memebuy23buy

E38 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lördagskorv
    replied
    Originally posted by T3pi View Post
    Moro!
    Ei menny e38 leimasta vaan jäi päästöistä kiinni, HC tyhjäkäynnillä 151 ja CO% kierroksilla 0,72 eli käy rikkaalla. Tyhjäkäynnillä imusarjan alueelta kuuluu suhina ja välillä kun kuuluu naksahdus ja suhinan kuuluminen voimistuu, alkaa auto selvästi pätkimään. Tekee myös sitä että ajamaan lähtiessä varsinkin hiukan lämpimällä koneella eli lämpömittari n.1/4 kohdilla käy selvästi vajailla pytyillä alakierroksilla kun taas kaasua antamalla alkaa käymään normaalisti. Myös kiihdytyksissä manuaalitilassa vaihteenvaihdossa "rötää".

    Tähän mennessä oon vaihtanu tulpat ja mitannu sytytyspuolat kylmänä ja lämpimänä ja sain oikeat arvot niistä. Imusarjan nyppäsin eilen taas pois ja tarkistin ton huohotusventtiilin ja siinä oli ainakin kalvo ehjä mutta huomasin että imusarja on ihan öljyssä mikä ei varmaan ihan normaalia ole?

    Olisko kellään veikkauksia mistä tässä nyt lähtis vikaa metsästämään? Ja käykö m52 puolat m62 koneeseen? Niitä olis ehjiä kasa niin voisi niitäkin kokeilla.

    Ja siis autona -96 740iA
    Mulla kävi M62 hemmetin rumasti kylmänä. Kaasua antaessa tasaantui, mutta tyhjäkäynnille putoessa kauhea röpötys niin että koko auto heilui.

    Vaihtelin sinne tulpat, imusarjan tiivisteet, huohotinboksin ja venakoppien tiivisteet. Sen jälkeen kävi taas täydellisesti.
    Imuvuodota tuo kyllä vähäsen vakuttaisi oireiden perusteella.

    Katsotaan olisiko muilla tänne apuja myös

    Leave a comment:


  • T3pi
    replied
    Moro!
    Ei menny e38 leimasta vaan jäi päästöistä kiinni, HC tyhjäkäynnillä 151 ja CO% kierroksilla 0,72 eli käy rikkaalla. Tyhjäkäynnillä imusarjan alueelta kuuluu suhina ja välillä kun kuuluu naksahdus ja suhinan kuuluminen voimistuu, alkaa auto selvästi pätkimään. Tekee myös sitä että ajamaan lähtiessä varsinkin hiukan lämpimällä koneella eli lämpömittari n.1/4 kohdilla käy selvästi vajailla pytyillä alakierroksilla kun taas kaasua antamalla alkaa käymään normaalisti. Myös kiihdytyksissä manuaalitilassa vaihteenvaihdossa "rötää".

    Tähän mennessä oon vaihtanu tulpat ja mitannu sytytyspuolat kylmänä ja lämpimänä ja sain oikeat arvot niistä. Imusarjan nyppäsin eilen taas pois ja tarkistin ton huohotusventtiilin ja siinä oli ainakin kalvo ehjä mutta huomasin että imusarja on ihan öljyssä mikä ei varmaan ihan normaalia ole?

    Olisko kellään veikkauksia mistä tässä nyt lähtis vikaa metsästämään? Ja käykö m52 puolat m62 koneeseen? Niitä olis ehjiä kasa niin voisi niitäkin kokeilla.

    Ja siis autona -96 740iA

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Mikähän osa mahtaa olla kulahtanut kuskin ovesta, kun ovi ei pysy auki? :think

    Toinen kysymys: Meneekö E38 takapuskuri kahteen kappaleeseen, eli pystyykö maalaamattoman alaosan vaihtamaan?
    Eiköhän se ovistoppari ole kulahtanut: 51 21 8 150 019

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Mikähän osa mahtaa olla kulahtanut kuskin ovesta, kun ovi ei pysy auki? :think

    Toinen kysymys: Meneekö E38 takapuskuri kahteen kappaleeseen, eli pystyykö maalaamattoman alaosan vaihtamaan?
    Last edited by Kv1984; 01-05-2019, 15:56.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Sitä simpukkaa voi säätää.

