Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8267
    • Järvikylä (Nakkila)

    #16
    Originally posted by Ramzez View Post
    Mitäs sellainen mahtaa erikseen kustantaa? KL:stä vissiin saa?
    €12.42/$15.95 sanoo etk joten alle parinkympin osasta puhutaan suomihinnoillakin KL:stä saa ainakin tilaamalla. vaihtamiseen tarviit prässin. :think

    E: itteasiassa mullakin on noita pari ylimäärästä :think
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      #17
      kun kerran otat keskitangon ja apusimpukan helan irti, niin älä unohda säätää sitä keskitangon korkeutta: liuuttamalla ohjaussimpukan vartta hahloissaan saat sen ohjaustangon korkeuden suhteessa runkoon oikeaksi molemmin puolin autoa. Eroa saa olla +-1,2mm... Jos eroa on paljon, niin autoa ei saa enää ajokäytökseltään rauhalliseksi.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by BeamR View Post
        kun kerran otat keskitangon ja apusimpukan helan irti, niin älä unohda säätää sitä keskitangon korkeutta: liuuttamalla ohjaussimpukan vartta hahloissaan saat sen ohjaustangon korkeuden suhteessa runkoon oikeaksi molemmin puolin autoa. Eroa saa olla +-1,2mm... Jos eroa on paljon, niin autoa ei saa enää ajokäytökseltään rauhalliseksi.
        Olettaen, että palikat ovat nyt säädöissään, niin onnistuikohan säätö yksinkertaisesti merkitsemällä nykyinen asento? En ole asiaan vielä niin paljon syventynyt, että tuntisin ulkomuistista ohjauksen rakennetta. Lieneekö kovin monimutkaista saada leveliin?

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #19
          Originally posted by Ramzez View Post
          Olettaen, että palikat ovat nyt säädöissään, niin onnistuikohan säätö yksinkertaisesti merkitsemällä nykyinen asento? En ole asiaan vielä niin paljon syventynyt, että tuntisin ulkomuistista ohjauksen rakennetta. Lieneekö kovin monimutkaista saada leveliin?
          parempi se on tarkistaa. Merkkiliikkeillä on siihen erikoistyökalu, joka tulee muistaakseni alatukivarren korin pään kiinnikkeisiin, ja siinä on tangon päässä mitta. Eli alatukivarren korin pään kiinnikkeet on kiinnekohdat, ja ohjaustangon sisäpäät on niistä xx millin korkeuserolla. Tuon xx tulee olla molemmilla puolilla sama +-1,2mm. Miten tuon sitten mittaat... Mä tein sen kaverin kanssa mauserin ja skidin vatupassin avulla. Ei sillä tavalla noita kymmenyksiä saada, mutta tarpeeksi lähelle kuitenkin.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • jakeluvesimies
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2010
            • 2726
            • On the road @ Laplandia

            #20
            Originally posted by Shuko View Post
            Mitäpä sitä kesäautolla talvisin ajelemaan. Muutenkin vuodessa tulee 3-4tkm.
            No sillon antaa palaa vaan

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17543
              • Turku

              #21
              Cartuningpointista suoraan ostamalla saat AP:n jousia halvemmalla kuin Ebay:n kautta. Maksu Paypalilla ja jouset runsaassa viikossa himaan .
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14499
                • Oulu

                #22
                Jollain muulla ollut samoja? Kiertovesipumpulle ei tule virtaa. Hommasin myös tuon uudemman mallin ilmastoinnin paneelin ja edelleen mykkä.

                Code:
                [I]The auxiliary water pump is switched on at:[/I]
                 [LIST][*]Engine temperature > 0 o C and heat demand on driver's side
                or[*]defrost ON
                or[*]maximum heating driver's side
                or[*]residual heat function active
                and[*]blower control wheel out of zero position
                and[*]control unit OK[/LIST]
                Rupesi vaan mietityttään tuleeko tuonne edes vesiventtiileille ohjausvirtaa. :think
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by Laku View Post
                  Cartuningpointista suoraan ostamalla saat AP:n jousia halvemmalla kuin Ebay:n kautta. Maksu Paypalilla ja jouset runsaassa viikossa himaan .
                  No perhana, tuohan on hyvä paikka!

