Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    Originally posted by Zoui View Post
    En mä siitä ole ohittanut kuin käynnistykseneston, abs- ja öljynpainevalon
    no eihän siinä sitten ole mitään hätää

    ..hämmästyttävän pitkään kulkee ilman öljynpaineita...
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • Saarikoski
      R.I.P.
      • Feb 2005
      • 726
      • KOKKOLA

      Tarvisin vähän apuja tähän...http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=320542&page=3
      en enää tajua mikä voi olla vikana...auto siis 730ia -95 e38
      pesin moottorin ja sen jälkeen ei toimi enää...öljynpainevalo palaa kokoajan himmeänä...meni ehkä pesussa rikki en tiedä, ainakaan nostajat ei kalata ja kone käy siististi kun starttaa.

      Noin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen tai kun lähtee ajamaan alkaa rötäämään ja tukehtuu. myös luistoneston valo syttyy vähän ajan päästä..

      aina kun vähän aikaa antaa olla niin taas menee jonku matkaa ihan ok, mutta saattaa sammua täydestä laukasta/ alkaa kakomaan..

      tarkistettu nyt kaikki liittimet mitä löysin, puolat ja sulakelaatikko..

      outoo tossa on se, että saattaa toimia ihan täydellisesti minuutin ja sitte alkaa rötäämään tms...paitsi siis se öljynpainevalo palaa, mutta kuulemma voi rikkoontua kun päästää painepesurilla ja niinhän tein..

      Comment

      • JiPe
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2010
        • 2548
        • Kuopio

        Originally posted by Saarikoski View Post
        Tarvisin vähän apuja tähän...http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=320542&page=3
        en enää tajua mikä voi olla vikana...auto siis 730ia -95 e38
        pesin moottorin ja sen jälkeen ei toimi enää...öljynpainevalo palaa kokoajan himmeänä...meni ehkä pesussa rikki en tiedä, ainakaan nostajat ei kalata ja kone käy siististi kun starttaa.

        Noin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen tai kun lähtee ajamaan alkaa rötäämään ja tukehtuu. myös luistoneston valo syttyy vähän ajan päästä..

        aina kun vähän aikaa antaa olla niin taas menee jonku matkaa ihan ok, mutta saattaa sammua täydestä laukasta/ alkaa kakomaan..

        tarkistettu nyt kaikki liittimet mitä löysin, puolat ja sulakelaatikko..

        outoo tossa on se, että saattaa toimia ihan täydellisesti minuutin ja sitte alkaa rötäämään tms...paitsi siis se öljynpainevalo palaa, mutta kuulemma voi rikkoontua kun päästää painepesurilla ja niinhän tein..
        Itsellä oli vähän samat ongelmat tässä yksi kesä. Joskaan valot ei palanu. Kuivailin tulpan kolot yms. Ongelma sitten hävisi kun vaihdoin bensansuodattimen. En tiedä oliko sillä merkitystä vai menikö taivaankappaleet oikeaan asentoon, sen jälkeen ei kuitenkaan enää ollut käyntihäiriöitä.

        Sulla voi kyllä olla joku sähköosakin ottanu vettä, kun valoja vilkuttaa, mutta jos ei ole ihan hetkeen vaihdettu bensansuodatinta, niin sekin voi jopa auttaa.
        MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
        MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
        MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
        Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

        Comment

        • Niiro
          Newbiemmer
          • Jun 2009
          • 26
          • Loppi

          Originally posted by Saarikoski View Post
          Tarvisin vähän apuja tähän...http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=320542&page=3
          en enää tajua mikä voi olla vikana...auto siis 730ia -95 e38
          pesin moottorin ja sen jälkeen ei toimi enää...öljynpainevalo palaa kokoajan himmeänä...meni ehkä pesussa rikki en tiedä, ainakaan nostajat ei kalata ja kone käy siististi kun starttaa.

          Noin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen tai kun lähtee ajamaan alkaa rötäämään ja tukehtuu. myös luistoneston valo syttyy vähän ajan päästä..

          aina kun vähän aikaa antaa olla niin taas menee jonku matkaa ihan ok, mutta saattaa sammua täydestä laukasta/ alkaa kakomaan..

          tarkistettu nyt kaikki liittimet mitä löysin, puolat ja sulakelaatikko..

          outoo tossa on se, että saattaa toimia ihan täydellisesti minuutin ja sitte alkaa rötäämään tms...paitsi siis se öljynpainevalo palaa, mutta kuulemma voi rikkoontua kun päästää painepesurilla ja niinhän tein..
          Kannattaa katsastaa vikakoodit että löytyisikö niistä apua vian paikallistamiseen...
          735ia -99

          ex: e46 330i smg individual -02, e36cia -94

          Comment

          • hander
            Bimmer Rookie
            • Sep 2013
            • 152
            • Mylly

            740iA kiertää vaihtelevasti

            Ihan vastaavaa ongelmaa en searchilla löytänyt, vaikka samankaltaisia onkin tullut vastaan. Eli M60b40 motti kyseessä, vm -94. Ostin ''kampiakselin asentotunnistinvikaisena'' (luettiin vikakoodit koeajon jälkeen = crankshaft position sensor), koeajolla siis huomasin ettei kierrä kuin 3500. Starttaa aina ku banaanipuun alta ja muutenkin toimii täysin.

            Pihaan saatua vaihdoin uuden akun, tämän jälkeen jännästi alkoikin kiertää punarajalle asti. Myöhemmin sitten vastalämmenneenä ei enää kiertänyt kuin 3000, vähän pidempään ajeltua 3500, sitten 4500 ja siitä ei taas noussut.

            Laakkoselta hain uuden sensorin ja vika pysyi ennallaan. Vanhasta ja uudesta mittasin vastukset, jotain vajaat 500ohmia tais olla molemmissa, eli ihan toimivia kamppeita?

            Välillä siis sai varsinkin matkaa ajaessa polkaista kaasun pohjaan ja toimi normaalisti, lyhemmillä ajoilla taas rajoitin alkoi jo siinä 3-4500 tietämillä.

            On vaihdettu _ihan_ kaikki ne kuluvat ja vähemmän kuluvat osat, mitkä tästä pannusta menee 200tkm jälkeen. 280 taulussa tällä hetkellä.

            Eli mitäs ny? Tänään vasta hoksasin että öjynpaineen merkkivalo ei pala taulussa edes clustertestin aikana ja joku probe oli irrallaan vasemman kannen päällä olevassa johtokimpussa. Numero 1732 694. Jossain väitettiin, et tää olis öljynpaineanturin tunnistin? Suodattimella tosin on kaikki piuhat kiinni jos äkkiä oikein katoin. Tongin tätä uudestaan ja se voi olla myös secondary air injection pump valven piuha, eli joutaakin olla irti jos näin on..

            Joko antaudun ja vien huoltoon vai onko jotain ratkaisua tällaiseen?
            Last edited by hander; 25-03-2015, 13:03.
            - vw

            Menneet:
            e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
            vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

            Comment

            • Arppa
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1049
              • Lumbriver

              Originally posted by hander View Post
              Ihan vastaavaa ongelmaa en searchilla löytänyt, vaikka samankaltaisia onkin tullut vastaan. Eli M60b40 motti kyseessä, vm -94. Ostin ''kampiakselin asentotunnistinvikaisena'' (luettiin vikakoodit koeajon jälkeen = crankshaft position sensor), koeajolla siis huomasin ettei kierrä kuin 3500. Starttaa aina ku banaanipuun alta ja muutenkin toimii täysin.

              Pihaan saatua vaihdoin uuden akun, tämän jälkeen jännästi alkoikin kiertää punarajalle asti. Myöhemmin sitten vastalämmenneenä ei enää kiertänyt kuin 3000, vähän pidempään ajeltua 3500, sitten 4500 ja siitä ei taas noussut.

