Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janza182
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4988
    • 013

    Nyt ei ohjekirja ole käsillä mutta hyväksyköhän risuaidasta vai tähdestä sen pin-koodin. Jompikumpi.

    Itse kylläkin otin koko kyselyn pois.. Helpottaa elämää kummasti

    Btw. Yllättävän pitkä kantama noissa langattomissa luureissa

    Nimittäin eräs päivä ajatuksissani puhuin luuriin ja sammutin auton ja lähdin vaan kävelee kotia kohti. n. 50m päässä autosta havahduin ett prkl mullahan on autopuhelin korvalla eikä kännykkä

    Siinä sitten kokeilumielessä kävelin vaan kauemmaksi niin oisko vajaa 100m alkoi valittaa rangea

    Comment

    • VonSinner
      Banned
      • Apr 2012
      • 818
      • Estonia - Таллин

      Risuaidasta muistaakseni

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5019
        • Paimio

        Mitäs olette käyttäneet noiden puulistojen hoitoon/puhdistukseen?

        Perus vinyl cleanerit ym autoglym/armor all tuotteet ainakin jättävät puuosat sameiksi...olisiko noille oikein joku vartavasten suunniteltu aine olemassa?

        Sisätilan siivous vaan olisi taas huomenna edessä...
        Last edited by TheRipper; 11-10-2013, 12:59.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5019
          • Paimio

          Otetaans toinenkin tyhmä kysymys..

          Tuohon akun vaihtoon liittyen, nyt kun se näyttäisi olevan ajankohtainen kun tuli teksti Recharge Battery.

          Olen vielä hieman pihalla siihen liittyen että täytyykö tehdä jotain koodauksia ym akun vaihdon jälkeen vai kuinka on...siis jos AGM akun vaihtaa AGM akkuun? Onko vain akku pois ja uusi tilalle ja sillä selvä? Pitääkö antaa akun vaihdon ajan väliaikaisvirtaa toisesta akusta? Jos näin niin käykö siihen tavallinenkin akku vai pitääkö senkin olla AGM?
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • VonSinner
            Banned
            • Apr 2012
            • 818
            • Estonia - Таллин

            Näiden vehkeiden kanssa ei tunnu olevan tyhmiä kysymyksiä, ihan mitä tahansa voi tapahtua ja koska vain

            Mutta omaan oli vaihdettu akku BMW:n huollon toimesta ja se on koodattu, eli luulisin että tuo koodaminen on pakollista.

            Comment

            • Janza182
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4988
              • 013

              Originally posted by TheRipper View Post
              Otetaans toinenkin tyhmä kysymys..

              Tuohon akun vaihtoon liittyen, nyt kun se näyttäisi olevan ajankohtainen kun tuli teksti Recharge Battery.
              Hehe

              Itsellä kanssa tänään tuli kyseinen teksti tauluun. Mutta mulla kylläkin syy on ihan akun tyhjentyminen. Pätkäajo, ja tuo vika mihin odotellaan korjausosia (toivottavasti korjautuu. Siis piiiiiitkä starttaaminen aamuisin kylmänä) niin ei hyvä yhdistelmä.

              Pitää käydä ostaa Ctekki ja lyödä kiinni yöksi. Ehkäpä tämä myös syynä siihen että webaston kapula lopetti toimimisen. Ihan järkevää jos varaus vähäinen

              Comment

              • heiskate
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 424
                • Tammela

                Taitaa olla tuolla mun yhdessä topicissa kerrottu tarkkaan, miten se menee, mutta en nyt jaksa kaivaa...

                Joka tapauksessa, vaikka laitettais samanlainen AGM vanhan tilalle, tarvitsee autolle ainakin "kertoa", että akku vaihdettu. Jos kokonaan erilainen vaihdetaan, niin tarvitsee koodauksenkin. Viisaammat kertoo vielä tarkemmin.

                Edit. Ja AGM akku kuuluu näissä olla, muuten voi tulla kaikenlaisia kivoja ongelmia...


                Originally posted by TheRipper View Post
                Otetaans toinenkin tyhmä kysymys..

                Tuohon akun vaihtoon liittyen, nyt kun se näyttäisi olevan ajankohtainen kun tuli teksti Recharge Battery.

