E38 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BeamR
    replied
    Originally posted by Juhs_ View Post
    Kyseessä -95 vuoden 750i. Oireina ollut, että ei ota kierroksia yli 2000rpm edes tyhjäkäynnillä ja koneen lämmettyä entistä vähemmän. Inpalla tuli sitten koitettua nollattua nuo kaasupolkimen arvot ja nyt ei sitten ota ollenkaan enään kierroksia.

    Vikakoodeina antaa nyt 50 pedal position sensor, basic values of adaption not valid in EEPROM1/2. Inpalla yritetty opettaa arvoja uudestaan tuloksetta ja joitain netistä löytyneitä ohjeita yritetty missä tehdään eri toimintoja kaasupolkimella ajan perusteella, mutta ei ole onnistunut. Osaisiko joku auttaa tämän kanssa?
    kannattaa katsoa oman asuinalueen vikakoodinluku/koodaus -topicit ja sieltä etsiä joku auttamaan, ei tule toimimaan ennen kuin kaasuläpät on synkassa. Ja sen jälkeen alkaa vasta tuon vian etsintä (joka voi olla melkein mitä tahansa huonosta bensanpaineesta huonoihin jakajankansiin/pyörijoihin tai johonkin anturiin).

    Leave a comment:


  • Juhs_
    replied
    Kyseessä -95 vuoden 750i. Oireina ollut, että ei ota kierroksia yli 2000rpm edes tyhjäkäynnillä ja koneen lämmettyä entistä vähemmän. Inpalla tuli sitten koitettua nollattua nuo kaasupolkimen arvot ja nyt ei sitten ota ollenkaan enään kierroksia.

    Vikakoodeina antaa nyt 50 pedal position sensor, basic values of adaption not valid in EEPROM1/2. Inpalla yritetty opettaa arvoja uudestaan tuloksetta ja joitain netistä löytyneitä ohjeita yritetty missä tehdään eri toimintoja kaasupolkimella ajan perusteella, mutta ei ole onnistunut. Osaisiko joku auttaa tämän kanssa?

    Leave a comment:


  • Facelifted
    replied
    Onko kukaa mittaillu nuota turvavyölukkoja, että paljo sieltä pitääs tulla vastusta?

    Omasta vikakoodi tuosta apparinpuolen lukosta <-- Ei voi nollata.
    Kuskin puolen lukosta tuloo tallennettu koodi ja muutaman kerran ku näppää vyötä kiinni ja auki nii muuttuu olemassa olevaksi viaksi.

    Vastus arvot molemmilta lukoilta on samat ja johdot on molempiin puoliin tehty kunnolla, eli penkin liikutus ei vaikuta enää.

    EDIT: Read off measured value. Nominal value: 1 to 6 ohms<--- molemmat lukot menöö vaihtoon, tuloo päälle 200ohmia..
    Last edited by Facelifted; 06-05-2019, 22:06. Reason: Löysin TiS dokumenteista oikean arvon.

    Leave a comment:


  • Lördagskorv
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Huokaus... odotat sen aikaa, että sen PITÄISI mennä lepoon. Eli ovet lukkoon, takaluukun lukko vaikka ruuvarilla kiinni jne. Sitten 15min, sitten testailemaan sulakkeita.


    Paa Seppo itelles yks tuplajallu, niin rentoudut vähän.

    Pitää omastakin kattoa, että syökö siellä joku virtaa.
    Kaikki noi japanian lukulaitteet yms. kiinni.
    Ken tietää miten nekin on aikanaan kytketty...

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by AttE39 View Post
    Autohan ei mene lepotilaan, se tässä ongelma
    Huokaus... odotat sen aikaa, että sen PITÄISI mennä lepoon. Eli ovet lukkoon, takaluukun lukko vaikka ruuvarilla kiinni jne. Sitten 15min, sitten testailemaan sulakkeita.

    Leave a comment:


  • AttE39
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Siis mittaa sulakerasiasta, että mikä sitä virtaa syö.
    Edit: laita yleismittari akun ja pluskaapelin väliin, odota että auto menee lepoon (se 15min muistaakseni), katso virrankulutus. Sitten yksitellen sulakkeita irti kunnes virtasyöppö löytyy.
    Autohan ei mene lepotilaan, se tässä ongelma

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    E38 repsikan puolen pyyhkijänvarsi löystyy koko ajan. Just eilen kiristin mutterin ja taas tänään varsi jämähti keskelle lasia eikä taaskaan liiku mihinkään -> taas mutteri löysällä. Mikähän siihen voi olla syynä?

