memebuy23buy

E38 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • KimmoK
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Alkaa pikku hiljaa ideat loppumaan, kun seiska ei tunnu lähtevän pienelläkään pakkasella kovinkaan hyvin käymään ja lämpimänä ajossa pintakaasulla tuntuu, että käynti hyvin lievästi aaltoilee.


    Olen hiljattain vaihtanut seuraavat osat uuteen:


    MAF
    Lambda-anturit
    Bensanpaineensäädin
    Venttiilikopan tiivisteet
    Jakopään yläosan tiivisteet
    Imusarjan tiivisteet
    Imusarjan päätylaippa (se missä mm. on öljynerotuskalvo)
    Nokka-akselin asentotunnistin
    Katalysaattorit


    Kaikki osat ovat mallia original teile tai vähintään Bosch. Lämpimänä lähtee hyvin käyntiin, livedata ja vikakoodit ei anna lisätietoa ongelmasta. Lisäksi olen käynyt huolellisesti kaikki alipaineletkut ja haitariputken läpi vuotojen varalta. Mitä tässä voi vielä olla jäljellä?
    Omassa oli jäänyt venttiilikopat liian löysälle ja imi ilmaa tiivisteiden välistä. Samalla tavalla kylmänä ei meinannut toimia, mutta lämpimänä lämpölaajenemisen seurauksena ilmavuodot väheni ja toiminta parani.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Alkaa pikku hiljaa ideat loppumaan, kun seiska ei tunnu lähtevän pienelläkään pakkasella kovinkaan hyvin käymään ja lämpimänä ajossa pintakaasulla tuntuu, että käynti hyvin lievästi aaltoilee.


    Olen hiljattain vaihtanut seuraavat osat uuteen:


    MAF
    Lambda-anturit
    Bensanpaineensäädin
    Venttiilikopan tiivisteet
    Jakopään yläosan tiivisteet
    Imusarjan tiivisteet
    Imusarjan päätylaippa (se missä mm. on öljynerotuskalvo)
    Nokka-akselin asentotunnistin
    Katalysaattorit


    Kaikki osat ovat mallia original teile tai vähintään Bosch. Lämpimänä lähtee hyvin käyntiin, livedata ja vikakoodit ei anna lisätietoa ongelmasta. Lisäksi olen käynyt huolellisesti kaikki alipaineletkut ja haitariputken läpi vuotojen varalta. Mitä tässä voi vielä olla jäljellä?

    Leave a comment:


  • Lördagskorv
    replied
    Laitetaan tämä tännekkin.

    Apuja kaivataan M62Tu:n kanssa

    Leave a comment:


  • Doni666
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Kiitoksia! Osaisitko vielä sanoa, että mikä rele tuo on malliltaan? En jostain syystä löydä tuon releen tyyppiä bmwfans-sivustolta. En myöskään ole varma, että mikä rele on oikea rele siellä hanskalokeron takana, koska siellä on aika monta samankaltaista relettä. Mielelläni tilaisin uuden, kun tietäisin mallin.
    Tuohon en osaa sanoa, mielestäni siellä ei EWS:n vieressä ole montaakaan relettä. Johtojen väreistä voi varmistaa oikean releen.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by Doni666 View Post
    Intensiivipesu/ajovalopesurilla on yhteinen rele hanskalokeron takana, muistaakseni ruskea väriltään.





    https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...system/njRQk2B
    Kiitoksia! Osaisitko vielä sanoa, että mikä rele tuo on malliltaan? En jostain syystä löydä tuon releen tyyppiä bmwfans-sivustolta. En myöskään ole varma, että mikä rele on oikea rele siellä hanskalokeron takana, koska siellä on aika monta samankaltaista relettä. Mielelläni tilaisin uuden, kun tietäisin mallin.

    Leave a comment:


  • Doni666
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Huomasin tässä taannoin, että ajovalojen pesulaite ei toimi ja vaikuttaisi myös siltä, ettei se "intensive cleaning", joka tuossa autossa on, toimi myöskään. Tiedän kyllä, ettei lampunpesurit käynnisty joka kerta viiksestä vetäessä ja että pitää olla valot päällä. Tästä huolimatta pesurit eivät näytä toimivan. Sulakkeen olen jo katsonut läpi ja se oli ok. Onko tähän liittyen jotain releitä (ja missä), joita voisi katsoa läpi? Vielä en viitsi lokasuojaa avata ja testata pumppua suoraan, jos vika on esim. releessä. Yritin aihetta googlata, mutta ainakin kansainvälisillä foorumeilla on kovin vähän asiaa aiheesta. Lisäksi joissakin yhteyksissä on mainittu, että tähän pesurijärjestelmään olisi olemassa joku oma moduulinsa? Osaisiko joku kommentoida?

    Auto on siis tuo sigun E38.

    Intensiivipesu/ajovalopesurilla on yhteinen rele hanskalokeron takana, muistaakseni ruskea väriltään.





    Leave a comment:


  • Lördagskorv
    replied
    Eilen vaihtelin venakoppien ja imusarjojen tiivisteet...

    Voi veljet että -00 mallin japskituonnissa on kaikki osat aivan perkeleen hauraita.
    Ei paloa tarvitte kääntää tai taivutaa niin rutina vaan kuuluu.

