Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• BeamR
    replied
    Originally posted by Pekkude View Post
    Mitkä tukivarret pitää/kannattaa irroittaa että etutolpat saa pois helposti. Iskareiden vaihto menossa.
    Poikittaisen tukivarren sisäpään irroitus korista helpottaa paljon. Ja toki yllä mainittu koiranluun irroitus.

Leave a comment:

• Lördagskorv
    replied
    Originally posted by Pekkude View Post
    Mitkä tukivarret pitää/kannattaa irroittaa että etutolpat saa pois helposti. Iskareiden vaihto menossa.
    Mun mielestä mä en irrottanut kallistuksen vakaajan koiran luun lisäksi mitään. (swaybar end link)
    Ylhäältä 3 mutteria irti iskaritornista, navasta 1 pultti + mutteri pois ja painamalla alapäin sais sen kokonaan pyöränkaaresta ulos.

Irrota molemmilta puolilta se koiranluu niin helpottuu se ekan itrottaminen

Leave a comment:

• Pekkude
    replied

Leave a comment:

• peto2
    replied
    Originally posted by Biimersson View Post
    Mites GSM puhelimen retrofittaus onnistuu e38:siin
    Mulla on nyt 730D VM99 ja olis vm96 728i:stä saatavana kyynärnoja missä puhelin.
    Mitä muuta pitää laittaa/hommata?
    Minun auto on isolla navilla ja TV valmiudella jos tällä jostain merkitystä.
    Oon yrittänyt foorumia selata mutta ei ole oikein vastausta löytynyt? :think
    Puhelimen "älylaatikko" takaluukkuun, antenni, johtosarjat, etukaiuttimet (puhelinversiossa tuplapuhekelat) ja ohjelmointia + mitä vielä unohdan?

Leave a comment:

• Biimersson
    replied
    Mites GSM puhelimen retrofittaus onnistuu e38:siin
    Mulla on nyt 730D VM99 ja olis vm96 728i:stä saatavana kyynärnoja missä puhelin.
    Mitä muuta pitää laittaa/hommata?
    Minun auto on isolla navilla ja TV valmiudella jos tällä jostain merkitystä.
    Oon yrittänyt foorumia selata mutta ei ole oikein vastausta löytynyt? :think

Leave a comment:

• Osmis
    replied
    Originally posted by energy View Post
    Ainakin virallisen ohjeen mukaan se on T80 ja sellainen itselläkin oli :think

Tässä tuo ohje:

...ja tässä tuo special tool, lukee tuossakin että T80:

Kaipa sen pienemmälläkin avaimella saa avattua, vaan aina on riski että nuljaantuu
    No niinpäs olikin

Leave a comment:

• energy
    replied
    Originally posted by Osmis View Post
    Mulla tuo pyyhkiänvarsi oli T70 torxilla. Käypänen avain löytyi paikallisesta IKH myymälästä.
    Ainakin virallisen ohjeen mukaan se on T80 ja sellainen itselläkin oli :think

Tässä tuo ohje:

...ja tässä tuo special tool, lukee tuossakin että T80:

Kaipa sen pienemmälläkin avaimella saa avattua, vaan aina on riski että nuljaantuu

Leave a comment:

• Osmis
    replied
    Mulla tuo pyyhkiänvarsi oli T70 torxilla. Käypänen avain löytyi paikallisesta IKH myymälästä.

Leave a comment:

• energy
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Minkä kokoisella torxilla saa tuon kuskin puolen pyyhkijän varren irti? T80? Läpimitta on noin 17,5 mm.
    Toinen kysymys, mistä saa noin isoja torx-hylsyjä?
    Kyllä se tosiaan on tuo T80. Mistään en paikallisesti löytänyt tuon kokoista silloin kun itse tarvitsin tuota, meni tilaushommiksi ja eBaystähän se löytyi.

Tässä esimerkiksi:
    Size - T80. A special bit designed for use on windscreen assemblies on BMW vehicles. Specially designed for use on BMW windscreen assemblies. You may be asked to sign in. Fuel Filter Wrench Tool For VW 2.5tdi LL Equivalent to OEM T50011 & 999 7084.

Leave a comment:

• Kv1984
    replied
    Minkä kokoisella torxilla saa tuon kuskin puolen pyyhkijän varren irti? T80? Läpimitta on noin 17,5 mm.
    Toinen kysymys, mistä saa noin isoja torx-hylsyjä?
    Attached Files
    Last edited by Kv1984; 12-07-2019, 18:25.

Leave a comment:

• RoniV
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Vaatii midin ja bc-viiksen. Ja mittariston koodauksen.

Toimii myös koodauksella ja bc-viiksellä, mutta tietoja ei pysty silloin nollaamaan eikä muokkaamaan mitä kaikki tietoja mittaristolle näytetään.

Omaani tein äskettäin tämän päivityksen ilman midiä...
    Jees kiitti vinkistä! Pitää hankkia toi viiksi jostain. Jaksaisitko heittää nopeat ohjeet miten toi koodaus onnistuu? INPA,ISTA yms käytössä.

Leave a comment:

• zener
    replied
    Originally posted by okko View Post
    Joku satula jumissa.Koita painaa vinkalla männät pohjaan.
    Tiivistesarjalla korjaantuu yleensä.
    Jep, omassakin oli yksi mäntä hieman jumissa. Vaihdoin eteen levyt+palat ja satuloihin korjaussarjat mäntineen... Olisi kyllä mennyt alkuperäisetkin männät vielä.

Ongelma korjaantui 99,5%:sti, ainakin toistaiseksi. Reilumman jarrutuksen ja kiihdytyksen jälkeen 60-70 nopeudessa ratti vipattaa hieman hetken aikaa vieläkin. Ei siellä enään paikat ainakaan jumita, että en tiedä tuleeko renkaista, vaikka nekin painokoneessa jo useasti työpaikalla pyöritellyt läpi ettei mitään ihmeellistä ole. Ja jos nostaa nopeuden vaikka 80, niin se loppuu.

Leave a comment:

• okko
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Mistäs lähteä etsimään vikaa, kun jarruttaessa E38 pysähtyy nykien - ikään kuin jarrut vuoroin ottaisivat kovempaa ja vuoroin hiljempaa kiinni? Tätä alkaa tapahtua aina muutaman jarrutuksen jälkeen. Takana jarrulevyjen rummut lämpenee aika voimakkaasti ajon aikana --> jarrukengät varmaan nyt ainakin laahaa. Mutta voikos satulan jumitus tai jokin abs-vika aiheuttaa tuommoista nykivää jarrutusta? Mutta eikös abs-vian pitäisi sytyttää vikavalo? :think
    Joku satula jumissa.Koita painaa vinkalla männät pohjaan.
    Tiivistesarjalla korjaantuu yleensä.

Leave a comment:

• zener
    replied
    Originally posted by RoniV View Post
    OBC:hen liittyvä kysymys. Tänään tuli ostettua tuollanen karvalakkimalli 730i ja huomasin että vilkussa ei ole bc nappia joten ei kulutuksia yms mitään näe mittariston tietokoneesta. Ja radiossa ei ole mitään obc liittyvää nappia mutta sain mukaan mankan mistä tuo obc nappi löytyy.

Kysymys: Saanko obc:n näkyviin mittaristoon/radioon suoraan jos vaihdan vain tuon toisen mankan kiinni? Tai mahdollisesti viiksen mistä tuo bc nappi löytyy?
    Vaatii midin ja bc-viiksen. Ja mittariston koodauksen.

Toimii myös koodauksella ja bc-viiksellä, mutta tietoja ei pysty silloin nollaamaan eikä muokkaamaan mitä kaikki tietoja mittaristolle näytetään.

Omaani tein äskettäin tämän päivityksen ilman midiä...

Leave a comment:

• RoniV
    replied
    OBC:hen liittyvä kysymys. Tänään tuli ostettua tuollanen karvalakkimalli 730i ja huomasin että vilkussa ei ole bc nappia joten ei kulutuksia yms mitään näe mittariston tietokoneesta. Ja radiossa ei ole mitään obc liittyvää nappia mutta sain mukaan mankan mistä tuo obc nappi löytyy.

Kysymys: Saanko obc:n näkyviin mittaristoon/radioon suoraan jos vaihdan vain tuon toisen mankan kiinni? Tai mahdollisesti viiksen mistä tuo bc nappi löytyy?
    Last edited by RoniV; 11-07-2019, 21:53.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