Announcement

Collapse
No announcement yet.

F01 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • >Jon1<
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1054
    • Kuopio

    Originally posted by Miqo993 View Post
    Harkinnassa olisi vm 09 750i, onko kellään kokemuksia kyseisestä koneesta.. Kaikki tuntuu tuota n63 konetta pitävän surkeena. Jos kellään kyseisestä koneesta omia kokemuksia ottaisin vinkit mieluusti vastaan
    Itseäkin tuo 750 kiinnostaisi.. mutta tosiaan lueskellut että tuo moottori olisi täysin susi.. minun kilometreillä kun ei välttämättä dieseliä tarvihtis vaikka dieselillä nyt ajankin
    ex:F11 535xd M-Sport
    ex:e61 530D M-Sport
    ex:e38 740i mafia
    ex:e36 328
    ex:e36 320
    ex:e30 320->325

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by Miqo993 View Post
      Harkinnassa olisi vm 09 750i, onko kellään kokemuksia kyseisestä koneesta.. Kaikki tuntuu tuota n63 konetta pitävän surkeena. Jos kellään kyseisestä koneesta omia kokemuksia ottaisin vinkit mieluusti vastaan
      Mikäli suuttimia ei ole vaihdettu, niin ne kannattaa vaihtaa ensimmäisenä. Jenkkilässä niille on takaisinkutsu täällä ei. Vuotavat bensan sylinteriin auton seisoessa -> enemmän tai vähemmän tuhoa kun yrität käynnistää. Ei ole pitkä aika kun näin yhden tälläisen täällä nosturilla.
      Last edited by HTK12; 06-02-2018, 21:27.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Miqo993
        Newbiemmer
        • Feb 2015
        • 17
        • Ruokolahti

        Originally posted by >Jon1< View Post
        Itseäkin tuo 750 kiinnostaisi.. mutta tosiaan lueskellut että tuo moottori olisi täysin susi.. minun kilometreillä kun ei välttämättä dieseliä tarvihtis vaikka dieselillä nyt ajankin
        Samaa suutinvika probleemaa varoitteli myös tänään kun paikallisesta merkkiliikkestä kävin utelemassa tuosta koneen kestävyydestä. Viime vuonna heillä ollut huollossa suutinvikainen, hintaa ei huollolle muistanu mutta kallis oli, se oli varma.

        Silti kyllä polttelee kyseinen peli edelleen, näinköhän joutuu unohtamaan jären käytön ja ostamaan :think
        Last edited by Miqo993; 06-02-2018, 20:59.
        F11 M550d -13
        Ex- F11 535xD M-sport
        Ex- E61 530d

        Comment

        • Aceishigh
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 290

          Moro,

          Mikähän tuossa snap-in adapterissa on, kun ei millään aukea. Sen päällä näyttäisi olevan painonappi, jonka pitäisi ainakin youtube-videoiden painua alas ja koko höskän irrota. Tässä on varmaan joku kaksivaiheinen irroitus. Toinen kysymys tähän liittyen, samaisessa videossa irroitettavan osan tilalle asennetaan adapteri, johon itse puhelin sitten kiinnitetään. Pitäisikö tämä tulla auton mukana vai pitääkö hankkia erikseen ja onko joka valmistajalle/merkille omansa?

          Toinen kysymys - saako aktiivivakkaria käytettyä normivakkarina ilman mitään ohjelmointia/modaamista?

          Ja kolmas - saako takakontin avattua auton sisältä?

          Ja viimeinen, auto on 740xDrive 08/2014, onko joku löytänyt tähän netistä käyttöohjeen/manuaalin (Lontoonkielinen käy)?

          Tästä mallista puuttuu kokonaan ketju pikkukysymyksille.



          Thanks,
          Old golfers never die, they only lose their balls.

          BMW 740d xDrive (06/2014).

          Comment

          • Sievälä
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 529
            • Mänttä

            Takakontin saa avattua napista mikä on konepellin avausvivun vieressä vasemmalla. Autossahan on käyttöohjekirja idrivessä vehicle information -> owner's handbook.
            G11 740e msport-17
            G21 320D xdrive msport -19 TAXI

            www.taksisakarisievala.com

            Comment

            • akzuh
              BTCF Member
              • Jan 2009
              • 173
              • Seinäjoki

              Originally posted by Aceishigh View Post
              Moro,

              Mikähän tuossa snap-in adapterissa on, kun ei millään aukea. Sen päällä näyttäisi olevan painonappi, jonka pitäisi ainakin youtube-videoiden painua alas ja koko höskän irrota. Tässä on varmaan joku kaksivaiheinen irroitus. Toinen kysymys tähän liittyen, samaisessa videossa irroitettavan osan tilalle asennetaan adapteri, johon itse puhelin sitten kiinnitetään. Pitäisikö tämä tulla auton mukana vai pitääkö hankkia erikseen ja onko joka valmistajalle/merkille omansa?

              Toinen kysymys - saako aktiivivakkaria käytettyä normivakkarina ilman mitään ohjelmointia/modaamista?

              Ja kolmas - saako takakontin avattua auton sisältä?

              Ja viimeinen, auto on 740xDrive 08/2014, onko joku löytänyt tähän netistä käyttöohjeen/manuaalin (Lontoonkielinen käy)?

