Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webasto & Thermo Test & korttivika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Telehell
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2016
    • 330
    • Joensuu

    #46
    Täytyy viikonloppuna käyttää webastoa pöydällä. Ei oikein vakuuta nämä webastot nyt. VW Passatista jouduin purkamaan 2 kertaa webaston auton minulla olo aikana, syynä hehkun karstoittuminen. No siinä webaston karstoitti oikeastaan se, että webasto kytkeytyi automaattisesti aina päälle kun auto käynnistyi ja keliolosuhteet olivat suotuisat. Bemarissa ei taida niin tehdä, joku muu vaivaa tuota.
    Mitsubishi Outlander PHEV
    Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
    Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
    Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
    Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
    Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
    Ex: Nissan Primera P11 -01
    Ex: Nissan Sunny -94

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2724
      • Tampere

      #47
      Originally posted by Telehell View Post
      VW Passatista jouduin purkamaan 2 kertaa webaston auton minulla olo aikana, syynä hehkun karstoittuminen.

      ...Bemarissa ei taida niin tehdä, joku muu vaivaa tuota.
      Volkkareissa on usein käytetty Thermo Top V -mallia (Ventur) joka on kehitetty lämpiämään mahdollisimman nopeasti (käytännössä liian nopeasti). Tällöin hehkutus käy hätäisesti ja sytytys täyspalotapahtumaan on nopea, mikä johtaa epäpuhtaasen palamiseen ja karstoittumiseen. Tähän kun lisätään automaattikäynnistyminen jokaiseen auton starttaukseen ja pätkäajoon, niin karstoittuminen varsin nopeaa ja laitteen hehku kuluu myös nopeasti.

      Bemareissa näitä V-mallin lämmittimiä ei ole käytetty, vaan ovat useammin C ja Evo -mallisia.

      Vastaavasti esim. Thermo Top Evo -mallin lämmitin säätää sytytystapahtumaa maltillisemmin jolloin saavutetaan puhtaampi palotapahtuma ja syntyy vähemmän karstaa.
      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • Nettipepe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1341
        • Kajaani

        #48
        Originally posted by JaniLap View Post
        Volkkareissa on usein käytetty Thermo Top V -mallia (Ventur) joka on kehitetty lämpiämään mahdollisimman nopeasti (käytännössä liian nopeasti). Tällöin hehkutus käy hätäisesti ja sytytys täyspalotapahtumaan on nopea, mikä johtaa epäpuhtaasen palamiseen ja karstoittumiseen. Tähän kun lisätään automaattikäynnistyminen jokaiseen auton starttaukseen ja pätkäajoon, niin karstoittuminen varsin nopeaa ja laitteen hehku kuluu myös nopeasti.

        Bemareissa näitä V-mallin lämmittimiä ei ole käytetty
        Onhan noita bemareissakin... Nimimerkillä oem thermo top v pöhisee puskurin sisällä.
        F30 320xia
        Ex E90 325da
        Ex E90 320da
        Ex E46 330D

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2724
          • Tampere

          #49
          Originally posted by Nettipepe View Post
          Onhan noita bemareissakin... Nimimerkillä oem thermo top v pöhisee puskurin sisällä.
          I stand corrected. Kiitos tiedosta.
          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • Telehell
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2016
            • 330
            • Joensuu

            #50
            Dodii... Palopesä tuli putsattua ja hehkulle annettu vähän hiomapaperia. Pesässä oli kyllä kunnon sakkaa, mutta hehku oli siisti. Paketti kasaan ja linjojen täyttö thermotestilla, ja kas, sehän lähti toiminaan.



            Kysymys, mistä johtuu että polttoainelinjassa kulkee pientä kuplaa? Näyttäisi kuplaa tulevan pumpun iskujen tahdissa.

            Kysymys2, pitäisikö auton oman sähkökäyttöisen kiertovesipumpun toimia webaston kanssa yhtä aikaa? Vai toimiiko se ainoastaan REST valinnan ollessa päällä.
            Last edited by Telehell; 09-10-2016, 22:58.
            Mitsubishi Outlander PHEV
            Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
            Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
            Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
            Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
            Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
            Ex: Nissan Primera P11 -01
            Ex: Nissan Sunny -94

            Comment

            • repsa
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1366
              • Lempäälä

              #51
              Originally posted by Telehell View Post

              Kysymys, mistä johtuu että polttoainelinjassa kulkee pientä kuplaa? Näyttäisi kuplaa tulevan pumpun iskujen tahdissa.

              Kysymys2, pitäisikö auton oman sähkökäyttöisen kiertovesipumpun toimia webaston kanssa yhtä aikaa? Vai toimiiko se ainoastaan REST valinnan ollessa päällä.
              1) ei haittaa toimintaa, oisko jäännösilmaa kun putki ollut tyhjillään.

