Kiertovesipumppu se taitaa olla, toivottavasti sen vaihtotyö on helpompi.
Pissapoikaakin tuli kokeiltua. Tehopesupainallus ei tuonut mitään ininää tai releiden naksutusta, ei myöskään tavallinen vesipesu. Jos minnekään ei mene virtaa, missä voisi olla vika?
Lue, oli samat oireet, vai oletko mitannut tuleeko liittimille virta?
Syylarin ylävesiletkun liitoksen pettämisestä on juttuja, mutta entäs tämä tapaus?
Eilen vedet pihalle ajosta, kun tulipellistä sisään menevä (vai liekko ulostuleva, kuskinpuoleinen kumminkin) sisävesiletkun kiinnitys poikki. sen verran ehdin ETK katselemaan, että näyttäisi olevan jonkinlaisia muoviputkia. Ja malli on -97(kesäkuu) 728. Muutoin en ole kohdannut foorumilla olleita "tyyppivikojakaan", liekko maanantai yksilö, kun toimii hyvin
Kuva 1 Olikin putket alumiinia eikä muovia.http://www.realoem.com/bmw/showparts...17&hg=64&fg=15 (osanumero 7) kuinka paljon pitää purkaa sisältä, että noihin pääsee käsiksi?/
Purettava:
-Kojelaudasta puulistajäljitelmät
-Hanskalokeron yläpuolinen suojus
-Ajotietokone, radio, ilmastoinin ohjaus telineineen
-Keskikonsoli kaikkinen hiliuneen
-Mittaristo
-Tukikaari (mittariston takaa 1 pultti ja keskitunnelin kohdalta pultit irti, kuskin jalkatilasta pultit löysälle.), kuva 3.
-Lämmittimen kotelo ensin yläpäästään raolleen, jotta saat jalkatilan lämmitysläppien tangot irti yläpäästään (moottoreilta). Muutoin katkeaa alapäästä muovi tapit...
- Sisätilan lämppäri irti (irroita alumiiniset putkien pidikkeet varovasti, etteivät väänny).
-Kuskin jalkatilaan selälleen/kyljelleen, lämppärin säätömoottori irti ja putkihässäkän päältä (lämppärin ja tulipellin välistä) kiinnitin irti. Aikaa kulunut 6h (eka kerta).
-Tässä kohtaa loppu oma kärsivällisyys ja vedin putkihässäkän väkisin ulos.
Kun asennat uutta putkea paikalleen, varmistu että saat sen ekalla yrittämällä paikalleen. Itse jouduin otttamaan sen pois paikaltaan (tiivite/läpivientikumi ei mennyt paikalleen), jolloin vääntyi ilmeisesti vähän ja sen uudelleen paikalleen saanti kesti pari tuntia
Lämppärin kennoa kannattaa huuhdella paineella vastavirtaaan, tuli nimittäin moskaa ulos ihan kiitettävästi.
Putkihässäkän hinta marmoritiskillä 250, saksasta tilattuna 106 euroa, 7 o-renkaan kera. http://www.genuine-parts.de/index.htm
Itse maksoin tonne etukäteen IBAN koodeilla. osat tuli viikon sisällä.
Harrastaminen on hauskaa.....
Attached Files
Last edited by BMW528i-84; 16-01-2010, 14:37.
Reason: Lisätty 2. kuva / Vika korjattu
728i 6/-97, 518A -78 ikuisuusprojekti,
taas volkkari
ex:
528i 4/84. Tämä projekti löysi uuden jatkajan.
520/528i -77, 525 -74, 1502 *2, volkkareita
Syylarin ylävesiletkun liitoksen pettämisestä on juttuja, mutta entäs tämä tapaus?
Eilen vedet pihalle ajosta, kun tulipellistä sisään menevä (vai liekko ulostuleva, kuskinpuoleinen kumminkin) sisävesiletkun kiinnitys poikki. sen verran ehdin ETK katselemaan, että näyttäisi olevan jonkinlaisia muoviputkia. Ja malli on -97 728. Muutoin en ole kohdannut foorumilla olleita "tyyppivikojakaan", liekko maanantai yksilö, kun toimii hyvin
Aikaa myöten muovit antaa periksi. Uutta vaan tilalle.
mistäs selviää, onko peilissä tuo "pakki"toiminto!?(ei tapahdu mitään oli säätövipu missä asennossa tahansa)
Auto e38 728i -98. Autossa tummentuvat/lämmitettävät/koria vasten kääntyvät peilit).
Ja se taitaa olla ohjelmoitu johonkin moduuliin. Alkupään malleissa mittariston takana ja uudemmissa taitaa olla valomoduulin yhteydessä.
Onko kukaan asentanut E39 M5 takapönttöjä seiskaan? Jenkkien foorumilla tällainen on ainakin teoriassa kuulemma mahdollista ja joku tehnytkin mutta yhtään asennuskuvaa en ole nähnyt?
Jos tulisi aavistuksen kasin mörinää putkesta ulos edes? Ja saisi samalla rosteriset putkenpäät tuonne taakse.
Saako soviteltua kuinka helposti? Kellään kokemuksia? Eisenmannin ja remuksen pöntöt on turhan kalliita kun ei varsinaista tarvetta pörinöille ole
Jatketaas kyselytuokiota varusteisiin liittyvillä kysymyksillä
Onko porukoilla kokemuksia täysnahkasista kojelaudasta+keskikonsolista (mustaa nahkaa)?
Onko niissä yleensä musta tikkaus? Tarjolla olis semmoset missä olis ruskea tikkaus mutta vähän epäilyttää miltä mahtaa luonnossa näyttää.
Entä onko kokonahkaiset ovipahvit myös oikeasti kokonaan nahkaa eikä vaan siitä kahvan ja airbagin alueelta?
Mietin että näyttää varmaan hölmöltä laittaa nahkanen kojelauta+keskikonsoli ja jättää muoviset ovipaneelit tässävaiheessa. Onhan niissäkin tietysti se käsituen kohta nahkaa mutta silti.
Toisaalta nuo nahkaiset ovipaneelit tuntuvat kuluvan paljon helpommin siitä kahvan alueelta mitä noita olen nähnyt. Kun siinä menee pari saumaa mistä juuri otetaan kädellä kiinni. Kokemuksia kestosta?
Entäpä onko kokemuksia millainen homma on laittaa oikea hälytin semmoiseen autoon missä ei ole mitään muuta hälyttimeen liittyvää kuin punainen valo kojelaudan keskellä. Käsittääkseni vaatii ainakin sisätutkan, sireenin, konepellin kytkimen ja gm:n ohjelmoinnin? Meneekö pelkästään ohjelmoinnilla vai pitääkö gm vaihtaa erilaiseen malliin? Tarvitaanko muita osia?
Entäpä servotronic? gm ohjaa tätä, onko gm:ssä valmiiksi pääteasteet solenoidin ohjausta varten joka lähtee sitten vaan koodaamalla toimimaan vai vaatiiko erilaisen gm:n?
Entä kylkiä vasten taittuvat ulkopeilit? Ohjaako ovimoduuli vaiko gm peilejä muuten? Vaatii ainakin sellaisen kytkinpaneelin missä on tuo nappi. Onko peilien johtosarjassa autossa (9/98) valmiina liitännät kääntömoottoreille? Tuleeko erilainen gm/ovimoduuli vai meneekö ohjelmoimalla?
Mitä kaikkea sähköisten takaniskatukien sähköihin tarvitaan? Mikä niitä ohjaa? Varsinkin jos halutaan toiminto jossa niskatuet laskevat pakkia kytkettäessä?
Ohjaako gm myös näitä vai onko jokin oma moduuli?
Jos tulisi aavistuksen kasin mörinää putkesta ulos edes? Ja saisi samalla rosteriset putkenpäät tuonne taakse.
En tiedä millaista "pörinää/mörinää" haet mutta omassa ihan vakio pöntöt ja mukavasti murahtaa. Jos tuosta vielä pitää laittaa kovemmaksi niin herättää sitten jo liikaa huomiota. :think
Eikäs ne rosteripäät saa esille kun teet niille aukot puskuriin ja laitat vakio pöntöön toiset ulos tulot.
mistäs selviää, onko peilissä tuo "pakki"toiminto!?(ei tapahdu mitään oli säätövipu missä asennossa tahansa)
Auto e38 728i -98. Autossa tummentuvat/lämmitettävät/koria vasten kääntyvät peilit).
Kun sulla on pakki päällä ja käännät sitä peilin säädön vaihtokytkintä niin apparin puolen peili pitäisi laskea. Ja tosiaan huomioi että pakki pitää olla päällä.
Jos peilin säädöt muuten toimivat mutta se ei laske niin toimintoa ei ole
Käsittääkseni tämä toiminto on vain muistipenkkien yhteydessä mutta voin olla väärässäkin.
Hmm, tuohon äänikeskusteluun hieman omaa mielipidettä.
Itselläni tuntui, ettei kuulunut oikeastaan mitään murinoita omasta seiskasta, tuohon saattaa kyllä vaikuttaa, että kilometrejäkin on vain reilu 100tkm, eikä kaikki villat ole kerenny vielä palamaan pois.
Nyt tosin on tarvikepöntöt takana ja omaan korvaan humisee ehkä turhankin paljon. Jotkut tykkää muhkummasta, mutta jos nyt tekisin niin hitsaisin vakiovaimentimiin jonkunlaiset ulostulot ja ajelisin toisen 100tkm ja toivoisin hieman rouheampaa murinaa.
Itellä on seiskassa hyväkuntoiset takapöntöt ja kyllä on todella hiljaista.
Hiljaiseksi ne on suuniteltukkin. En todellakaan mitään "pörinöitä" halua mutta jos saisi edes hieman kasin ääniä ulospäin.
Kyllä noista vakioista tietysti ääntä kuuluu kun kierroksia nostaa tarpeeksi mutta kuormituksessa ei tule murinaa juuri yhtään.
Tokihan se olisi varmaankin järkevin vain laittaa putkenpäät vakiopönttöihin. Sekin on vaan hiukan haasteellista löytää järkeviä.
Tuppaavat olemaan kromattuja eikä näiden kesto ole kovin hääppönen yleensä.
Jotenka, mistä saa edullisesti ohutseinäistä rosteriputkea sekä osaavan kaverin?
Tuohon pitää tehdä aika reilu pudotus alaspäin vakiopöntöltä jotta putkenpäät saisi istumaan nätisti puskuriin tehtyihin koloihin.
Tietysti siihen pitää se haaroituskin hitsata, joten osaava kaveri voisi ilmottautua nyt
Comment