Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Erich
    BTCF Member
    • Apr 2005
    • 783
    • Hämeenkyrö

    #16
    Originally posted by Morkai View Post
    - Mittariston ja ajotietokoneen pikselit (näiden korjaajia on foorumi pullollaan)
    Myös vanhemmat rullamalliset ilmastoinnin panelit kärsivät tästä. Koko paneli taitaa olla aika susi, ainakin omien kokemusten mukaan. Ja aika moneen 94-95 malliseen tuo on vaihdettu nappimalliin, joka tuli -96. Se onkin paljon luotettavampi. Itse en enää maksaisi penniäkään tuosta rullamallista.

    Originally posted by Morkai View Post
    - Oikean puolen sisälokarin alta hajoaa johtonippu ja ilmestyy erikoisia sähkövikoja
    Tää lukee TISsissä, minkähän ikäisissä tämä murhe on ollut ja miksi se tarkalleen hajoaa? Kahdesta olen tuon tutkinut, mutten löytänyt mitään erikoista.

    Originally posted by Morkai View Post
    - Öljypumpun pultit irtoilee M60:stä
    M60 ominaisuuksien listaan voisi lisätä myös tulppien uimisen öljyssä, jos/kun tiivisteet alkavat iällä vuotamaan.

    Originally posted by Morkai View Post
    - Orkkisradion napit ei toimi hyvin
    Mikäs tää on? Nevöhööd.

    Originally posted by Morkai View Post
    - Myös aukaisuvaijerit kulutustavaraa. Talvisin jäätyy kiinni joka päivä.
    Tää on kyllä perseestä. Ja pelkkien vaijerien voitelu ei auta, kun se mekanismikin on arka jäätymään kondenssista. Koskahan näitä mekanismeja on päivitetty? -95 tuli kahvaan parannusta, kun eristettä tuli lisää, ei päästä vettä niin helposti sisään.

    Tällaisia tuli vielä mieleen:

    - takaäänenvaimentimien lämpökilpien irtoamisen korkin kiinnikkeistä + ruostevauriot tuolla alueella.
    - ohjauksen tärinät. Ratin väpätys 80-nopeudessa, kun puslat alkavat olemaan tiensä päässä. Aiheuttaa tyypillisesti ihmetystä, kun varsinaista väljää tai vikaa ei kuitenkaan löydy. Korjaantuu kuitenkin kuluvien uusimisella.
    - takaluukun reuna ruostuu, toisinaan meikattu liimaamalla kromilista päälle mädännytyslistaksi.
    - ovien alareunan listat vanhemmiten herkkiä irtoamaan.

    Lisätään kun tulee muita E38 ominaisuuksia mieleen...
    6 - E24 635
    7 - E38 740
    8 - E31 850

    Comment

    • Erich
      BTCF Member
      • Apr 2005
      • 783
      • Hämeenkyrö

      #17
      Originally posted by Petteri75 View Post
      Ei kai bemarilla tarvitse olla tietotaitoa muovitankin valmistuksesta, vaan luotetulla alihankkijalla.
      Ei välttämättä osaamista, mutta luottamus pitää olla, ennenkuin tuollaista otetaan käyttöön. On aika hankalaa pelastaa maine siinä vaiheessa, kun lippulaivamallin tankit repeävät, valuttavat aineet kenturalle ja autot palavat karrelle... Se olisi silti Bemarin tankki mikä hajoaa, vaikka tankin on tehnyt joku muu ja sopimuksissa on määritelty, että valmistaja vastaa komponenttien laadusta. Ja tämähän oli pelkkä ajatusleikki, varmaan huono sellainen. Mutta ehkä joku ymmärtää, mitä ajoin tuolla takaa.

      Konstruktio on sitten vielä asia erikseen. Materiaalin valintaan vaikuttaa myös tankille käytettävissä oleva tila, sen muoto, tankin koko ja käytettävissä olevat kiinnitystavat. Se mikä onnistuu teräksellä, ei välttämättä onnistu muovilla ja päinvastoin. Muovi ei siis ole automaattisesti tankkimateriaalina parempi, vaan asiaan liittyy vähän muutakin. Jos se olisi toiminnallisesti jotenkin ylivoimaisesti parempi, olisi se varmaankin jossain vaiheessa seiskan elinkaarta muutettu muoviseksi. Mutta koska näin ei ole, lienevät todelliset syyt jossain muualla. E38 tankki on terästä ja näillä mennään.
      Last edited by Erich; 18-09-2009, 11:48.
      6 - E24 635
      7 - E38 740
      8 - E31 850

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #18
        [QUOTE=Erich;1774282
        Tää lukee TISsissä, minkähän ikäisissä tämä murhe on ollut ja miksi se tarkalleen hajoaa? Kahdesta olen tuon tutkinut, mutten löytänyt mitään erikoista.
        [/QUOTE]

        Siellä on terävä pellin reuna juuri johtonipun kohdalla. Mitä oon noita kattonu, niin useimmiten on johtosarja vedetty niin tiukkaan kiinni, että ei pääse heilumaan siinä reunan päällä, mutta niissä joissa on löysällä, niin heiluu kyllä äkkiä johdoista pinnat irti. Kaverin autossa kävi näin, tuli jonkinlainen oikonen ja johtoja vähän suli. Tietämätön autosähköliike korjasi homman kuukaudessa, vakuutusyhtiölle palovakuutuksen kautta 3ke lasku. Googlella ois varmaan selvinny parissa tunnissa toi vika...
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • McBeast
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2007
          • 2998
          • Tallinn

          #19
          Hmm.. Liittyyköhän tämä johtonippu minun autoni apukuskin kaijuttimien toimintaan. Ei nimittäin ole koko auton olemassa oloni aikana kuulunut pihaustakaan apparin puolelta.. :think

          Mikä osa tarkalleen tuolta kuskin ovenkahvasta menee rikki, jotta se ei tunnista oven olevan kiinni, eikä avainta pysty ohjelmoimaan?

          Minulla herjaa aina käynnistäessä: "Slow! Cat. Overheat" tekstiä, päästöt ok, eikä kateilta kuulu mitään kilinöitä tai kolinoita. Vikakoodit luettu, ei anna virhettä? Mistä pitäs vikaa etsiä?

          Onko kellään tietoa minkä hintaista e38 740i -95 on asennella lohkolämppäriä? Autokeskukselta tuli aika huikeat hinnat tälle työlle. 488e + 2-3h töitä (92e/h)

          Jos jollain olisi siistikuntoiset ovipahvit eteen niin ostaisin mielelläni sellaiset.

          -Tuomas
          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            #20
            Originally posted by Erich View Post
            Tällaisia tuli vielä mieleen:
            Lisätään kun tulee muita E38 ominaisuuksia mieleen...
            Älkää nyt hyvät ihmiset luetelko kaikkia vikoja tyyppivioiksi/lastentaudeiksi. On selvääkin, että jarrut kuluu käytössä ja alustan kumiosat väsyy ajan myötä, mutta se ei tee tavallisesta viasta tyyppivikaa.
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • Erich
              BTCF Member
              • Apr 2005
              • 783
              • Hämeenkyrö

              #21
              Originally posted by kaol View Post
              Älkää nyt hyvät ihmiset luetelko kaikkia vikoja tyyppivioiksi/lastentaudeiksi. On selvääkin, että jarrut kuluu käytössä ja alustan kumiosat väsyy ajan myötä, mutta se ei tee tavallisesta viasta tyyppivikaa.
              Meinasitko, että joku mainituista olisi erityisen turha? Mä en mielelläni puhuisi tyyppivioista ollenkaan, on sen verran huono termi. Listasin omia havaintojani, mitä kyseisen kopan seiskoista on tullut tehtyä. Saa kai sellaisista ominaisuuksista mainita, mitkä koskettavat muiden bemujen lisäksi myös E38 koppaa, ei näitä niin paljoa ole puitu. Ja on niitä jänniä ominaisuuksia seiskassakin, vaikka joidenkin mielestä se on "täydellinen".

