memebuy23buy

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Ymmärsinköhän nyt oikein..?

    Sulla on kaksi puhallinta, jotka pyörivät suoralla virralla moiteetta - sitten paikallaan eivät toimi? Oiskohan vika tuo vanha tuttu puhaltimen etuvastus, "siili" eli "siile"... Maksaa sen 60 - 100e ja vaihtaa vartissa

    Edit: siis e39:ssä menee vartissa... E38: http://www.bavariandominator.co.uk/p...tor_137123.cfm :think
    Hyvä että korjasit kun E38:ssa tosiaan se on kiinni puhaltimen kyljessä.
    Vaihto ei ihan vartissa onnistu.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by Tyramies View Post
    Ja päivitystä, eli koko hoska vaihettu ja ei vieläkään mitään. Joku asiantuntija nyt saisi kertoa että mitenkä ja mistä kohtaa löytäis sinne menevät johdot, onko sille jotain omia releitä tai muuta tolle stna puhaltimelle, ja muutenki miten se koko kokonaisuus toimii.

    kiitos etukäteen.
    Ymmärsinköhän nyt oikein..?

    Sulla on kaksi puhallinta, jotka pyörivät suoralla virralla moiteetta - sitten paikallaan eivät toimi? Oiskohan vika tuo vanha tuttu puhaltimen etuvastus, "siili" eli "siile"... Maksaa sen 60 - 100e ja vaihtaa vartissa

    Edit: siis e39:ssä menee vartissa... E38: http://www.bavariandominator.co.uk/p...tor_137123.cfm :think
    Last edited by jakeluvesimies; 17-05-2013, 17:50.

    Leave a comment:


  • Noxman
    replied
    Peräpään tasonsäätöremppa käynnissä ja nyt hämmästyttää. Eli vaihtolistalla on tasonsäätöventtiili, pommit ja iskareiden yläpäät.

    Tähän asti mennyt hyvin mutta nyt heräsin kysymys kun iskari sai irroitettaessa(yläpään vaihtoa varten) ilmaa sisäänsä niin miten se ilmataan? Tasonsäätöventtiilissähän on ilmausruuvi mutta sehän on paljon alempana kuin esimerkiksi pommit.

    EDIT: Ai niin, autohan oli 1/96 750iL
    Last edited by Noxman; 17-05-2013, 14:45.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    edit: pois

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Tyramies View Post
    päivitystä numero 2, erilaisia tapoja kokeiltu jotta saisi toimimaan, tähän asti toimivaksi todettu ainoastaan se että mitä enemmän vauhtia, sitä enemmän tuntuis puhaltavan, eli noin 90 vauheissa rupee jotai ihan pientä tulee reijistä. Syitä?
    Eli puhallin ei toimi ja vauhdissa ilman patopaine puskee ilmaa sisään.

    Leave a comment:


  • Tyramies
    replied
    päivitystä numero 2, erilaisia tapoja kokeiltu jotta saisi toimimaan, tähän asti toimivaksi todettu ainoastaan se että mitä enemmän vauhtia, sitä enemmän tuntuis puhaltavan, eli noin 90 vauheissa rupee jotai ihan pientä tulee reijistä. Syitä?

    Leave a comment:


  • natech
    replied
    Elikkä vm. 2000 740i kyseessä.

    Normaalisti olen pyrkinyt korjaamaan itse, mutta kun tuntuu että kokoajan hajoaa jokin, niin ei sitten vaan aina jaksa. Viimeisimpänä alkoi ohjaustehostimen nestettä vuotaa. Vein korjattavaksi liikkeeseen josta laskutettiin 4h työt kun painepuolen letku vaihdettiin ohjaustehostimesta.

    Nyt vaihdon jälkeen, heti pihasta pois kurvatessa huomasin että ohjaustehostimessa ei tuntuisi olevan lainkaan tehoa vasemmalle käännettäessä, mutta oikealle päin kääntää aivan normaalisti. Suuremmissa vauhdeissahan tätä ei huomaa, koska ohjaustehostin ei kai juuri silloin vaikuta. Omassa autossa on servotronic, mutta kai se kaikissa taitaa vakiona ollakkin?

    Huollosta ongelmalle viitattiin kintaalla, että ei voi vaikuttaa letkun vaihtaminen ja että olisi jokin sähkövika kyseessä. Itse en tätä kyllä ihan heti uskoisi. Hassua että tuollainen sähkövika olisi ilmaantunut juuri samaan aikaan ohjaustehostimen letkun vaihdon yhteydessä. Itse epäilen että järjestelmässä on nyt jotain roskaa. Uusi letku on jokatapauksessa joku kotikutoinen, eikä alkuperäisosa.

    Eli mitenköhän ongelmaa kannattaisi lähteä paikantamaan? Suurella todennäköisyydellä taitaa silti tämäkin vika mennä minun maksettavakseni, vai miten luulette?

