattaisi selvittää, ja esim. öljypumpun pultit/ketjun kireys tarkistaa.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Originally posted by aae30 View PostEiköhän ne kauhutarinat ole uudemman m62 koneen jakopäästä, josta ei löydy esim. tuplaketjua kuten m60 myllystä.
t: m62 koneisen juuri huoltoa varten hyllyttänyt ajosta luoton puutteessa, vaikka sivuääniä vain harvoin oon ollu kuulevinani
edit: ei sillä etteikö tuota kannattaisi selvittää, ja esim. öljypumpun pultit/ketjun kireys tarkistaa.
Laturista noi mun häiriöäänet tuntuukin kuuluvan ku puukepillä kuuntelin.
Tänään aamulla kun menin töihin niin pelas kun unelma, mutta kun lähdin töistä niin laatikko ulisi koko loppu päivän. Teki kyl samaa aiemminki kun oli pakkasta siinä yli 10c. Välissä toimi monta päivää kun unelma kun oli liki nollakeli tai aste pari pakkasta vaan.
Mitähän tollekkin ulinalle tekis? Huomaa myös että sillon kun ulisee niin vaihtaa vähän korkeammilla kierroksilla vasta ja ei vaihda niin sulavasti vaan kierrokset hieman nousee vaihto kohdalla ja sit vasta tarraa kiinni, joskin ihan nätisti mut kuulostaa tyhmälle.Jos taas sotkee kaasua enempi niin ei ulise ainakaa nii paljoo.
Lootaan pitäs olla ölpät ja suodatin vaihdettu viime kesänä, jonka jälkee ajettu joku 6 tkm muistaakseni.
Comment
-
-
Originally posted by KoHGeli740i View PostÖljypumppu pitäs olla tarkastettu ed. omistajan toimesta, katson kyl itekkin keväällä.
Laturista noi mun häiriöäänet tuntuukin kuuluvan ku puukepillä kuuntelin.
Tänään aamulla kun menin töihin niin pelas kun unelma, mutta kun lähdin töistä niin laatikko ulisi koko loppu päivän. Teki kyl samaa aiemminki kun oli pakkasta siinä yli 10c. Välissä toimi monta päivää kun unelma kun oli liki nollakeli tai aste pari pakkasta vaan.
Mitähän tollekkin ulinalle tekis? Huomaa myös että sillon kun ulisee niin vaihtaa vähän korkeammilla kierroksilla vasta ja ei vaihda niin sulavasti vaan kierrokset hieman nousee vaihto kohdalla ja sit vasta tarraa kiinni, joskin ihan nätisti mut kuulostaa tyhmälle.Jos taas sotkee kaasua enempi niin ei ulise ainakaa nii paljoo.
Lootaan pitäs olla ölpät ja suodatin vaihdettu viime kesänä, jonka jälkee ajettu joku 6 tkm muistaakseni.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostOnhan varmasti tarpeeksi öljyä?
Edellinen omistaja sano kyl et kandee tarkistaa et tarviiko öljyy lisätä.
Comment
-
-
Originally posted by KoHGeli740i View PostMitenkäs tuo tarkistus menikään? Ajosta stoppiin ja lootasta pohjaproppu pois auton käydes? Ei varmaa luonnistu ilman että auton tunkkaa ylös kun nosturil ei pääse?
Edellinen omistaja sano kyl et kandee tarkistaa et tarviiko öljyy lisätä.patte.525im
Comment
-
-
pitäisköhän noi automaagien öljynvaihdot kuitenkin teettää jossain, jos tuntuu epävarmalta edes propun sijainti, eikä autoa saada ilmaan (kallistaminen kun aiheuttaa vain esen että öljyt siirtyy toiselle reunalle). on meinaan aika kallista leikkiä jos siellä askissa on liikaa öljyä (joku tiiiviste korkkaa ja ylimääräiset tulee ulos) tai liian vähän öljyä (aski hajoaa muuten vaan).
Ihan ekana nyt sitten öljyvalinta, joka saattaa riippua samassa vaihteistossa korimallistakin:
A5S 560Z (5HP30) korimalleissa 740iA E38, 750iA E38, 540iA E39, 840iA E31/M62, 850iA E31/M73: Esso LT 71 141
A5S 560Z (5HP30) korimalleissta 540iA E34, 740iA E32, 840iA E31/M60: Shell LA 2634
Sitten se tason tarkistus: siinä KYLJESSÄ on täyttö/tarkistusproppu. Auto tulee saada TASAISELLE (ei siis oikea puoli ilmassa tjsp), avataan tarkistusproppu ja täytetään oikeaa öljyä niin että se alkaa valumaan siitä tarkistusreiästä pois. Tämän jälkeen auto käyntiin ja jatketaan öljyn lisäämistä kunnes se alkaa taas valumaan pois siitä täyttöreiästä. lopuksi korkki kiinni ja käydään auton käydessä kaavio läpi.
Tuo on tehtävissä, jos auton saa ilmaan tasaisella, käyttää oikeita öljyjä ja avaa oikean propun. Jos avaat sen öljypohjan propun, nin lopputulemana ne öljyt on tallin lattialla ja proseduurista tuli juuri astetta vaativampi. Jos yrität tehdä sitä auto kallistetuna, niin joko sinne askiin tulee liikaa öljyä tai liian vähän öljyä.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postpitäisköhän noi automaagien öljynvaihdot kuitenkin teettää jossain, jos tuntuu epävarmalta edes propun sijainti, eikä autoa saada ilmaan (kallistaminen kun aiheuttaa vain esen että öljyt siirtyy toiselle reunalle). on meinaan aika kallista leikkiä jos siellä askissa on liikaa öljyä (joku tiiiviste korkkaa ja ylimääräiset tulee ulos) tai liian vähän öljyä (aski hajoaa muuten vaan).
Ihan ekana nyt sitten öljyvalinta, joka saattaa riippua samassa vaihteistossa korimallistakin:
A5S 560Z (5HP30) korimalleissa 740iA E38, 750iA E38, 540iA E39, 840iA E31/M62, 850iA E31/M73: Esso LT 71 141
A5S 560Z (5HP30) korimalleissta 540iA E34, 740iA E32, 840iA E31/M60: Shell LA 2634
Sitten se tason tarkistus: siinä KYLJESSÄ on täyttö/tarkistusproppu. Auto tulee saada TASAISELLE (ei siis oikea puoli ilmassa tjsp), avataan tarkistusproppu ja täytetään oikeaa öljyä niin että se alkaa valumaan siitä tarkistusreiästä pois. Tämän jälkeen auto käyntiin ja jatketaan öljyn lisäämistä kunnes se alkaa taas valumaan pois siitä täyttöreiästä. lopuksi korkki kiinni ja käydään auton käydessä kaavio läpi.
Tuo on tehtävissä, jos auton saa ilmaan tasaisella, käyttää oikeita öljyjä ja avaa oikean propun. Jos avaat sen öljypohjan propun, nin lopputulemana ne öljyt on tallin lattialla ja proseduurista tuli juuri astetta vaativampi. Jos yrität tehdä sitä auto kallistetuna, niin joko sinne askiin tulee liikaa öljyä tai liian vähän öljyä.
Ajattelin että tunkkaaan auton sillain ylös et heitän vanteen joka pyörän alle niin mahtuu alle.
Sillä vaan luulin että olis se keskellä oleva proppu kun jostain lontoon kielisestä korjausoppaasta olin sillain tulkkaavinani
Varmaan falskaa laatikon öljypohjan tiiviste tai proppu kun katoin kun töihin lähin et oli lumessa jälki et aateeäffää oli hiukan maassa laatikon keskivaiheilla.
Onneks en volvoo viä laittanu liikenteestä poistoon kun arvasin että jotain ongelmia tulee.....
Toimihan se hyvin ekan vajaan viikon.
E: Uskaltaako tonne lisätä vaan tommosta oikeenlaista öljyä, kun ei tähän hätään kuitenkaan saa öp-tiivistettä mistää ja jos vaihdatan öljyt niin tarvis ajaa kuitenkin semmonen 30km....
E2: Parissa muussakin paikkaa sanotaan et 5hp30 lootan määrän tarkistus ollis siinä syvennyksessä keskellä öljypohjaa???Last edited by KoHGeli740i; 21-01-2015, 08:53.
Comment
-
-
Originally posted by KoHGeli740i View PostÖljypumppu pitäs olla tarkastettu ed. omistajan toimesta, katson kyl itekkin keväällä.
Laturista noi mun häiriöäänet tuntuukin kuuluvan ku puukepillä kuuntelin.
Tänään aamulla kun menin töihin niin pelas kun unelma, mutta kun lähdin töistä niin laatikko ulisi koko loppu päivän. Teki kyl samaa aiemminki kun oli pakkasta siinä yli 10c. Välissä toimi monta päivää kun unelma kun oli liki nollakeli tai aste pari pakkasta vaan.
Mitähän tollekkin ulinalle tekis? Huomaa myös että sillon kun ulisee niin vaihtaa vähän korkeammilla kierroksilla vasta ja ei vaihda niin sulavasti vaan kierrokset hieman nousee vaihto kohdalla ja sit vasta tarraa kiinni, joskin ihan nätisti mut kuulostaa tyhmälle.Jos taas sotkee kaasua enempi niin ei ulise ainakaa nii paljoo.
Lootaan pitäs olla ölpät ja suodatin vaihdettu viime kesänä, jonka jälkee ajettu joku 6 tkm muistaakseni.
Koitan saada tänää tuota ääntä videolle, kun vaikee selittää millainen se on, vähän niinku resonanssi ääni tavallaan.
Comment
-
Comment