              Ohjauksen tärinät ovat tuttuja lukemattomista E39 topicista, mutta koskettavat yhtälailla seiskaa. Mielestäni mainitsemisen arvoinen asia tässä topicissa, muuten satunnaisilla hakusanoilla tehdystä kartoituksesta saattaa jäädä sellainen kuva, että kyseessä olisi enemmänkin E39 ongelma. Tiellä on kuitenkin paljon sellaisiakin autoja, jotka eivät täristä rattia, vaikka pyöräntuennan nivelet olisivat kuinka paskana.

              Takaluukut ruostuvat monessa bemussa ja se on suunnittelun ja toteutuksen paskuutta, sillä on niitä sellaisiakin luukkuja, jotka eivät ruostu. Jos auton kaikki muut luukut ja reunat ovat ruosteettomia, mutta takaluukku ruostuu, on se silloin mielestäni esille nostamisen arvoinen asia: jos luukku on kunnossa myös reunan alta, on se merkki hyvästä pidosta, sillä se usein mätänee näissä ensimmäisenä. Onko se sitten pienempi paha autossa, jossa ovet ruostuvat tasaiseen tahtiin takaluukun kanssa?

              No pissapojan suuttimien tukkeutumista en pitäisi E38 listoilla, nyt kun tässä topicissa mainitut kävi vielä läpi, muuten ollaan mielestäni ihan hyvin hehtaarilla.

              edit. niin ja sumarien huono kunto on lähinnä seuraus siitä, että uudet umpiot on syntisen kalliita. Kaikkihan ne vaihtais, jos eurolla sais. Mutta kun ei saa.
              Last edited by Erich; 18-09-2009, 18:56.
              6 - E24 635
              7 - E38 740
              8 - E31 850

              Comment

              • Erich
                BTCF Member
                • Apr 2005
                • 783
                • Hämeenkyrö

                #22
                Originally posted by Morkai View Post
                Siellä on terävä pellin reuna juuri johtonipun kohdalla.
                Millä kohdalla tarkalleen, paiskaa vaikka kuva? Muistelen omasta, että terävimmät reunat oli siinä muovissa, joka vie kaapelit pyöränaukon yli...


                Originally posted by McBeast View Post
                Mikä osa tarkalleen tuolta kuskin ovenkahvasta menee rikki, jotta se ei tunnista oven olevan kiinni, eikä avainta pysty ohjelmoimaan?
                Ei tunnista oven olevan kiinni, mistä moinen päättely? Muistaakseni tuossa kuskin oven lukkomekanismissa on kolme tai neljä mikrokytkintä, jotka nuuskivat lukon ja lukkopesän tilaa. Se lukon kytkin voi olla sökö.

                Originally posted by McBeast View Post
                Minulla herjaa aina käynnistäessä: "Slow! Cat. Overheat" tekstiä, päästöt ok, eikä kateilta kuulu mitään kilinöitä tai kolinoita.
                Kylmänäkin?

                Originally posted by McBeast View Post
                Onko kellään tietoa minkä hintaista e38 740i -95 on asennella lohkolämppäriä? Autokeskukselta tuli aika huikeat hinnat tälle työlle. 488e + 2-3h töitä (92e/h)
                Eikös toi ole ihan linjassa? Muistaakseni pelkät elementit ovat syntisen kalliit, asennusosineen yli 300e? Tarkentakaa joku, joka on laittanut...
                6 - E24 635
                7 - E38 740
                8 - E31 850

                Comment

                • McBeast
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2007
                  • 2998
                  • Tallinn

                  #23
                  Joo, no enhän mä tiedä paljonko tälläiseen maksaa lohkolämppärin asennus, mutta tuntui aika kovalta hinnalta. Tietenkin osissa on "pieni" seiskalisä.

                  Siis herjaus kateista tulee jokaikinen kerta kun avaimesta virrat kytkee.

                  Tuo päättely tuli vikakoodien pohjalta, jotta vika olisi kahvassa, ei vastaanottimessa, niinkuin aiemmin kuvittelin.

