memebuy23buy

E65 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elevator67
    replied
    Originally posted by pexodus View Post
    Ei auttanut nollaus, eikä laatikon öljyjen ja suodattimen vaihto, sen sijaan pakosarjan vaihto auttoi ja oli jo kyllä aikakin

    menikö mulla ohi vai vaikuttiko pakosarjan kuluneisuus \paskasuus pakopuolella vaihteiden hunppaamiseen ja näihin ns laatikko vikoihin :think

    Leave a comment:


  • pexodus
    replied
    Originally posted by Mik@ View Post
    Nollaa pekka lootan adaptiot niin varmaan rauhoittuu.
    Ei auttanut nollaus, eikä laatikon öljyjen ja suodattimen vaihto, sen sijaan pakosarjan vaihto auttoi ja oli jo kyllä aikakin

    Leave a comment:


  • pexodus
    replied
    Maanantaina öljyjen vaihto huuhtelulla ja laatikon nollaus, saa nähdä muuttuuko? Siekkinen kävi ajelemassa autolla eikä tunnustanut ainakaan että olisi vikaa turbiinissa tai lukossa, mekatroniikan Jakehan tuosta jo kesällä laittoikin.

    Sitten visailuluontoinen kysymys? Kuka osaa asentaa tähän tehtaan orkkis webastoon thermo callin? Eli älypuhelimella toimivan webaston kauko-ohjaimen? Ilmeisesti sähköliikkeessä asennus toppaa nukkumaan menoon, eli kun auto nukkuu niin silloin on vehkeet mykkänä, kai tuon joku osaa jotenkin ohittaa?

    Orkkis kauko-ohjain ei tule kysymykseen, koska on kammottavannäköinen ja se kantama ei ole 50kilometriä

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Originally posted by pexodus View Post
    Onnistuuko kotikonstein vai pitääkö etsiä töpselipaikka?

    Hieman itseänikin hävettää näinkin rahvaanomaiset vanteet, vaan kun eivät tee talvirenkaita oikeankokoisena isompana, saksankitkoilla ei kehtaa ajella
    Inpalla tai dissillä onnistuu. Joo eine saksankitkat taida suomessa oikein toimia jos pitää ajaakin autolla.

    Leave a comment:


  • pexodus
    replied
    Originally posted by Mik@ View Post
    Nollaa pekka lootan adaptiot niin varmaan rauhoittuu.
    Onnistuuko kotikonstein vai pitääkö etsiä töpselipaikka?

    Hieman itseänikin hävettää näinkin rahvaanomaiset vanteet, vaan kun eivät tee talvirenkaita oikeankokoisena isompana, saksankitkoilla ei kehtaa ajella

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Nollaa pekka lootan adaptiot niin varmaan rauhoittuu.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Heheh! Protestoi kun laitoit tuommoiset pappavanteet alle! (nimimerkillä itsellä 19" ja 17"! )

    Leave a comment:


  • pexodus
    replied
    Mulla korjattiin mekatroniikka kesällä ja toimi oikein hyvin, nyt kun vaihdoin 21" kesäset 19" talvisiin niin alkoi vitullinen veivaaminen niiden vaihteiden kanssa, mäkistä maastoa ei kehtaa edes ajaa automaatilla, on sellaista repimistä ja nyhtämistä että on kahvit sylissä kun lykkää paripykälää pienemmälle jos ja kun ylämäkeen vähän väännättää! kesä ja talvirenkaiden ulkohalkaisija on 0,2mm sisään sama.
    On nämä melkoisia vehkeitä! Pitänee koettaa toisella avaimella ajamista kans, nyt ajanut rvan avaimella ja sillä ei ole kyllä päässyt karstaa kertymään

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    No niin.

    Nyt tuli sitten vara-avaimella ajeltua, eikä merkkiäkään mistään kierrosten vaihtelusta. Selasin myös manuaalilla kaikki vaihteet läpi moneen kertaan eikä mitään oiretta.

    Eli vaikuttaisi siltä että laatikko vain juuri omalla ajotavallani ei opi oikein vaan miettii vaihtaakko vitoselle vaiko pysyä nelosella. Kierrosten vaihtelukin tuohon suunnilleen tuossa 60km/h vauhdissa sopisi.

    Näyttää siltä että ei vaihteistoa remonttiin vaan vain ajotapa.

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Mulla siis ihan samoja juttuja, cruisella ajettaessa kiekkamittarin hummaaminen oli ehkä vieläkin selvempää/konkreettisempaa, mutta kyllä siis tasakaasullakin havaitsi "selvästi"
    Mullekin on sanottu että vanhan (paljon ajetun) laatikon adaptioarvoja ei kannataa alkaa nollailemaan, en muista tarkemmin mikä siihen oli syynä, mutta muistaakseni liittyi laatikon kuluneisuuteen..

    Voi olla myös toki juuri näitä oppivan laatikon "ongelmia" nuo laatikon nykimiset ja oudot vaihdot, mutta kyllä se kiekkamittarin hummaaminen liittyy mielestäni aika selvästi juuri tähän mekatroniikan väsymiseen ja sitä kautta myös turbiinin luovuttamiseen, siitä on täällä foorumillakin aika paljon topicceja

    Tässä mm yksi
    Last edited by *PexU*; 28-10-2014, 07:45.

