Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Mik@ View Post
    Huonolla tuurilla valvetronic vikaa, tai sylinteristä pinnoitteet irti niin sen jälkeen lohko roskis kamaa. Minusta nuo ainakin on pahempia kuin vaihtaa dieselistä esim hehkut tai dampperi. Tietysti riippuu Ihan tuuristakin millainen yksilö sattuu aina kohdalle Ihan kummallakin polttoaineella
    Mutta onhan dieseleissä aika paljon muutakin...halkeavat pakosarjat, suutinongelmat, turbot, mitä ihmeellisemmät öljyvuodot ym ym ym...kyllä noistakin äkkiä muutaman tuhannen laskut saa aikaan.

    Leave a comment:


  • jjanii
    replied
    Originally posted by pexodus View Post
    Käyttökulut on vähän Corollaa isommat ja ajolleen varmasti yksi parhaista, tosin en tiedä kuinka pilalla tuollainen auto on säädettävilla tolpilla, EDC:llä täydellinen!

    kummassakin koneessa niin dieselissä kuin bensassakin on omat vikansa, dieselissä ehkä ne vähän helpommat kuten yllä jo oli mainittukin

    Hienohan tuo on, hintakin on vähintään sopiva
    tuota pinnoitteen irtoamista sylintereistähän ei varmaankaan voi mitenkään todeta onko ne sieltä ruennut jo irtoamaan? :think

    ei tuo enää kallis olisi! ja vielä saisin muutaman touhutonnin rahaa välissä

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by jjanii View Post
    mitäs tuosta nyt kannattaa lähteä katsomaan ja mitä tarkkailla koeajolla jos sinne asti pääsee?
    No vaihteiston toimintaan kaiketi kannattanee kiinnittää huomiota...hyvä verrokihan sinulla on tuo oma E61 jos automaatilla on....

    Sen verranhan näissä kaikenlaista sähköboxia on että vikakoodien luku ei varmaankaan olisi koskaan haitaksi ostettaessa.

    Edit:
    Ahaa tuohonhan onkin jo mekatroniikka remontti vaihteistoon tehty. No se (jos on asiallisella pajalla tehty) luo tietysti varmuutta.
    Tuo airbag ongelma voi olla muutakin kuin kosketushäiriö...ja pahahan se on jos sattuu katsastuksessa tulemaan päälle.

    Leave a comment:


  • pexodus
    replied
    Originally posted by jjanii View Post
    http://www.nettiauto.com/bmw/745/6848719

    mitähän tämmöistä hankkiessa kannattaa ottaa huomioon? onko koneessa mitä tyyppivikoja ja kestäävätkö ne?
    Käyttökulut on vähän Corollaa isommat ja ajolleen varmasti yksi parhaista, tosin en tiedä kuinka pilalla tuollainen auto on säädettävilla tolpilla, EDC:llä täydellinen!

    kummassakin koneessa niin dieselissä kuin bensassakin on omat vikansa, dieselissä ehkä ne vähän helpommat kuten yllä jo oli mainittukin

    Hienohan tuo on, hintakin on vähintään sopiva

    Leave a comment:


  • jjanii
    replied
    dieselille ei sinällään olisi tarvetta tälläkään hetkellä mutta ei sekään pois suljettu vaihtoehto ole.. ja tuo oma e61 olisi menossa vaihdossa vaikka ei siitäkään ole pakko luopua

    tuo linkkaamani yksilö vain kuvissa näyttää siistille ja onhan tuohonkin huoltoja/korjauksia tehty. tässä 530d;ssä on jo hyvin tullut korjattua kaikki tyyppiviat, ei itseä haittaa kun onnistuu itse laittaa kaikki niin tulee vain osien hinnat maksamaan.

    mitäs tuosta nyt kannattaa lähteä katsomaan ja mitä tarkkailla koeajolla jos sinne asti pääsee?

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Eipä koneessa mitään pahempia...
    Huonolla tuurilla valvetronic vikaa, tai sylinteristä pinnoitteet irti niin sen jälkeen lohko roskis kamaa. Minusta nuo ainakin on pahempia kuin vaihtaa dieselistä esim hehkut tai dampperi. Tietysti riippuu Ihan tuuristakin millainen yksilö sattuu aina kohdalle Ihan kummallakin polttoaineella

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by jjanii View Post
    http://www.nettiauto.com/bmw/745/6848719

    mitähän tämmöistä hankkiessa kannattaa ottaa huomioon? onko koneessa mitä tyyppivikoja ja kestäävätkö ne?
    Eipä koneessa mitään pahempia...tuo jäähdytysputken rikkoutuminen jossain vaiheessa kait on kaikissa edessä...Muuten aika varmoja patarautojahan nämä vanhat kasit vielä on. Kyllähän tästäkin ketjusta juttua löytyy.

    Itse en ehkä laatikon takia noin paljon ajettua uskaltaisi ostaa ellen tietäisi että öljyjä on varmasti vaihdettu.

    Itseltä on mennyt ilmamassamittari, ilmastoinnin flekti, toisen ajovalon ohjausboxi...

    Dieseleistä pysyisin kaukana...niissä niitä tyyppivikoja löytyy sitten oikein olan takaa...on sitten seiska vitonen tai kolmonen...tosin V8 dieselistä en tiedä...se voi olla parempikin.
    Last edited by TheRipper; 17-12-2014, 14:46.

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Originally posted by jjanii View Post
    http://www.nettiauto.com/bmw/745/6848719

    mitähän tämmöistä hankkiessa kannattaa ottaa huomioon? onko koneessa mitä tyyppivikoja ja kestäävätkö ne?
    Yhden tuollaisen omistaneena jättäisin hankkimatta. Mieluummin dieseli, esim tuo pexoduksen auto on myynnissä ja varmasti hyvä.

    Leave a comment:


  • jjanii
    replied


    mitähän tämmöistä hankkiessa kannattaa ottaa huomioon? onko koneessa mitä tyyppivikoja ja kestäävätkö ne?

    Leave a comment:


  • pexodus
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    Ebaystä valurautainen kopio tilalle.
    Tuo hajoaa kaikista ennemmin tai myöhemmin,eikä samanlaista kannate enään tilalle laittaa.
    Vaikka tuosta tilalle
    http://www.ebay.de/itm/Auspuffkrumme...item2a47e7cb88
    Eipä tietenkään kannata, vaan pirun hyvin toimii tällä paskallakin Luultavasti vielä sen +250tkm

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Ebaystä valurautainen kopio tilalle.
    Tuo hajoaa kaikista ennemmin tai myöhemmin,eikä samanlaista kannate enään tilalle laittaa.
    Vaikka tuosta tilalle


    Originally posted by pexodus View Post
    Jotain rosteriseosta voisi olla, ei ehkä ihan peltiä. M57 motissahan tuo on ilmeisesti valurautaa ja kestää paremmin siis lie siksi vaihdettu tälläiseen että saadaan tuloja valmistajalle

    Leave a comment:


  • Elevator67
    replied
    Originally posted by pexodus View Post
    Jotain rosteriseosta voisi olla, ei ehkä ihan peltiä. M57 motissahan tuo on ilmeisesti valurautaa ja kestää paremmin siis lie siksi vaihdettu tälläiseen että saadaan tuloja valmistajalle
    aivan. Seos mömmöjä on aika vaikea saada pysymään enään uudestaa ja onko se vaivan väärti siten kumminkaan.

    Leave a comment:


  • pexodus
    replied
    Originally posted by Elevator67 View Post
    niin havannollistinkin tuon kuvan onko tuo sarja jotain seos paskaa vai "peltiä"
    Jotain rosteriseosta voisi olla, ei ehkä ihan peltiä. M57 motissahan tuo on ilmeisesti valurautaa ja kestää paremmin siis lie siksi vaihdettu tälläiseen että saadaan tuloja valmistajalle

    Leave a comment:


  • Elevator67
    replied
    Originally posted by pexodus View Post
    Meni tuo vuoti siis rajusti koska laippa joka näkyy ylemmässä kuvassa kiinni turbossa on kiinteänä pakosarjassa, ei tosin tässä koska koko laippa oli murtunut irti pakosarjasta (alemmassa kuvassa kädessä)! Joten saattoi ne ahdot hieman seilata kun pakokaasua meni ahtimelle vähän miten sattuu
    niin havannollistinkin tuon kuvan onko tuo sarja jotain seos paskaa vai "peltiä"

    Leave a comment:


  • pexodus
    replied
    Originally posted by Elevator67 View Post
    menikö mulla ohi vai vaikuttiko pakosarjan kuluneisuus \paskasuus pakopuolella vaihteiden hunppaamiseen ja näihin ns laatikko vikoihin :think
    Meni tuo vuoti siis rajusti koska laippa joka näkyy ylemmässä kuvassa kiinni turbossa on kiinteänä pakosarjassa, ei tosin tässä koska koko laippa oli murtunut irti pakosarjasta (alemmassa kuvassa kädessä)! Joten saattoi ne ahdot hieman seilata kun pakokaasua meni ahtimelle vähän miten sattuu

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