Harkinnassa olisi vm 09 750i, onko kellään kokemuksia kyseisestä koneesta.. Kaikki tuntuu tuota n63 konetta pitävän surkeena. Jos kellään kyseisestä koneesta omia kokemuksia ottaisin vinkit mieluusti vastaan
Itseäkin tuo 750 kiinnostaisi.. mutta tosiaan lueskellut että tuo moottori olisi täysin susi.. minun kilometreillä kun ei välttämättä dieseliä tarvihtis vaikka dieselillä nyt ajankin
Harkinnassa olisi vm 09 750i, onko kellään kokemuksia kyseisestä koneesta.. Kaikki tuntuu tuota n63 konetta pitävän surkeena. Jos kellään kyseisestä koneesta omia kokemuksia ottaisin vinkit mieluusti vastaan
Mikäli suuttimia ei ole vaihdettu, niin ne kannattaa vaihtaa ensimmäisenä. Jenkkilässä niille on takaisinkutsu täällä ei. Vuotavat bensan sylinteriin auton seisoessa -> enemmän tai vähemmän tuhoa kun yrität käynnistää. Ei ole pitkä aika kun näin yhden tälläisen täällä nosturilla.
Itseäkin tuo 750 kiinnostaisi.. mutta tosiaan lueskellut että tuo moottori olisi täysin susi.. minun kilometreillä kun ei välttämättä dieseliä tarvihtis vaikka dieselillä nyt ajankin
Samaa suutinvika probleemaa varoitteli myös tänään kun paikallisesta merkkiliikkestä kävin utelemassa tuosta koneen kestävyydestä. Viime vuonna heillä ollut huollossa suutinvikainen, hintaa ei huollolle muistanu mutta kallis oli, se oli varma.
Silti kyllä polttelee kyseinen peli edelleen, näinköhän joutuu unohtamaan jären käytön ja ostamaan :think
Mikähän tuossa snap-in adapterissa on, kun ei millään aukea. Sen päällä näyttäisi olevan painonappi, jonka pitäisi ainakin youtube-videoiden painua alas ja koko höskän irrota. Tässä on varmaan joku kaksivaiheinen irroitus. Toinen kysymys tähän liittyen, samaisessa videossa irroitettavan osan tilalle asennetaan adapteri, johon itse puhelin sitten kiinnitetään. Pitäisikö tämä tulla auton mukana vai pitääkö hankkia erikseen ja onko joka valmistajalle/merkille omansa?
Toinen kysymys - saako aktiivivakkaria käytettyä normivakkarina ilman mitään ohjelmointia/modaamista?
Ja kolmas - saako takakontin avattua auton sisältä?
Ja viimeinen, auto on 740xDrive 08/2014, onko joku löytänyt tähän netistä käyttöohjeen/manuaalin (Lontoonkielinen käy)?
Tästä mallista puuttuu kokonaan ketju pikkukysymyksille.
Thanks,
Old golfers never die, they only lose their balls.
Takakontin saa avattua napista mikä on konepellin avausvivun vieressä vasemmalla. Autossahan on käyttöohjekirja idrivessä vehicle information -> owner's handbook.
Mikähän tuossa snap-in adapterissa on, kun ei millään aukea. Sen päällä näyttäisi olevan painonappi, jonka pitäisi ainakin youtube-videoiden painua alas ja koko höskän irrota. Tässä on varmaan joku kaksivaiheinen irroitus. Toinen kysymys tähän liittyen, samaisessa videossa irroitettavan osan tilalle asennetaan adapteri, johon itse puhelin sitten kiinnitetään. Pitäisikö tämä tulla auton mukana vai pitääkö hankkia erikseen ja onko joka valmistajalle/merkille omansa?
Toinen kysymys - saako aktiivivakkaria käytettyä normivakkarina ilman mitään ohjelmointia/modaamista?
Ja kolmas - saako takakontin avattua auton sisältä?
Ja viimeinen, auto on 740xDrive 08/2014, onko joku löytänyt tähän netistä käyttöohjeen/manuaalin (Lontoonkielinen käy)?
Tästä mallista puuttuu kokonaan ketju pikkukysymyksille.
Thanks,
1. Kiinnitys on joka puhelimessa omansa. Löydät erimallit esim realoem.
2. Aktiivivakkarin saa normiksi painamalla jompaa kumpaa etäisyys nappulaa muutaman sekunnin pohjassa. Sitä en tiedä miksi sitä aktiivista ei käyttäisi :think
3. Kuten edellä sanottiin, niin konepellin vieressä olevasta nappulasta aukeaa kontti. Kiinni meneminen samasta nappulasta vaatii koodauksen.
1. Kiinnitys on joka puhelimessa omansa. Löydät erimallit esim realoem.
Ok, mutta sen nykyisen telakan (minkä tilalle siis oman puhelimen adapteri kiinnitetään) pitäisi irrota vittuilematta. Se on jotenkin tiukassa.