              2)ei, on vain rest-toiminnolle.
              5c jetta 1.2TSI 140/220
              530e m-sport alpinweiss3 vakio
              a4 cabi 220/300
              vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

              Comment

              • Telehell
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2016
                • 330
                • Joensuu

                #52
                Ok, mistä johtuu ettei kunnolla höngi sisälle lämpöjä?

                Vesiventtiili 'oikea' antaa vikakoodia. Eilen käytin 30min ja moottorin lämmöt näytti jotain +50c ja sisätila +7c (lähes sama kuin ulkotila +5)
                Last edited by Telehell; 10-10-2016, 08:21.
                Mitsubishi Outlander PHEV
                Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                Ex: Nissan Primera P11 -01
                Ex: Nissan Sunny -94

                Comment

                • Telehell
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2016
                  • 330
                  • Joensuu

                  #53
                  Noniin pskanmarjat se enää toimi. Yhden päivän siis toimi ja nyt taaskaan ei lähde tulille, ei liekkiä ja liekkivahdin vastus laskee alle 0.5ohmin jolloin webasto sammuttaa itsensä
                  Mitsubishi Outlander PHEV
                  Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                  Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                  Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                  Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                  Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                  Ex: Nissan Primera P11 -01
                  Ex: Nissan Sunny -94

                  Comment

                  • hetfield
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2013
                    • 330
                    • pirkkala

                    #54
                    Olisko uuden hehkun paikka?
                    Oletusarvoisesti tuo ei moottoria juuri lämmitä. Olisko sulla joku räpellys siellä venttiilissä, tai rikki?
                    - E65 730d 2003

                    Comment

                    • Enska2
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2007
                      • 113
                      • Känkkylä

                      #55
                      Ei kannata vaihtaa viatonta hehkua. Jos syttyy ja silti hehkun resistanssi laskee alle 0,5 ,todennäköisesti korttivika. Jos ei syty, tarkista saako polttoainesta.
                      Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!

                      Comment

                      • hetfield
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2013
                        • 330
                        • pirkkala

                        #56
                        Olettamukseni perustui tämän ketjun viestiin #2

                        Edit: Paitsi että, mullahan tuo tosiaan tapahtui ennen kuin liekki rupesi hehkua lämmittämään...
                        Last edited by hetfield; 13-10-2016, 11:19.
                        - E65 730d 2003

                        Comment

                        • Enska2
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2007
                          • 113
                          • Känkkylä

                          #57
                          Originally posted by hetfield View Post
                          Olettamukseni perustui tämän ketjun viestiin #2

                          Edit: Paitsi että, mullahan tuo tosiaan tapahtui ennen kuin liekki rupesi hehkua lämmittämään...
                          Tuossa sun webaston "ennenaikaisessa liekintunnistuksessa" hehku ei missään vaihessa edes hehkuta eikä webasto yritä käynnistyä. Palopuhallin toki pöhisee aikansa. Telehellillä on eri tilanne; hehku hehkuttaa mutta hehkutuksen jälkeen liekintunnistus vaiheessa vastusarvo putoaa alle 0,5:n.
                          Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!

                          Comment

                          • Telehell
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2016
                            • 330
                            • Joensuu

                            #58
                            Juu kyllä minäkin kortin puoleen käännyn. Yksi vinkki siitä on sekin, ettei webastoon saa enää yhteyttä OBD pistokkeen kautta eikä webastoa myöskään voi enää käyttää Idriven kautta kuten aiemmin.
                            Mitsubishi Outlander PHEV
                            Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                            Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                            Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                            Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                            Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                            Ex: Nissan Primera P11 -01
                            Ex: Nissan Sunny -94

                            Comment

                            • Telehell
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2016
                              • 330
                              • Joensuu

                              #59
                              Noniin, asiaan palatakseni.

                              Kortti testattu ja todettu toimivaksi. Eli jäljelle jää hehku/palopesä. Täytyt vklna varmaan vielä mitata polttoaineen tulo, mutta ei se ainakaan sieltä suunnalta mitään vikakoodia anna.
                              Mitsubishi Outlander PHEV
                              Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                              Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                              Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                              Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                              Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                              Ex: Nissan Primera P11 -01
                              Ex: Nissan Sunny -94

                              Comment

                              • Telehell
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2016
                                • 330
                                • Joensuu

                                #60
                                Asia työn alla... Polttoainetta ei tule tippaakaan vaikka pumppu naksuttaa ja tankki on täynnä. Missä pirussa tuo naksuttajapumppu sijaitsee? Auton pohja täynnä suojamuoveja niin ei nää kirveelläkään
                                Mitsubishi Outlander PHEV
                                Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                                Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                                Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                                Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                                Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                                Ex: Nissan Primera P11 -01
                                Ex: Nissan Sunny -94

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