Ok, akku saanut sen verran ääniä, että vaihdetaan ensimmäisenä. Palaan uusien, toivottavasti positiivisten uutisten kanssa sen jälkeen tuloksiin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E65 730da -05 VIKAA!(ei pitkiin aikoihin)
Collapse
X
-
No niin, jottei asia liian selkeä olis, niin tänä aamuna kun päätin kuitenkin seiskalla töihin lähteä, enkä vaimon pösöllä, niin autohan toimi, kuin kuuluisa junan vessa. Ajattelin, että saan päivän aikana sen akunkin sitten vaihdettua.
No kaikki vikailmoitukset loistivat poissaolollaan, valot ei välkkyny mittaristossa, eikä mitään muitakaan oireita. Ihan kuin mitään ei ikinä olisi ollutkaan???
Akusta ehdin jo tarjouksia kysellä ja yhdestä liikkeestä tuli jo nopea ja asiantunteva vastauskin:
"BMW:n pitää laittaa samanlainen akku kuin mitä siinä nyt on.
Lienee joko 100 Ah akku tai AGM akku.
- Exide tai Varta 100 Ah akku: 199 euroa
- Exide AGM akku: 264 euroa
Hinnat asennettuina. Molempia löytyy varastosta.
Asennus onnistuu tänäänkin, esim. klo 10 olisi vapaata aikaa. Mikä olisi sopiva aika sinulle?
Huom! BMW:n maahantuoja sanoo, että akku on vaihdon jälkeen koodattava autoon. Mutta tällä viikolla oli BMW merkkiliikkeen asentaja sanonut asiakkaalle, ettei koodausta tarvita jos autoon laitetaan samanlainen akku kuin mitä siinä on ollutkin."
Kysymys kuuluu, vaihdanko sen akun nyt sitten kuitenkin ja minkälaisen ja onko nuo hyviä tarjouksia?
Comment
-
-
Ei tarvitse koodata jos vaihtaa samantyyppiseen ja samalla kapasiteetilla.
Akun vaihto kyllä pitää kertoa autolle.
Itse en kyllä usko koko akkuteoriaan, ainoa järkevä selitys olisi ollut että joku kenno oikosulussa minkä takia sekoillut noin kovin.
Mutta se ei kyllä itsestään parane.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Jahas, eli lähtöruudussa oltaisiin jälleen...
Autoon laitettiin viikko sitten Superchipsin ohjelma, jonka jälkeen olen kyllä ajellut lähemmäs tuhat kilometriä ilman ongelmia, nauttinut vain auton pirteydestä. Myyjän mukaan ei voi aiheuttaa tällaisia ongelmia, miten foorumilaisten mielestä? Vähän tämän jälkeen asennettiin samassa paikassa kirkkaammat ledit enkeleihin, joista toinen pimeni heti ja antaa herjaa koko ajan, eli eivät käy tuohon. Senkin jälkeen on kuitenkin ajeltu muutama sata kilometriä, mutta ei ole vielä vaihdettu alkuperäisiä takaisin.
Voiko näillä olla mitään tekemistä tuon alkuperäisen ongelman kanssa?
Comment
-
-
Ei varsinaisesti ollut merkkiliike, missä kävin, mutta bemareita huoltava paikka tässä Hyrylässä kuitenkin...
Eivät antaneet listaa mukaan, kun sitä kyselin vaan selitti jotain epämääräistä, ettei sitä syystä tai toisesta nyt vaan saa.
Originally posted by Supa View PostJos nyt lähtisi niistä koodeista liikenteeseen. Heitätkö listan mitä siellä oli eri moduuleilla?
Tuo merkkiliikkeen analyysi on taas hyvin tyypillinen kun ovat aivan hukassa eivätkä tiedä mitä tehdä, valitettavasti.
Comment
-
-
Originally posted by heiskate View PostEi varsinaisesti ollut merkkiliike, missä kävin, mutta bemareita huoltava paikka tässä Hyrylässä kuitenkin...
Eivät antaneet listaa mukaan, kun sitä kyselin vaan selitti jotain epämääräistä, ettei sitä syystä tai toisesta nyt vaan saa.
Eli mieluummin jollekkin asiansa osaavalle harrastajalle tutkintaan.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Vielä en ole maksellut, varattiin ensi viikolle alustavasti aikaa niiden johtojen näpräämiselle ja sanoi, että laitetaan samaan piikkiin sitten.
