Originally posted by hetfield
View Post
E65 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by Supa View PostMerkkiliikkeestä sen joudut kuitenkin ostamaan mutta halvemmalla saat kun tilaat vaikka saksasta. Kysy esim Pielmeiriltä tarjous.
edit: Saanko kadonneen avaimen jotenkin toimimattomaksi esim. INPA:lla? (ei mitenkään vainoharhaista, mutta vakuutusyhtiöön on turha nillittää jos on lähtenyt omilla avaimilla)
Last edited by hetfield; 10-07-2014, 17:27.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hetfield View PostOnko kellään käsitystä, että mitä uusi avain kustantaa? Hukkasin kapulan töihin ja likakaivokin on jo tyhjennetty ja tutkittu, eikä mistään löydy
Tuon joutuu vissiin merkkarilla säätämään vaikka jostain tilaisikin?
Leave a comment:
-
-
Merkkiliikkeestä sen joudut kuitenkin ostamaan mutta halvemmalla saat kun tilaat vaikka saksasta. Kysy esim Pielmeiriltä tarjous.
Leave a comment:
-
-
Onko kellään käsitystä, että mitä uusi avain kustantaa? Hukkasin kapulan töihin ja likakaivokin on jo tyhjennetty ja tutkittu, eikä mistään löydy
Tuon joutuu vissiin merkkarilla säätämään vaikka jostain tilaisikin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by *PexU* View PostNoin juuri se mullakin meni, ohjauksessa oli/on pientä klappia, ja sitten se pieni "paukkuminen", joka voimistui vähitellen, ja ei tullut raidetangoista eikä tukivarsista, mulle ainakin sanottiin että noiden korkkaaminen on ihan arkipäivää (ainakin itäeuroopassa), varsinkin näissä isoissa ja painavissa autoissa, joissa on yleensä myös isot renkaat
Tiedustelen korjaamon nimeä siellä Latviassa, mutta oli tosiaan ihan taivaan lahjatietää että tollainenkin paikka on olemassa, noiden osien tarjonta on lievästi sanottuna pientä, schmiedmanilla oli ~900e, toimitusaika jotain, Laakkosella uusi ~2300e, sen olisi saanut sentään muutamassa päivässä.
ONNEKSI luottokorjaamo onnistui kun onnistuikin jälleen kerran löytämään itänaapurista vastaavan osan, vastaavasta autosta, joka ei tiputtanut öljyä, eikä omannut hajonneita korvakkeita, ja mikä parasta toimii täydellisesti, takuun kera. Luojan kiitos, hinta taas kerran murto-osa suomessa myytävistä tehdaskunnostetuistakin
Nyt olisi sitten huomista suuntausta vaille seiska valmiina ajoon, juuri sopivasti kun lomatkin häämöttävätLast edited by *PexU*; 27-03-2016, 14:06.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TheRipper View PostOhjekirjasta:
Kallistuksenhälytin ja sisätilanvalvonta voidaan kytkeä yhdessä pois tominnasta. Tällä tavoin estetään tahattomat hälytykset.
Lukitse ts. kytke toimintavalmiuteen, kaksikertaa; paina siis näppäintä 2 (LOCK) kaukokäyttöavaimessa kaksikertaa peräkkäin, tai lukitse kaksikertaa avaimella . Merkkivalo syttyy hetkeksi ja vilkkuu sitten jatkuvasti. Kallistushälytin ja sisätilanvalonta on nyt kytketty pois toiminnasta.
Noin sen sitten pitäisi kait toimia...
Nyt muuten kun tuon puskurin purin niin voin 100% sanoa että etuvaloumpioden irroitus EI onnistu ilman puskurin irroitusta sillä kaksi umpion kiinnitysruuvia on umpion alla johon käsiksi ei muuten pääse.
Sain kyllä parkkivalon vaihdettua vain irrottamalla 4 ruuvia joihin pääsee päältä käsiksi, jolloin umpio liukuu muutaman sentin ulospäin. En koittanut repiä enempää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hetfield View PostMiten nuo hälyttimen eri anturit/tutkat saa pois päältä tilapäisesti? Liikuskelin tuossa muutamalla pienemmällä saaristolautalla, ja aina huusi hälyttimet kun lautta hieman kallistui, rupesi senverran hävettämään että oli pakko jättää ovet auki. Koitin painaa lukitusnappia pari kertaa peräkkäin, mutta ei ollut toivottua vaikutusta...
Kallistuksenhälytin ja sisätilanvalvonta voidaan kytkeä yhdessä pois tominnasta. Tällä tavoin estetään tahattomat hälytykset.
Lukitse ts. kytke toimintavalmiuteen, kaksikertaa; paina siis näppäintä 2 (LOCK) kaukokäyttöavaimessa kaksikertaa peräkkäin, tai lukitse kaksikertaa avaimella . Merkkivalo syttyy hetkeksi ja vilkkuu sitten jatkuvasti. Kallistushälytin ja sisätilanvalonta on nyt kytketty pois toiminnasta.
Noin sen sitten pitäisi kait toimia...