    Leave a comment:


  • Gonzalez
    replied
    Täällä laatikko pelaa kuin ajatus kaikinpuolin, tasakaasullakaan ajaessa ei ole minkäänlaisia nykimisiä tai kierrostenheittelyä tms, vaihdot ripeitä ja pehmeitä.
    ---> Mutta vakionopeudensäädin päällä tietyissä nopeuksissa vedossa on ajoittain aaltoilua ihan tasaisella tiellä, sen verran että kuskinpenkissä tuntuu. Samassa nopeudessa vakkarin kun ottaa pois päältä ja pitää saman nopeuden ja kierrokset kaasulla, niin kaikki oireet loppuu siihen paikkaan. Eli esiintyy ainoastaan vakionopeudensäädin päällä, muuten täysin oireeton. Mikähän tämän voisi aiheuttaa?

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Elevator67 View Post
    näin itselle viitattiin merkkiliikkeessä kun kävin kyselemässä hommia, itellä emännän ajon jälkeen saattaa "arpoa" millä ejelisi mutta kun ite päripäivää ejellu niin aina hävinny ja jäänyt pois arpominen ja taas mammalla vastakkaisesti minun ajon jälkee kun se tuolla seiskalla enempi ajelee kun ipanoita kuskaa.

    eikä suositellut liikkeessä nollailemaan adaptastioita ettei mene jotkut asetukset vituiks tai jotain :think
    Täytyy huomenna kun lähtee ajelemaan niin kokeilla oikein tuota manuaalin puolella että tekeekö samaa, jos tekee niin lootassa vikaa jos ei tee niin adaptioissa?

    Tuo tuli vain mieleen kun on hieman ajotapa muuttunut viimeaikoina kevyemmäksi ja paljon enemmän tulee pintakaasulla ajettua niin josko sillä olisi merkitystä.

    Täytynee myös kokeilla kakkosavaimella...jos se vielä toimii...:think

    Mitäs asetuksia tuosta voisi nollaamalla muuten vituiks mennä? Tokihan laatikko perustilaan menee mutta eikös se vähän niinkuin ole tarkoituskin?

    Leave a comment:


  • Elevator67
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Mitään muita oireita siis ei ole kuin tuo kierrosten aavistuksenomainen vaihtelu ja sekin vain tuossa mittari 60 vauhdissa.

    Ei pauku, ei hypi, turbiini ei luista...manuaalilla vaihdot nopsia ja sujuvia samoin automaatilla.

    Voiko tuolla vaihteiston oppivuudella olla asian kanssa jotain tekemistä? Olisiko niin ettei vaihteisto osaa päättää ajaako nelosella vai vitosella?
    näin itselle viitattiin merkkiliikkeessä kun kävin kyselemässä hommia, itellä emännän ajon jälkeen saattaa "arpoa" millä ejelisi mutta kun ite päripäivää ejellu niin aina hävinny ja jäänyt pois arpominen ja taas mammalla vastakkaisesti minun ajon jälkee kun se tuolla seiskalla enempi ajelee kun ipanoita kuskaa.

    eikä suositellut liikkeessä nollailemaan adaptastioita ettei mene jotkut asetukset vituiks tai jotain :think

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Mitään muita oireita siis ei ole kuin tuo kierrosten aavistuksenomainen vaihtelu ja sekin vain tuossa mittari 60 vauhdissa.

    Ei pauku, ei hypi, turbiini ei luista...manuaalilla vaihdot nopsia ja sujuvia samoin automaatilla.

    Voiko tuolla vaihteiston oppivuudella olla asian kanssa jotain tekemistä? Olisiko niin ettei vaihteisto osaa päättää ajaako nelosella vai vitosella?

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    Bdii, ei voi odottaa pitkää elinikää jos sinne ei vaihdeta öljyjä samalla pieteetillä kuin moottoriin, kuitenkin voiteluahan se vaihteistokin kaipaa.

    lie >65% tapauksissa alkuperäisenä syynä lifetime-öljyn leikkautumiskeston loppuminen, mikä sitten halvaannuttaa/kiinnileikkaa karkaistun venttiilin valu-alumiiniseen runkoon ja siinäpä se soppa onkin valmiina. Oireena nykimiset / pamauttelut / turbiinin turha luistaminen.

    Sitten 30% taitaa olla vuotavien kanavien porauksien päätytulppien vuotamista, ts. krymppays päässyt pettämään ja järjestelmäpaine vuotaa mekatroniikasta ohi. Tämä ei liity taas öljynvaihtoon. Oireena mm turbiinin turha luistelu.

    Loput 5% veikkaisin jotain muuta syytä, mutta nekin useimmiten korreloi vaihtamattomien öljyjen kanssa (kytkinpinnoista irronnutta mujua nopeusantureiden päällä yms).
    Nyt kun tarkemmin vielä muistelen, taisi Siekkinen mainita myös siitä että orkkisöljyt laatikossa ei eivät myöskään ole (hänen mukaansa) mitään "lifetime" öljyjä, eivätkä mitään erityisen hyviäkään öljyjä..

    Leave a comment:

Working...
X