    Leave a comment:


  • RS2
    replied
    Ohjaussimpukka

    Onko jengillä kokemusta siitä, että miten katsuri suhtautuu välykseen ohjaussimpukassa? Ja mistä olette uutta simpukkaa hommanneet? Autona 740iA - 99

    Leave a comment:


  • Lintupei
    replied
    Sensor/vehicle allocation incorrect or not available

    Moi,

    728i 1999/09 sellainen ongelma, että ajoon lähdettäessä ASC- valo syttyy palamaan. Kun sammuttaa, niin toimii normaalisti, mutta taas kun lähtee ajamaan, niin hetken päästä valo syttyy. ABS valo ei pala.

    Tälläiset koodit sain ulos:
    CODE: 10410009 no description
    OB Sensor/vehicle allocation incorrect or not available
    CODE: 10410010 no description
    01 Supply (terminal 30)

    Ohjauskulma anturiinko tämä viittaa? Särki vai kalibrointi ongelma


    Asia ratkennut! Mittaristo vaihdettu ja piti koodata uudestaan
    Last edited by Lintupei; 28-04-2019, 18:01.

    Leave a comment:


  • Lördagskorv
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Juu Avinilla on malli ilman cd pesää niin soitinosa on n. puolet lyhyempi kuin muissa.


    https://avinusa.com/avant-4-for-bmw-...on-system.html


    Kiitos korjauksesta!

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by desmodromic View Post
    Avin taitaa olla ainut joka menee bolt on tyylisesti. Hintakin on sit vähä kovempi.
    Juu Avinilla on malli ilman cd pesää niin soitinosa on n. puolet lyhyempi kuin muissa.


    Leave a comment:


  • desmodromic
    replied
    Avin taitaa olla ainut joka menee bolt on tyylisesti. Hintakin on sit vähä kovempi.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Lördagskorv View Post
    Esim. EONON valmistaa OEM-lookkiin sopivia soittimia.
    Hinnat pyörii siinä 300e molemminpuolin.

    Faijalla E39ssä semmonen nykyään vuoden vanha ja toimii hyvin hintaisekseen

    Se taitaa mennä suoraan "bolt-on" piuhojen osalta, mutta vaatii toki pieniä muutoksia keskikonsolin rakenteeseen 1din -> 2din
    Paitsi että ei mene likikään bolt-on e38:iin oikeen mikään nuista android soittimista.

    Leave a comment:


  • desmodromic
    replied
    Onkos kukaa rakennellu etupenkkejä?
    Itellä nyt comfortit jossa kuskinpenkkn selkänojan runko vääntyny. Realoem antaa saman rungon tavallisellekki sähköpenkille mitä comfortille.

    Leave a comment:


  • Lördagskorv
    replied
    Esim. EONON valmistaa OEM-lookkiin sopivia soittimia.
    Hinnat pyörii siinä 300e molemminpuolin.

    Faijalla E39ssä semmonen nykyään vuoden vanha ja toimii hyvin hintaisekseen

    Se taitaa mennä suoraan "bolt-on" piuhojen osalta, mutta vaatii toki pieniä muutoksia keskikonsolin rakenteeseen 1din -> 2din

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Niitä on erilaisia. Eli millainen alkuperäinen radio kyseessä. Mutta ilmeisesti jos ei ole ennestään navimallin soitin niin kuten aiemmin mainittu. Kaikki elektroniikka naviin liittyen tulee hankkia ja asentaa. Onhan se vähän niinkuin bolt on mutta aikalailla työmaata kun kaikki johdot jne on paikallaan.

    Ja tämäkin riippuu siitä että minkälainen se tuleva "navillinen radio" on kun niitäkin on nykyään saatavissa modernimpia. :think

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Pekkude View Post
    Alkuperäinen radio kyseessä.
    Niitä on erilaisia. Eli millainen alkuperäinen radio kyseessä. Mutta ilmeisesti jos ei ole ennestään navimallin soitin niin kuten aiemmin mainittu. Kaikki elektroniikka naviin liittyen tulee hankkia ja asentaa. Onhan se vähän niinkuin bolt on mutta aikalailla työmaata kun kaikki johdot jne on paikallaan.

    Leave a comment:

Working...
X