Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juho-85
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 753
    • Pirkkala

    Originally posted by BeamR View Post
    Mulla oli Eibachin -30mm joka nurkasta pudottava sarja, ja ne toimi aivan hemmetin hienosti, eli niitä ainakin voin suositella. Etujouset on niissä Eibachin sarjoissa samat, vain takajousissa on eroa jos on tasonsäätö tai ei ole tasonsäätöä.

    EDIT: enhän mä vastannut sun kysymykseen ollenkaan, eli siis Saksasta sai edukkaasti. muistaakseni jotain 220€ tjsp oli koko setti. www.fahrwerkebilliger.de
    Pakko antaa negatiivista palautetta Eibachin jousista ainakin 740i mallissa edc iskareilla. -30mm jouset piti olla, mutta madalsivat todellisuudessa 55mm ja vuoden/12tkm päästä oli edc iskarit aivan lopussa. Eivät iskarit toki uudet olleet ennen madallusta, mutta täysin hyvät ja toimivat.
    F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
    Tilattu i4 M50

    Exät:
    e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

    Comment

    • Zetax
      Newbiemmer
      • May 2013
      • 4
      • Keminmaa

      Originally posted by Zetax View Post
      Onko kellään tullu semmosta vastaan kun irrottaa reaktiotankoa, niin se pultti joka on siellä puslan päässä ei mahdu tulemaan pois, vaan ottaa kiinni raidetankoon. Kokeilin monessa asennossa, ja en saanut sitä pois missään asennossa. Eli joutuuko käyttään raidetankoa pois jostakin nivelestä?

      Vastaanpa iteselleni.
      Eli pultti mahtui juuri tulemaan pois kun käänteli raidetankoa ja samalla työnsi pulttia pois, lopun pari milliä piti lyödä pulttia moskalla että mahtui irtoamaan se reaktiotanko. Kyseessä oli siis kuljetajan puoli, toivottavasti vänkärin puoli on helpompi.

      Comment

      • Styroxi
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 383
        • Vaasa

        Tietoo E38 730da vm99 moottorista...

        Kertokaas vähän kun nuo bmw dieselit meinaa olla vähän tuntematon maailma esim. et:
        Mitäs eroa tuol 730da:lla ja 530da:lla on vai onko mitään?
        Ja onko tollasesta 450000km ajetusta 730da:n moottorista enää mihinkään,
        vai alkaako olla hetket jolloin alkaa jokapaikasta laulelemaan.?.
        Ja toi ruiskutuspumppu mua huolettaa eniten. Varsinkin kun noista dieselin pumpuista lukenu jo kaikenlaisia juttuja. Moottorin tyypihän on ilmeisesti se M57D29.

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          Originally posted by Zetax View Post
          Vastaanpa iteselleni.
          Eli pultti mahtui juuri tulemaan pois kun käänteli raidetankoa ja samalla työnsi pulttia pois, lopun pari milliä piti lyödä pulttia moskalla että mahtui irtoamaan se reaktiotanko. Kyseessä oli siis kuljetajan puoli, toivottavasti vänkärin puoli on helpompi.
          Pultti ei tule kokonaan pois, mutta sen saa helposti riittävän syvälle reaktiotangon irroittamiseksi, kun raidetanko on työnnettu (käännetty rattia) rempattavalta puolelta mahdollisimman sisään. Jos raidetanko on väärässä äärilaidassa, niin pultti jää sen 5-10mm liian pitkälle.
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • Tyramies
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2011
            • 271
            • Helsinki

            Originally posted by makkis View Post
            En löytänyt haulla, tai sit en vaan keksinyt oikeita sanoja.
            Mutta siis ongelma on sellainen että kun laittaa ilmastoinnin päälle niin puhallin kyllä puhaltaa, mutta ilma vain hyvin heikosti pihisee suuttimista. Eli toi kääntää raitisilma läpän kiinni, mutta ei avaa ilmastoinnin läppää, näin ainakin inpalla katottuna.
            Onko kellään ollut vastaavaa vaivaa? Oliskohan siellä läpän moottori sökö??
            Tietääkö kukaan missä kohtaa tuo läppä/moottori sijaitsee?

            Tänään tosin pimahti puhallinkin, joten sekin pitää hommailla uusi. Ootteko mistä ostanut ja mihin hintaan uusia puhaltimia?

            Jatkan tähän vielä itekkin eli about 2 viikkoa sitten kruisen sain toimimaan ottamalla akkua irti, mut nyt on taas ilmestyny sellanen juttu että ei toimi kruise tai tietokone tai koko ilmastointi paska. Joskus saattaa toimia normaalisti vakkari ja joskus ei toimi mikään elektroniikka, ja rupeaa jo vituttamaan. Varsinki toi ilmastointi ku meni eilen paskaks, ei puhalla mitää. Jotai saatanan raksutusta kuuluu ku nappeja painelee mut ei sitte mitää. Mistä etsitään ongelmia näitten asioitten ongelmien suhteen? beamr ootko holleil ja oliks sul inpa jos tuun käymää illast tiiän et oot kuitenki eka joka tähän vastaa
            -Kevin, i wanna double...
            -Harry! ...
            -I need a double, right now!
            "thank you son."

            Comment

            • Muurahainen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Tyramies View Post
              Jatkan tähän vielä itekkin eli about 2 viikkoa sitten kruisen sain toimimaan ottamalla akkua irti, mut nyt on taas ilmestyny sellanen juttu että ei toimi kruise tai tietokone tai koko ilmastointi paska. Joskus saattaa toimia normaalisti vakkari ja joskus ei toimi mikään elektroniikka, ja rupeaa jo vituttamaan. Varsinki toi ilmastointi ku meni eilen paskaks, ei puhalla mitää. Jotai saatanan raksutusta kuuluu ku nappeja painelee mut ei sitte mitää. Mistä etsitään ongelmia näitten asioitten ongelmien suhteen? beamr ootko holleil ja oliks sul inpa jos tuun käymää illast tiiän et oot kuitenki eka joka tähän vastaa
              Jos ei puhalla ollenkaan niin ilmeisesti puhallin meni.
              Raksutus kuuluu siitä kun läpät kääntyilevät yms.

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5151
                • Kouvola, Savisto

                Tuli tilattua uusi puhallin tuolta Alvadi.ee:stä kun hinta näytti olevan vain 100e
                Katotaan minkälainen se on ja kauan kestää.

                Vielä pitäisi keksiä sen ilmastoinnin läpän sijainti, varmaan samalla sais sen tsekattua kun vaihtaa tuon puhaltimen:think
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • Uddiz83
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2013
                  • 126
                  • Oulu

                  Kysytäänpäs taas täältä elikkäs mitä virkaa on Bosch 0 280 140 532 Idle Air Control Valve/IAC Idle Speed Regulator kapistuksella vaikuttaako päästöjen korkeisiin happilukemiin kun eihän tuo oma e38 740ia 1995 mennyt vieläkään päästöistä läpi?
                  Nykyinen
                  E38 740IA -95

                  EX
                  E36 Sedan 316i -91
                  E30 M3look 316l -89
                  E30 M3look 323i -89

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by Uddiz83 View Post
                    Kysytäänpäs taas täältä elikkäs mitä virkaa on Bosch 0 280 140 532 Idle Air Control Valve/IAC Idle Speed Regulator kapistuksella vaikuttaako päästöjen korkeisiin happilukemiin kun eihän tuo oma e38 740ia 1995 mennyt vieläkään päästöistä läpi?
                    Pästää ilmaa kaasuläpän ohi ja pitää tyhjäkäynnin kohdillaan.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5151
                      • Kouvola, Savisto

                      Eli suomennettuna tyhjäkäyntimoottori.
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • Tyramies
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2011
                        • 271
                        • Helsinki

                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Jos ei puhalla ollenkaan niin ilmeisesti puhallin meni.
                        Raksutus kuuluu siitä kun läpät kääntyilevät yms.

                        Eli siis tuo sama puhallin pitäs tilata minkä makkis tilas? Vai pystyykö sitä vanhaa jostain kopeloimaan? Sulakkeet katoin kaikki ok, näkyiskö diagnostiikassa mitää?
                        -Kevin, i wanna double...
                        -Harry! ...
                        -I need a double, right now!
                        "thank you son."

                        Comment

                        • Muurahainen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by Tyramies View Post
                          Eli siis tuo sama puhallin pitäs tilata minkä makkis tilas? Vai pystyykö sitä vanhaa jostain kopeloimaan? Sulakkeet katoin kaikki ok, näkyiskö diagnostiikassa mitää?
                          Sen vanhan voi kaivaa pois kojelaudan sisältä.
                          Sitten näkee onko laakerit ja hiilet ihan entisiä.

                          Comment

                          • Tyramies
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2011
                            • 271
                            • Helsinki

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Sen vanhan voi kaivaa pois kojelaudan sisältä.
                            Sitten näkee onko laakerit ja hiilet ihan entisiä.
                            tarkalleen mistä kohtaa löytyy, siitä keskeltä vai sieltä ihan jalkojen vierestä?
                            -Kevin, i wanna double...
                            -Harry! ...
                            -I need a double, right now!
                            "thank you son."

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5151
                              • Kouvola, Savisto

                              Originally posted by Tyramies View Post
                              tarkalleen mistä kohtaa löytyy, siitä keskeltä vai sieltä ihan jalkojen vierestä?
                              Taitaa keskeltä löytyä, kojelaudan yläosa pitää kokonaan irrottaa.
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • Night-Wind
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 1534
                                • 02



                                Tästä kellään mitään tietoa? :think
                                ex: BMW E38 735iA -97
                                ex: MB W211 E200CDI -03
                                ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                                ex: BMW E39 528iA -96
                                ex: MB W126 300SE -89
                                ex: BMW E34 525iAT -95
                                ex: BMW E36 316iA -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