Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Ei mitn.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Vipervs
      Newbiemmer
      • Dec 2011
      • 10
      • Helsinki

      Lataus

      Kellään ehdotuksia, että mistä lähdetään vikaa etsimään, kun auto ei lataa akkua täyteen ikinä? Kyseessä E65 730D

      Auto näyttää latausjänniteeksi n. 14,4V.
      Paikalla ollessa näyttää akun jännitteeksi 11,7.

      Recharge battery huomautus on tullut tutuksi parin vuoden aikana. Akku ei kuitenkaan koskaan ole tyhjentynyt ja auto on aina käynnistynyt.

      Erillisellä laturilla saa akun ladattua nätisti täyteen ja sitten pystyy käyttämään jopa ajastettua webastao pari 3 päivää ongelmitta.

      Ajomatkat on pitkiä...

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Autossa koodattuna sen tyyppinen ja kokonen akku kun oikeastikkin on?
        Oletan että olet kuitenkin akun vaihtanut joten onko tämä myös kerrottu PM:lle?
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Vipervs
          Newbiemmer
          • Dec 2011
          • 10
          • Helsinki

          Originally posted by Supa View Post
          Autossa koodattuna sen tyyppinen ja kokonen akku kun oikeastikkin on?
          Oletan että olet kuitenkin akun vaihtanut joten onko tämä myös kerrottu PM:lle?

          En ole itse 3v aikana vaihtanut akkua. Yritän leikkiä tänään Inpalla jospa sieltä jotain tietoa saisi irti.

          Mitä tuo uuden akun koodaaminen tarkkaanottaen tekee/vaikuttaa asiaan jos uusi akku sinne asennettaisiin?

          Vaikuttaako se mitään jos koodaisin siihen nyt akun vaihdon vaikka siihen jäisi vanha?

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Akun vaihdon nollaus nollaa varauslaskurin. Jos koodattu kapasiteetti ja tyyppi vastaa kiinni olevaa akkua niin tuo pitäisi pysyä aika hyvin tahdissaan akun todellisen kunnon kanssa.
            Tokihan akun vaihdon nollauksen voi tehdä vanhallakin akulla, pientä helpotusta voi toki saada mutta varmin vaihtaa uusi akku.
            Tonhan on tarkoitus juuri toimia noin että tiputtaa sähkölaitteita pois ja antaa herjaa akun varaustilasta jättäen käynnistysvaraa. Jos auto vetäisi akun ihan tyhjäksi niin auto ei mene nukkumaan oikein vaan heräilee todennäkösesti itsekseen.

            En muista mitä inpalla sai tehtyä mutta ainakin DISsillä näkee aika paljon statistiikkaa PM:ltä. Kuten päivittäiset varaustilat, koodatut tiedot ja akkuvaihtojen nollaukset kilsoineen jne.
            Last edited by Supa; 10-09-2014, 13:12.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Vipervs
              Newbiemmer
              • Dec 2011
              • 10
              • Helsinki

              Originally posted by Supa View Post
              Akun vaihdon nollaus nollaa varauslaskurin. Jos koodattu kapasiteetti ja tyyppi vastaa kiinni olevaa akkua niin tuo pitäisi pysyä aika hyvin tahdissaan akun todellisen kunnon kanssa.
              Tokihan akun vaihdon nollauksen voi tehdä vanhallakin akulla, pientä helpotusta voi toki saada mutta varmin vaihtaa uusi akku.

              En muista mitä inpalla sai tehtyä mutta ainakin DISsillä näkee aika paljon statistiikkaa PM:ltä. Kuten päivittäiset varaustilat, koodatut tiedot ja akkuvaihtojen nollaukset kilsoineen jne.
              Kiitos vinkistä. Leikin tänään vähän tolla DISillä.

              Akkua en epäile sököksi, kun erillisellä laturilla sen saa ladattua oikeasti täyteen jonka jälkeen webastokin toimii muutaman kerran nätisti. Eli se ottaa varausta vastaan...tosin ei auton laturista.
              Last edited by Vipervs; 10-09-2014, 13:14.

              Comment

              • mr81
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2010
                • 300
                • PK-seutu

                11.7v on aika vähän. Vaihtaisin sen akun ekana.
                http://www.autowiki.fi/index.php/Aku..._tarkistaminen
                E65 730d '08 Monaco blue
                Ex: E60 523iA '08

                Comment

                • Vipervs
                  Newbiemmer
                  • Dec 2011
                  • 10
                  • Helsinki

                  Originally posted by mr81 View Post
                  11.7v on aika vähän. Vaihtaisin sen akun ekana.
                  http://www.autowiki.fi/index.php/Aku..._tarkistaminen

                  Niinkuin sanoin edellisessä viestissä, niin erillisellä laturilla siihen saa täyden varauksen muutaman tunnin latauksella. Ongelma on siis se, että se ei tule pysymään siinä, koska auton oma (älylataus / AGM) järjestelmä ei lataa sitä oikein.
                  Siksi en usko, että akun vaihdolla olisi suurta merkitystä.

                  Tilanne ollut päällä jo viimeiset 3v. Luulisi, että olisin jäänyt jo tielle. Varsinkin talvella, jos akku olisi loppu.

                  Ei viitti ihan huvikseen tota akkua vaihtaa, kun noita 100Ah AGM akkuja ei oikein ilmaiseksi jaeta missään.
                  Last edited by Vipervs; 10-09-2014, 13:51.

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5019
                    • Paimio

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Löytyykö asetuksista kellon alta "hour memo"?
                    No voihan hemmetti! Kiitokset! Siellähän se ja sillähän se korjaantui! En edes ajatellut kellon alta etsimään kun radion asetuksia vain selailin läpi...

                    Mutta vieläkään en oikein ymmärrä miten tuo on mennyt päälle...todennäköisin vaihtoehto on että vahingossa painanut silloin kun olen keväällä laittanut kellon kesäaikaan...

                    Ja sitten tuosta akkuasiasta:
                    Näissähän akun varaustila on hieman tavallista alempi...itsellä teki tuota samaa joskus (ja heitti vielä drive system failurenkin) mutta kun akun vaihtoi niin ongelma ratkesi.
                    Jos latausjännite on 14.4 tyhjäkäynnilläkin niin ei ole mitään syytä olettaa laturissa olevan mitään vikaa vaan vika on nimenomaan akussa. Miksi olettaa ettei järjestelmä lataa oikein? Erillisellä laturilla tottakai saa sen täyteen ja jos akku on huono purkaa se jännitteen taas alas...
                    100€ on loppujen lopuksi aikas pieni summa laittaa siihen ettei tarvitse murehtia akkuasioita.

                    Ja katso akusta koska on tehty...vaikka kyllä nyky akuilla tuo 3 vuottakin on jo ihan hyvä saavutus...enää ei tarvitse unelmoidakaan vanhan hyvän ajan 10v akuista...sen verta paskoja on kaikki.
                    Last edited by TheRipper; 10-09-2014, 14:14.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • Elevator67
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 1338
                      • Jyväskylä

                      onko porukalla menny kardaanin kumilaippoja?

                      ongelma siis on, tasakaasulla/kiihdytys ja kaasun ylös nosto ja heti perään uudestaan kaasua ylösnoston jälkeen.. tuntuisi jossain olevan väljää aivankuin manuaali autossa tumpsahtelu vaihteiden vaihdon yhteydessä.. Vinkkiä missä voisi olla jos ei epäile kardaanin kumia..

                      laatikko ei luista näissä tilanteilla ainakaan koerrosluvun ja perstuntuman mukaan. Eikä kannata sanoa että vikakoodeilla koska on katsottu. Kiitos etukäteen
                      sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

                      Comment

                      • pexodus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2009
                        • 1577
                        • Leppävirta/Oravikoski

                        Originally posted by Elevator67 View Post
                        onko porukalla menny kardaanin kumilaippoja?

                        ongelma siis on, tasakaasulla/kiihdytys ja kaasun ylös nosto ja heti perään uudestaan kaasua ylösnoston jälkeen.. tuntuisi jossain olevan väljää aivankuin manuaali autossa tumpsahtelu vaihteiden vaihdon yhteydessä.. Vinkkiä missä voisi olla jos ei epäile kardaanin kumia..

                        laatikko ei luista näissä tilanteilla ainakaan koerrosluvun ja perstuntuman mukaan. Eikä kannata sanoa että vikakoodeilla koska on katsottu. Kiitos etukäteen

                        Itsellä ainakin samat oireet oli, vaihtoi limpun ja keskitysholkin niin loppui jumpsuttelu ja loksahtelut
                        Osat taisi maksaa jotain 80e yhteensä ettei kovin iso investointi vaikkei korjaantuisikaa sillä, kuitenkin menee uusiin jossainvaiheessa jos pitoauto on
                        BMW F11 LCI 530da x-drive
                        Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                        Comment

                        • Elevator67
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2009
                          • 1338
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by pexodus View Post
                          Itsellä ainakin samat oireet oli, vaihtoi limpun ja keskitysholkin niin loppui jumpsuttelu ja loksahtelut
                          Osat taisi maksaa jotain 80e yhteensä ettei kovin iso investointi vaikkei korjaantuisikaa sillä, kuitenkin menee uusiin jossainvaiheessa jos pitoauto on
                          oliko pahanlainen homma holkkin vaihto? Kumihan on perus kauraa vaihtaa.. Yritin ulkomaan foorumeilta lukea mutta ei oikein kielet taivu niin en hakuja osannut oikein muotoilla
                          sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

                          Comment

                          • pexodus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2009
                            • 1577
                            • Leppävirta/Oravikoski

                            Ei ole paha, vanhan voi vaikka halkaista tuohon jos ei muuten lähde, uusi menee helposti takaisin!
                            BMW F11 LCI 530da x-drive
                            Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                            Comment

                            • raven82
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2003
                              • 378
                              • tampere

                              E65 vm.2005 Facelift Xenon etuvalot.


                              Kysymys Xenon etuvalojen polttimoista. Tietääkö kukaan mikä polttimo löytyy alkuperäis asennuksena?

                              Ei viittis alkaa repiä irti ennenkun hakee uudet tilalle.

                              Osram Polttimot alun perin?

                              Tyyppinumero ja Kelvin arvo?

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5019
                                • Paimio

                                Originally posted by raven82 View Post
                                E65 vm.2005 Facelift Xenon etuvalot.


                                Kysymys Xenon etuvalojen polttimoista. Tietääkö kukaan mikä polttimo löytyy alkuperäis asennuksena?

                                Ei viittis alkaa repiä irti ennenkun hakee uudet tilalle.

                                Osram Polttimot alun perin?

                                Tyyppinumero ja Kelvin arvo?
                                Eikös nuo nyt aika helppo ole irroittaa? Faceliftissäkin?

                                Philipsit on alunperin. D1S tai D2S
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