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by AttE39 View Post
    Töpselit irroitettu kaikitsta radioon yms liittyvistä boxeista

    Varashälytin ohitettu yms alkaa olemaan ideat lopussa ei mene vieläkään lepotilaan
    Siis mittaa sulakerasiasta, että mikä sitä virtaa syö.
    Edit: laita yleismittari akun ja pluskaapelin väliin, odota että auto menee lepoon (se 15min muistaakseni), katso virrankulutus. Sitten yksitellen sulakkeita irti kunnes virtasyöppö löytyy.
    Last edited by BeamR; 04-05-2019, 06:30.

    Leave a comment:


  • AttE39
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Veikkaan kahta eri vikaa
    1. mittaa, mikä syö virtoja
    2. vesiventtiili rikki
    Töpselit irroitettu kaikitsta radioon yms liittyvistä boxeista

    Varashälytin ohitettu yms alkaa olemaan ideat lopussa ei mene vieläkään lepotilaan

    Leave a comment:


  • T3pi
    replied
    Originally posted by RS2 View Post
    Päästö- ja käyntiongelmien ilmentyessä yksi ehdoton tarkastuskohde on myös moottoriohjainboxin liittimien kunto. Onko hapettunut ja korroosio syönyt pinnejä poikki.
    Tän tarkistin äsken ja kaikki näytti hyvältä.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by AttE39 View Post
    740d -01 ei mene lepotilaan myöskin syö akun tyhjäksi ja puhaltaa kuumaa tuulilasille ja jaloille?
    Veikkaan kahta eri vikaa
    1. mittaa, mikä syö virtoja
    2. vesiventtiili rikki

    Leave a comment:


  • AttE39
    replied
    740d -01 ei mene lepotilaan myöskin syö akun tyhjäksi ja puhaltaa kuumaa tuulilasille ja jaloille?

    Leave a comment:


  • Lördagskorv
    replied
    Originally posted by T3pi View Post
    Tulpat, imusarjan tiivisteet ja venakoppien tiivisteet oonkin jo vaihtanu. Tarkotatko tätä osaa tuolla huohotinboksilla? https://bemariosat.fi/fi/moottorin-o...otin&results=4
    Eilen just purin tuon kyseisen osan ja kalvo ainakin näytti ehjältä.. mutta kai senkin vois nyt samalla vaihtaa kun on irrallaan ettei tarvi kohta sitä olla erikseen vaihtamassa
    Tämä on juurikin tuo imusarjan päässä oleva huohotinboksi/venttiili / CCV (cranckcase valve)

    Leave a comment:


  • RS2
    replied
    Päästö- ja käyntiongelmien ilmentyessä yksi ehdoton tarkastuskohde on myös moottoriohjainboxin liittimien kunto. Onko hapettunut ja korroosio syönyt pinnejä poikki.

    Leave a comment:


  • T3pi
    replied
    Originally posted by Lördagskorv View Post
    Mulla kävi M62 hemmetin rumasti kylmänä. Kaasua antaessa tasaantui, mutta tyhjäkäynnille putoessa kauhea röpötys niin että koko auto heilui.

    Vaihtelin sinne tulpat, imusarjan tiivisteet, huohotinboksin ja venakoppien tiivisteet. Sen jälkeen kävi taas täydellisesti.
    Imuvuodota tuo kyllä vähäsen vakuttaisi oireiden perusteella.

    Katsotaan olisiko muilla tänne apuja myös
    Tulpat, imusarjan tiivisteet ja venakoppien tiivisteet oonkin jo vaihtanu. Tarkotatko tätä osaa tuolla huohotinboksilla? https://bemariosat.fi/fi/moottorin-o...otin&results=4
    Eilen just purin tuon kyseisen osan ja kalvo ainakin näytti ehjältä.. mutta kai senkin vois nyt samalla vaihtaa kun on irrallaan ettei tarvi kohta sitä olla erikseen vaihtamassa

    Leave a comment:

Working...
X