Ei mitn.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E65 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Lataus
Kellään ehdotuksia, että mistä lähdetään vikaa etsimään, kun auto ei lataa akkua täyteen ikinä? Kyseessä E65 730D
Auto näyttää latausjänniteeksi n. 14,4V.
Paikalla ollessa näyttää akun jännitteeksi 11,7.
Recharge battery huomautus on tullut tutuksi parin vuoden aikana. Akku ei kuitenkaan koskaan ole tyhjentynyt ja auto on aina käynnistynyt.
Erillisellä laturilla saa akun ladattua nätisti täyteen ja sitten pystyy käyttämään jopa ajastettua webastao pari 3 päivää ongelmitta.
Ajomatkat on pitkiä...
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostAutossa koodattuna sen tyyppinen ja kokonen akku kun oikeastikkin on?
Oletan että olet kuitenkin akun vaihtanut joten onko tämä myös kerrottu PM:lle?
En ole itse 3v aikana vaihtanut akkua. Yritän leikkiä tänään Inpalla jospa sieltä jotain tietoa saisi irti.
Mitä tuo uuden akun koodaaminen tarkkaanottaen tekee/vaikuttaa asiaan jos uusi akku sinne asennettaisiin?
Vaikuttaako se mitään jos koodaisin siihen nyt akun vaihdon vaikka siihen jäisi vanha?
Comment
-
-
Akun vaihdon nollaus nollaa varauslaskurin. Jos koodattu kapasiteetti ja tyyppi vastaa kiinni olevaa akkua niin tuo pitäisi pysyä aika hyvin tahdissaan akun todellisen kunnon kanssa.
Tokihan akun vaihdon nollauksen voi tehdä vanhallakin akulla, pientä helpotusta voi toki saada mutta varmin vaihtaa uusi akku.
Tonhan on tarkoitus juuri toimia noin että tiputtaa sähkölaitteita pois ja antaa herjaa akun varaustilasta jättäen käynnistysvaraa. Jos auto vetäisi akun ihan tyhjäksi niin auto ei mene nukkumaan oikein vaan heräilee todennäkösesti itsekseen.
En muista mitä inpalla sai tehtyä mutta ainakin DISsillä näkee aika paljon statistiikkaa PM:ltä. Kuten päivittäiset varaustilat, koodatut tiedot ja akkuvaihtojen nollaukset kilsoineen jne.Last edited by Supa; 10-09-2014, 13:12.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostAkun vaihdon nollaus nollaa varauslaskurin. Jos koodattu kapasiteetti ja tyyppi vastaa kiinni olevaa akkua niin tuo pitäisi pysyä aika hyvin tahdissaan akun todellisen kunnon kanssa.
Tokihan akun vaihdon nollauksen voi tehdä vanhallakin akulla, pientä helpotusta voi toki saada mutta varmin vaihtaa uusi akku.
En muista mitä inpalla sai tehtyä mutta ainakin DISsillä näkee aika paljon statistiikkaa PM:ltä. Kuten päivittäiset varaustilat, koodatut tiedot ja akkuvaihtojen nollaukset kilsoineen jne.
Akkua en epäile sököksi, kun erillisellä laturilla sen saa ladattua oikeasti täyteen jonka jälkeen webastokin toimii muutaman kerran nätisti. Eli se ottaa varausta vastaan...tosin ei auton laturista.Last edited by Vipervs; 10-09-2014, 13:14.
Comment
-
-
11.7v on aika vähän. Vaihtaisin sen akun ekana.
http://www.autowiki.fi/index.php/Aku..._tarkistaminenE65 730d '08 Monaco blue
Ex: E60 523iA '08
Comment
-
-
Originally posted by mr81 View Post11.7v on aika vähän. Vaihtaisin sen akun ekana.
http://www.autowiki.fi/index.php/Aku..._tarkistaminen
Niinkuin sanoin edellisessä viestissä, niin erillisellä laturilla siihen saa täyden varauksen muutaman tunnin latauksella. Ongelma on siis se, että se ei tule pysymään siinä, koska auton oma (älylataus / AGM) järjestelmä ei lataa sitä oikein.
Siksi en usko, että akun vaihdolla olisi suurta merkitystä.
Tilanne ollut päällä jo viimeiset 3v. Luulisi, että olisin jäänyt jo tielle. Varsinkin talvella, jos akku olisi loppu.
Ei viitti ihan huvikseen tota akkua vaihtaa, kun noita 100Ah AGM akkuja ei oikein ilmaiseksi jaeta missään.Last edited by Vipervs; 10-09-2014, 13:51.
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostLöytyykö asetuksista kellon alta "hour memo"?
Mutta vieläkään en oikein ymmärrä miten tuo on mennyt päälle...todennäköisin vaihtoehto on että vahingossa painanut silloin kun olen keväällä laittanut kellon kesäaikaan...
Ja sitten tuosta akkuasiasta:
Näissähän akun varaustila on hieman tavallista alempi...itsellä teki tuota samaa joskus (ja heitti vielä drive system failurenkin) mutta kun akun vaihtoi niin ongelma ratkesi.
Jos latausjännite on 14.4 tyhjäkäynnilläkin niin ei ole mitään syytä olettaa laturissa olevan mitään vikaa vaan vika on nimenomaan akussa. Miksi olettaa ettei järjestelmä lataa oikein? Erillisellä laturilla tottakai saa sen täyteen ja jos akku on huono purkaa se jännitteen taas alas...
100€ on loppujen lopuksi aikas pieni summa laittaa siihen ettei tarvitse murehtia akkuasioita.
Ja katso akusta koska on tehty...vaikka kyllä nyky akuilla tuo 3 vuottakin on jo ihan hyvä saavutus...enää ei tarvitse unelmoidakaan vanhan hyvän ajan 10v akuista...sen verta paskoja on kaikki.Last edited by TheRipper; 10-09-2014, 14:14.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
onko porukalla menny kardaanin kumilaippoja?
ongelma siis on, tasakaasulla/kiihdytys ja kaasun ylös nosto ja heti perään uudestaan kaasua ylösnoston jälkeen.. tuntuisi jossain olevan väljää aivankuin manuaali autossa tumpsahtelu vaihteiden vaihdon yhteydessä.. Vinkkiä missä voisi olla jos ei epäile kardaanin kumia..
laatikko ei luista näissä tilanteilla ainakaan koerrosluvun ja perstuntuman mukaan. Eikä kannata sanoa että vikakoodeilla koska on katsottu. Kiitos etukäteensigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa
Comment
-
-
Originally posted by Elevator67 View Postonko porukalla menny kardaanin kumilaippoja?
ongelma siis on, tasakaasulla/kiihdytys ja kaasun ylös nosto ja heti perään uudestaan kaasua ylösnoston jälkeen.. tuntuisi jossain olevan väljää aivankuin manuaali autossa tumpsahtelu vaihteiden vaihdon yhteydessä.. Vinkkiä missä voisi olla jos ei epäile kardaanin kumia..
laatikko ei luista näissä tilanteilla ainakaan koerrosluvun ja perstuntuman mukaan. Eikä kannata sanoa että vikakoodeilla koska on katsottu. Kiitos etukäteen
Itsellä ainakin samat oireet oli, vaihtoi limpun ja keskitysholkin niin loppui jumpsuttelu ja loksahtelut
Osat taisi maksaa jotain 80e yhteensä ettei kovin iso investointi vaikkei korjaantuisikaa sillä, kuitenkin menee uusiin jossainvaiheessa jos pitoauto onBMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
-
Originally posted by pexodus View PostItsellä ainakin samat oireet oli, vaihtoi limpun ja keskitysholkin niin loppui jumpsuttelu ja loksahtelut
Osat taisi maksaa jotain 80e yhteensä ettei kovin iso investointi vaikkei korjaantuisikaa sillä, kuitenkin menee uusiin jossainvaiheessa jos pitoauto onsigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa
Comment
-
-
Originally posted by raven82 View PostE65 vm.2005 Facelift Xenon etuvalot.
Kysymys Xenon etuvalojen polttimoista. Tietääkö kukaan mikä polttimo löytyy alkuperäis asennuksena?
Ei viittis alkaa repiä irti ennenkun hakee uudet tilalle.
Osram Polttimot alun perin?
Tyyppinumero ja Kelvin arvo?
Philipsit on alunperin. D1S tai D2SF10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Comment