Originally posted by heiskate
View Post
E65 730da -05 VIKAA!(ei pitkiin aikoihin)
Collapse
X
-
Meidän kakkosauto (Xsara
) lähti huonosti käyntiin ensi pakkasilla. Mittasin akun ja ajon jälkeen oli 12,8V ja vähän ajan päässtä 12,5V. Latasin yön yli akun ja yhtä huonosti lähti käymään. Ostin sitten kuitenkin uuden akun ja nyt lähtee käyntiin kuin palmun alta. Eli tuo jännite ei välttämättä kerro kaikkea akun kunnosta. Voi olla, että ei kestä kuormitusta. Akku oli vuodelta 2002.
BMW e61 525dA 2006
ex BMW e39 530dT 2000
ex Volvo V70 2.4T AWD :think
ex BMW e39 540iA sedan 1999
ex BMW e28 520i Bavaria 1987
ex BMW e46 316i sedan 2000
-
Jos on 2005 vuodelta akku niin on kyllä vaihto varmasti eduksi.Originally posted by heiskate View PostÄkillisiä suurempia heittoja ei tosiaan ole näkynyt. Ajossa koko ajan nuo, mitä kerroin ja sammuttaessa sitten tippuu tosiaan tuonne 12,5 paikkeille. Eli ei sittenkään akussa/laturissa tai jännitteensäätäjässä vikaa?
Jännitteensäädin tiputti ainakin 5-sarjassa jännitetasot ja vastaavasti aiheutti piikkejä. Ehtiikö auton salavalikko mukaan muutoksiin, niin sitä en tiedä. Ulkoinen mieluusti yleismittari olisi paras seurantaväline.E39 M5 -01
Comment
-
Itsekin mietin tuota, että ehtiikö salavalikko välttämättä aina mukaan ja osuuko oma silmä aina kohdalle, kun sitä liikennettäkin pitäisi seurata...
Sellaista oiretta ei akku kyllä ole antanut etteikö hyvin starttaisi. Ihan aavistuksen tuossa jossain vaiheessa epäilin, että onko normaalia pidempi starttaus, mutta jos oli, niin tosiaan ihan aavistuksen ja nyt ei ole kyllä ollut sellaistakaan. Että ainakin käynnistellä jaksaa, vaikka ajonaikana lämmittävä webastokin on virtaa aluksi syömässä. Tuota matkaa kun tulee, niin varmaan ainakin normitilanteessa latausta riittää...
Originally posted by -pekkis- View PostJos on 2005 vuodelta akku niin on kyllä vaihto varmasti eduksi.
Jännitteensäädin tiputti ainakin 5-sarjassa jännitetasot ja vastaavasti aiheutti piikkejä. Ehtiikö auton salavalikko mukaan muutoksiin, niin sitä en tiedä. Ulkoinen mieluusti yleismittari olisi paras seurantaväline.
Comment
-
Joo eihän näillä arvailuilla vikaa todennäköisesti ratkaista, mutta jos nyt mahdollisimman paljon saisi rajattua pois kaikkea sellaista mikä ei ainakaan kyseistä vikaa aiheuttaisi.
Itsellä kun ei aiemmin ole vastaavaa kohdalle osunut.
Löytyiskö Tuusulan lähistöllä nyt vikakoodinlukijaa, joka ehtisi ennen neljää koodit lukemaan? Voin ajella tähän lähistölle mihin vaan. Mieluummin niin, että saisi sitten vaikka jotain printtiä, tai osaisi muuten arvailla koodeista jotain kouriintuntuvaa.
Tuohon Bemu Oy:n johdot irti ja katsellaan- systeemiin ei viitsisi lähteä. Paitsi että nythän tässä topicissa on jo saanut hyvää vinkkiä, mitä ainakin ensimmäisenä voisi epäillä ja tsekata. Että siinä mielessä jo paljon apua tästä aprikoinnistakin.
Edit. Ja siis tietysti asianmukaista korvausta vastaan
Originally posted by Juhis View PostVikakoodithan sieltä olisi pakko lukea, joko merkkiliikkeessä tai asiantuntevan harrastajan toimesta esim. INPA:lla. Muuten menee aivan täysin arvailuksi. Jos tästä arvailusta joku jotain kostuu, niin sanotaan vaikka sitten, että viimeisempien kuvauksien perusteella ABS-anturi tai ohjainyksikkö rikki.Last edited by heiskate; 27-11-2012, 10:21.