2. Aktiivivakkarin saa normiksi painamalla jompaa kumpaa etäisyys nappulaa muutaman sekunnin pohjassa. Sitä en tiedä miksi sitä aktiivista ei käyttäisi :think
Tulee mieleen joku hiljainen maantie, jossa ei ole muuta liikennettä ja haluaisi ajaa vakkari päällä, mutta ei halua, että tutkat skannaa "turhaan" tietä.
3. Kuten edellä sanottiin, niin konepellin vieressä olevasta nappulasta aukeaa kontti. Kiinni meneminen samasta nappulasta vaatii koodauksen.
Joo, tämä löytyi.
Old golfers never die, they only lose their balls.
Tulee mieleen joku hiljainen maantie, jossa ei ole muuta liikennettä ja haluaisi ajaa vakkari päällä, mutta ei halua, että tutkat skannaa "turhaan" tietä.
Joo, tämä löytyi.
Motarilla on kivampi ajaa normivakkarilla, kun ei tartte pelätä koko ajan, että auto lyö liinat kiinni rekkoja ohitellessa/pujotellessa. Silmät toimii paremmin kuin tutka.
Motarilla on kivampi ajaa normivakkarilla, kun ei tartte pelätä koko ajan, että auto lyö liinat kiinni rekkoja ohitellessa/pujotellessa. Silmät toimii paremmin kuin tutka.
Normimaanteillä ihan kunkku varuste.
Varmaan olet oikeassa, mutta itse ajelen aktiivivakkarilla motariajotkin. Tosin kaistanvaihto täytyy tehdä ajoissa....
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Tulee mieleen joku hiljainen maantie, jossa ei ole muuta liikennettä ja haluaisi ajaa vakkari päällä, mutta ei halua, että tutkat skannaa "turhaan" tietä.
Joo, tämä löytyi.
Miksi ei haluaisi, mitä se haittaa?
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Motarilla on kivampi ajaa normivakkarilla, kun ei tartte pelätä koko ajan, että auto lyö liinat kiinni rekkoja ohitellessa/pujotellessa. Silmät toimii paremmin kuin tutka.
Normimaanteillä ihan kunkku varuste.
Bemarin aktiivivakkarista ei itsellä ole kokemusta, mutta tuossa toissa viikolla ajelin Saksassa tuhatkunta kilometriä uudella S90-Volvolla, ja siinä aktiivivakkari tuntui toimivan yllättävänkin hyvin autobaanallakin. 170kmh kun laittoi vakkariin niin ei tarvinnut koskea kaasuun eikä jarruun muuta kuin niissä tilanteissa kun oli joku kiireisempi perässä ja edessä vasemmalla kaistalla joku paku. Silloin piti lyödä itse lappu lattiaan että ehtii pakun edestä siirtyessä kohtuudella takaisin marssivauhtiin, itsekseen kiihdytteli melko verkkaisesti. Tai ei se nyt paljon muuta kuin verkkaista tuollaisella dieselillä ollut lappu lattiassakaan.
Bemarin aktiivivakkarista ei itsellä ole kokemusta, mutta tuossa toissa viikolla ajelin Saksassa tuhatkunta kilometriä uudella S90-Volvolla, ja siinä aktiivivakkari tuntui toimivan yllättävänkin hyvin autobaanallakin. 170kmh kun laittoi vakkariin niin ei tarvinnut koskea kaasuun eikä jarruun muuta kuin niissä tilanteissa kun oli joku kiireisempi perässä ja edessä vasemmalla kaistalla joku paku. Silloin piti lyödä itse lappu lattiaan että ehtii pakun edestä siirtyessä kohtuudella takaisin marssivauhtiin, itsekseen kiihdytteli melko verkkaisesti. Tai ei se nyt paljon muuta kuin verkkaista tuollaisella dieselillä ollut lappu lattiassakaan.
Hienosti se toimii BMWlläkin tai omasta mielestä. Omalla seiskalla tullut ajettua saksan baanaa 180kmh vakkarilla, sen mitä aktiiviin saa vauhtia. Hyvin pelaa ja käytän sitä kyllä voi sanoa että aina, taajamassa ja isollakin tiellä.
En viitsinyt omaa topicia tämän takia perustaa. Eikös tähän voi turinoida kuulumisia seiskoihin liittyen yleisestikin.
Kävin Valkeakoskella Harisella ohjelmoimassa 2011 vuosimallin 740 xd:n. Erinomaista palvelua ja koneesta saatiin 350 heppaa ja 680 Nm vääntöä, mikä teki autosta aika pirun miellyttävän ajaa. Alkaa oikeasti maisema vaihtua, kun täytyy päästä ohi tms. Voi suositella kaikille, ei pahan hintainenkaan 570 euroa.
Hienosti se toimii BMWlläkin tai omasta mielestä. Omalla seiskalla tullut ajettua saksan baanaa 180kmh vakkarilla, sen mitä aktiiviin saa vauhtia. Hyvin pelaa ja käytän sitä kyllä voi sanoa että aina, taajamassa ja isollakin tiellä.
Onko aktiivivakkarissa maksiminopeus?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment