Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    Ite en jotenki usko lambdavikaan, mutta tietty olen ennenkin ollut väärässä.

    Bimmerfoorumilla jollain oli just samankaltainen vika TU koneessa, oli vaihtanut lambdat eikä käytös muuttunut mitenkään. Semmonen piirre ainakin vielä tuli mieleen, et tos pakkasilla kun nykiminen ja epäröinti oli suurimmillaan niin lyhyen ajon jälkeen kun jätti tyhjäkäynnille niin haisi kanamuna aika raakasti, eli putkiin meni bensaa reilusti.

    Nyt näillä keleillä ongelmia ei taas ole joten vikaselvitykset taitaa jäädä ens talvelle taas. Tänään kävin konttorilla autoa näyttämässä ja päästöt ainakin oli hyvät. Oliko tässä TU koneessa erillinen kampuran tunnistin? Jostain syyystä sitä ei ainakaan tuolla ole listattu. Mitään selitystä miksi vain pakkaskelit vaikuttavat tähän ongelmaan? Millainen vaikutus imuilman lämpöanturilla on moottorin toimintaan?
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • Morkai
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 3197
      • Saarijärvi

      Originally posted by Thuppu View Post
      Ite en jotenki usko lambdavikaan, mutta tietty olen ennenkin ollut väärässä.

      Bimmerfoorumilla jollain oli just samankaltainen vika TU koneessa, oli vaihtanut lambdat eikä käytös muuttunut mitenkään. Semmonen piirre ainakin vielä tuli mieleen, et tos pakkasilla kun nykiminen ja epäröinti oli suurimmillaan niin lyhyen ajon jälkeen kun jätti tyhjäkäynnille niin haisi kanamuna aika raakasti, eli putkiin meni bensaa reilusti.

      Nyt näillä keleillä ongelmia ei taas ole joten vikaselvitykset taitaa jäädä ens talvelle taas. Tänään kävin konttorilla autoa näyttämässä ja päästöt ainakin oli hyvät. Oliko tässä TU koneessa erillinen kampuran tunnistin? Jostain syyystä sitä ei ainakaan tuolla ole listattu. Mitään selitystä miksi vain pakkaskelit vaikuttavat tähän ongelmaan? Millainen vaikutus imuilman lämpöanturilla on moottorin toimintaan?
      Tästäkö oli jo nokan asennontunnistimet vaihdettu? Vikahan kuulostaa ihan tyypilliseltä nokan asennontunnistimelta. Kampiakselin asennontunnistin antaa kierroslukutietoa smoothness-säätöön ja nokan asennontunnistin kertoo mikä sylinteri on kohdalla. Tämä tieto kun katoaa, niin alkaa tulee hämmentäviä korjailuja vääriin sylintereihin ja siitä seuraa kaikkea mahdollista bensan hajusta aina vääriin vikakoodeihin.

      Edit: kampiakselin asennontunnistin on "kytkin"kopassa

      Edit2: Arnoldsilla oli vastaavaa ongelmaa ja vika oli kuin olikin imuvuoto
      Last edited by Morkai; 29-04-2013, 11:58.
      sigpic
      E23 728iA V8-projekti
      E38 730D -projekti
      E39 540iA -projekti
      I01 i3 -projekti

      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        Originally posted by Morkai View Post
        Tästäkö oli jo nokan asennontunnistin vaihdettu? Vikahan kuulostaa ihan tyypilliseltä nokan asennontunnistimelta. Kampiakselin asennontunnistin antaa kierroslukutietoa smoothness-säätöön ja nokan asennontunnistin kertoo mikä sylinteri on kohdalla. Tämä tieto kun katoaa, niin alkaa tulee hämmentäviä korjailuja vääriin sylintereihin ja siitä seuraa kaikkea mahdollista bensan hajusta aina vääriin vikakoodeihin.
        Vasemman puoleinen on vaihdettu ku talvella lakkas käynnistymästä ja jätti kyllä siitä koodia. Korjaantu ainakin toi käynnistysongelma. Tai sai sen silloinkin käyntiin mut joutu sahaamaan kaasupoljin pohjassa niin sen sai käymään jotenkuten.

        Oikeanpuoleinen on sit ehkä orkkis..?
        Last edited by Thuppu; 29-04-2013, 11:45.
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          Hyvin toi aina on lähtenyt käymään vaikkakin kuulostanut semmoselta et kaikki pytyt ei olis heti ihan synkassa, pakkasella siis. Tuo tiiviste on vaihdettu, samaten imusarjan takapäässä oleva vastaava sekä venakoppien tiivisteet. Aiemmin herjaskin just seoksista ja sytytteli Check Engine valoa, mutta noiden tiivisteiden vaihdon jälkeen ei oo enää vikakoodia jättänyt seoksista/lambdoista. Minkäänlaista vaikutusta tähän kyseiseen ongelmaan noilla ei kuitenkaan ollut.
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • Jukka K
            Bimmer Rookie
            • Jan 2004
            • 157

            Vaihdoin kesärenkaat ja samalla huomasin, että toinen takajousi on katkennut. Viimeinen kierros on irronnut.

            Takajousina on H&R:n tuotekoodi 29975, saako takajousia erikseen ?

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by Jukka K View Post
              Vaihdoin kesärenkaat ja samalla huomasin, että toinen takajousi on katkennut. Viimeinen kierros on irronnut.

              Takajousina on H&R:n tuotekoodi 29975, saako takajousia erikseen ?
              Multa pitäisi löytyä käyteyt H&R takajouset jemmasta, tarkistan vielä.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • JiPe
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2010
                • 2548
                • Kuopio

                Tuntuu noita H&R:n jousia menevän takana. Omassakin oli toiselta puolelta katki kun auton ostin ja mitä tiedossa oli niin ei niillä ollut ajettu kuin ~50tkm. :think
                MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                Comment

                • Mäkki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2010
                  • 2190
                  • Orimattila

                  Originally posted by Jukka K View Post
                  Vaihdoin kesärenkaat ja samalla huomasin, että toinen takajousi on katkennut. Viimeinen kierros on irronnut.

                  Takajousina on H&R:n tuotekoodi 29975, saako takajousia erikseen ?
                  Harlineltä saa tilattua kyllä pelkkiä jousia

                  E: Perun puheeni, sieltä saakin vain molempiin päihin setin.
                  E2: Onko nuo takana mistään kotoisin, nyt on takana vakio persus ja hirveämpää saa hakea
                  Last edited by Mäkki; 29-04-2013, 22:46.
                  #Ilmastoahdistus

                  Comment

                  • Jukka K
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2004
                    • 157

                    Originally posted by JiPe View Post
                    Tuntuu noita H&R:n jousia menevän takana. Omassakin oli toiselta puolelta katki kun auton ostin ja mitä tiedossa oli niin ei niillä ollut ajettu kuin ~50tkm. :think
                    Kummalta puolelta sinulla jousi oli katkennut, saisikohan kahdesta katkenneesta parista yhdistämällä yhden ehjän parin ?

                    Off topic: kesäauto on katsastettu, joten pääsee liikkumaan ja remppaamaan e38:ia

                    Comment

                    • JiPe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2010
                      • 2548
                      • Kuopio

                      Originally posted by Jukka K View Post
                      Kummalta puolelta sinulla jousi oli katkennut, saisikohan kahdesta katkenneesta parista yhdistämällä yhden ehjän parin ?

                      Off topic: kesäauto on katsastettu, joten pääsee liikkumaan ja remppaamaan e38:ia
                      Muistaakseni kuskin puolelta, vai oliko peräti molemmat puolet, joka tapauksessa ovat jo kaatopaikalla kumpainenkin. Eteen löytyy uudet -35mm H&R jouset.
                      MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                      MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                      MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                      Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                      Comment

                      • Uddiz83
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2013
                        • 126
                        • Oulu

                        Elikkäs mikäs saattoi tehdä semmoisen homman kun olin ovipahvia laittamas paikoilleen niin jostain kuulu naksahdus eikä auto enään lähtenyt käyntiin ja käyttiin akkua hetken pois paikoiltaan ja kun yritin startata niin seuraavaks kuulu *Ding* ääni konehuoneest no laittoin lataukseen akun ja sehän lähti oikeestaan ihan normaalist käyntiin mutta alkoi vaan savuttamaan aivan perkeleest enemmän? Elikkäs mikä meni konehuoneesta pimeäksi?

                        auto on siis e38 740ia 1995
                        Last edited by Uddiz83; 30-04-2013, 14:13.
                        Nykyinen
                        E38 740IA -95

                        EX
                        E36 Sedan 316i -91
                        E30 M3look 316l -89
                        E30 M3look 323i -89

                        Comment

                        • Noxman
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2004
                          • 136
                          • Kokkola

                          Kysellääs nyt taas typeriä eli mistä löytäis etupäähän jousia edukkaasti. Kyseessä 750iL EDC:llä ja tasonsäädöllä. Ilmeisesti H&R ja Eibach ainakin tekee? Perää ei ole tarkoitus pudottaa, keulasta vaan jos sais sen 30-40mm pois korkeutta.

                          PS. Pommit ja tasonsäädön venttiilipöytä tuli tilattua Pielmeieriltä. Venttiili 202€ ja pommit 106€/kpl
                          - E32 735iA - E38 750iAL -

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            Originally posted by Noxman View Post
                            Kysellääs nyt taas typeriä eli mistä löytäis etupäähän jousia edukkaasti. Kyseessä 750iL EDC:llä ja tasonsäädöllä. Ilmeisesti H&R ja Eibach ainakin tekee? Perää ei ole tarkoitus pudottaa, keulasta vaan jos sais sen 30-40mm pois korkeutta.

                            PS. Pommit ja tasonsäädön venttiilipöytä tuli tilattua Pielmeieriltä. Venttiili 202€ ja pommit 106€/kpl
                            Mulla oli Eibachin -30mm joka nurkasta pudottava sarja, ja ne toimi aivan hemmetin hienosti, eli niitä ainakin voin suositella. Etujouset on niissä Eibachin sarjoissa samat, vain takajousissa on eroa jos on tasonsäätö tai ei ole tasonsäätöä.

                            EDIT: enhän mä vastannut sun kysymykseen ollenkaan, eli siis Saksasta sai edukkaasti. muistaakseni jotain 220€ tjsp oli koko setti. www.fahrwerkebilliger.de
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5152
                              • Kouvola, Savisto

                              En löytänyt haulla, tai sit en vaan keksinyt oikeita sanoja.
                              Mutta siis ongelma on sellainen että kun laittaa ilmastoinnin päälle niin puhallin kyllä puhaltaa, mutta ilma vain hyvin heikosti pihisee suuttimista. Eli toi kääntää raitisilma läpän kiinni, mutta ei avaa ilmastoinnin läppää, näin ainakin inpalla katottuna.
                              Onko kellään ollut vastaavaa vaivaa? Oliskohan siellä läpän moottori sökö??
                              Tietääkö kukaan missä kohtaa tuo läppä/moottori sijaitsee?

                              Tänään tosin pimahti puhallinkin, joten sekin pitää hommailla uusi. Ootteko mistä ostanut ja mihin hintaan uusia puhaltimia?
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • Zetax
                                Newbiemmer
                                • May 2013
                                • 4
                                • Keminmaa

                                Onko kellään tullu semmosta vastaan kun irrottaa reaktiotankoa, niin se pultti joka on siellä puslan päässä ei mahdu tulemaan pois, vaan ottaa kiinni raidetankoon. Kokeilin monessa asennossa, ja en saanut sitä pois missään asennossa. Eli joutuuko käyttään raidetankoa pois jostakin nivelestä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