Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mäkki
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2010
    • 2190
    • Orimattila

    Originally posted by makkis View Post
    Tähän tarvis itsekin ohjeet.
    Ai tätä on nyt liikkellä, kohtalotoveri

    Originally posted by BeamR View Post
    olisko tossa, hakemistopuu vasemmalla.
    http://bmw.workshop-manuals.com/7_Se...dex.php?id=494
    Kiitos! Meneekö muuten M60 ja M62 käsikädessä noissa ohjeissa?

    Originally posted by _charger- View Post
    ottaa vanhan pois ja laittaa uuden tilalle...ehe ehe
    Jotenkin tähän suuntaan sen aattelin kuitenkin tehä
    #Ilmastoahdistus

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      Miten te sen kansipahvin käräytitte? Ei se tyyppivika kuitenkaan ole. :think

      Comment

      • Tyramies
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 272
        • Helsinki

        Originally posted by Ramzez View Post
        Miten te sen kansipahvin käräytitte? Ei se tyyppivika kuitenkaan ole. :think
        pojat on laittanu kemppilukon ja ajanu ilman jäähytysnesteitä lämä lattiassa korttelirallia vitut siitä että jäähytin vuotaa kyl sillä voi ajaa jos tarpeeks lujaa menee nii kone ei lämpene kato ku ilma puhaltaa nii kovaa

        sitten asiaan, TAIDAN kuulla nakutusta koneesta noin 1-5 sekunttia käynnistyksen jälkeen, tekohengitystä fortella ja 5w-40 uudet öljyt myllyyn vai mitenkä? onko kuinka vittumainen homma vaihtaa nostin(met)?
        -Kevin, i wanna double...
        -Harry! ...
        -I need a double, right now!
        "thank you son."

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5152
          • Kouvola, Savisto

          Originally posted by Tyramies View Post
          sitten asiaan, TAIDAN kuulla nakutusta koneesta noin 1-5 sekunttia käynnistyksen jälkeen, tekohengitystä fortella ja 5w-40 uudet öljyt myllyyn vai mitenkä? onko kuinka vittumainen homma vaihtaa nostin(met)?
          Tuohan on täysin normaalia, jos ei kerta edes aaltoile nakutus tyhjäkäynnillä.
          Eli ei kannata tehdä mitään, mikäli ei ole yli 20tkm ajetut öljyt koneessa ja öljypumpun pultit tarkistettu.
          Tai laita 10w-60 edget sisään ni varmaan loppuu.
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • Tyramies
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2011
            • 272
            • Helsinki

            Originally posted by makkis View Post
            Tuohan on täysin normaalia, jos ei kerta edes aaltoile nakutus tyhjäkäynnillä.
            Eli ei kannata tehdä mitään, mikäli ei ole yli 20tkm ajetut öljyt koneessa ja öljypumpun pultit tarkistettu.
            Tai laita 10w-60 edget sisään ni varmaan loppuu.
            ööh tuota aamulla näin ei jaksa ettiä niin missä se öljypumppu on, siinä abs boksin alla? pitäisikö normaalisti nakuttaa jonkunverran vai?
            -Kevin, i wanna double...
            -Harry! ...
            -I need a double, right now!
            "thank you son."

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              Originally posted by Tyramies View Post
              ööh tuota aamulla näin ei jaksa ettiä niin missä se öljypumppu on, siinä abs boksin alla? pitäisikö normaalisti nakuttaa jonkunverran vai?
              Öljypumppu on moottorin sisällä ja jos se ei tee samantien kunnon painetta hydraulisille nostille ni nakuttavat
              Ei kuulu normaalisti nakuttaa, mutta hydrauliset nostajat normaalisti rallattavat sen 1-5s kunnes on kunnon öljynpaineet.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • Henrik_P
                Bimmer Rookie
                • Nov 2011
                • 35
                • Vantaa

                Missä on ilmastoinnin flektin ohjausanturi? Flekti pyörii täysillä muutaman sekunnin välein.

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  Originally posted by Henrik_P View Post
                  Missä on ilmastoinnin flektin ohjausanturi? Flekti pyörii täysillä muutaman sekunnin välein.
                  Riippuu vähän auton mallista, mutta yleensä syylärin oikeanpuoleisessa päädyssä, tai sitten alavesiletkussa.
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • Henrik_P
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2011
                    • 35
                    • Vantaa

                    Malli 740i 5/94 manuaali.Automaatti-ilmastointi Yritin realoemista ehtiä muttei osunu haut. Ajosuuntaan katsottuna oikeassa laidassa?

                    Comment

                    • Henrik_P
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2011
                      • 35
                      • Vantaa

                      Eli kuvassa 6 numerolla oleva anturi?

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        Originally posted by Henrik_P View Post
                        Eli kuvassa 6 numerolla oleva anturi?

                        http://www.realoem.com/bmw/showparts...05&hg=17&fg=05
                        Juurikin tuo, mutta sulla taitaa ennemmin olla muuta vikaa kuin tuo anturi.

                        Flektinhän kuuluisi toimia näin = kun laittaa ilmastoinnin päälle se pyörii ykkösnopeudella koko ajan (ei mitään anturia), kun ilmastoinnin paine nousee liikaa se pyörii kakkosnopeudella ja yleensä juuri pätkittäin (anturi ilmastoinnin kuivaimessa) ja kun moottorin lämmöt nousee liikaa, eli viskoflekti ei toimi tai riitä ni se pyörii kolmosnopeudella (tuo anturi tuossa kuvassa).

                        Jos tuo ykkösnopeus ei toimi niin vika on yleensä ykkösnopeuden vastuksessa, nopeuksien toiminnan voi varmistaa antamalla suoraa virtaa flektin liittimeen.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • Henrik_P
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2011
                          • 35
                          • Vantaa

                          Pystyykö sen vastuksen vaihtamaan?Flekti maksaa kultaharkkoja. Onko se anturi kuivaimessa paineanturi? Tuossa kuva: http://www.realoem.com/bmw/showparts...20&hg=64&fg=60

                          Comment

                          • Henrik_P
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2011
                            • 35
                            • Vantaa

                            Löyty vastaus eli pystyy vaihtamaan vastuksen.

                            Comment

                            • pope
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 687
                              • Harjavalta

                              740 -99 oireilee. Tullut useasti vikakoodi 26 lr-adaption multip. Area1. Inpalla katsottu livedataa ja molempien lambdojen lambda-arvot heittelevät 0-0.80 välillä (muistaaksen. Se palkki kuitenkin heilui laidasta laitaan). Rough näytti 2 ja 5 pytyillä heittoa jonkun verran, välillä kävi yli 100:ssa. Muut livedata arvot näyttää normaalilta. Kun kierroksia yrittää vapaalla pitää 1000rpm ne heittelee välillä 700-1000rpm. Kolmosvaihteella täyskaasulla kiihdyttäessä ajotietokoneen salavalikon mukaan ilmaa menee reilu 50 litraa tunnissa. Pitäisi vissiin mennä melkein 100 litraa tunnissa.

                              Onkos kellään ollut vastaavaa vaivaa tai muuten vaan hajua mikä voisi olla? Kiitos jo etukäteen vastanneille.
                              e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                              Comment

                              • Tyramies
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2011
                                • 272
                                • Helsinki

                                antaa inpalla mulle kaksi vikakoodia, eka tais olla automaatti FGR ja toinen joku SPEED signal oisko ollu check control tjsp, ei kyl anna auton omalle näytölle mitään ja kaikki kuitenkin toimii normaalisti? heitinpä muuten 5w50sisään nii nyt loppu nakutukset about 1 sekunnin päästä käynnistyksen jälkeen
                                -Kevin, i wanna double...
                                -Harry! ...
                                -I need a double, right now!
                                "thank you son."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