                  -Tuomas
                  Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    #24
                    Originally posted by Erich View Post
                    Meinasitko, että joku mainituista olisi erityisen turha? Mä en mielelläni puhuisi tyyppivioista ollenkaan, on sen verran huono termi. Listasin omia havaintojani, mitä kyseisen kopan seiskoista on tullut tehtyä. Saa kai sellaisista ominaisuuksista mainita, mitkä koskettavat muiden bemujen lisäksi myös E38 koppaa, ei näitä niin paljoa ole puitu. Ja on niitä jänniä ominaisuuksia seiskassakin, vaikka joidenkin mielestä se on "täydellinen".
                    En missään nimessä pidä turhana, vaan huomautin sitä, ettei kaikkia näitä vikoja voi mielestäni luetella tyyppivikoihin ja lastentauteihin. Sellaisen kuvan vastauksista ainakin sai: Haju69 kysyi lastentaudeista ja tyyppivioista -> Morkai vastasi siihen -> sinä kommentoit ja vastasit Morkain viestiin.
                    Koska E38:sta on topicceja verraten vähän, niin ihmiset saa helposti vääriä käsityksiä, jos tyyppivikoihin sekaantuu yksilöiden huomaamat yksittäisten autojen viat.
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      #25
                      Parempi kun laittaa kattavasti vaan kaikki mitä mieleen tulee, noi pissapojan suuttimetkin alkaa pidemmän päälle tympimään kun aina joku tukossa. Vai oonko ainut, joka on onnistunut toistuvasti törmäämään noihin mitkä ei toimi. Mutta vielä tyyppivika kääntynyt tässä selostaessa tyyppivika==tyypillinen vika.

                      Edit: niin ja se johtonipun heikko kohta näkyy tässä dokumentissa Ja tässä vielä valokuvilla korjaustarina
                      Last edited by Morkai; 19-09-2009, 14:00.
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • JLantern
                        Newbiemmer
                        • Jul 2008
                        • 22
                        • HML, Finland

                        #26
                        Jepjep, on tullut laitettua omaa romuläjää kuntoon nyt vuoden ajan. Osa on juuri noita tyyppivikoja. Laitoin kustannuksia näkyviin myös... (Olen teettänyt noita muilla, itse en ole niin innokas rasvanäppi, enkä ihan välttämättä osaisikaan tarpeeksi.)

                        Bensatankki: oli ruostesuojaamaton, kun auto on Saksan tuonti. Ollut Suomessa ajossa vuodesta 2003. (Itselläni vasta vuoden ajan.) Tämän tuloksena tankin kiinnityshuulloksen päälle, vasemman takapyörän läheisyyteen kertynyt moska oli ruostuttanut sauman auki, ja pönttö meni vaihtoon. Tallinnalaiselta purkaamolta uusi osa 300e, vaihtotyöt ja ruostesuojaus (40e) siihen päälle. Orggis pönttö 1000e ei varsinaisesti houkutellut. Huohotinjärjestelmää ei ole tsekattu, mutta onneksi ei ole ollut siihen viittaavia ongelmia. Vanha tankki ei ollut imeytynyt väärän muotoiseksi.

                        Ohjaustehostimen letkua
                        vaihdettu, osa teetetty customina ~45e. Tehostimen täyttösäiliön alapuoliset klemmarit vaihdettu. Väärät nesteet (ATF, vaikka pitäis kai olla jotain BMW:n omaa litkua) ehkä vaikuttavat siihen, että tehostin pitää kurnuttavaa ääntä edelleen. Toimii kuitenkin, toivottavasti pumppu ei hajoa...

                        Orkkisradion napit eivät toimi hyvin:
                        Alemman paneelin napit toimivat, mutta suojakannen alla olevat EQ- yms-nappulat ovat kovasti kosketushäiriöisiä; nappulaa painaessa voi tapahtua ihan mitä tahansa.

                        Takalyhdyt vaihdettu kokonaan. Motonetistä 120e/kpl. Orggis-osa tuplasti tuon hintainen.