                Olen vielä hieman pihalla siihen liittyen että täytyykö tehdä jotain koodauksia ym akun vaihdon jälkeen vai kuinka on...siis jos AGM akun vaihtaa AGM akkuun? Onko vain akku pois ja uusi tilalle ja sillä selvä? Pitääkö antaa akun vaihdon ajan väliaikaisvirtaa toisesta akusta? Jos näin niin käykö siihen tavallinenkin akku vai pitääkö senkin olla AGM?

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 5019
                  • Paimio

                  Originally posted by Janza182 View Post
                  Hehe

                  Itsellä kanssa tänään tuli kyseinen teksti tauluun. Mutta mulla kylläkin syy on ihan akun tyhjentyminen. Pätkäajo, ja tuo vika mihin odotellaan korjausosia (toivottavasti korjautuu. Siis piiiiiitkä starttaaminen aamuisin kylmänä) niin ei hyvä yhdistelmä.

                  Pitää käydä ostaa Ctekki ja lyödä kiinni yöksi. Ehkäpä tämä myös syynä siihen että webaston kapula lopetti toimimisen. Ihan järkevää jos varaus vähäinen
                  Heheh...huono päivä tänään akkujen osalta näemmä.
                  Onkohan tuommoinen Ctekki hintansa väärti? Itse vielä vanhanaikaisen laturin miehiä...

                  Originally posted by heiskate View Post
                  Taitaa olla tuolla mun yhdessä topicissa kerrottu tarkkaan, miten se menee, mutta en nyt jaksa kaivaa...

                  Joka tapauksessa, vaikka laitettais samanlainen AGM vanhan tilalle, tarvitsee autolle ainakin "kertoa", että akku vaihdettu. Jos kokonaan erilainen vaihdetaan, niin tarvitsee koodauksenkin. Viisaammat kertoo vielä tarkemmin.

                  Edit. Ja AGM akku kuuluu näissä olla, muuten voi tulla kaikenlaisia kivoja ongelmia...
                  Juu AGM on.

                  Täytynee ensi viikolla käydä akkukaupoilla ja soitella vaikka pajalle josko ehtisivät vaihtaa tuon vaikka odottaessa..

                  Nyt löin kuintenkin laturin kiinni...olkoon loppupäivän siinä.
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • Janza182
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4988
                    • 013

                    Originally posted by TheRipper View Post
                    Heheh...huono päivä tänään akkujen osalta näemmä.
                    Onkohan tuommoinen Ctekki hintansa väärti? Itse vielä vanhanaikaisen laturin miehiä...
                    Itselläkin on joku vanhanaikainen laturi, mutta jäi fiilis että siitä alkaa olla puhti poissa.
                    Ctekistä kuullut niin hyvää niin kokeillaan. Mallia en tähän hätään muista mikä toi oli, mutta kattelin paketista että AGM:n lataukseen käypi ja tehoa pitäisi olla riittävästi isommallekkin akulle

                    Prkl kun kämpillä on vain 2h kello niin pitää viedä toisaalle narun jatkoksi

                    Edit:
                    Yritin tuossa salavalikko juttuja katsella huonolla menestyksellä. Eli aiemmin neuvottiin että pitkään painamalla valitaan haluttu kohta. Mulla menee valikosta pois noin tekemällä.
                    Last edited by Janza182; 11-10-2013, 22:42.

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 5019
                      • Paimio

                      No tänään kun lähdin ajelemaan niin tuo klassikko Drive System Failure tuli ruutuun.

                      Eli kyllä akku finaalissa on kun ei eilinen 6h lataus näyttänyt vaikuttavan...purkanee itseään... no kävin sitten samalla reissulla hakemassa Motonetista tuon Sznajderin AGM 95Ah akun...

                      Sitten täytyy vaan maanantaina soitella tuonne piispanristin huoltoon josko ehtisivät tuon vaihdon joku päivä suorittaa ihan odottaessa...ei luulisi kauaa vievän kun sen vaihdon autolle kertoo...

                      Boschilta olisi ollut 100Ah akkukin vissiin mutta maksoi reilusti yli satasen enemmän, enkä usko että se sen vertaa parempi olisi, vaikkakin lisäkapasiteetti varmaankaan huono asia olisi näin sähköisessä vehkeessä.

