Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 730da -05 VIKAA!(ei pitkiin aikoihin)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heiskate
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 424
    • Tammela

    E65 730da -05 VIKAA!(ei pitkiin aikoihin)

    Prkle! Otsikon autolla ajelin juuri töihin ja hieman ennen perille pääsyä, n. sata kilometriä jo ajettuna taulussa välähti.

    Ainakin seuraavat ilmestyi i-driveen ja mittaristoon;

    - Transmission fault Drive moderately
    - Gear engang
    - Parking break fault
    - No dislplay of gear position
    - Selection of gears reduced
    - Brake and driving systems fault

    En tiedä oliko muitakin joukossa nuo nyt ainakin kirjoittelin ylös. Ohjaustehostin lakkasi ainakin toimimasta, koska muuttui raskaaksi, nilkutin autolla lopun pari kilsaa varovasti töihin. Ensin pysähdyin sivuun ja auton käydessä kierrokset heitteli nollan ja n. 700 välillä, mutta silti tuntui, että kone kävi tasaisesti.

    Mikä helvetti nyt iski, tietoa tai hyviä arvauksia mahdollisimman pikaisesti kehiin. Auto toimi täysin moitteettomasti tuohon asti, kunjnes nuo välähti yhtäkkiä tauluun.
    Last edited by heiskate; 09-10-2013, 14:07. Reason: Otsikon päivitystä todenmukaisemmaksi
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    #2
    Ensimmäiseksi tutkimaan akun kunto! Heikko jännite tekee kaikennäköistä herjaa. Seuraavaksi katsot, että kaikki hihnat pyörii, eli apulaitteet roikkuu mukana: laturi, ilmastointi, tehostimet yms.
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • heiskate
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 424
      • Tammela

      #3
      Kiitoksia nopeasta vastauksesta!

      Samaa olin ymmärtävinäni tuolta englanninkieliseltä foorumilta, että voisi olla tuosta kyse. Kumpa olisi vain tuosta kiinni. Kai tuolla uskaltaisi lähimmälle pajalle vielä pari kilometriä ajella ja luetuttaa koodit ja tarvittaessa vaihdattaa akku.

      Tähän mennessä ei ole kyllä mitään merkkiä akun huonosta kunnosta antanut, mutta olisiko nyt sitten simahtanut kesken ajon.



      Originally posted by touring39 View Post
      Ensimmäiseksi tutkimaan akun kunto! Heikko jännite tekee kaikennäköistä herjaa. Seuraavaksi katsot, että kaikki hihnat pyörii, eli apulaitteet roikkuu mukana: laturi, ilmastointi, tehostimet yms.

      Comment

      • heiskate
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 424
        • Tammela

        #4
        Käskee lisäksi sammuttamaan moottorin, rikkoutumisvaara jne. Tuntuu, että vikakoodia toisensa perään pukkaa vaan lisää.

        No kolmelta aika vikakoodien lukuun, josko tulisi lisäselvyyttä asiaan.

        Comment

        • bayerman
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 298
          • Hyvinkää

          #5
          Ettei siellä nyt olisi laturin hihna poikki esim. vesipummppu/dampperi antautunut ja hihna pois paikaltaan.
          E28 M

          Comment

          • heiskate
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 424
            • Tammela

            #6
            Outo juttu, uskaltauduin käydä autolla tossa vähän matkan päässä ruokiksella ja vikakoodia pukkaa kyllä samaan malliin, mutta esim. ohjaustehostin pelitti taas ainakin sen lyhyen matkan...

            Takaisin lähtiessä ei meinannut startata, ei tapahtunut mitään, kun pariin kertaan nappia painoi. Sitten kuitenkin kolmannella tai neljännellä taas lähti käyntiin...

            Comment

            • heiskate
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 424
              • Tammela

              #7
              ........
              Last edited by heiskate; 15-11-2012, 12:36. Reason: Tupla

              Comment

              • Mik@
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 1413
                • Nurmes

                #8
                Kannattaisiko antaa auton olla sammuksissa eikä väkisin sillä ajaa eise ainakaan sillä korjaannu. Mutta voisi olla se värinänvaimennin rikki jos kerta tehostinkin häviää välillä. Täriseekö auto tai pitääkö erillaista ääntä tms?
                E61 520Da

                Comment

                • heiskate
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2009
                  • 424
                  • Tammela

                  #9
                  Kyllähän se varmaan kannattaisi, sen verran kyllä täytyy nyt vielä ajaa, että vien kohta sinne vikakoodien lukuun/muuhun syynäykseen.

