Ite en jotenki usko lambdavikaan, mutta tietty olen ennenkin ollut väärässä. 
Bimmerfoorumilla jollain oli just samankaltainen vika TU koneessa, oli vaihtanut lambdat eikä käytös muuttunut mitenkään. Semmonen piirre ainakin vielä tuli mieleen, et tos pakkasilla kun nykiminen ja epäröinti oli suurimmillaan niin lyhyen ajon jälkeen kun jätti tyhjäkäynnille niin haisi kanamuna aika raakasti, eli putkiin meni bensaa reilusti.
Nyt näillä keleillä ongelmia ei taas ole joten vikaselvitykset taitaa jäädä ens talvelle taas. Tänään kävin konttorilla autoa näyttämässä ja päästöt ainakin oli hyvät. Oliko tässä TU koneessa erillinen kampuran tunnistin? Jostain syyystä sitä ei ainakaan tuolla ole listattu. Mitään selitystä miksi vain pakkaskelit vaikuttavat tähän ongelmaan? Millainen vaikutus imuilman lämpöanturilla on moottorin toimintaan?

Bimmerfoorumilla jollain oli just samankaltainen vika TU koneessa, oli vaihtanut lambdat eikä käytös muuttunut mitenkään. Semmonen piirre ainakin vielä tuli mieleen, et tos pakkasilla kun nykiminen ja epäröinti oli suurimmillaan niin lyhyen ajon jälkeen kun jätti tyhjäkäynnille niin haisi kanamuna aika raakasti, eli putkiin meni bensaa reilusti.
Nyt näillä keleillä ongelmia ei taas ole joten vikaselvitykset taitaa jäädä ens talvelle taas. Tänään kävin konttorilla autoa näyttämässä ja päästöt ainakin oli hyvät. Oliko tässä TU koneessa erillinen kampuran tunnistin? Jostain syyystä sitä ei ainakaan tuolla ole listattu. Mitään selitystä miksi vain pakkaskelit vaikuttavat tähän ongelmaan? Millainen vaikutus imuilman lämpöanturilla on moottorin toimintaan?
Comment