              Laakkoselta hain uuden sensorin ja vika pysyi ennallaan. Vanhasta ja uudesta mittasin vastukset, jotain vajaat 500ohmia tais olla molemmissa, eli ihan toimivia kamppeita?

              Välillä siis sai varsinkin matkaa ajaessa polkaista kaasun pohjaan ja toimi normaalisti, lyhemmillä ajoilla taas rajoitin alkoi jo siinä 3-4500 tietämillä.

              On vaihdettu _ihan_ kaikki ne kuluvat ja vähemmän kuluvat osat, mitkä tästä pannusta menee 200tkm jälkeen. 280 taulussa tällä hetkellä.

              Eli mitäs ny? Tänään vasta hoksasin että öjynpaineen merkkivalo ei pala taulussa edes clustertestin aikana ja joku probe oli irrallaan vasemman kannen päällä olevassa johtokimpussa. Numero 1732 694. Jossain väitettiin, et tää olis öljynpaineanturin tunnistin? Suodattimella tosin on kaikki piuhat kiinni jos äkkiä oikein katoin. Tongin tätä uudestaan ja se voi olla myös secondary air injection pump valven piuha, eli joutaakin olla irti jos näin on..

              Joko antaudun ja vien huoltoon vai onko jotain ratkaisua tällaiseen?
              Katalysaattorit tukossa?
              Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
              Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
              Kauppakassina: Hyundai i30 -21
              -Raahe Connection-
              -Team Kärppä- limited edition

              Comment

              • hander
                Bimmer Rookie
                • Sep 2013
                • 152
                • Mylly

                Katitkin on vaihdettu muistaakseni aika hiljattain, mutta en tiiä miten tiheään niitä saa olla laittamassa. Magnaflowt sinne on lyöty.
                - vw

                Menneet:
                e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                Comment

                • Facelifted
                  BTCF Member
                  • Mar 2013
                  • 87
                  • Ilmajoki

                  Sitte kannattaa kattoa piuhat tolta tunnistimelta ohjainboxille, onko poikki, liian isoa ylimenovastusta, liittimistä pinnit irti, oikosulkua?
                  730iA -95,525iA -91,325iA Cabriolet -95

                  My only superpower is being invisible to womans.

                  Comment

                  • hander
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2013
                    • 152
                    • Mylly

                    Kattelin niitä piuhoja ja vaikee uskoa että se ainakaan poikki olisi kun eivät pääse kuitenkaan liikkumaan ollenkaan siellä kotelossaan. Vois tietysti vetää vaikka kokonaan uuden piuhan eculle asti jos siellä jotain muuta mystistä onkin.

                    No sit oli jääny mietityttämään joku lätkä sen tunnistimen jalan alla, otin sen pois ja nyt se tunnistin näyttäis olevan paljon enemmän oikealla etäisyydellä siitä pyörästä. Oli ainakin millin paksu "prikka" joka oli siis sen tunnistimen jalan muotoinen. Liekö kuulunu ollenkaan sinne? Mitään ei tuntunut tapahtuvan joten jos se oli siitä kiinni, niin oisko vikakoodi voinu jäädä muistiin? Scanneri on vasta tulossa kiinasta.
                    - vw

                    Menneet:
                    e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                    vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Mahtaisiko löytyä hyviä veikkauksia seuraavan vian aiheuttajaksi:

                      M62 (non TU) on päättänyt alkaa lievästi nytkähdellä kevyessä kiihdytyksessä (varsinkin ylämäkeen) ja samalla konehuoneesta kuuluu ajoittain sellainen vaimea "booaava" ääni, mutta käytännössä siis tehoissa ei ole mitään sanomista. Auto myös pääsääntöisesti kulkee ihan hyvin. Tasaisella tiellä tasakaasulla ei ole ongelmia. Tehot eivät ole kateissa ja kovempi kiihdyttäminen onnistuu ongelmitta. Tyhjäkäynti on myös ok. Vikakoodeja ei ole ja livedatassa ei moitteen sijaa. Epäilin imuvuotoa jossakin, mutta en sellaista löytänyt. Voisiko olla esim. kampiakselin asentotunnistin?? :think

