Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pexodus
    replied
    Onko kukaan löytänyt näihin oem takavaloja siihen kontinluukkuun?
    Itselläni yksi led palanut kontin parkkivalosta ja häiritsee kovasti nyt kun tuon huomasin :/
    Ledejä ei ilmeisesti saa vaihdettua?

    Joutuu marmorilta hakemaan kohta uudet kaikkineen jos ei ala löytyä.

    Leave a comment:


  • pexodus
    replied
    Originally posted by Tomas745 View Post
    Kiitoksia Pexodus vastauksista...tilasko Siekkinen ne vaihdettavat venttiilit ym? ja mitä noin maksoivat? Sitte tietty uudet öljyt+suodatin...ja työt..
    Joo kaikki osat tuli Jarkon kautta! Hinnasta en osaa tarkkaan sanoa kun en varsinaisesti nähnyt koko laskua ennenkuin meni kirjanpitoon mutta sanoisin hintoja seuranneena että 1000-1500e kaikkineen, riippuen vaihdettujen venttiilien määrästä! Työveloitus Siekkisellä on ihan 90-luvulla vielä verrattuna tämänpäivän marmoriin

    Kannattaa soittaa Jarkolle ja kysäistä!

    Num löytyy googlesta Konehuolto Siekkinen

    Löytyy myös foorumilta nick Jarkko S
    Last edited by pexodus; 31-08-2014, 12:49.

    Leave a comment:


  • mr81
    replied
    Minkäslaisia BMW talvivanteita teillä on käytössä?
    Itse ajattelin jotain tämmöisiä ja siihen Contin kitkat:
    http://www.bmwstylewheels.com/bmw/94

    Leave a comment:


  • Tomas745
    replied
    Kiitoksia Pexodus vastauksista...tilasko Siekkinen ne vaihdettavat venttiilit ym? ja mitä noin maksoivat? Sitte tietty uudet öljyt+suodatin...ja työt..

    Leave a comment:


  • Elevator67
    replied
    Originally posted by pexodus View Post
    Johtosarja itse maksaa marmorilla yli 1000euroa, mutta sitä ei lienee tarvetta vaihtaa. läpiviennin holkki ja pistoke jotka siis vaihdettiin olivat alle 100e yhteensä.

    Siekkinen vaihtoi osat, uskoisin että onnistuisi kyllä näppärältä mieheltä itsekin!

    Kyllähän siellä melkoisestu "paskaa" oli että varmasti jos puhdistaa ja vaihtaa öljyt niin voisi ainakin tekohengityksenä mennä, toisaalta nuo venttiilit ja oheistuotteet on ZF:llä melki puoli-ilmaisia että ehkä menee samoilla kipeillä vaihtoon.
    pitääpäs kahtoa hintoja. Ei viitsisi tuhansia laittaa kun on vielä ainakin ehjä. Mutta avaamallahan se selviää onko missä hapessa :think

    olipas hyvä tarkennusta tuolle "johto sarjalle"

    Leave a comment:


  • pexodus
    replied
    Originally posted by Elevator67 View Post
    oliko missä hinnassa tuo johtosarja? Vaihtelitko ite venttiilikoneiston hilppeet? Puhdistus taitaa olla enempi turhaa. Ei viitsisi kuitenkaan tehdä turhaan työtä..
    Johtosarja itse maksaa marmorilla yli 1000euroa, mutta sitä ei lienee tarvetta vaihtaa. läpiviennin holkki ja pistoke jotka siis vaihdettiin olivat alle 100e yhteensä.

    Siekkinen vaihtoi osat, uskoisin että onnistuisi kyllä näppärältä mieheltä itsekin!

    Kyllähän siellä melkoisestu "paskaa" oli että varmasti jos puhdistaa ja vaihtaa öljyt niin voisi ainakin tekohengityksenä mennä, toisaalta nuo venttiilit ja oheistuotteet on ZF:llä melki puoli-ilmaisia että ehkä menee samoilla kipeillä vaihtoon.

    Leave a comment:


  • Elevator67
    replied
    Originally posted by pexodus View Post
    Ei mitään vikakoodia.
    Venttiilikoneistoon vaihdettiin kaikki vahvistetut venttiilit ja tiivisteet sun muut.

    Minulla oli samavika jo ostaessa, öljyn vaihdolla aina vähän saa tekohengitettyä kun uusi öljy kulkee paremmin koneiston läpi mutta hyvin äkkiä alkaa takkuamaan uudestaan.

    Myös johtosarjan läpivienti (marmorilta parannettu versio) kannattaa uusia kanssa vaikka vaihtaisi vaan öljytkin pelkästään.

    Turbiinin lukkohan noissa voi myös tehdä tuot hummaamista mutta 8/10 tapauksesta kyllä johtuu kuluneesta venttiilikoneistosta.
    oliko missä hinnassa tuo johtosarja? Vaihtelitko ite venttiilikoneiston hilppeet? Puhdistus taitaa olla enempi turhaa. Ei viitsisi kuitenkaan tehdä turhaan työtä..

    Leave a comment:


  • pexodus
    replied
    Originally posted by Elevator67 View Post
    antoiko vikakoodia? Taikka mitä vaihdettiin.. Ittellä ei vikoja mutta vaihtoon menee lootan öljyt niin jos samalla vaihtais hajoavat/ hajoavan osat ettei tarviis heti uudestaan aukoa.
    Ei mitään vikakoodia.
    Venttiilikoneistoon vaihdettiin kaikki vahvistetut venttiilit ja tiivisteet sun muut.

    Minulla oli samavika jo ostaessa, öljyn vaihdolla aina vähän saa tekohengitettyä kun uusi öljy kulkee paremmin koneiston läpi mutta hyvin äkkiä alkaa takkuamaan uudestaan.

    Myös johtosarjan läpivienti (marmorilta parannettu versio) kannattaa uusia kanssa vaikka vaihtaisi vaan öljytkin pelkästään.

    Turbiinin lukkohan noissa voi myös tehdä tuot hummaamista mutta 8/10 tapauksesta kyllä johtuu kuluneesta venttiilikoneistosta.

    Leave a comment:


  • Elevator67
    replied
    Originally posted by pexodus View Post
    Mulla sama vika, korjaantui kun vaihteiston mekatroniikka korjattiin/vahvistettiin konehuolto Siekkisellä! Voi olla myös turbiinissa, väittäisin kuitenkin että useammin näissä venttiilikoneisto menee mitä turbiini!
    antoiko vikakoodia? Taikka mitä vaihdettiin.. Ittellä ei vikoja mutta vaihtoon menee lootan öljyt niin jos samalla vaihtais hajoavat/ hajoavan osat ettei tarviis heti uudestaan aukoa.

    Leave a comment:


  • pexodus
    replied
    Originally posted by Tomas745 View Post
    Tasakaasulla kierrokset siis humppaa 300-500 ja pientä nykimistäkin alkanut tulla..Schiedmannilta sanoivat että saattaisi olla turbiini..onko muilla ollut samalaisia oireita/vaihtanut turbiinia..?? auto 745 -02...
    Mulla sama vika, korjaantui kun vaihteiston mekatroniikka korjattiin/vahvistettiin konehuolto Siekkisellä! Voi olla myös turbiinissa, väittäisin kuitenkin että useammin näissä venttiilikoneisto menee mitä turbiini!

    Leave a comment:


  • rattiandy
    replied
    Tarkoituksena olisi poistaa resonaattori 745i ja korvata suorilla putkilla. Pitäisikö sen pöntön tilalle viritellä jotain x-putkea, vai vetää vaan suorat putket läpi kummaltakin puolelta?

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    kokeile koeajoa ilman maffin liitintä, vika vois olla siinäkin.

    Leave a comment:


  • Tomas745
    replied
    Tasakaasulla kierrokset siis humppaa 300-500 ja pientä nykimistäkin alkanut tulla..Schiedmannilta sanoivat että saattaisi olla turbiini..onko muilla ollut samalaisia oireita/vaihtanut turbiinia..?? auto 745 -02...

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Siinä ne on kuskin iskaritornin juurella. Huomattavasti helpommassa paikassa kuin e38:ssa.
    Kiitos

    Sattuiskos vielä jollain olemaan nopeasti vesiventtilin varaosanumeroa?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Siinä ne on kuskin iskaritornin juurella. Huomattavasti helpommassa paikassa kuin e38:ssa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