                      Originally posted by Janza182 View Post
                      Itselläkin on joku vanhanaikainen laturi, mutta jäi fiilis että siitä alkaa olla puhti poissa.
                      Ctekistä kuullut niin hyvää niin kokeillaan. Mallia en tähän hätään muista mikä toi oli, mutta kattelin paketista että AGM:n lataukseen käypi ja tehoa pitäisi olla riittävästi isommallekkin akulle
                      Voineepi olla että itsekin tulee tuommoinen piakkoin hommattua sitten...Enolla on tuommoinen, ja latasi hyvin mutta nuo painonäppäimet hajosivat kovin aikaisessa vaiheessa....
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Hieman heikoin tuloksin olen yrittänyt ohjelmoida weban kakea e65:seen.
                        Ainoa ohje minkä löysin WDS:stä oli oheinen. Autossa on CA joten tuli mieleen tunnistuuko tässä radioasento eritavalla. Olen kyllä rämpännyt avaimen kanssa ja ilman mutta ei tule kuittausta.

                        Kellään käytännön kokemusta? Oonko vaan ostanut rikkinäisen kaken? Valot siinä kyllä toimii ja patteri on uusi.

                        Telestart for initialisation of hand transmitter

                        In contrast to the remote control key, the Telestart hand transmitters must be initialised manually. Two transmitters per vehicle can be initialised and used simultaneously.
                        Initialisation of the Telestart hand transmitter

                        Open the vehicle and enter with the key as well as Telestart hand transmitter. Close all doors.
                        Activate terminal R, then deactivate terminal R (E65: take ignition key from the ignition lock).
                        The CAS Comfort Access System is ready for initialisation for approx. five seconds.
                        Within these five seconds, press the OFF button of the Telestart hand transmitter and, holding the OFF button, press the ON button briefly three times.
                        The LED of the Telestart hand transmitter flashes.
                        The central locking system signals successful initialisation of the Telestart transmitter by immediately locking and unlocking the central locking system.
                        If there is no acknowledgement from the central locking system, the initialisation must be repeated.
                        If a second Telestart hand transmitter is to be initialised, proceed as described from 1) onwards.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • exautisti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1267
                          • oulu

                          Olen jokusen noita naittanut ja kyllähän se joskus sitkeää on. Ovet kakella auki,kaikki ovet kiinni,käytät avainta pesässä,otat pois ja sitten se offi pohjaan ja 3 kertaa onnia... Muistaakseni ei virtoja tarvinnut päällä käyttää. Mullakin on tossa yksi kake johon valot syttyy, mutta ei paritu sitten millään.
                          -99 punane passatti

                          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                          Tuikun softat
                          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                          www.mcars.fi

                          Kysy 041-5056506

                          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                          Comment

                          • VonSinner
                            Banned
                            • Apr 2012
                            • 818
                            • Estonia - Таллин

                            Mikäs olisi hyvä (mielellään myös kohtuu hintainen) vikakoodinlukija? :think

                            Comment

                            • exautisti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1267
                              • oulu

                              Originally posted by VonSinner View Post
                              Mikäs olisi hyvä (mielellään myös kohtuu hintainen) vikakoodinlukija? :think
                              Dis ja inpa ebaystä löytyy
                              -99 punane passatti

                              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                              Tuikun softat
                              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                              www.mcars.fi

                              Kysy 041-5056506

                              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by exautisti View Post
                                Olen jokusen noita naittanut ja kyllähän se joskus sitkeää on. Ovet kakella auki,kaikki ovet kiinni,käytät avainta pesässä,otat pois ja sitten se offi pohjaan ja 3 kertaa onnia... Muistaakseni ei virtoja tarvinnut päällä käyttää. Mullakin on tossa yksi kake johon valot syttyy, mutta ei paritu sitten millään.
                                Viittitkö vilkasta mikä sulla on varaosanumero ja taajuus patterikotelon alla.
                                Mulla on näköjään 61316934807 kake mikä ei osanumeron perusteella käy edes e65 mutta e60 ja muut kyllä. Voiko nyt olla että tämä ei käy perhana.
                                Taajuus 868.4MHz.

                                EDIT: Kenties tämä 61316917815 ?
                                Last edited by Supa; 21-10-2013, 20:11.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