Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikron
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2171
    • Himas

    Outo sähkövika?

    Töistä lähdettäessä tänään herjasi takavaloja, takajarruvaloja ja peruutusvaloa. Samaan aikaan oli hukannu radiokanavia. On aikasemminkin herjannu takavaloja ja sitten poistunu herjat.
    F11 530dA xDrive M-sport -13
    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
    Ex: E38 740iA -98
    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
    Ex: E39 523i -96
    Ex: E34 520i -89

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by McBeast View Post
      Onko porukalla kokemuksia noista Ebayn halpis PDC antureista? Itsellä olis Inpan mukaan kaksi takaa ja yksi edestä rikki ja voisi kerralla vaihtaa koko arsenaalin, kun hommaan ryhtyy.
      Saatan muistaa väärin mutta mielestäni zener semmosia osti e39:n eikä saanut toimimaan. :think
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by peto2 View Post
        Saatan muistaa väärin mutta mielestäni zener semmosia osti e39:n eikä saanut toimimaan. :think
        Ja jos oikein muistan se oli vielä niin ettei valittanut enään mutta ei kyllä löytänyt takaa estettäkään.

        Comment

        • rikuh1
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2009
          • 520
          • Hämeenlinna

          Originally posted by McBeast View Post
          Onko porukalla kokemuksia noista Ebayn halpis PDC antureista? Itsellä olis Inpan mukaan kaksi takaa ja yksi edestä rikki ja voisi kerralla vaihtaa koko arsenaalin, kun hommaan ryhtyy.
          Vuosi takaperin tilasin jotain 20e maksavia antureita joissa bmw merkinnät, ihan toimivia on olleet. Eihän näistä ikinä tiedä onko alkuperäisiä, niinkuin esimerkiksi xenon polttimoiden kanssa on nähty.
          E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
          Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
          RikunAutofix.fi

          Comment

          • jakeluvesimies
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2010
            • 2726
            • On the road @ Laplandia

            Originally posted by mikron View Post
            Outo sähkövika?

            Töistä lähdettäessä tänään herjasi takavaloja, takajarruvaloja ja peruutusvaloa. Samaan aikaan oli hukannu radiokanavia. On aikasemminkin herjannu takavaloja ja sitten poistunu herjat.
            Valomoduulissa jotain vikaa luultavasti. Vaihda uusi tai takuutoimiva käytetty tilalle. Toisaalta voi koodata pois nuo häiriöilmoitukset, jos sitten pidät itse huolen polttimoiden vaihdosta

            Comment

            • Facelifted
              BTCF Member
              • Mar 2013
              • 87
              • Ilmajoki

              Originally posted by mikron View Post
              Outo sähkövika?
              herjasi takavaloja, takajarruvaloja ja peruutusvaloa.
              Palaako valot silti? Itellä ei palanu, oli päässy vettä sinne liittimeen ja maadotuksen nasta hapettunu.
              730iA -95,525iA -91,325iA Cabriolet -95

              My only superpower is being invisible to womans.

              Comment

              • Tatsga
                BTCF Member
                • Mar 2004
                • 436
                • Vantaa

                Originally posted by Shuko View Post
                Muuttuuko ääni riippuen onko ilmastointi päällä vai ei?

                Itsellä ujeltaa enemmän, kun ilmastointi ei ole päällä. Vaimenee huomattavasti kun se on. Tätä tosin tapahtuu vain kylmällä autolla liikkeelle lähdettäessä, muutaman ensimmäisen kiihdytyksen kohdalla.
                Enpä oo tullut tuota ilmastointia kokeiltua mut toi kylmänä parit ekat kiihdytykset kuulostaa tutulta. Koeajetussa autossa kuulu toi vinkasu joka kerta ku lähti liikkeelle(myös lämpimänä). Ääni kuuluu aina ku mittari on 30-40 välillä omas autos. Huomasin myös et jos ei oo radio päällä ja automaatti ilmastoinnis päällä niin pitää lähes jatkuvasti jotain surinoita ilmaventtiilit...
                E30 "318is 8v" touring

                E30 325cid 5.3 LS-V8

                Comment

                • Jaristr
                  Newbiemmer
                  • May 2014
                  • 21
                  • Muurame

                  Ohjekirjaa 740 ?

                  Moikka
                  Olisikohan kellekkään jäänyt ylimääräseks suomenkielistä omistajankäsikirjaa, tai vaikka hieman lainaks ?

                  Comment

                  • McBeast
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2007
                    • 2998
                    • Tallinn

                    Originally posted by Jaristr View Post
                    Moikka
                    Olisikohan kellekkään jäänyt ylimääräseks suomenkielistä omistajankäsikirjaa, tai vaikka hieman lainaks ?
                    Englanniksi olisi tässä,

                    1997
                    1999
                    2000
                    2001
                    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                    Comment

                    • McBeast
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2007
                      • 2998
                      • Tallinn

                      Kysytääs nyt täältäkin, jos sattuisi olemaan joku joka ei lue INPA topiccia.

                      BMW 740il e38 -00,

                      Tyhjäkäynti seilas ja antoi moottorin safemodea. Esim. parkkipaikalla meno todella ankeaa nylkytystä. Vikakoodit lukuun. Uusi MAF(BOSCH) tilalle. Pelasi yhden päivän ihan ok. Pientä nykimistä havaittavissa Cruise päällä ajettaessa, tuntui, että pumppaisi kaasua pikkusen enemmän, kun on tarvis. Tämä tuntui siis myös tasakaasulla ajettaessa.

                      Seuraavana päivänä tyhjäkäynnilläkin alkoi pahempi humppaaminen. Kylmällä koneella kävi n. 950-1100rpm ja sama ihmeellinen "menohalu" tasakaasulla. Ihan, kun tosiaan antais kaasua tasasin väliajoin yli tarpeen. Työpaikan pihalla meinasi sammua.

                      Kotiin lähdettäessä moottori sammui työpaikan pihaan hetken käytyään tyhjäkäynnillä. Pääsin liikkeelle ja ajoin n. 2km ja pysähdyin risteysalueelle, sammui taas. Pääsin kotiin, mutta matkalla tuntui, että tämä kaasun hetkittäin koveneminen lisääntyi ja tuntui enemmän. Kotiin päästyä auto kävi lämpimällä koneella tyhjäkäyntiä n. 950-1100rpm. Sammutin. Starttasin uudelleen, nyt kierrokset noin. 850rpm, Nyppäsin MAF:n irti. Kierrokset laski n. 550-650rpm kieppeille ja oli siinä. Laitoin MAF:n takas kiinni ja pysyi siinä.

                      Lukasin vikakoodeja ennen MAF:n irrottamista ja tämmösiä antoi:

                      Dropbox1
                      Dropbox2
                      Dropbox3
                      Dropbox4
                      Dropbox5

                      Lukasin vielä BMW Scannerilla ja tuli hieman selkeämmät koodit. Ideoita?

                      Dropbox6
                      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by McBeast View Post
                        Kysytääs nyt täältäkin, jos sattuisi olemaan joku joka ei lue INPA topiccia.

                        BMW 740il e38 -00,

                        Tyhjäkäynti seilas ja antoi moottorin safemodea. Esim. parkkipaikalla meno todella ankeaa nylkytystä. Vikakoodit lukuun. Uusi MAF(BOSCH) tilalle. Pelasi yhden päivän ihan ok. Pientä nykimistä havaittavissa Cruise päällä ajettaessa, tuntui, että pumppaisi kaasua pikkusen enemmän, kun on tarvis. Tämä tuntui siis myös tasakaasulla ajettaessa.

                        Seuraavana päivänä tyhjäkäynnilläkin alkoi pahempi humppaaminen. Kylmällä koneella kävi n. 950-1100rpm ja sama ihmeellinen "menohalu" tasakaasulla. Ihan, kun tosiaan antais kaasua tasasin väliajoin yli tarpeen. Työpaikan pihalla meinasi sammua.

                        Kotiin lähdettäessä moottori sammui työpaikan pihaan hetken käytyään tyhjäkäynnillä. Pääsin liikkeelle ja ajoin n. 2km ja pysähdyin risteysalueelle, sammui taas. Pääsin kotiin, mutta matkalla tuntui, että tämä kaasun hetkittäin koveneminen lisääntyi ja tuntui enemmän. Kotiin päästyä auto kävi lämpimällä koneella tyhjäkäyntiä n. 950-1100rpm. Sammutin. Starttasin uudelleen, nyt kierrokset noin. 850rpm, Nyppäsin MAF:n irti. Kierrokset laski n. 550-650rpm kieppeille ja oli siinä. Laitoin MAF:n takas kiinni ja pysyi siinä.

                        Lukasin vikakoodeja ennen MAF:n irrottamista ja tämmösiä antoi:

                        Dropbox1
                        Dropbox2
                        Dropbox3
                        Dropbox4
                        Dropbox5

                        Lukasin vielä BMW Scannerilla ja tuli hieman selkeämmät koodit. Ideoita?

                        Dropbox6
                        Kuten vikakooditkin antavat olettaa, ongelmia on visiin kaasun potentiometrissä. Oireet ainakin sopivat aika hyvin. Tosin itselleni ei ole koskaan moista sattunut, joten tarkkaa vikadiagnoosia en osaa antaa.

                        Comment

                        • makkis
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 5152
                          • Kouvola, Savisto

                          Originally posted by McBeast View Post
                          Kysytääs nyt täältäkin, jos sattuisi olemaan joku joka ei lue INPA topiccia.

                          BMW 740il e38 -00,

                          Tyhjäkäynti seilas ja antoi moottorin safemodea. Esim. parkkipaikalla meno todella ankeaa nylkytystä. Vikakoodit lukuun. Uusi MAF(BOSCH) tilalle. Pelasi yhden päivän ihan ok. Pientä nykimistä havaittavissa Cruise päällä ajettaessa, tuntui, että pumppaisi kaasua pikkusen enemmän, kun on tarvis. Tämä tuntui siis myös tasakaasulla ajettaessa.

                          Seuraavana päivänä tyhjäkäynnilläkin alkoi pahempi humppaaminen. Kylmällä koneella kävi n. 950-1100rpm ja sama ihmeellinen "menohalu" tasakaasulla. Ihan, kun tosiaan antais kaasua tasasin väliajoin yli tarpeen. Työpaikan pihalla meinasi sammua.

                          Kotiin lähdettäessä moottori sammui työpaikan pihaan hetken käytyään tyhjäkäynnillä. Pääsin liikkeelle ja ajoin n. 2km ja pysähdyin risteysalueelle, sammui taas. Pääsin kotiin, mutta matkalla tuntui, että tämä kaasun hetkittäin koveneminen lisääntyi ja tuntui enemmän. Kotiin päästyä auto kävi lämpimällä koneella tyhjäkäyntiä n. 950-1100rpm. Sammutin. Starttasin uudelleen, nyt kierrokset noin. 850rpm, Nyppäsin MAF:n irti. Kierrokset laski n. 550-650rpm kieppeille ja oli siinä. Laitoin MAF:n takas kiinni ja pysyi siinä.

                          Lukasin vikakoodeja ennen MAF:n irrottamista ja tämmösiä antoi:

                          Dropbox1
                          Dropbox2
                          Dropbox3
                          Dropbox4
                          Dropbox5

                          Lukasin vielä BMW Scannerilla ja tuli hieman selkeämmät koodit. Ideoita?

                          Dropbox6
                          Originally posted by Ramzez View Post
                          Kuten vikakooditkin antavat olettaa, ongelmia on visiin kaasun potentiometrissä. Oireet ainakin sopivat aika hyvin. Tosin itselleni ei ole koskaan moista sattunut, joten tarkkaa vikadiagnoosia en osaa antaa.
                          Itsekin lähtisin oireiden ja vikakoodien perusteella tutkimaan ensimmäisenä kaasuläpän asentotunnistinta:think
                          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                          Comment

                          • Tatsga
                            BTCF Member
                            • Mar 2004
                            • 436
                            • Vantaa

                            Katsohan ettei termostaatin kotelossa oleva liitin vuoda johtosarjaan. Tuolla on tuosta viasta mainittu: http://www.meeknet.co.uk/e31/BMW_M60...ing_System.htm
                            E30 "318is 8v" touring

                            E30 325cid 5.3 LS-V8

                            Comment

                            • McBeast
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2007
                              • 2998
                              • Tallinn

                              En huomannut, että M62B44TU koneeseen saisi pelkkää kaasuläpän anturia, joten pitääkö tuossa nyt uusia koko helahoito? :think

                              TPS antureiden sopivuudetkin on aina 9/98 päättyviin ja sen jälkeen tuo rakenne ilmeisesti on muuttunut uudemmalle koneelle.

                              edit.

                              Täytyykin tsekata toi termostaattiasia tänään.

                              edit2. Toi kyllä täsmäis muutenkin meikäläisen ongelmaan, kun yhtenä päivänä ajon jälkeen ei DME:n päässyt kiinni INPA:lla tai BMW Scannerilla. Noin tunnin päästä taas toimi, kun se kuuluisa junan vessa.
                              Last edited by McBeast; 22-05-2014, 09:45.
                              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                              Comment

                              • McBeast
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2007
                                • 2998
                                • Tallinn

                                Kävin tänään DME:n liittimet läpi ja ei siellä kyllä mitään epäilyttävää ollut. Oli tarkoituksena tsekata tuo termostaatinkin liitin, mutta ei aika enää riittänyt, niin laitoin hommat nippuun. Ilmeisesti akun irrotus teki hyvää, kun auto kävi tyhjäkäyntiä ihan normaalisti ja mitään moottorin vikailmoituksia ei tullut. :think
                                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