                        Ohjauksen tärinät:
                        Suurin osa väljyyksistä on sellaisia, joita ei yksin voi havaita, vaan tarvitaan toinen kaveri heiluttamaan pyörää, kun samalla yksi tutkii niveliä. Nyt ei enää tärise kuin aavistuksenomaisesti 120...140 vauhdissa - tosin ei niinkään ohjaus, vaan koko kiesi. Lopullinen syy vieläkin mysteeri. Asiaan todennäköisesti vaikutti kardaanin puolessa välissä majaileva kumilaippa/laakeri, oli mennyt huonoon kuntoon. Tulipa sekin laitettua, osan hinta ~90e. Takapyörien ripustuksesta puslat uusiksi vuosi sitten. Etupäästä menivät juuri kaikki varret ja puslat uusiksi, väljää oli kertynyt vähitellen joka puolelle. Töineen koko paskalle hintaa helposti yli 1000e, merkittävin yksittäinen osa oli ohjaustanko ~300e. Niin, ja tuli pistettyä uudet kumitkin alle. Turhaan. Saatana.

                        Ovien alareunan listat vanhemmiten herkkiä irtoamaan: Roiskeläppien puuttumisesta johtuen suolaa ja paskaa lentää pitkin kylkiä. Tekee nannaa noille listoille. Etummaiset kylkilistanpätkät (20e/kpl) menossa vaihtoon samalla kun pyöränkaaret ja takaluukku tsekataan maaliin. Roiskeläpät parantavat tilannetta jatkossa edes vähän. Läpät ~65e/pari, Autokeskuksessa muutaman euron halvemmat kuin varaosaliikkeissä.

                        Takalasin verho ei toimi: Nousee ylös, muttei laske alas kuin avustettuna.

                        Sumarit rikki: Vasen etusumari on kiinnitetty vähän vääräoppisesti, mutta toimii sentään.

                        Ovet jäätyvät talvisin kiinni: Fiksailun jälkeen toiminut vähän paremmin, ja kovasti auttaa asiaa kun pistää auton johtoon yöksi - eri asia onkin jos joutuu lähtemään kylmänä... Kannattaa valita voiteluksi esim aseöljyä, joka ei jämähdä kylmässä niin helposti.

                        Edelliseen liittyen, autoon laitettiin jähtärinesteen kiertolämmitin, muistaakseni Ooppelin malli. Toimii ihan ok, hinta töineen perus 300e. Kannattaa harkita minkälaisen lämppärin sinne pistää, noita lohkolämppäreitä on vähän monenlaisia, ja säteilylämmittimet eivät välttämättä toimi. Ei välttämättä paras ratkaisu tuo "letkulämmitin", mutta paljon parempi kuin ei mitn.

                        Suurta harmia aiheuttavat talvella myös
                        - Sivupeilit, jotka ovat itsepintaisesti jäässä ja huurteessa jatkuvasti. Lämpiävät sivupeilit muistaakseni ~150e/kpl, siihen asennus päälle.
                        - Ajovalopesurit puuttuvat, syksyn ja talven kurakelillä joutuu pimeällä pysähtymään HML-HKI välillä ainakin kerran pesemään lyhdyt. Järjestelmän hinta osien osalta ~300e.
                        ...Molemmat näistä tulee jossain vaiheessa kun talous kestää.

                        Että semmosta...
                        Last edited by JLantern; 19-09-2009, 23:34.
                        2017-> e39 525iA touring '01
                        2008-2017: e38 730iA '95

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2540
                          • Kirkkonummi

                          #27
                          Täälläkin taitaa olla takalasin verho samassa tilassa. Jos verho nousee, niin miksi se ei sitten enää laske. Toinen on toinen sähkösäätöinen niskatuki, jonka moottori kyllä hurisee mutta itse niskatuki ei liiku minnekään..

