memebuy23buy

E65 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • exautisti
    replied
    Originally posted by hetfield View Post
    Eli siis esim. ebaystä ostettua avainta ei saa toimimaan, vaikka marmorille veisikin?

    edit: Saanko kadonneen avaimen jotenkin toimimattomaksi esim. INPA:lla? (ei mitenkään vainoharhaista, mutta vakuutusyhtiöön on turha nillittää jos on lähtenyt omilla avaimilla )
    Ebaysta saatavat avaimet ovat joko pelkkiä kuoria tai sitten menee vaihtoon dde ews/cas ja tietysti avaimet. Helpoimmalla pääsee kun tilaat vain uuden avaimen. Avaimien toimivuuksia voi mulkata miten haluaa.

    Leave a comment:


  • hetfield
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Merkkiliikkeestä sen joudut kuitenkin ostamaan mutta halvemmalla saat kun tilaat vaikka saksasta. Kysy esim Pielmeiriltä tarjous.
    Eli siis esim. ebaystä ostettua avainta ei saa toimimaan, vaikka marmorille veisikin?

    edit: Saanko kadonneen avaimen jotenkin toimimattomaksi esim. INPA:lla? (ei mitenkään vainoharhaista, mutta vakuutusyhtiöön on turha nillittää jos on lähtenyt omilla avaimilla )
    Last edited by hetfield; 10-07-2014, 17:27.

    Leave a comment:


  • Elevator67
    replied
    Originally posted by hetfield View Post
    Onko kellään käsitystä, että mitä uusi avain kustantaa? Hukkasin kapulan töihin ja likakaivokin on jo tyhjennetty ja tutkittu, eikä mistään löydy
    Tuon joutuu vissiin merkkarilla säätämään vaikka jostain tilaisikin?
    itselle e39 avain kustanti aikoinaan 250€. Eri auto tosin mutta ehkä jotain suuntaa antavaa kuitenkin

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Merkkiliikkeestä sen joudut kuitenkin ostamaan mutta halvemmalla saat kun tilaat vaikka saksasta. Kysy esim Pielmeiriltä tarjous.

    Leave a comment:


  • hetfield
    replied
    Onko kellään käsitystä, että mitä uusi avain kustantaa? Hukkasin kapulan töihin ja likakaivokin on jo tyhjennetty ja tutkittu, eikä mistään löydy
    Tuon joutuu vissiin merkkarilla säätämään vaikka jostain tilaisikin?

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Originally posted by *PexU* View Post
    Noin juuri se mullakin meni, ohjauksessa oli/on pientä klappia, ja sitten se pieni "paukkuminen", joka voimistui vähitellen, ja ei tullut raidetangoista eikä tukivarsista, mulle ainakin sanottiin että noiden korkkaaminen on ihan arkipäivää (ainakin itäeuroopassa), varsinkin näissä isoissa ja painavissa autoissa, joissa on yleensä myös isot renkaat

    Tiedustelen korjaamon nimeä siellä Latviassa, mutta oli tosiaan ihan taivaan lahja tietää että tollainenkin paikka on olemassa, noiden osien tarjonta on lievästi sanottuna pientä, schmiedmanilla oli ~900e, toimitusaika jotain, Laakkosella uusi ~2300e, sen olisi saanut sentään muutamassa päivässä.
    Eipä mennyt korjaukseen vanha osa, irti otettaessa oli tämän näköistä jälkeä, mikä helevetti voi rikkoa molemmat kiiinnikkeet, kaiken muun p**kan lisäksi

    ONNEKSI luottokorjaamo onnistui kun onnistuikin jälleen kerran löytämään itänaapurista vastaavan osan, vastaavasta autosta, joka ei tiputtanut öljyä, eikä omannut hajonneita korvakkeita, ja mikä parasta toimii täydellisesti, takuun kera. Luojan kiitos, hinta taas kerran murto-osa suomessa myytävistä tehdaskunnostetuistakin

    Nyt olisi sitten huomista suuntausta vaille seiska valmiina ajoon, juuri sopivasti kun lomatkin häämöttävät
    Last edited by *PexU*; 27-03-2016, 14:06.

    Leave a comment:


  • hetfield
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Ohjekirjasta:
    Kallistuksenhälytin ja sisätilanvalvonta voidaan kytkeä yhdessä pois tominnasta. Tällä tavoin estetään tahattomat hälytykset.
    Lukitse ts. kytke toimintavalmiuteen, kaksikertaa; paina siis näppäintä 2 (LOCK) kaukokäyttöavaimessa kaksikertaa peräkkäin, tai lukitse kaksikertaa avaimella . Merkkivalo syttyy hetkeksi ja vilkkuu sitten jatkuvasti. Kallistushälytin ja sisätilanvalonta on nyt kytketty pois toiminnasta.

    Noin sen sitten pitäisi kait toimia...

    Nyt muuten kun tuon puskurin purin niin voin 100% sanoa että etuvaloumpioden irroitus EI onnistu ilman puskurin irroitusta sillä kaksi umpion kiinnitysruuvia on umpion alla johon käsiksi ei muuten pääse.
    Pitääpä seurata tuota valoa, voi olla että on tarkka ajasta.

    Sain kyllä parkkivalon vaihdettua vain irrottamalla 4 ruuvia joihin pääsee päältä käsiksi, jolloin umpio liukuu muutaman sentin ulospäin. En koittanut repiä enempää.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by hetfield View Post
    Miten nuo hälyttimen eri anturit/tutkat saa pois päältä tilapäisesti? Liikuskelin tuossa muutamalla pienemmällä saaristolautalla, ja aina huusi hälyttimet kun lautta hieman kallistui, rupesi senverran hävettämään että oli pakko jättää ovet auki. Koitin painaa lukitusnappia pari kertaa peräkkäin, mutta ei ollut toivottua vaikutusta...
    Ohjekirjasta:
    Kallistuksenhälytin ja sisätilanvalvonta voidaan kytkeä yhdessä pois tominnasta. Tällä tavoin estetään tahattomat hälytykset.
    Lukitse ts. kytke toimintavalmiuteen, kaksikertaa; paina siis näppäintä 2 (LOCK) kaukokäyttöavaimessa kaksikertaa peräkkäin, tai lukitse kaksikertaa avaimella . Merkkivalo syttyy hetkeksi ja vilkkuu sitten jatkuvasti. Kallistushälytin ja sisätilanvalonta on nyt kytketty pois toiminnasta.

    Noin sen sitten pitäisi kait toimia...

    Nyt muuten kun tuon puskurin purin niin voin 100% sanoa että etuvaloumpioden irroitus EI onnistu ilman puskurin irroitusta sillä kaksi umpion kiinnitysruuvia on umpion alla johon käsiksi ei muuten pääse.

    Leave a comment:


  • hetfield
    replied
    Miten nuo hälyttimen eri anturit/tutkat saa pois päältä tilapäisesti? Liikuskelin tuossa muutamalla pienemmällä saaristolautalla, ja aina huusi hälyttimet kun lautta hieman kallistui, rupesi senverran hävettämään että oli pakko jättää ovet auki. Koitin painaa lukitusnappia pari kertaa peräkkäin, mutta ei ollut toivottua vaikutusta...

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Joo...Itselläkin tuo olisi edessä ensi viikolla, jotta pääsen tuohon xenonin boxiin käsiksi...samalla ajattelin kiillottaa nuo umpioiden muovit.

    Ainakin TM kehui ainetta ja kuvatkin puhuivat puolestaan.

    Täältä muuten löytyy erään BMW omistajan aikas hyvä kuvasarja puskurin irroituksesta:
    https://www.flickr.com/photos/281075...7606635427852/

    No niin nyt tuli tämäkin homma tehtyä....

    Tuo puskurin irroitus olikin helpompi homma kuin kuvittelinkaan...Aikaa kyllä tärväytyi reilu tunti...yksi sivun yläreunan kiinnike joko antoi periksi tai oli jo rikki valmiiksi...mitään ritsausta en kuullut joten saattoi olla jo valmiiksi hajalla...täytyy katsoa miten istuu paikalleen..