                      Comment

                      • hander
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2013
                        • 152
                        • Mylly

                        Originally posted by Ramzez View Post
                        Mahtaisiko löytyä hyviä veikkauksia seuraavan vian aiheuttajaksi:

                        M62 (non TU) on päättänyt alkaa lievästi nytkähdellä kevyessä kiihdytyksessä (varsinkin ylämäkeen) ja samalla konehuoneesta kuuluu ajoittain sellainen vaimea "booaava" ääni, mutta käytännössä siis tehoissa ei ole mitään sanomista. Auto myös pääsääntöisesti kulkee ihan hyvin. Tasaisella tiellä tasakaasulla ei ole ongelmia. Tehot eivät ole kateissa ja kovempi kiihdyttäminen onnistuu ongelmitta. Tyhjäkäynti on myös ok. Vikakoodeja ei ole ja livedatassa ei moitteen sijaa. Epäilin imuvuotoa jossakin, mutta en sellaista löytänyt. Voisiko olla esim. kampiakselin asentotunnistin?? :think
                        Vaikkakin vasta pari tovia noiden asentotunnistimien kanssa ihmetelleenä, voisin väittää että ei varmasti ole siinä sensorissa vika. Ja siitä tulee koodi jos on pienintäkään häikkää tunnistimessa.
                        - vw

                        Menneet:
                        e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                        vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                        Comment

                        • jakeluvesimies
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2010
                          • 2726
                          • On the road @ Laplandia

                          Originally posted by hander View Post
                          Vaikkakin vasta pari tovia noiden asentotunnistimien kanssa ihmetelleenä, voisin väittää että ei varmasti ole siinä sensorissa vika. Ja siitä tulee koodi jos on pienintäkään häikkää tunnistimessa.
                          Juurikin noin...Onko viimekesän bensat tankissa

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by jakeluvesimies View Post
                            Juurikin noin...Onko viimekesän bensat tankissa
                            Kokemuksesta tiedän, mitä vanha bensa tekee moottorille. Myös tämän yksilön kohdalla. Siitä ei kuitenkaan ole kyse. Uutta ainetta tankissa ja tankattukin jo sen verran monta kertaa, että polttoaineessa tuskin vika.

                            Illalla kävin vielä ihmettelemässä alipaineletkuja ym., mutta kaikki oli ehjää. Noinkohan vuoto imusarjassa aiheuttaisi em. probleemia?

                            Comment

                            • Niiro
                              Newbiemmer
                              • Jun 2009
                              • 26
                              • Loppi

                              Originally posted by Ramzez View Post
                              Kokemuksesta tiedän, mitä vanha bensa tekee moottorille. Myös tämän yksilön kohdalla. Siitä ei kuitenkaan ole kyse. Uutta ainetta tankissa ja tankattukin jo sen verran monta kertaa, että polttoaineessa tuskin vika.

                              Illalla kävin vielä ihmettelemässä alipaineletkuja ym., mutta kaikki oli ehjää. Noinkohan vuoto imusarjassa aiheuttaisi em. probleemia?
                              Mulla on vähän samanmoista oikkuilua ollut, ja antanutkin maffin vikakoodia, pitäisi tilailla uusi vaikka edellinenkin on vain vuoden vanha...
                              735ia -99

                              ex: e46 330i smg individual -02, e36cia -94

                              Comment

                              • ihi
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2003
                                • 243
                                • Kota

                                Pintakaasulla ja ylämäkeen "nypytys" sekä siihen liittyvä ääni voi olla luistava turbiinilukko myöskin.

                                Seuraavaksi kun käytät piuhassa, niin katso lootan koodit kanssa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