Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McBeast
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 2998
    • Tallinn

    Originally posted by Attekun View Post
    Palataanpa vielä tuohon hiilikannu (charcoal canister) asiaan. Omaa vehjettä tulee harvemmin täyteltyä yli puolen tankin näillä palkoilla, mutta nyt innostuin kuun lopussa täyttelemään. Ja nyt se tankki sitten paukahtelee välillä. Voidaanko tästä tehdä seuraava johtopäätös?=Tankki on ehjä, ainakin vielä koska tulee alipaineiseksi. Seuraava johtopäätös on myöskin se, että hiilikannu lienee tukossa. KL-osilta uutta ja eikun vaihtamaan, eikö? Jos tankki on ehjä ja kannu tukossa, tulisiko paukkumisongelmaa esiintyä myös pienemmillä polttoainemäärillä, kuten 20-30l?
    Samalla kannattaa uusia myös sille filtterille tuleva kumiletku. Nuokin on nimittäin joskus menneet tukkoon.

    Osanumero: 16131184554
    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

    Comment

    • Attekun
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2013
      • 1407
      • Saarijärvi

      Originally posted by jakeluvesimies View Post
      Kyllä voi paukuttaa tankki lähes tyhjänäkin silloin vasta pamahtaa Poistahan kokeeksi se korkin kumitiiviste loppuuko paukuttelu...
      Täytyypä kokeilla. Mielenkiintoista on tuo, että alle puolen tankin ei ole tähän asti kuulunut mitään kolinoita.
      Toyota Alphard MS
      Peugeot e-2008
      ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        Originally posted by Ramzez View Post
        Joo, tässä tapauksessa sentään auto ei tutise. Oire on ennemminkin sellainen, että auto hetkittäin lakkaa vastaamasta kaasuun yhtä "tasalaatuisesti" ylämäessä, jolloin voi havaita tuota pientä ailahtelua ajossa, mutta edes varsinaista nopeudellista merkitystä sillä ei ole, eikä se vaikuta auton suorituskykyyn. Oireilun aikana tulee kuitenkin sellaista mielenkiintoista ääntä, joka sekunnnin sisällä voimistuu ja sitten katoaa. Menee sekunti ja tulee taas uudestaan ja katoaa. Ja tätä jatkuu niin kauan kuin ylämäkeä riittää ja ajaa tasakaasulla. Toisaalta voi sitten olla myös oireilematta, kuten tänään kun lähdin ajamaan kylmällä koneella ja koko 50 km matkan aikana ei ollut ongelmia. Kierrosluvussa ei silminnähden tapahdu muutoksia oireilunkaan aikana ja turbiini pysyy kyllä ainakin kierrosten perusteella lukittuneena ajossa. Vielä on aikaista sanoa, mutta auto saattaa kuitenkin syödä normaalia enemmän polttoainetta. Ei mitään useita litroja enemmän, mutta kuitenkin keskikulutus voi olla noussut. Vähän tuntuisi siltä, mutta vaatii vielä lähempää tarkastelua.
        Oireen kuvaus vastaa mielestäni aika hyvin tuota turbiinin lukitusvikaa. Se on onneks helppo vika korjata tuolla kitkamössöllä. Viime kesän potilaassa oireina oli ollut viitisen vuotta 40 kmh vauhdeissa tuntunut nykiminen: esim. kun vähän nostaa kaasua hidastetöyssyyn ja siinä hyvin kevyesti painaa kaasua kun lähtee. Vikahan tässä oli se, että ohjaus pyysi jotain osalukitusta ja lukko jumitteli hetkittäin enemmän päälle ja kevyesti persaukseen nytkäytti. Vian jäljille pääsi, kun alkoi nykimään myös tasakaasulla maantiellä juurikin ylämäkeen ajaessa.

        Useaan kertaan todettu toimivaksi aineeksi tosi pahoihinkin tapauksiin. Vaikuttaa heti, joten helppo todeta ja pysyvä korjaus.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          Originally posted by Morkai View Post
          ... helppo vika korjata tuolla kitkamössöllä. .
          "Dr. Tranny"

          mutta saakos tota Suomesta vai pitääkö tilata rapakon takaa?
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Maki1
            Bimmer Rookie
            • May 2011
            • 151
            • Kuopio

            Originally posted by Morkai View Post
            Oireen kuvaus vastaa mielestäni aika hyvin tuota turbiinin lukitusvikaa. Se on onneks helppo vika korjata tuolla kitkamössöllä. Viime kesän potilaassa oireina oli ollut viitisen vuotta 40 kmh vauhdeissa tuntunut nykiminen: esim. kun vähän nostaa kaasua hidastetöyssyyn ja siinä hyvin kevyesti painaa kaasua kun lähtee. Vikahan tässä oli se, että ohjaus pyysi jotain osalukitusta ja lukko jumitteli hetkittäin enemmän päälle ja kevyesti persaukseen nytkäytti. Vian jäljille pääsi, kun alkoi nykimään myös tasakaasulla maantiellä juurikin ylämäkeen ajaessa.

            Useaan kertaan todettu toimivaksi aineeksi tosi pahoihinkin tapauksiin. Vaikuttaa heti, joten helppo todeta ja pysyvä korjaus.

            Ja minkäs hintasta tämä tämmöinen tökötti on? Tuolle voisi löytyä käyttövä nimittäin.
            Atm:

            E61 530d Black Sapphire Metallic
            Ex:

            Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
            E32 740iaL Sterlingsilber
            E36 323 Touring
            E39 523 Touring
            Farkku Omega Ekotekki
            Farkku Omega 2,5Td
            BMW
            E32 730i Alpinweiß II
            Honda Accord
            Sunny N13
            Mazda 323 1.3 "50hp"

            Comment

            • jakeluvesimies
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2010
              • 2726
              • On the road @ Laplandia

              Dr Tranny... Miulla pari ois purkkia

              Comment

              • Attekun
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2013
                • 1407
                • Saarijärvi

                Originally posted by BeamR View Post
                "Dr. Tranny"

                mutta saakos tota Suomesta vai pitääkö tilata rapakon takaa?
                En muista oliko ihan saman merkkinen, mutta tuubi ainakin hyvin samannäköinen, niin KL-osilta saa. Oisko hinta ollut 10-15e väliin jos muistan oikein.
                Toyota Alphard MS
                Peugeot e-2008
                ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                Comment

                • Saarikoski
                  R.I.P.
                  • Feb 2005
                  • 726
                  • KOKKOLA

                  Mikäs on ajovaloissa taikana kun valokuvio on tollanen? Kamerakänny vähän liioittelee tilannetta, mutta repsikan lyhty heittää maahan tollasen oudon spotin.
                  Polttimot on umpiossa kunnolla kiinni(suorassa) ja polttimotyyppi H1...kai se pitää olla H1??

                  Comment

                  • jakeluvesimies
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2010
                    • 2726
                    • On the road @ Laplandia

                    Näytähän valokuvio seinää vasten... Onko miten liki __/-- __/--
                    Last edited by jakeluvesimies; 07-04-2015, 22:50.

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      No jos sinne H1 menee niin sitten on jokku kiinatuningumpiot kyseessä ja siinä varmaan yks syy epämääräiseen kuvioon.
                      Halogeniumpiohin menee kyllä ihan H7.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14452
                        • Oulu

                        Originally posted by Supa View Post
                        No jos sinne H1 menee niin sitten on jokku kiinatuningumpiot kyseessä ja siinä varmaan yks syy epämääräiseen kuvioon.
                        Halogeniumpiohin menee kyllä ihan H7.
                        Prefacessa lyhkäsessä H1 ja pitkissä H7.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Morkai View Post
                          Oireen kuvaus vastaa mielestäni aika hyvin tuota turbiinin lukitusvikaa. Se on onneks helppo vika korjata tuolla kitkamössöllä. Viime kesän potilaassa oireina oli ollut viitisen vuotta 40 kmh vauhdeissa tuntunut nykiminen: esim. kun vähän nostaa kaasua hidastetöyssyyn ja siinä hyvin kevyesti painaa kaasua kun lähtee. Vikahan tässä oli se, että ohjaus pyysi jotain osalukitusta ja lukko jumitteli hetkittäin enemmän päälle ja kevyesti persaukseen nytkäytti. Vian jäljille pääsi, kun alkoi nykimään myös tasakaasulla maantiellä juurikin ylämäkeen ajaessa.

                          Useaan kertaan todettu toimivaksi aineeksi tosi pahoihinkin tapauksiin. Vaikuttaa heti, joten helppo todeta ja pysyvä korjaus.
                          Kiitoksia neuvoista! Hieman tietysti mietityttää sotkea lisäaineita liki 19 vuotta vanhojen öljyjen sekaan, mutta kaiketi se on silti turvallista... En ainakaan usko, että laatikon öljyjä olisi missään vaiheessa vaihdettu.

                          Tulipa tässä pääsiäisen aikana uusi oire, eli kun avaimesta kääntää starttiasentoon, niin auto ei välttämättä starttaakaan. Edes valot eivät himmene. Muutaman kerran joutuu aina kääntelemään avainta starttiasentoon, ennen kuin starttaa. Monesti toimii kyllä heti ensimmäisellä kerralla, mutta välillä voi joutua kääntämään avainta 3-5 kertaa. Heti kun starttaa, niin startti pyörii normaalisti. Vika ei siis taatusti ole itse starttimoottorissa. Voisivatko ongelmat johtua solenoidista, vai onko todennäköisempää, että virtalukonpohjassa on sanomista? Virtalukonpohjalle tyypillisiä sähköoireita ei kuitenkaan ole vielä esiintynyt.

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            Päivän tietovisa, oikeasta vastauksesta kymmenen pistettä ja papukaijamerkki:

                            minkä rele on tuo kuvassa keskellä näkyvä vihreä rele? eli mikä lopettaa toimimisen jos tuo rele vaihdetaan toimimattomaan? tämä kuvahan on siis edestä moottorinohjausyksiköiden alta.

                            mulla loppui startin pyöriminen ihan seinään ja ilman varoitusta ja startin rele on samanlainen valkovihreä rele, ja haluaisin kovasti kokeilla tuolla toisella valkovihreällä.
                            INPA:lla katsottuna kaikki immobilisaatiojutut on ok ja virtalukon kannasta lähtee 12V DME:lle, joten seuraavana kiinnostaa että toimiiko tuo starttirele (koska toi startti on aivan VITUN pahassa paikassa).

                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              Itse itselleni vastaten: se on pakopuolen ilmapumpun rele. Mä sitä tietoa etsiskelin aika pitkään ja tuli jo epätoivo, ja heti kun täältä kysyy niin sen löytää sitten piru vie itsekin

                              Mutta eihän tuo nyt paljon sitten vielä lohduta, kun ei sekään mun mielestäni ole toiminut, joten sillä releelläkään ei ole paljon painoarvoa...
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • Saarikoski
                                R.I.P.
                                • Feb 2005
                                • 726
                                • KOKKOLA

                                Originally posted by zener View Post
                                Prefacessa lyhkäsessä H1 ja pitkissä H7.
                                joo...valokuvio on kyllä seinäävasten ihan ok..
                                sitä ajattelin alunperin, että jos joku olis laittanu h3:n tilalle nuo h1:t kun noissa lienee sama kanta, mutta jos siis tuo h1 on oikea polttimo niin metsään meni..

                                pakko varmaan koittaa toisilla polttimoilla vielä vaikka tuskinpa tuo tilannetta muuttaa...nyt oli jotku valeon tuikut tuolla..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