E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Eikö joku modeista voisi pikkuhiljaa jo lukita tätä threadia? Uusi v2 on jo avattu, ja kysymyksiä sataa nyt sitten molempiin threadeihin. Tässä ekassa on jo 4055 postia...
-
Sattuuko kenelläkään olemaan autossaan H&R 35/15mm jousia? Oisko kuvaa laittaa stanssista?
Leave a comment:
-
Originally posted by kaol View PostTakakonttiin ei kyllä mene, mutta takapenkille näyttäisi menevän pellin muodosta riippuen...
Leave a comment:
-
Originally posted by Jarjestaja View Postoaaako kukaan yhtäkkiä kertoa mahtuuko seiskan konttiin tai takapenkille kyytiin 100cm x 140cm konepelti... oma auto emännällä nottei pääse mittaan. :think
Leave a comment:
-
oaaako kukaan yhtäkkiä kertoa mahtuuko seiskan konttiin tai takapenkille kyytiin 100cm x 140cm konepelti... oma auto emännällä nottei pääse mittaan. :think
Leave a comment:
-
Voisko joku ystävällinen mode nyt lukottaa vanhan ja stickyttää uuden topikin. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=251280
Leave a comment:
-
mis päin autoo sijaitsee varashälyyttimen kallistus anturi? inpa antaa vika koodit sieltä ja hälyt huuta... onnistuuko jos nyppään johon vaan irti?
Leave a comment:
-
Originally posted by JiPe View PostKysytään jos jollakin ois joku vinkki tai jopa tietoa..
En tiedä liittyykö vikaan, mutta kuitenkin: tuli konetila pestyä (mielestäni varovasti) ja muutenkin pestyä auto. Tunnin kaks se oli parkissa ja lähdin sitten ajelee. En nyt tarkkaan muista, mutta mielestäni auto toimi normaalisti tässä vaiheessa. ~40km ajon jälkeen (sisältäen pari pysähdystä ~15min) tuntu vähän että vedot olisi poissa, mutta perille köröteltiin sen kummempia ihmettelemättä. Auto ~2h parkissa ja kun lähdin ajamaan niin hyvin nihkeää oli liikkeelle päässy, ei tahtonu olla voimaa sitä väähääkään. Auto "putputti" / köhi, 50m päähän pysähdys - konetila auki- ei käyny kaikilla pytyillä. Porukka vinkkaili että vettä jääny pesun jälkeen, joka ei välttämättä kuiva pois auton lämmetessä. No pakkohan se oli kotiin ajaa (20km). Alkuun hyvin vähillä tehoilla, mutta pikku hiljaa niitä tuli takaisin, ei tosin ihan kaikki. Kotona kuivailin puolat ja tulpat (ei ne kyllä mun mielestä märät ollu) ja kasailin takasi. Nyt auto toimii normaaliajossa välillä ihan normaalin tuntuisesti ja välillä nykivästi ja menohaluttomasti. yli 5000 kierrosta ei tuota haluttua tulosta, eli huipputehoja ei tunnu olevan missään vaiheessa, mutta alle 5000 toimii välillä siis ihan normaalin oloisesti (kiihtyy iloisesti ja kiihtyminen hiljenee 5000kierroksen kohdilla, kun normaalisti tulee vielä vähän lisää potkua) ja välillä tehot on jossain ihan muualla. Paikallaan ollessa kun antaa vähän kaasua ja päästää jalan kaasulta niin vähän niinku iskee takasi putkessa (semmoinen lievä ralliauton kuuloinen ääni).
Tulipas pitkä selotus, mutta jos joku tosta sais selvää. Bensansuodattimen vaihtelen tuossa ku kerkiän ja sitte alkaaki olee vähän takki auki mitä seuraavaks. Ideoita?
e: kyseessä siis tuo siqun auto. M60B30 manuaali.
e2: ajotietokone ei herjaa kuin rikkinäisestä rekisterikilven valosta.
E: Toimiiko teillä muillakin tämä E38 kysymyksiä ja vastauksia - topik hieman hitaanlaisesta verrattuna muuhun foorumiin? 400 sivua höpöttelyä on näköjään takana, joten pitäisikö avata uusi kysely topik?
Leave a comment:
-
Originally posted by Rudenorth View Post-96 on tehty myös B40, samana vuonna muuttuu B44 ja stepille, mutten nyt muista mikä kuukausi.
Leave a comment:
-
Kysytään jos jollakin ois joku vinkki tai jopa tietoa..
En tiedä liittyykö vikaan, mutta kuitenkin: tuli konetila pestyä (mielestäni varovasti) ja muutenkin pestyä auto. Tunnin kaks se oli parkissa ja lähdin sitten ajelee. En nyt tarkkaan muista, mutta mielestäni auto toimi normaalisti tässä vaiheessa. ~40km ajon jälkeen (sisältäen pari pysähdystä ~15min) tuntu vähän että vedot olisi poissa, mutta perille köröteltiin sen kummempia ihmettelemättä. Auto ~2h parkissa ja kun lähdin ajamaan niin hyvin nihkeää oli liikkeelle päässy, ei tahtonu olla voimaa sitä väähääkään. Auto "putputti" / köhi, 50m päähän pysähdys - konetila auki- ei käyny kaikilla pytyillä. Porukka vinkkaili että vettä jääny pesun jälkeen, joka ei välttämättä kuiva pois auton lämmetessä. No pakkohan se oli kotiin ajaa (20km). Alkuun hyvin vähillä tehoilla, mutta pikku hiljaa niitä tuli takaisin, ei tosin ihan kaikki. Kotona kuivailin puolat ja tulpat (ei ne kyllä mun mielestä märät ollu) ja kasailin takasi. Nyt auto toimii normaaliajossa välillä ihan normaalin tuntuisesti ja välillä nykivästi ja menohaluttomasti. yli 5000 kierrosta ei tuota haluttua tulosta, eli huipputehoja ei tunnu olevan missään vaiheessa, mutta alle 5000 toimii välillä siis ihan normaalin oloisesti (kiihtyy iloisesti ja kiihtyminen hiljenee 5000kierroksen kohdilla, kun normaalisti tulee vielä vähän lisää potkua) ja välillä tehot on jossain ihan muualla. Paikallaan ollessa kun antaa vähän kaasua ja päästää jalan kaasulta niin vähän niinku iskee takasi putkessa (semmoinen lievä ralliauton kuuloinen ääni).
Tulipas pitkä selotus, mutta jos joku tosta sais selvää. Bensansuodattimen vaihtelen tuossa ku kerkiän ja sitte alkaaki olee vähän takki auki mitä seuraavaks. Ideoita?
e: kyseessä siis tuo siqun auto. M60B30 manuaali.
e2: ajotietokone ei herjaa kuin rikkinäisestä rekisterikilven valosta.
Leave a comment:
-
Originally posted by Muurahainen View PostJenkeillä on ainakin ollut nuo ihan miten sattuu.
Steppi on ollut sport nimellä siellä.
E: Tuo realoem on ihan kujalla, väittää että m62 koneita on ollut -94 alkaen. Piti katsella laatikoita eri vuosien mukaan mutta siellä laatikot jollain ihmeellisellä kirjain-numero koodilla. Ei sano mitään....Last edited by |foder|; 19-06-2012, 21:56.
Leave a comment:
-
oliskohan jännitteensäädin kaput?..
on satunnaisesti oireillut siten että kun reilummin polkasee niin toinen xenon on sammunut (tätä esiintynyt pakkasilla).
nyt viime päivinä vilautellut laturin valoa samoissa tilanteissa. aloin seuraamaan latausjännitettä salavalikosta ja se pyörii kylmänä 13,3-13.5v välillä, lämpösenä 13,5-13,7v välillä. olisko voltin verran liian vähän? ryntäyttäessä saattaa vilauttaa laturinvaloa ja latausjännite käy alle 13v.
Erikoisuudet alkavatkin siinä kohtaa kun ilmastoinnin kopressori kytkeytyy, latausjännite tipahtaa 13,0-13,2v paikkeille ja toinen erikoisuus on kun sammuttaa valot (tyhjäkäynti tipahtaa 750rpm -> 650rpm) niin latausjännite nousee 13,8-14.0v kuitenkaan mm. takalasinlämmitin ei vaikuta latausjännitteeseen.
vaikuttaisi siltä että mitä enemmän kierroksia, sen huonommin lataa :think
onkos tuossa edes muuta mahdollisuutta kuin säätimen hiilet loppu? :think
Leave a comment:
-
Jenkeillä on ainakin ollut nuo ihan miten sattuu.
Steppi on ollut sport nimellä siellä.
Leave a comment:
Leave a comment: