Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    #46
    Noi EDC-iskarit on vissiin lähemmäs tontun kipale, että kaipa niitäkin voi kurkata, etteivät vuoda...

    Ja mikäs siinä, kyllä meidän perhe ainakin tykkäsi e65:sta. Hiljainen ja tilava autohan se on
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • hcaape
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2009
      • 837
      • hyvinkää

      #47
      olihan moisella ihan kivaa vuosi ajella ja onneksi selvisin muutamalla tontulla tosta vuodesta
      siis bmw käyttöaika on +-3v sen jälkeen alkavat ongelmat jotka maksavat tonttuja
      tietysti poikkeuksiakin on
      ja kilsoissa tarkoittaa kun menee yli 150tkm alkaa lompuukki tyhjenemään
      sDrive23i A E89 Roadster -10

      ex E92 325i -09

      ex E65 735i -02
      ex E38 730d -98 ;(

      Comment

      • Jackie
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 293
        • Porvoo

        #48
        Originally posted by hcaape View Post
        olihan moisella ihan kivaa vuosi ajella ja onneksi selvisin muutamalla tontulla tosta vuodesta
        siis bmw käyttöaika on +-3v sen jälkeen alkavat ongelmat jotka maksavat tonttuja
        tietysti poikkeuksiakin on
        ja kilsoissa tarkoittaa kun menee yli 150tkm alkaa lompuukki tyhjenemään
        Mitä kaikkea muutamalla tontulla remppasit?
        E93 330iA M-Sport 2009
        B8 Audi A4 2010

        Ex:
        F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
        E93 335iA M-Sport 2007
        F01 730d M-Sport 2011
        E65 745i 2002
        E91 325iA M-Sport 2006
        E91 320dA 2005

        Comment

        • Jackie
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 293
          • Porvoo

          #49
          Originally posted by Supa View Post
          No jos se vuotaa koneen keskeltä eli valley pannista niin virallisen ohjeen mukaan koko kone melkeempä osiksi että saa putken vaihdettu vesipumpun ja päätykanavan välillä, korjaus noin 3 tonnia
          Onneksi tohon saa 3. osapuolen osana teleskooppiputkea ja ei kaikkea ole pakko tehdä liikkeessä

          N62 kone kannattaa testata jos mahdollista niin lyödä ihan kylmänä käymään ja kuulostella käykö nätisti alusta asti, jos täristelee voi olla valvetronic vikaa väliakseleissa. Myöskin kallista...

          Mielelläni ostaisin auton missä jompikumpi vika mutta ei myyntiin asti ole näkynyt :think
          :think Vuotaako kaikki N62 koneet jossain vaiheessa vai onko näissä sama homma kuin esim. e9x 320d turbot, jotka laukeaa ennemmin tai myöhemmin (omassa exässä meni 125tkm kohdilla)? Eli onko mitään tietoa kuinka yleinen vika on?
          Ilmeisesti jenkkilässä noita on mennyt jos on aftermarket teleskooppiputkikin kehitetty? Tosin V8 koneella ameriikassa näitä seiskoja ilmeisesti myyty suhteessa aika paljon?
          E93 330iA M-Sport 2009
          B8 Audi A4 2010

          Ex:
          F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
          E93 335iA M-Sport 2007
          F01 730d M-Sport 2011
          E65 745i 2002
          E91 325iA M-Sport 2006
          E91 320dA 2005

          Comment

          • Jackie
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 293
            • Porvoo

            #50
            Originally posted by touring39 View Post
            Ja mikäs siinä, kyllä meidän perhe ainakin tykkäsi e65:sta. Hiljainen ja tilava autohan se on
            Katsotaan... keskiviikkona pitäis kauppoja hieroa. Jos väliraha menee kohdilleen niin...
            E93 330iA M-Sport 2009
            B8 Audi A4 2010

            Ex:
            F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
            E93 335iA M-Sport 2007
            F01 730d M-Sport 2011
            E65 745i 2002
            E91 325iA M-Sport 2006
            E91 320dA 2005

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #51
              Originally posted by Jackie View Post
              :think Vuotaako kaikki N62 koneet jossain vaiheessa vai onko näissä sama homma kuin esim. e9x 320d turbot, jotka laukeaa ennemmin tai myöhemmin (omassa exässä meni 125tkm kohdilla)? Eli onko mitään tietoa kuinka yleinen vika on?
              Ilmeisesti jenkkilässä noita on mennyt jos on aftermarket teleskooppiputkikin kehitetty? Tosin V8 koneella ameriikassa näitä seiskoja ilmeisesti myyty suhteessa aika paljon?
              Totta, enemmän jenkkilässä näihin törmää. Mutta jos jäähdytinnesteitä ei ole vaihdettu ajallaan niin riski kasvaa, joten se kannattaa ainakin tarkistaa.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Jackie
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 293
                • Porvoo

                #52
                Originally posted by Jackie View Post
                Katsotaan... keskiviikkona pitäis kauppoja hieroa. Jos väliraha menee kohdilleen niin...
                Jepjep... kättä päälle. Ennen viikonloppua autot vaihtuu
                Oli kyllä todella siisti yksilö.
                Ei mitään sanomista tekniikan puolestakaan. Huomenna myyjä hakee autoon leiman niin se on siinä!
                E93 330iA M-Sport 2009
                B8 Audi A4 2010

                Ex:
                F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
                E93 335iA M-Sport 2007
                F01 730d M-Sport 2011
                E65 745i 2002
                E91 325iA M-Sport 2006
                E91 320dA 2005

                Comment

                • Jackie
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2009
                  • 293
                  • Porvoo

                  #53
                  Muutama päivä takana seiskalla... onhan hieno peli
                  Mahtava ajaa, kaikki toimii, kone käy nätisti (ei raplata tai pätki kylmänä, thank god!), ja mikä hiljaisuus vaikka alla on 19" nokian hakkapeliitat. Joo, olen kyllä ihan fiiliksissä

                  Vaikuttaa ihan hyvin pidetyltä pirssiltä kaikin puolin.
                  E93 330iA M-Sport 2009
                  B8 Audi A4 2010

                  Ex:
                  F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
                  E93 335iA M-Sport 2007
                  F01 730d M-Sport 2011
                  E65 745i 2002
                  E91 325iA M-Sport 2006
                  E91 320dA 2005

                  Comment

                  • immi
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 101

                    #54
                    745 on käsittämättömän hyvä auto, hintaluokassaan. Oikeasti nopea ja sporttinen varsinkin aktiivialustalla. Omassa vielä jäykemmät jouset. Toimii.

                    Huoltoihin saa menemään jo pelkän iän vuoksi, jos haluaa että toimii kuten kuuluu. Itsellä 70 tkm ajettuna ostettu johon mennnyt (nyt 85 tkm) hyvin normaalit eli: apulaitehihnat kiristimineen, perä hajosi (oma vika, otti talvella pitoa kuiviin kaivonkansiin), akku, tuulilasi, sulat, tulpat, puolat, venttiilinkoppien tiivisteet yms samalla vaihettava (työläs ja kallis verrattuna vanhoihin bmw kaseihin), jarrupalat, suodattimia, putsareita, takaluukun huoltosarja, öljyjä jne. Eli aika perus vanha bmw. Nyt tosin kaikki mahdollinen huollettu ja korjattu ja silloin auto on mahtava. Enkä ihmettele ollenkaan miksi näitä saa halvalla, koska korjauksiin menee helposti omaisuus. Oma oli yksi parhaimmista ja kalleimmista aikanaan ja silti saanut hakata todwlla kalliit huollot. No nyt on tehty ja kaikki toimii ja kaikki nesteet yms pysyy oikeissa paikoissaan.

                    Korin ja muiden alustan osien puolesta nämä on hyviä esimerkisi 3-satasiin verrattuna. Äiti ajoi aikanaan 100-230 tkm vastaavanlaisella dieselillä ja se ei juuri normaalien lisäksi korjauksia kaivannut.

                    Silti bmw:n 333hp veekasi on se moottori, etenkin resonaattori poistettuna ja sopivilla varusteilla

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #55
                      Millasilla kulutuksilla ootte tuolla 4.4 N62:lla päässeet? Vanha M62TU on vienyt omassa sekalaisessa ajossa noin 11 mitä en ole pitänyt erityisen pahana sinänsä.
                      Uudempi valvetronic kone luulisi vievän kuitenkin vähemmän vaikka tehoa onkin enemmän?
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • immi
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2005
                        • 101

                        #56
                        Originally posted by Supa View Post
                        Millasilla kulutuksilla ootte tuolla 4.4 N62:lla päässeet? Vanha M62TU on vienyt omassa sekalaisessa ajossa noin 11 mitä en ole pitänyt erityisen pahana sinänsä.
                        Uudempi valvetronic kone luulisi vievän kuitenkin vähemmän vaikka tehoa onkin enemmän?
                        Viime kesä meni 11,7 ja keskinopeus taisi olla ajotietokoneen mukaan alle 40 km/h, kesärenkaat 20 tuumaiset. Talvella menee paljon kun käyttää webastoa ja lämmittelee rauhassa ennen ajoa.

                        Järkevästi ja ennakoivasti ajamalla pääsee varmasti pienempiinkin kulutuksiin. Itselläkin ollut vanhempia kaseja, joihin verrattuna on tämä on taloudellisempi.

                        Comment

                        • crssfd
                          Newbiemmer
                          • Jan 2010
                          • 13
                          • Vantaa

                          #57
                          Tuli ostettua muutama viikko takaperin -05 730d, edellisessä autossa (-02 735) kylmällä moottorilla kierroslukumittarissa punainen alue näkyi näytössä, mutta tässä ei näy, mistähän voisi johtua? Saisikohan koodattua käyttöön?

                          Onko kellään kokemusta varusteiden retrofittauksesta, esim. navi, puhelin ja hifi pro kiinnostaisi. Harman/becker vahvistimia saisi halvalla mutta en tiedä mihin sen saa kytkettyä, kuvassa olevat johdot eivät taida olla audioita varten? Mitähän ne ovat?

                          Kiinnostaisiko pk-seudulla jotakuta E65 omistajaa (jos autostasi löytyy hifipro) miitata Kaivokselassa niin voisin vilkasta takakonttiin mitä johtoja siellä pitäisi olla? Vaivanpalkaksi saat pestä auton sisältä ja ulkoa tilavassa hallissamme


                          Attached Files
                          -05 E65 730d
                          Ex -02 E65 735

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #58
                            Vaikuttaisi äkkiseltään puhelimen esijohdotukselta, ainakin liitin on samaa kokoa mikä menee ULF/TCU moduuliin.
                            Mutta siis meinaatko että ei ole navia + puhelinta seiskassa? Kuulostaa kummalta. Heitäppä runkonumeron 7 vikaa tai rekkari, kiinostaa onko näin vai onko joku karvalakittanut.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Gonzalez
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 2632
                              • Seinäjoki

                              #59
                              210tkm, pientä klopinaa kuuluu sopivissa pienissä terävemmissä töyssyissä edestä. Auton alle en ole vielä mennyt, veikkaan raidetankoja...

                              Mitäs näistä E65:sen etupään nivelistä tapaa mennä ensimmäisenä, tai mitä olette muut joutuneet laittamaan?

                              Kannattaako paiskata samalla kertaa kaikki uutta tukivarsia ym. myöden vai uusia pala palalta, onko kokemuksia alkuperäisten kestosta?

                              Edit:
                              Ei ole meinaan kallista, etupäähän http://www.ebay.de/itm/GR-QUERLENKER...item416b99a3c9
                              ja taakse löytyy myös: http://www.ebay.de/itm/Rep-Querlenke...item56445e3c6b
                              Last edited by Gonzalez; 26-02-2013, 09:01.
                              530d GT F07 2010
                              325i E30 Cabriolet 1987

                              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                #60
                                Laita suosiolla Lemförderiä, ellet tietysti halua joka toinen kuukausia vaihdella samoja osia, ihan miten tykkää
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