Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kierrokset seilaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AlliumPorrum
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 316
    • Suomi

    #31
    Originally posted by repsa View Post
    Ei sitä koko maffia siis tartte hyllylle nostaa. Liitin vain irti.
    Juu tätä toki tarkoitinkin

    Comment

    • iGz
      Bimmer Rookie
      • May 2015
      • 50
      • Vihti

      #32
      Täälläkin humpailee kierrokset. Varmaan Inpalla adaptaation nollaukset ensin ja lukaista koodit. Sen jälkeen Maf johtoa testata? Siekkisellä 2v sitten mekatroniikka laiteltu ja myös 10tkm sitten vaihdettiin vielä 1 ja 5 vaihteiden "venttiilit" sekä painevaraaja(t).

      60tkm laatikon öljyillä ajeltu ja vaihdettu aikanaan Laakkosella Kuopiossa. Epäilen onko huuhdeltu? Pitäisiköhän suosiolla vaihtaa huuhtelun kera, jos ei asetu nollaus+maf testauksella? +300tkm jo mittarissa.
      E65 730dA -03 (ex)
      M135i Xdrive -13 (ex)

      Comment

      • AlliumPorrum
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 316
        • Suomi

        #33
        Mulla tosiaan on maanantaisen adaptaatioiden nollauksen jälkeen on tullut 9 lähtöä kylmänä, ja kertaakaan ei enää ole ollut tuota ongelmaa

        Jännä juttu, mistä tuossa oikein on kysymys? Siis miksi tuollainen ongelma edes tulee, ja miten tuo nollaus moiseen voi auttaa?

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5018
          • Paimio

          #34
          Originally posted by AlliumPorrum View Post
          Mulla tosiaan on maanantaisen adaptaatioiden nollauksen jälkeen on tullut 9 lähtöä kylmänä, ja kertaakaan ei enää ole ollut tuota ongelmaa

          Jännä juttu, mistä tuossa oikein on kysymys? Siis miksi tuollainen ongelma edes tulee, ja miten tuo nollaus moiseen voi auttaa?
          Ihan tavallistahan tämä näille alkupään oppiville laatikoille vissiin on. Ajotavasta kait se on kiinni. Jotenkin se laatikko vain oppii väärille tavoille..luistattamaan liikaa tietyllä vaihteella tai jotain.
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #35
            Originally posted by TheRipper View Post
            Ihan tavallistahan tämä näille alkupään oppiville laatikoille vissiin on. Ajotavasta kait se on kiinni. Jotenkin se laatikko vain oppii väärille tavoille..luistattamaan liikaa tietyllä vaihteella tai jotain.
            Gen2 laatikko kysyjällä, ei alkupään gen1.
            Onko laatikon softa uusin?
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 5018
              • Paimio

              #36
              Originally posted by Supa View Post
              Gen2 laatikko kysyjällä, ei alkupään gen1.
              Onko laatikon softa uusin?
              Hetkinen..eikös päivitys tullut vasta 2007? Vai oliko tuossa välissäkin vielä jotain mistä en olekaan tietoinen? :think
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #37
                Kyllä facelifteissä on aina gen2
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 5018
                  • Paimio

                  #38
                  Originally posted by Supa View Post
                  Kyllä facelifteissä on aina gen2
                  Softapäivitys siis? Vaihteisto tosin sama? Näinkö se sitten menee? Koska 6HP28 tuli 26:n tilalle vasta 2007.
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • iGz
                    Bimmer Rookie
                    • May 2015
                    • 50
                    • Vihti

                    #39
                    Kuinka oikeaoppisesti toimitaan Inpalla tehdyn adaptaatioiden nollauksen jälkeen ? Tehdäänkö ns. erillinen opetusajo laatikolle vai normaali käyttöä jatkaen samoin tein?
                    E65 730dA -03 (ex)
                    M135i Xdrive -13 (ex)

                    Comment

                    • repsa
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1366
                      • Lempäälä

                      #40
                      Originally posted by iGz View Post
                      Kuinka oikeaoppisesti toimitaan Inpalla tehdyn adaptaatioiden nollauksen jälkeen ? Tehdäänkö ns. erillinen opetusajo laatikolle vai normaali käyttöä jatkaen samoin tein?
                      ensimmäisessä postauksessa muutama linkki aiheesta :
                      5c jetta 1.2TSI 140/220
                      530e m-sport alpinweiss3 vakio
                      a4 cabi 220/300
                      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                      Comment

                      • iGz
                        Bimmer Rookie
                        • May 2015
                        • 50
                        • Vihti

                        #41
                        Jep nuo tuli jo luettua. Ihan mukava 10 kerran jumppa. Onko omakohtaisia kokemuksia noin tehtynä? TIS yritin löytää ohjetta tähän, mutta tuloksetta.


                        Originally posted by repsa View Post
                        ensimmäisessä postauksessa muutama linkki aiheesta :
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=290934
                        E65 730dA -03 (ex)
                        M135i Xdrive -13 (ex)

                        Comment

                        • repsa
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1366
                          • Lempäälä

                          #42
                          on kokemusta, kokelin kaikilla tavoilla aikoinaan.
                          Hankaluutena tossa pysähtely-opettamisessa oli että piti löytää tarpeeks pitkä tie, missä voi rauhassa kiihdytellä ja sit rauhassa jättää sivuun kesken leikin.

                          ts. lempäälässä ajelin vanhaa moottoritien pohjaa iltahämärässä.
                          5c jetta 1.2TSI 140/220
                          530e m-sport alpinweiss3 vakio
                          a4 cabi 220/300
                          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                          Comment

                          • iGz
                            Bimmer Rookie
                            • May 2015
                            • 50
                            • Vihti

                            #43
                            Isänpäivän kunniaksi jumppasin pitkän kaavan kautta eli 15 kertaa rauhallista kiihdyttelyä ja pysäyttelyä linkkien mukaisesti. Ensivaikutelmat hyvät
                            E65 730dA -03 (ex)
                            M135i Xdrive -13 (ex)

                            Comment

                            • iGz
                              Bimmer Rookie
                              • May 2015
                              • 50
                              • Vihti

                              #44
                              Kyllä näyttää hummailu jatkuvan, vaikka hiukka paremmin toimii. Teki yllättäen Transmission failsafen kerran. MAF tai öljynvaihto ei liene tässä nyt se taikasana? Mekatroniikka tai turbiini?

                              Pitää lukaista vikakoodit josko jotain tarkennusta niistä. Tämän jälkeen jatkotoimenpiteet eli taalat tiskiin?
                              E65 730dA -03 (ex)
                              M135i Xdrive -13 (ex)

                              Comment

                              • repsa
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 1366
                                • Lempäälä

                                #45
                                no vikakoodit nyt eka.

                                Sit vähän miettien että mikä on se kokonaisedukkain vs. aika - ratkaisu. Sonnaxin kitti, vaihto-mekatroniikka, vai joku xxxxx ?

                                Omat taidotkin tietysti vähän määrittelee minkälaiseen jumppaan kannattaa lähteä.
                                5c jetta 1.2TSI 140/220
                                530e m-sport alpinweiss3 vakio
                                a4 cabi 220/300
                                vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