    Nyt lopputuloksena pyörittää ja lupailee, mutta ei vaan käynnisty.
    Koitetaan saada piuha kiinni ja katson, mitä koodia antaa...

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Noista on väki nyppiny sulakkeita pois ettei turhaan ruiski kesällä.. onko unohtunut pois?
    Sulake on ok.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by RS2 View Post
    Mulle tuli Ajusa-merkkiset tiivisteet venttiilikoppiin. Ajusa nro: 56043700 (OE 11120034105) ja 56043800 (OE 11120034104) Tärkeä kysymys, ennen kuin irroitan venakopat, käykö nuo tiivisteet tuohon - 99 mallin moottoriin? M62 TU44. Eli onko vanhemmassa 4-litraisessa ja uudemmassa 4,4 - litraisessa eroa venttiilikoppien tiivisteiden osalta?
    On, melko erilaiset venttiilikopatkin. Noilla numeroilla pitäis käydä sulle.

    Leave a comment:


  • RS2
    replied
    Originally posted by RS2 View Post
    740 iA. an on tulossa venakoppien tiivisteiden vaihtotyö. Onko tarpeellista käyttää uusien tiivisteiden kanssa liimaa?
    Mulle tuli Ajusa-merkkiset tiivisteet venttiilikoppiin. Ajusa nro: 56043700 (OE 11120034105) ja 56043800 (OE 11120034104) Tärkeä kysymys, ennen kuin irroitan venakopat, käykö nuo tiivisteet tuohon - 99 mallin moottoriin? M62 TU44. Eli onko vanhemmassa 4-litraisessa ja uudemmassa 4,4 - litraisessa eroa venttiilikoppien tiivisteiden osalta?
    Last edited by RS2; 31-10-2018, 15:47.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Huomasin tässä taannoin, että ajovalojen pesulaite ei toimi ja vaikuttaisi myös siltä, ettei se "intensive cleaning", joka tuossa autossa on, toimi myöskään. Tiedän kyllä, ettei lampunpesurit käynnisty joka kerta viiksestä vetäessä ja että pitää olla valot päällä. Tästä huolimatta pesurit eivät näytä toimivan. Sulakkeen olen jo katsonut läpi ja se oli ok. Onko tähän liittyen jotain releitä (ja missä), joita voisi katsoa läpi? Vielä en viitsi lokasuojaa avata ja testata pumppua suoraan, jos vika on esim. releessä. Yritin aihetta googlata, mutta ainakin kansainvälisillä foorumeilla on kovin vähän asiaa aiheesta. Lisäksi joissakin yhteyksissä on mainittu, että tähän pesurijärjestelmään olisi olemassa joku oma moduulinsa? Osaisiko joku kommentoida?

    Auto on siis tuo sigun E38.
    Noista on väki nyppiny sulakkeita pois ettei turhaan ruiski kesällä.. onko unohtunut pois?

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by RS2 View Post
    740 iA. an on tulossa venakoppien tiivisteiden vaihtotyö. Onko tarpeellista käyttää uusien tiivisteiden kanssa liimaa?
    Suosittelen vahvasti myös harkitsemaan ylempien jakopäänkopan tiivisteiden vaihtoa samalla. Ovat melko varmasti rapsakoita ja vuotavat sitä kautta öljyä. Siinä vaiheessa kun olet venttiilikopat irroittanut, on enää pieni lisätyö tehdä tuo samalla. Tiivisteet maksavat vain joitakin euroja.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Huomasin tässä taannoin, että ajovalojen pesulaite ei toimi ja vaikuttaisi myös siltä, ettei se "intensive cleaning", joka tuossa autossa on, toimi myöskään. Tiedän kyllä, ettei lampunpesurit käynnisty joka kerta viiksestä vetäessä ja että pitää olla valot päällä. Tästä huolimatta pesurit eivät näytä toimivan. Sulakkeen olen jo katsonut läpi ja se oli ok. Onko tähän liittyen jotain releitä (ja missä), joita voisi katsoa läpi? Vielä en viitsi lokasuojaa avata ja testata pumppua suoraan, jos vika on esim. releessä. Yritin aihetta googlata, mutta ainakin kansainvälisillä foorumeilla on kovin vähän asiaa aiheesta. Lisäksi joissakin yhteyksissä on mainittu, että tähän pesurijärjestelmään olisi olemassa joku oma moduulinsa? Osaisiko joku kommentoida?

    Auto on siis tuo sigun E38.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by RS2 View Post
    740 iA. an on tulossa venakoppien tiivisteiden vaihtotyö. Onko tarpeellista käyttää uusien tiivisteiden kanssa liimaa?
    Gaskettia kannattanee laittaa kannen takapään "puolikuiden" kulmiin ja jakopäänkopan tiivisteiden kohdalle täpät.

    Muista vaihtaa myös kumiprikat #11 ja #13

    Leave a comment:


  • RS2
    replied
    M62 - 99 venttiilikoppien tiivisteiden vaihto

    740 iA. an on tulossa venakoppien tiivisteiden vaihtotyö. Onko tarpeellista käyttää uusien tiivisteiden kanssa liimaa?

    Leave a comment:

Working...
X