                  Comment

                  • Uddiz83
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2013
                    • 126
                    • Oulu

                    #24
                    Semmoisella asialla tällä kertaa että minkäkokoinen akku on oikean kokoinen e38 740:een kun pitäisi tänään käydä hakemas uus akku ja paikalla on tällä hetkellä muistaakseni 74ah mut kaverit epäilly että ei olis oikean kokoinen akku paikoillaa ku se tilakin on paljon isompi
                    Nykyinen
                    E38 740IA -95

                    EX
                    E36 Sedan 316i -91
                    E30 M3look 316l -89
                    E30 M3look 323i -89

                    Comment

                    • 2bar..ahhh
                      BTCF Honorary Member
                      • Nov 2004
                      • 3351
                      • haapavesi

                      #25
                      Originally posted by Uddiz83 View Post
                      Semmoisella asialla tällä kertaa että minkäkokoinen akku on oikean kokoinen e38 740:een kun pitäisi tänään käydä hakemas uus akku ja paikalla on tällä hetkellä muistaakseni 74ah mut kaverit epäilly että ei olis oikean kokoinen akku paikoillaa ku se tilakin on paljon isompi
                      100A akku kuuluu olla.
                      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                      Comment

                      • Uddiz83
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2013
                        • 126
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                        100A akku kuuluu olla.
                        Joo kiitoksia
                        Nykyinen
                        E38 740IA -95

                        EX
                        E36 Sedan 316i -91
                        E30 M3look 316l -89
                        E30 M3look 323i -89

                        Comment

                        • Uddiz83
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2013
                          • 126
                          • Oulu

                          #27


                          Onko numero 8 pultit miten kiinni laipassa kierteellä tai jollain ku oon uusimas pultit tuohon väliin ja yritin hakata irti noita mut onko ne vaan niin ruostunu kiinni ku ei yrittänytkään lähteä irti?
                          Nykyinen
                          E38 740IA -95

                          EX
                          E36 Sedan 316i -91
                          E30 M3look 316l -89
                          E30 M3look 323i -89

                          Comment

                          • 2bar..ahhh
                            BTCF Honorary Member
                            • Nov 2004
                            • 3351
                            • haapavesi

                            #28
                            Originally posted by Uddiz83 View Post


                            Onko numero 8 pultit miten kiinni laipassa kierteellä tai jollain ku oon uusimas pultit tuohon väliin ja yritin hakata irti noita mut onko ne vaan niin ruostunu kiinni ku ei yrittänytkään lähteä irti?
                            boorilla. punhehkuun jollakin laippa ja kaamee isku mut pitää tukea taustalta ettei mene mutkille.
                            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                            Comment

                            • Uddiz83
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2013
                              • 126
                              • Oulu

                              #29
                              Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                              boorilla. punhehkuun jollakin laippa ja kaamee isku mut pitää tukea taustalta ettei mene mutkille.
                              Kiitoksia paljon niin pääsee huomenna vaihtamaan
                              Nykyinen
                              E38 740IA -95

                              EX
                              E36 Sedan 316i -91
                              E30 M3look 316l -89
                              E30 M3look 323i -89

                              Comment

                              • Tyramies
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2011
                                • 272
                                • Helsinki

                                #30
                                antakkees ku mie tuun pillaamaan taas hyvän keskustelun kokonaan
                                eli vaihoin kolmannen moottorin ja rupes toimimmaan puhallin voi tätä ilon ja naurun päivee. Mitenkäs tuon turvatyynyn valon saapi sammummaan kun tuntuu palavan kokoajan vaikka aikasemmin ei palanu. Laitoin siis sen turvatyynyn liittimen takasi kiinni ku eile ottelin koko paskoo irti, niin sytty palamaan taas...

                                Riittääkö sen nollaamisseen pelekkä inpa (vikakoodien nollaus?) vai pittääkö ruveta ehtimmään asiansatuntevvoo korjaamoo?

                                muokkausta: mitä jos ei pääse sinne airbagin modduuliin? unable to connect... inpalla.
                                Last edited by Tyramies; 24-05-2013, 08:25.
                                -Kevin, i wanna double...
                                -Harry! ...
                                -I need a double, right now!
                                "thank you son."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