Comment
-
Jooh, aina jotain osuu näköjään nyt tämän kanssa kohdalle. Paikallisella huoltamokorjaamolla pystyy kyllä nyt tuon akun testauksen tekemään ja akkukin olisi löytynyt, mutta...
Ovat kerran aiemmin vastaavaan vaihtaneet ja tullut ongelmia kun eivät olleet syöttäneet samalla virtaa jatkuvasti bemariin ja se ei ollutkaan suostunut enää lähtemään tulille siitä ja olivat joutuneet viemään merkkiliikkeeseen jatkotoimenpiteisiin ja kallistahan siitä oli tullut.
Silloin oli puuttunut tieto tuosta virran syöttämisestä vaihdon aikana, nyt on heidän kannettava boosterinsa epäkunnossa, että eivät pysty virtaa syöttämään eivätkä lähde vaihtamaan.
No saa nyt kuitenkin akun ja laturin testattua, että pikkuhiljaa...
Edit. Toisessa paikassa ei ollut just nyt yhtään akkua hyllyssä, siis wtf??? Kolmannesta ja neljännestä ei saanut vastausta puhelimeen tai sähköpostiin... Onko mulla huono karma tän auton kans.Last edited by heiskate; 27-11-2012, 11:02.
Comment
-
Ainoa mikä siellä voi mennä jumiin on navilaskuri jos se sattuu tekemään jotain kriittistä.
Siksi ei suositella vanhemmistakaan autoista missä navi akun irroitusta jos laskurissa vilkkuu valo.
Vaatii hetken odotusta, ei muuta.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Ok. Tuskin saan tuolla huoltamolla kuitenkaan asiasta heitä vakuutettua tuon heidän edellisen kokemuksen jälkeen.
Mutta eipä mitään, käyn testauttamassa tuon akun ja laturin kuitenkin ja privaan tuli jo viestiä, että onnistuu lähistöllä INPAlla vikakoodien lukukin neljän paikkeilla.
Katsotaan sitten, miltä alkaa näyttää.
Originally posted by Supa View PostAinoa mikä siellä voi mennä jumiin on navilaskuri jos se sattuu tekemään jotain kriittistä.
Siksi ei suositella vanhemmistakaan autoista missä navi akun irroitusta jos laskurissa vilkkuu valo.
Vaatii hetken odotusta, ei muuta.
Comment
-
Mikäli autosi ongelman alkoivat pian softauksen jälkeen ja sinulla on se palikkakin millä ohjelmia voi vaihdella niin palauttaisin vakio-ohjelman ja katsoisin mitä tapahtuu :think
Helppo ja nopea kokeilla eikä maksaa etnan latia
Vaikka vika nyt luultavasti ei suoranaisesti tulekkaan moottorinohjauksen puolelta niin siitä huolimatta kokeilisin, tuollaisessakin autossa niin moni asia vaikuttaa toiseen...Last edited by Jube; 27-11-2012, 12:13.Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
Näin...
Kuormitustesti ja lataustesti tehty. Akku pitäisi olla kunnossa, Akun jännite 13,34V, mitattu arvo 728A (täysi 800A), käynnistysjännite 10,37V.
Ainut mikä herätti huomiota on latausjännite, joka oli niinkin korkea kuin 15,22V?
No niin ammattilaisilta analyysejä. Tuota ohjelmanvaihtoa voisi myös tietysti kokeilla.
Originally posted by Supa View PostYmmärsinkö nyt väärin mutta liike ei halua vaihtaa akkua mutta tekevät kyllä kuormitustestin sille?
Comment
-
No tuo kuulostaa kyllä turhan korkealta jos oikeasti näin eikä mene huonon mittarin virhemarginaaliksi. Onko autossa siis nyt tavallinen vai AGM akku?
AGM vetää kyllä herneet nenään yli 14,5v latausjännitteistä.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Kokeile nyt kuitenkin varalta sitä ohjelman vaihtoa koska ongelmat alkoivat softauksen jälkeen, tyvestä puuhun nouseminen on halvempaa kuin latvasta putoaminen :thinkNäillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
Jos oletetaan, että mittari ok ja mielestäni autossa on Bmw:n 95A AGM akku, niin olisiko jännitteensäätimessä vika?
Originally posted by Supa View PostNo tuo kuulostaa kyllä turhan korkealta jos oikeasti näin eikä mene huonon mittarin virhemarginaaliksi. Onko autossa siis nyt tavallinen vai AGM akku?
AGM vetää kyllä herneet nenään yli 14,5v latausjännitteistä.
Comment
Comment