Nyt muuten kun tuon puskurin purin niin voin 100% sanoa että etuvaloumpioden irroitus EI onnistu ilman puskurin irroitusta sillä kaksi umpion kiinnitysruuvia on umpion alla johon käsiksi ei muuten pääse.
Leave a comment:
-
-
Miten nuo hälyttimen eri anturit/tutkat saa pois päältä tilapäisesti? Liikuskelin tuossa muutamalla pienemmällä saaristolautalla, ja aina huusi hälyttimet kun lautta hieman kallistui, rupesi senverran hävettämään että oli pakko jättää ovet auki. Koitin painaa lukitusnappia pari kertaa peräkkäin, mutta ei ollut toivottua vaikutusta...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TheRipper View PostJoo...Itselläkin tuo olisi edessä ensi viikolla, jotta pääsen tuohon xenonin boxiin käsiksi...samalla ajattelin kiillottaa nuo umpioiden muovit.
Ainakin TM kehui ainetta ja kuvatkin puhuivat puolestaan.
Täältä muuten löytyy erään BMW omistajan aikas hyvä kuvasarja puskurin irroituksesta:
https://www.flickr.com/photos/281075...7606635427852/
No niin nyt tuli tämäkin homma tehtyä....
Tuo puskurin irroitus olikin helpompi homma kuin kuvittelinkaan...Aikaa kyllä tärväytyi reilu tunti...yksi sivun yläreunan kiinnike joko antoi periksi tai oli jo rikki valmiiksi...mitään ritsausta en kuullut joten saattoi olla jo valmiiksi hajalla...täytyy katsoa miten istuu paikalleen..
Ja sitten itse vika...Xenonin ohjausboxihan se syyllinen oli...kun vaihdoin boxit päittäin niin vikakin siirtyi toiselle puolelle...nyt vain tuommoista 5DV 008 290-00 boxia metsästämään...Ymmärtääkseni pitäisi olla sama vielä ainakin E60 pre-facelift joten eiköhän noita ole käytettynäkin saatavilla jottei tarvitsisi 250€ uudesta maksaa...
EDIT:
No niin Saksasta löytyi uusi 5DV 008 290-00 hintaan 95,90 (sis postit), tosin Mersuliikkeestä...toivottavasti ei auto pistä pahakseen vaikka mesen osan saakin.Last edited by TheRipper; 07-07-2014, 14:07.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostVaikka olisikin sitten pienemmällä 3 litrasella niin ehdottomasti facelift omasta mielestäni. On niin paljon tuoreemman näköinen ja saa paljon päivityksiä muuallekkin kuin koneeseen.
Dieseleistä löytyy paljon veropäätöksiä, katso vaikka ottoauto.de kautta, siellä helppo hakukone.Originally posted by MajorDrake View PostToivottasti oli kyse ostohinnasta Saksassa eikä kokonaishinnasta...
jeppis. Parinviikon sisään lähtöä ja päädyin nyt jokatapauksesta 2004 730d:hen pari sellaista ja yksi 740d kiikarissa joita käydään kattomassa ja toivottavasti ostelemassakin. Ja tarkoitus oli sanoa että maksaa noin 10 000€ tuontimaassa. Tosin nämä vaihtoehdot ovat 8000€-9500€.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Elevator67 View PostTarkoitus olisi hinnan oltava lähempänä 10 000 kuin 15 000. Sillä rahalla ollaan ostamassa eikä viitsisi ihan kaikella omalla rahalla ostaa että jaa hieman rahaa vanteisiin yms. Vai onko verotus suhteista tarkempia tietoja kellään mitä itse saanut selville niin noin 3-4000€ paikkeilla vanhemmassa mallissa. Kulutus ei niin merkityksellinen ole itselle että pelkän tämän takia maksaisin tuhansia enemmän..
Leave a comment:
-
-
Vaikka olisikin sitten pienemmällä 3 litrasella niin ehdottomasti facelift omasta mielestäni. On niin paljon tuoreemman näköinen ja saa paljon päivityksiä muuallekkin kuin koneeseen.
Dieseleistä löytyy paljon veropäätöksiä, katso vaikka ottoauto.de kautta, siellä helppo hakukone.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostKattele 730dA 2005 malli uudemmalla tekniikalla (N57N2) eli 3/2005 alkaen.
Kestävämpi ja pienempikulutuksinen kone...
4-litraisissa teho-kulutussuhde ei ole häävi...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Elevator67 View Postpari pikku kyssymystä. Olen tuota e65 Saksasta kattonu ja jo melkein kauppoja tehnyt.
autot mitä katsellu on 2002-2005 välillä 730/740d noin 200tkm ajeltuja.
kysymys siis kuuluu onko minkälaista eroa tuon mosan välillä eli kumpaa porukka suosittelisi. Itse olen tuon 4 litran kannalla mutta mielipiteitä otetaan vastaan. Ollut itsellä muita korimalleja jo m57d30 mosalla.. Muitakin huomioita toki otetaan vastaan..
kiitos jo Etukäteen
Kestävämpi ja pienempikulutuksinen kone...
4-litraisissa teho-kulutussuhde ei ole häävi...
Leave a comment:
-
Leave a comment: