Täytyy viikonloppuna käyttää webastoa pöydällä. Ei oikein vakuuta nämä webastot nyt. VW Passatista jouduin purkamaan 2 kertaa webaston auton minulla olo aikana, syynä hehkun karstoittuminen. No siinä webaston karstoitti oikeastaan se, että webasto kytkeytyi automaattisesti aina päälle kun auto käynnistyi ja keliolosuhteet olivat suotuisat. Bemarissa ei taida niin tehdä, joku muu vaivaa tuota.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Webasto & Thermo Test & korttivika?
Collapse
X
-
Originally posted by Telehell View PostVW Passatista jouduin purkamaan 2 kertaa webaston auton minulla olo aikana, syynä hehkun karstoittuminen.
...Bemarissa ei taida niin tehdä, joku muu vaivaa tuota.
Bemareissa näitä V-mallin lämmittimiä ei ole käytetty, vaan ovat useammin C ja Evo -mallisia.
Vastaavasti esim. Thermo Top Evo -mallin lämmitin säätää sytytystapahtumaa maltillisemmin jolloin saavutetaan puhtaampi palotapahtuma ja syntyy vähemmän karstaa.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostVolkkareissa on usein käytetty Thermo Top V -mallia (Ventur) joka on kehitetty lämpiämään mahdollisimman nopeasti (käytännössä liian nopeasti). Tällöin hehkutus käy hätäisesti ja sytytys täyspalotapahtumaan on nopea, mikä johtaa epäpuhtaasen palamiseen ja karstoittumiseen. Tähän kun lisätään automaattikäynnistyminen jokaiseen auton starttaukseen ja pätkäajoon, niin karstoittuminen varsin nopeaa ja laitteen hehku kuluu myös nopeasti.
Bemareissa näitä V-mallin lämmittimiä ei ole käytettyF30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by Nettipepe View PostOnhan noita bemareissakin... Nimimerkillä oem thermo top v pöhisee puskurin sisällä.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Dodii... Palopesä tuli putsattua ja hehkulle annettu vähän hiomapaperia. Pesässä oli kyllä kunnon sakkaa, mutta hehku oli siisti. Paketti kasaan ja linjojen täyttö thermotestilla, ja kas, sehän lähti toiminaan.
Kysymys, mistä johtuu että polttoainelinjassa kulkee pientä kuplaa? Näyttäisi kuplaa tulevan pumpun iskujen tahdissa.
Kysymys2, pitäisikö auton oman sähkökäyttöisen kiertovesipumpun toimia webaston kanssa yhtä aikaa? Vai toimiiko se ainoastaan REST valinnan ollessa päällä.Last edited by Telehell; 09-10-2016, 22:58.Mitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
-
Originally posted by Telehell View Post
Kysymys, mistä johtuu että polttoainelinjassa kulkee pientä kuplaa? Näyttäisi kuplaa tulevan pumpun iskujen tahdissa.
Kysymys2, pitäisikö auton oman sähkökäyttöisen kiertovesipumpun toimia webaston kanssa yhtä aikaa? Vai toimiiko se ainoastaan REST valinnan ollessa päällä.
2)ei, on vain rest-toiminnolle.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Ok, mistä johtuu ettei kunnolla höngi sisälle lämpöjä?
Vesiventtiili 'oikea' antaa vikakoodia. Eilen käytin 30min ja moottorin lämmöt näytti jotain +50c ja sisätila +7c (lähes sama kuin ulkotila +5)Last edited by Telehell; 10-10-2016, 08:21.Mitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
-
Noniin pskanmarjat se enää toimi. Yhden päivän siis toimi ja nyt taaskaan ei lähde tulille, ei liekkiä ja liekkivahdin vastus laskee alle 0.5ohmin jolloin webasto sammuttaa itsensäMitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
-
Originally posted by hetfield View PostOlettamukseni perustui tämän ketjun viestiin #2
Edit: Paitsi että, mullahan tuo tosiaan tapahtui ennen kuin liekki rupesi hehkua lämmittämään...Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!
Comment
-
-
Juu kyllä minäkin kortin puoleen käännyn. Yksi vinkki siitä on sekin, ettei webastoon saa enää yhteyttä OBD pistokkeen kautta eikä webastoa myöskään voi enää käyttää Idriven kautta kuten aiemmin.Mitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
-
Noniin, asiaan palatakseni.
Kortti testattu ja todettu toimivaksi. Eli jäljelle jää hehku/palopesä. Täytyt vklna varmaan vielä mitata polttoaineen tulo, mutta ei se ainakaan sieltä suunnalta mitään vikakoodia anna.Mitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
-
Asia työn alla... Polttoainetta ei tule tippaakaan vaikka pumppu naksuttaa ja tankki on täynnä. Missä pirussa tuo naksuttajapumppu sijaitsee? Auton pohja täynnä suojamuoveja niin ei nää kirveelläkäänMitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
Comment