memebuy23buy

E38 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jamih
    replied
    Mikäköhän 01 seiskassa vikana kun abs, luistonesto ja jarrujen merkkivalo palaa jatkuvasti. Testeri antaa koodin takaoikeasta abs anturista ja se vaihdettu. Kaikista antureista myös tulee nopeustieto. Vikakoodia kun yrittää nollata niin se tulee sekunnissa takasin vaikkei autolla aja. Abs yksikkö?

    Leave a comment:


  • Lördagskorv
    replied
    Seiskan kanssa piti mennä leimalle, niin eiköhän sieltä tullut vikakoodia sopivasti tauluun.

    Vikakoodi
    "14 - Valve relay fault" (Ventilrelais fehler)

    Onko tuohon jotain ohjeita, että mikä voisi olla vikana?

    EDIT:
    Luistonesto toimii normaalisti, nappia painamalla saa sen pois.
    Mittaristossa herjaa "Check brake linings"
    Last edited by Lördagskorv; 19-07-2019, 06:43.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Pekkude View Post
    Mitkä tukivarret pitää/kannattaa irroittaa että etutolpat saa pois helposti. Iskareiden vaihto menossa.
    Poikittaisen tukivarren sisäpään irroitus korista helpottaa paljon. Ja toki yllä mainittu koiranluun irroitus.

    Leave a comment:


  • Lördagskorv
    replied
    Originally posted by Pekkude View Post
    Mitkä tukivarret pitää/kannattaa irroittaa että etutolpat saa pois helposti. Iskareiden vaihto menossa.
    Mun mielestä mä en irrottanut kallistuksen vakaajan koiran luun lisäksi mitään. (swaybar end link)
    Ylhäältä 3 mutteria irti iskaritornista, navasta 1 pultti + mutteri pois ja painamalla alapäin sais sen kokonaan pyöränkaaresta ulos.

    Irrota molemmilta puolilta se koiranluu niin helpottuu se ekan itrottaminen

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    Mitkä tukivarret pitää/kannattaa irroittaa että etutolpat saa pois helposti. Iskareiden vaihto menossa.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Biimersson View Post
    Mites GSM puhelimen retrofittaus onnistuu e38:siin
    Mulla on nyt 730D VM99 ja olis vm96 728i:stä saatavana kyynärnoja missä puhelin.
    Mitä muuta pitää laittaa/hommata?
    Minun auto on isolla navilla ja TV valmiudella jos tällä jostain merkitystä.
    Oon yrittänyt foorumia selata mutta ei ole oikein vastausta löytynyt? :think
    Puhelimen "älylaatikko" takaluukkuun, antenni, johtosarjat, etukaiuttimet (puhelinversiossa tuplapuhekelat) ja ohjelmointia + mitä vielä unohdan?

    Leave a comment:


  • Biimersson
    replied
    Mites GSM puhelimen retrofittaus onnistuu e38:siin
    Mulla on nyt 730D VM99 ja olis vm96 728i:stä saatavana kyynärnoja missä puhelin.
    Mitä muuta pitää laittaa/hommata?
    Minun auto on isolla navilla ja TV valmiudella jos tällä jostain merkitystä.
    Oon yrittänyt foorumia selata mutta ei ole oikein vastausta löytynyt? :think

    Leave a comment:


  • Osmis
    replied
    Originally posted by energy View Post
    Ainakin virallisen ohjeen mukaan se on T80 ja sellainen itselläkin oli :think

    Tässä tuo ohje:


    ...ja tässä tuo special tool, lukee tuossakin että T80:


    Kaipa sen pienemmälläkin avaimella saa avattua, vaan aina on riski että nuljaantuu
    No niinpäs olikin

    Leave a comment:


  • energy
    replied
    Originally posted by Osmis View Post
    Mulla tuo pyyhkiänvarsi oli T70 torxilla. Käypänen avain löytyi paikallisesta IKH myymälästä.
    Ainakin virallisen ohjeen mukaan se on T80 ja sellainen itselläkin oli :think

    Tässä tuo ohje:


    ...ja tässä tuo special tool, lukee tuossakin että T80:


    Kaipa sen pienemmälläkin avaimella saa avattua, vaan aina on riski että nuljaantuu

    Leave a comment:


  • Osmis
    replied
    Mulla tuo pyyhkiänvarsi oli T70 torxilla. Käypänen avain löytyi paikallisesta IKH myymälästä.

    Leave a comment:


  • energy
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Minkä kokoisella torxilla saa tuon kuskin puolen pyyhkijän varren irti? T80? Läpimitta on noin 17,5 mm.
    Toinen kysymys, mistä saa noin isoja torx-hylsyjä?
    Kyllä se tosiaan on tuo T80. Mistään en paikallisesti löytänyt tuon kokoista silloin kun itse tarvitsin tuota, meni tilaushommiksi ja eBaystähän se löytyi.

    Tässä esimerkiksi:

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Minkä kokoisella torxilla saa tuon kuskin puolen pyyhkijän varren irti? T80? Läpimitta on noin 17,5 mm.
    Toinen kysymys, mistä saa noin isoja torx-hylsyjä?
    Attached Files
    Last edited by Kv1984; 12-07-2019, 18:25.

    Leave a comment:


  • RoniV
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Vaatii midin ja bc-viiksen. Ja mittariston koodauksen.

    Toimii myös koodauksella ja bc-viiksellä, mutta tietoja ei pysty silloin nollaamaan eikä muokkaamaan mitä kaikki tietoja mittaristolle näytetään.

    Omaani tein äskettäin tämän päivityksen ilman midiä...
    Jees kiitti vinkistä! Pitää hankkia toi viiksi jostain. Jaksaisitko heittää nopeat ohjeet miten toi koodaus onnistuu? INPA,ISTA yms käytössä.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by okko View Post
    Joku satula jumissa.Koita painaa vinkalla männät pohjaan.
    Tiivistesarjalla korjaantuu yleensä.
    Jep, omassakin oli yksi mäntä hieman jumissa. Vaihdoin eteen levyt+palat ja satuloihin korjaussarjat mäntineen... Olisi kyllä mennyt alkuperäisetkin männät vielä.

    Ongelma korjaantui 99,5%:sti, ainakin toistaiseksi. Reilumman jarrutuksen ja kiihdytyksen jälkeen 60-70 nopeudessa ratti vipattaa hieman hetken aikaa vieläkin. Ei siellä enään paikat ainakaan jumita, että en tiedä tuleeko renkaista, vaikka nekin painokoneessa jo useasti työpaikalla pyöritellyt läpi ettei mitään ihmeellistä ole. Ja jos nostaa nopeuden vaikka 80, niin se loppuu.

    Leave a comment:


  • okko
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Mistäs lähteä etsimään vikaa, kun jarruttaessa E38 pysähtyy nykien - ikään kuin jarrut vuoroin ottaisivat kovempaa ja vuoroin hiljempaa kiinni? Tätä alkaa tapahtua aina muutaman jarrutuksen jälkeen. Takana jarrulevyjen rummut lämpenee aika voimakkaasti ajon aikana --> jarrukengät varmaan nyt ainakin laahaa. Mutta voikos satulan jumitus tai jokin abs-vika aiheuttaa tuommoista nykivää jarrutusta? Mutta eikös abs-vian pitäisi sytyttää vikavalo? :think
    Joku satula jumissa.Koita painaa vinkalla männät pohjaan.
    Tiivistesarjalla korjaantuu yleensä.

    Leave a comment:

Working...
X