    Ja sitten itse vika...Xenonin ohjausboxihan se syyllinen oli...kun vaihdoin boxit päittäin niin vikakin siirtyi toiselle puolelle...nyt vain tuommoista 5DV 008 290-00 boxia metsästämään...Ymmärtääkseni pitäisi olla sama vielä ainakin E60 pre-facelift joten eiköhän noita ole käytettynäkin saatavilla jottei tarvitsisi 250€ uudesta maksaa...

    EDIT:
    No niin Saksasta löytyi uusi 5DV 008 290-00 hintaan 95,90 (sis postit), tosin Mersuliikkeestä...toivottavasti ei auto pistä pahakseen vaikka mesen osan saakin.
    Last edited by TheRipper; 07-07-2014, 14:07.

    Leave a comment:


  • Elevator67
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Vaikka olisikin sitten pienemmällä 3 litrasella niin ehdottomasti facelift omasta mielestäni. On niin paljon tuoreemman näköinen ja saa paljon päivityksiä muuallekkin kuin koneeseen.
    Dieseleistä löytyy paljon veropäätöksiä, katso vaikka ottoauto.de kautta, siellä helppo hakukone.
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Toivottasti oli kyse ostohinnasta Saksassa eikä kokonaishinnasta...

    jeppis. Parinviikon sisään lähtöä ja päädyin nyt jokatapauksesta 2004 730d:hen pari sellaista ja yksi 740d kiikarissa joita käydään kattomassa ja toivottavasti ostelemassakin. Ja tarkoitus oli sanoa että maksaa noin 10 000€ tuontimaassa. Tosin nämä vaihtoehdot ovat 8000€-9500€.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Elevator67 View Post
    Tarkoitus olisi hinnan oltava lähempänä 10 000 kuin 15 000. Sillä rahalla ollaan ostamassa eikä viitsisi ihan kaikella omalla rahalla ostaa että jaa hieman rahaa vanteisiin yms. Vai onko verotus suhteista tarkempia tietoja kellään mitä itse saanut selville niin noin 3-4000€ paikkeilla vanhemmassa mallissa. Kulutus ei niin merkityksellinen ole itselle että pelkän tämän takia maksaisin tuhansia enemmän..
    Toivottasti oli kyse ostohinnasta Saksassa eikä kokonaishinnasta...

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Vaikka olisikin sitten pienemmällä 3 litrasella niin ehdottomasti facelift omasta mielestäni. On niin paljon tuoreemman näköinen ja saa paljon päivityksiä muuallekkin kuin koneeseen.
    Dieseleistä löytyy paljon veropäätöksiä, katso vaikka ottoauto.de kautta, siellä helppo hakukone.

    Leave a comment:


  • Elevator67
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Kattele 730dA 2005 malli uudemmalla tekniikalla (N57N2) eli 3/2005 alkaen.
    Kestävämpi ja pienempikulutuksinen kone...
    4-litraisissa teho-kulutussuhde ei ole häävi...
    Tarkoitus olisi hinnan oltava lähempänä 10 000 kuin 15 000. Sillä rahalla ollaan ostamassa eikä viitsisi ihan kaikella omalla rahalla ostaa että jaa hieman rahaa vanteisiin yms. Vai onko verotus suhteista tarkempia tietoja kellään mitä itse saanut selville niin noin 3-4000€ paikkeilla vanhemmassa mallissa. Kulutus ei niin merkityksellinen ole itselle että pelkän tämän takia maksaisin tuhansia enemmän..

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Elevator67 View Post
    pari pikku kyssymystä. Olen tuota e65 Saksasta kattonu ja jo melkein kauppoja tehnyt.

    autot mitä katsellu on 2002-2005 välillä 730/740d noin 200tkm ajeltuja.

    kysymys siis kuuluu onko minkälaista eroa tuon mosan välillä eli kumpaa porukka suosittelisi. Itse olen tuon 4 litran kannalla mutta mielipiteitä otetaan vastaan. Ollut itsellä muita korimalleja jo m57d30 mosalla.. Muitakin huomioita toki otetaan vastaan..
    kiitos jo Etukäteen
    Kattele 730dA 2005 malli uudemmalla tekniikalla (N57N2) eli 3/2005 alkaen.
    Kestävämpi ja pienempikulutuksinen kone...
    4-litraisissa teho-kulutussuhde ei ole häävi...

    Leave a comment:

Working...
X