No täytyy nyt katsoa, tuleeko tuonne vielä mentyä...
Originally posted by Supa View PostKoodien luennasta kuitenkin maksoit jotain varmaankin, on se kumma jos maksaa palvelusta ja sitten ei saa vastineeksi kuin mutuilua
Eli mieluummin jollekkin asiansa osaavalle harrastajalle tutkintaan.
Comment
-
-
Mahtoikohan siellä vikakoodien joukossa olla ilmoitusta esimerkiksi nokka-akselin asentotunnistimesta? Sai minulla meinaan e38:ssa aikaan laatikon jne sekoilut. Vaihdolla lähti kaikki. Mietin vain, että tälläinen e65 voi sekoilla entistäkin enemmän kun purkkeja enemmän kuin tuossa edeltäjässään e38:ssa.E30 336i diamantschwarz metallic -88
E39 525iA Touring kalaharibeige metallic Edition Exclusive -04
Volvo V60 fusion red metallic R-design -22
Toyota Corolla vvt-i automatic black metallic -03
ex:
-VW Passat Variant Tsi Highline -18
-Toyota Avensis Premium Touring -16
-Skoda Octavia Combi -14
-e36 frozen bronze "m3" touring -95
-VW Golf Variant -05
-e36 316i Touring -98
-e38 728ia -96
-e30 316 (18i)-83
-e30 323i -84
-A sorsa sedan -87
Comment
-
-
Tuskin.
Liittyy abseihin hyvin suurella todennäkisyydellä (väittäisin 95%), jokin nopeustieto puuttuu. Autossa on varmaankin servotronic? Kun se ei saa nopeustietoa niin ohjaus menee myös todella tahmeaksi paikallaan.
Laatikonohjaus ja hyvin moni muukin toiminto ottaa tuosta nokkiinsa.Last edited by Supa; 16-11-2012, 10:12.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Servotronic on ja ohjaus tosiaan meni välillä tosi tahmeaksi. Sitten kyllä taas toisella kertaa toimi, kun uudelleen lähti liikenteeseen, vaikka kaikkia virheilmoituksia työnsikin...?
Tuntui kyllä, että jäykistyi taas sitten pikkuhiljaa... vaikea tarkkaan kaikkea kuvailla kaikkia oireita, kun mittaristo oli kuin joulukuusi ja uutta herjaa pukkasi toisensa perään, bling bling bling...
Originally posted by Supa View PostTuskin.
Liittyy abseihin hyvin suurella todennäkisyydellä (väittäisin 95%), jokin nopeustieto puuttuu. Autossa on varmaankin servotronic? Kun se ei saa nopeustietoa niin ohjaus menee myös todella tahmeaksi paikallaan.
Laatikonohjaus ja hyvin moni muukin toiminto ottaa tuosta nokkiinsa.Last edited by heiskate; 16-11-2012, 10:26.
Comment
-
-
Noita netin syövereitä tutkiskellessa ja koittaessa löytää vastaavia tapauksia, niin tuli taas sellaisia oireita vastaan mitä en vielä ole tainnut muistaa mainita.
Eli mittaristo temppuili myös, neulat heittelehti miten sattuu, välillä toimi hetken oikeinkin. Myös salavalikosta katsellessa esim. moottorin kierrosluvut heittelehti miten sattuu ja tais välillä näyttää niin paljon, ettei taida 730da:sta irrota... Kulutuslukemat hävisi välillä kokonaan näkymästä jne.
Alan myös vahvasti kallistua tuohon Supan analyysiin.
Nyt täytyisi sitten ilmeisesti tsekata, mitä koodeja ne eri modulit on työntäny, että pääsee alkuperäisen vian löytämään? Mutta miksi toimii nyt hienosti? Eikö jos joku on rikki, niin se on rikki?
Sellainen tuli vielä mieleen, että noita ledejä enkeleihin vaihdettaessa, joutui koko etupuskurin iroittamaan toimenpidettä varten, oisko sillä suunnalla mitään asiaan liittyvää anturi, josta voinut jäädä johto löysälle tms. ?Last edited by heiskate; 16-11-2012, 12:06.
Comment
-
Comment