    Edit:
    Unohdin vielä mainita että INPAlla olen general modulen katsonut, eikä virheitä näkynyt ainakaan siellä.
    Ohjaus on siis huomattavan raskas vasemmalle päin kun auto seisoo paikallaan. Mikäli loppuun asti kääntää niin kaksi kättä tarvitaan. Oikealle päin toimii kuten ennenkin.
    Olen myös ongelmaa googlettanut ennen foorumeilla avautumista, ja eräs melko samanlainen löytyi: http://forums.bimmerforums.com/forum...-at-low-speeds . Suunnat oli eri mutta ilmeisesti sama letku on vaihdettu kuin itseltäkin. Kannattaakohan tuota ratkaisua nyt kokeilla edes, mikäli tukos on kyseessä. Eikös se silloin vain siirry toiseen paikkaan?

    Rattia on tullut veivattua kymmeniä kertoja äärirajojen välillä, eikä vaikutusta.

    Edit 2:
    Testasin sitten tuota laittamani urlin kikkaa. Kun liitin oli auki, ohjaus muuttui raskaammaksi oikeallekkin, saattoi myös hieman muuttua raskaammaksi vasempaan suuntaan myös. Lopputulos: Eipä ollut hyötyä, nyt testailujen jälkeen kun liitin on uudelleen kiinni, ongelma pysynyt muuttumattomana.
    Last edited by natech; 15-05-2013, 19:55. Reason: Lisäyksiä

    Leave a comment:


  • Tyramies
    replied
    Ja päivitystä, eli koko hoska vaihettu ja ei vieläkään mitään. Joku asiantuntija nyt saisi kertoa että mitenkä ja mistä kohtaa löytäis sinne menevät johdot, onko sille jotain omia releitä tai muuta tolle stna puhaltimelle, ja muutenki miten se koko kokonaisuus toimii.

    kiitos etukäteen.

    Leave a comment:


  • Tyramies
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Ai se sun puhallin? Meilläkin pelaa taas tällä hetkellä. Tänään tuli vironpojalta paketti missä oli uusi puhallin, flekti ja hihnapyöriä. Tuolta taitaa nimittäin saada noita välirullia erillään, ilman niitä kiristimen runkoja, jolloin yhdelle rullalle jää hintaa 11e/kpl
    juuh tää on seiska omistajan arkea että se mitä ei tänään korjaa joutuu huomenna korjaamaan ja vielä siihenki jotai ylimäärästä päälle... vaihoin moottorin mutta ei vaikutusta, uus propelli pyöri sillonku oli irti kojelauta, nyt taas kojelauta kiinni yms nii hiljasuus... rupee vituttaa nii vois kohta varmaa lähtee taas johki ostoksille

    Leave a comment:


  • pope
    replied
    -99 740 automaatti-ilmastoinnilla on puhaltimen säätöpaneelista hanttarinpuolelta 4 napista valo palanut. Sen ihkan jo irroitin ja siitä takaa kuoret, mutta piirilevyjä itse säätöpaneelista en alkanut irroittelemaa.

    Ne valothan on ilmeisesti piirilevyyn juotettu, eikö? Onko näitä joku vaihtanut tai onko vaihdettavissa? Entäs mistä niitä saa? Tai kuka vaihtaisi ettei ite tarttis alkaa?

    Kiitokset jo etukäteen vastauksista

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by Tyramies View Post
    jaa tää on vissiin ihan normaalia että kun on ostanu osan ja aikoo sen vaihtaa autoon niin vanha osa rupeekin toimimaan... humps pumps vaihetaan kuitenkin
    Ai se sun puhallin? Meilläkin pelaa taas tällä hetkellä. Tänään tuli vironpojalta paketti missä oli uusi puhallin, flekti ja hihnapyöriä. Tuolta taitaa nimittäin saada noita välirullia erillään, ilman niitä kiristimen runkoja, jolloin yhdelle rullalle jää hintaa 11e/kpl

    Leave a comment:


  • Tyramies
    replied
    jaa tää on vissiin ihan normaalia että kun on ostanu osan ja aikoo sen vaihtaa autoon niin vanha osa rupeekin toimimaan... humps pumps vaihetaan kuitenkin

    Leave a comment:


  • _charger-
    replied
    itelleni vastaten, tuoltahan infoa kanssa löytyi, pitääpä tutkia ja hutkia:
    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

    Leave a comment:


  • _charger-
    replied
    Originally posted by Noxman View Post
    Sisätilatutka alkaa pitämään tillitystä jos esim kattoluukku auki, puhelin sisällä, kaupan pihalla linnunkarkoitin kaiuttimet(ultraääntä) yms. yms. juttuja. On siis luonteeltaan yliherkkä.

    Korjaus: retrofittaa uudempi sisätilatutka facelift mallista, pikkuhomma. Ohjeet

    Voi olla toki viallinen konepellin anturi tai auton asentoanturi, mutta itsellä ainakin tuo. Lukitusnäppäintä kahdesti painamalla saa ainakin sisätilatutkan pois käytöstä.

    enpä omasta löytäny moista palikkaa...:think tänään taas huus, pääsin autolta rapun ovelle kun rupes mehkaa, missä takaa toi hälyn torvi on? jos ottais ees väliaikaisesti piuhat pois ettei naapurit yöllä kyrpiinny

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Ja niitä nappimallejakin on montaa erilaista, ainakin kahta...
    Ja vääränkätiset tähän päälle.

    Mutta luultavasti tuo aiempi määrittely riittää.

    Leave a comment:

Working...
X