                          Mutta tällä hetkellä tylsin vika on kuljettajan penkki, joka polttaa sulakettaan jatkuvasti. Vika on ollut ilmeisesti ed. omistajallakin, jolla auto oli 4,5 vuotta ja kun tänään aloittelin, niin vika/oikosulku on ilmeisesti tuolin omassa johtosarjassa - sulake ei enää palanut kun otti tuolin pääliittimen irti. Mistähän päin sitä voisi alkaa etsimään? Nyt on katsottu läpi säätönapeista lähteviä johtoja, ja kovasti ehjiltä näyttivät liittimet mukaanluettuna. Tuoli on Comfort-mallia, joten paineletkua ja johtoa kyllä riittää..

                          Auto ei vetele urissa ja osasyy on renkaissa, jotka olivat 215. Kesärenkaiksi tuli sitten tilattua vakio-235/60 Pirellit P6000:et, joten nyt odotellaan sitten kauhulla kuinka paljon vekotin alkaa hakemaan suuntaa näillä "ylileveillä" läskeillä. Opetus: kiinnitä niihin renkaisiin oikeasti parempaa huomiota.
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • Tomi T
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 3828
                            • Nokia

                            #28
                            Originally posted by Petteri75 View Post
                            Auto ei vetele urissa ja osasyy on renkaissa, jotka olivat 215. Kesärenkaiksi tuli sitten tilattua vakio-235/60 Pirellit P6000:et, joten nyt odotellaan sitten kauhulla kuinka paljon vekotin alkaa hakemaan suuntaa näillä "ylileveillä" läskeillä. Opetus: kiinnitä niihin renkaisiin oikeasti parempaa huomiota.
                            Ei kyllä vetele noilla 235/50 ja 255/45R18 kumeilla myöskään. Dunlop SP Sport 9000 on kumekset, ja ovat uudet.
                            ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                            ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                            BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                            BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                            ex. 53*BMW

                            Comment

                            • Lusu
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2008
                              • 615
                              • Nokia

                              #29
                              Originally posted by JLantern View Post

                              Bensatankki: oli ruostesuojaamaton, kun auto on Saksan tuonti. Ollut Suomessa ajossa vuodesta 2003. (Itselläni vasta vuoden ajan.) Tämän tuloksena tankin kiinnityshuulloksen päälle, vasemman takapyörän läheisyyteen kertynyt moska oli ruostuttanut sauman auki, ja pönttö meni vaihtoon. Tallinnalaiselta purkaamolta uusi osa 300e, vaihtotyöt ja ruostesuojaus (40e) siihen päälle. Orggis pönttö 1000e ei varsinaisesti houkutellut. Huohotinjärjestelmää ei ole tsekattu, mutta onneksi ei ole ollut siihen viittaavia ongelmia. Vanha tankki ei ollut imeytynyt väärän muotoiseksi.
                              Itellä kans vuoti vasemmalta puolen.... Paljonko jouduit vaihtotyöstä maksaan?
                              xxxxx

                              "Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

                              Exät:
                              E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
                              e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas
                              , e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92

                              Comment

                              • JLantern
                                Newbiemmer
                                • Jul 2008
                                • 22
                                • HML, Finland

                                #30
                                Originally posted by Lusu View Post
                                Itellä kans vuoti vasemmalta puolen.... Paljonko jouduit vaihtotyöstä maksaan?
                                En tiedä vielä ...teetin sen meillä töissä (ammattikoululla) ja lasku ei ole vielä tullut. Melko edulliseksi se varmasti tulee verrattuna huoltamon hintoihin, kun tuolla tavoin saadaan opiskelijoille harjoitustöitä.

                                Downside: auto oli 4 päivää pois ajosta, eli kiirettä ei voi olla jos tuolla teettää. Lisäksi öljynvaihto joka piti samalla tulla tehdyksi, jäi tekemättä. Ja tankkia ei siis oltu suojattu, eikä tästä ollut edes puhetta kun sain kärryn ajoon. Vasta kun noita etupään osia laitettiin toisessa liikkeessä, huomasivat asian siellä.
                                2017-> e39 525iA touring '01
                                2008-2017: e38 730iA '95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