                  Auto ei kyllä tärise, eikä pidä muutenkaan mitään ylimääräistä ääntä...

                  Itse en näistä niin tiedä, niin sellainen kysymys, että voiko tuo värinänvaimennin mennä ihan kesken hiljaisen matka-ajon ilman mitään ennakkovaroitusta? Samoiten ihmetyttäisi tuon akun/jännitteen kanssa?


                  Originally posted by Mik@ View Post
                  Kannattaisiko antaa auton olla sammuksissa eikä väkisin sillä ajaa eise ainakaan sillä korjaannu. Mutta voisi olla se värinänvaimennin rikki jos kerta tehostinkin häviää välillä. Täriseekö auto tai pitääkö erillaista ääntä tms?

                  Comment

                  • Mik@
                    BTCF Member
                    • Jul 2010
                    • 1413
                    • Nurmes

                    #10
                    Voi mennä rikki ajaessa tai eipä se ilman että auto on käynnissä voi rikki mennäkkään. Se siis on hihnapyörä kapiakselin päässä mikä pyörittää: laturia, vesipumppua, ohjaustehostinta ja ilmastoinninkompuraa.
                    E61 520Da

                    Comment

                    • heiskate
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 424
                      • Tammela

                      #11
                      No niin koodit luettu ja niitähän riitti. Tuomiona, että ei ihan yksinkertainen vika olekaan. Jokin ohjausboksi oikosulussa ja jännitettä häviää sen takia hiukan matkalla.

                      Eri juttu onkin sitten löytää se viallinen boksi, jotta pääsee vaihtamaan. Ei kuulemma voi muuta kuin lähteä yksi kerrallaan nyppäämään johtoja irti ja katsoa milloin viallinen boksi löytyy. Niitähän on sitten melkoisen paljon, että hakemiseksi menee.

                      2-3 sataa euroa on hinnat mistä boksit lähtee ja esim. laatikon ohjainboksi on sen sisällä ja jos se on viallinen, niin hinta pari tonnia. Onneksi kuulemma harvinaista, että se olisi mennyt.

                      Autolla nyt pystyy kuitenkin ajamaan, suomensin tuossa aiemmin vähän kiireellä, että hajoittaisi koneen tms. Jotain toimintoja on kuitenkin pois käytöstä kuten ajonvakautus jne. Kuulemma koripuolelle liittyisi jotenkin? En nyt muista tarkemmin, kuinka tuon määritteli, mutta voi olla esim. penkinohjaus tms. Ensi tiistaille vasta aika tutkimuksiin.

                      Mitähän boksia näissä nyt sitten voisi ensimmäisenä lähteä epäilemään, että arvuuttelu jäisi mahdollisimman lyhyeksi?

                      Comment

                      • jopeh
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2003
                        • 694
                        • Tampere

                        #12
                        Vaihda se akku ekaksi. Sen jälkeen voi alkaa katselemaan, mikä boxi on sökönä. Akun hinta on pientä verrattuna boxien hintoihin.
                        "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

                        Comment

                        • heiskate
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2009
                          • 424
                          • Tammela

                          #13
                          Ei taida auttaa yön yli laturissa pitäminen...

                          Comment

                          • heiskate
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2009
                            • 424
                            • Tammela

                            #14
                            Tai saisko jollain rasitus- ym. testillä akun kunnon selville?

                            Comment

                            • thaifly
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2006
                              • 67
                              • Espoo

                              #15
                              Akulle ääni täältäkin, jos on vielä alkuperäinen vuodelta 2005. Toinen vaihtoehto on tietenkin maksaa kovaa tuntihintaa johtojen irti nyppimisestä ja todeta lopuksi vian olleen akussa
                              __________________
                              e90 M3 -11

                              Ex:
                              f11 530xdA M-Sport -12
                              e39 525iA M-Sport -02 Aus Japan
                              e39 525iA M-Sport -01 Aus Japan
                              e61 530xdA LCI M-Sport -08
                              e39 M5 Dakargelb II
                              e61 523iA LCI -08
                              e39 530iA -01
                              e87 118d M-Sport -06
                              e39 520i M-Sport -02
                              e36 316i Compact -95
                              e36 328i -95
                              e30 318i -89

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