Hela voi narista ihan kuivuuttaan, todennäköisesti jos ei vielä ole välyksellinen niin hyvin pian ainakin.
Mutta välyksen huomaa parhaiten kun vääntää vääntöraudalla helan suuntaisesti navan ja alatukivarren välistä. Jousi painaa alaspäin joten voi vaatia jonkinverran voimaa.
Itse olen jo 2 autoa saanu todettua ihan vaan renkaasta vääntämällä ja selvä välys narinahelasta. Ehkäpä ne on jo ollut niin väljiä, ettei jousen voima riitä poistamaan välystä.
Jees täytyy aamulla lähtä rasvaan/väänteleen lisää on se niin v-mäinen vitinä.. Sitte lisää kymysyksiä, Mistä alkasin vikaa etsiä kun toinen xenon ajovalo ei syty ku sillointällöin? polttimot oon vaihtanu jo puolelta toiselle eikä vaikutusta. oisko vika siinä ballasti mötikässä vai mikä se on... jos nii saako niitä erikseen ja mitä hintaluokkaa? Onko tuossa autossa sulakkeita vielä takapenkin alla vai onko kaikki konetilassa ja takapaksissa? alkuperäisestä puhelimesta katos virrat.. kiitos jos valaistun vastauksista
Jees täytyy aamulla lähtä rasvaan/väänteleen lisää on se niin v-mäinen vitinä.. Sitte lisää kymysyksiä, Mistä alkasin vikaa etsiä kun toinen xenon ajovalo ei syty ku sillointällöin? polttimot oon vaihtanu jo puolelta toiselle eikä vaikutusta. oisko vika siinä ballasti mötikässä vai mikä se on... jos nii saako niitä erikseen ja mitä hintaluokkaa? Onko tuossa autossa sulakkeita vielä takapenkin alla vai onko kaikki konetilassa ja takapaksissa? alkuperäisestä puhelimesta katos virrat.. kiitos jos valaistun vastauksista
Poistat molemmat orkkis ballastit tässä vaiheessa ja ostat tilalle uudet aftermarket ballastit. Toimii ja on halvempi ratkaisu. Ja kyllä, noin toimin itsekin.
Esim täältä http://katuauto.fi/ . Otat yhteyttä tuonne, kerrot millainen auto niin laittaavat sopivat tulemaan.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Sattuukos kellään olemaan piirroksia tuon narinahelan ulosvetäjään?
pitäisi pian itsekkin vaihtaa tai oikeastaan melkein kaikki tukivarret vaihtuu kanssa samaalla.
toinen onkos apurungon ja korin välisiissä puslissa ollut usein väljää takana
ja onko kuinka hankalat vaihtaa?
Sattuukos kellään olemaan piirroksia tuon narinahelan ulosvetäjään?
Eikai siihen mitään piirroksia tarvi, hela kourassa katselee sopivat putket. Itse käytin bilteman jousipuristimen pulttia, jotta kierre varmasti kesti.
Omasta oli tarkoitus tehdä vuokrauskelpoinen, mutta enpä ole saanut aikaiseksi hakea vahvempaa putkea. Tuo normi pakoputki materiaali ei kestä kuin n. 1-2 helan vaihdon, jonka jälkeen alkoi löysäämään.
Kannattaa pitää kierretangon rasvauksesta huolta, että on kunnon rasvaa kierteissä, kuparitahnaa tms. Vaikka se suht paksua onkin, tuli yksi tuollainen jousenpuristemen kierretanko katkaistua narinahelojen vaihdossa.
Mites näissä kolkaseissa menee nuo vetarit?
740 kyseessä ja vetarien sopivuutta muista pohtinut kun realoem näyttää pelkkää nelilitrasesta sopivaa. Mitä eroja niissä on?
Kulkineet:E61 525döö
ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne... -Pori Connection-
bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...
ohjelmalla kun aktivoi magnetic clutch niin ilmastointi toimii, muuten ei. Missä vika kun ei anna edes mitään vikakoodeja? Näyttäisi paine olevan anturin mukaan 0? (anturi rikki ilmastoinnissa, monta niitä on?)
-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Mistähän kannattaisi tilailla E38 keskimmäinen raidetanko? Ebaysta katselin, mutta tietääkö sitä minkälaista kuraa ne on ? Katselin tuossa hieman ohjeita sen vaihtoon ja ei näyttäisi kovin pahalta hommalta. Mitenköhän sitten asia todellisuudessa on ? (ohjeet http://www.bimmerboard.com/forums/posts/704298 ) Vaatii ainakin tuon ulosvetäjän, jotta homma hoituu helpommin. Kannattaako samalla uusia myös "ulommaiset" raidetangot? Näyttäisi, että väljyys on juuri tuolla keskimmäisessä tangossa.
Itse hiljattain vaihdoin seiskaan keskitangon ja raidetangonpäät... Ei hommassa mitään kovin kummallista ole, mutta itse vaihtaisin samalla myös ulkopäät, jos sisäpäät pitää vaihtaa. Lisäksi apusimpukan hela pitää vaihtaa. Tuota simpukan helaa ei kuitenkaan kannata tilata erillisenä osana, ellei A) löydy itseltä prässiä ja sopivaa ulosvetäjää tai B) tiedä jotakin paikkaa, joka tekee homman puolestasi. Car Partsista saa helaa yksinään ja tukivarren kanssa. Keskitangon asento pitää myös mitata/säätää suhteessa koriin, kun osat on vaihdettu.
Raidetangon sisimmäisten pallonivelten ulosvetämiseen käy hyvin esim. Bilteman sarja.
Lakkasi ajotietokone pelittämästä:think
Mittaristossa oleva jota viikseä painamalla selataan...¨
Radio kanavat kyllä näyttä kun vaihtaa kanavaa yms. eli näyttö ei rikki ilmeiseti ole.
Ja isolla ajotietokoneella pelaa kaikki kulutus yms. lukemat
Voisiko viiksen nappi mennä rikki, tai kai sinne olisi joku range yms jääny päälle:think:think
Comment