              Tästä mallista puuttuu kokonaan ketju pikkukysymyksille.



              Thanks,
              1. Kiinnitys on joka puhelimessa omansa. Löydät erimallit esim realoem.

              2. Aktiivivakkarin saa normiksi painamalla jompaa kumpaa etäisyys nappulaa muutaman sekunnin pohjassa. Sitä en tiedä miksi sitä aktiivista ei käyttäisi :think

              3. Kuten edellä sanottiin, niin konepellin vieressä olevasta nappulasta aukeaa kontti. Kiinni meneminen samasta nappulasta vaatii koodauksen.
              F01 418/830 "Alpina D7"
              E70 X5 30D
              Instagram

              Comment

              • Aceishigh
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 290

                Originally posted by akzuh View Post
                1. Kiinnitys on joka puhelimessa omansa. Löydät erimallit esim realoem.
                Ok, mutta sen nykyisen telakan (minkä tilalle siis oman puhelimen adapteri kiinnitetään) pitäisi irrota vittuilematta. Se on jotenkin tiukassa.

                2. Aktiivivakkarin saa normiksi painamalla jompaa kumpaa etäisyys nappulaa muutaman sekunnin pohjassa. Sitä en tiedä miksi sitä aktiivista ei käyttäisi :think
                Tulee mieleen joku hiljainen maantie, jossa ei ole muuta liikennettä ja haluaisi ajaa vakkari päällä, mutta ei halua, että tutkat skannaa "turhaan" tietä.
                3. Kuten edellä sanottiin, niin konepellin vieressä olevasta nappulasta aukeaa kontti. Kiinni meneminen samasta nappulasta vaatii koodauksen.
                Joo, tämä löytyi.
                Old golfers never die, they only lose their balls.

                BMW 740d xDrive (06/2014).

                Comment

                • touring39
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 3901
                  • Kaarina

                  Originally posted by Aceishigh View Post
                  Tulee mieleen joku hiljainen maantie, jossa ei ole muuta liikennettä ja haluaisi ajaa vakkari päällä, mutta ei halua, että tutkat skannaa "turhaan" tietä.
                  Joo, tämä löytyi.
                  Motarilla on kivampi ajaa normivakkarilla, kun ei tartte pelätä koko ajan, että auto lyö liinat kiinni rekkoja ohitellessa/pujotellessa. Silmät toimii paremmin kuin tutka.

                  Normimaanteillä ihan kunkku varuste.
                  Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                  Ex:
                  e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17526
                    • Turku

                    Originally posted by touring39 View Post
                    Motarilla on kivampi ajaa normivakkarilla, kun ei tartte pelätä koko ajan, että auto lyö liinat kiinni rekkoja ohitellessa/pujotellessa. Silmät toimii paremmin kuin tutka.

                    Normimaanteillä ihan kunkku varuste.
                    Varmaan olet oikeassa, mutta itse ajelen aktiivivakkarilla motariajotkin. Tosin kaistanvaihto täytyy tehdä ajoissa....
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • touring39
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 3901
                      • Kaarina

                      Originally posted by Laku View Post
                      kaistanvaihto täytyy tehdä ajoissa....
                      Tämähän se.
                      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                      Ex:
                      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2857
                        • Tampere

                        Originally posted by Aceishigh View Post
                        Tulee mieleen joku hiljainen maantie, jossa ei ole muuta liikennettä ja haluaisi ajaa vakkari päällä, mutta ei halua, että tutkat skannaa "turhaan" tietä.
                        Joo, tämä löytyi.
                        Miksi ei haluaisi, mitä se haittaa?
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • j-a
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2005
                          • 1522
                          • PohojosPohojammaa

                          Originally posted by touring39 View Post
                          Motarilla on kivampi ajaa normivakkarilla, kun ei tartte pelätä koko ajan, että auto lyö liinat kiinni rekkoja ohitellessa/pujotellessa. Silmät toimii paremmin kuin tutka.

                          Normimaanteillä ihan kunkku varuste.
                          Bemarin aktiivivakkarista ei itsellä ole kokemusta, mutta tuossa toissa viikolla ajelin Saksassa tuhatkunta kilometriä uudella S90-Volvolla, ja siinä aktiivivakkari tuntui toimivan yllättävänkin hyvin autobaanallakin. 170kmh kun laittoi vakkariin niin ei tarvinnut koskea kaasuun eikä jarruun muuta kuin niissä tilanteissa kun oli joku kiireisempi perässä ja edessä vasemmalla kaistalla joku paku. Silloin piti lyödä itse lappu lattiaan että ehtii pakun edestä siirtyessä kohtuudella takaisin marssivauhtiin, itsekseen kiihdytteli melko verkkaisesti. Tai ei se nyt paljon muuta kuin verkkaista tuollaisella dieselillä ollut lappu lattiassakaan.
                          Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                          Ylimääräisenä tarjolla:

                          E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                          F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                          Comment

                          • akzuh
                            BTCF Member
                            • Jan 2009
                            • 173
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by j-a View Post
                            Bemarin aktiivivakkarista ei itsellä ole kokemusta, mutta tuossa toissa viikolla ajelin Saksassa tuhatkunta kilometriä uudella S90-Volvolla, ja siinä aktiivivakkari tuntui toimivan yllättävänkin hyvin autobaanallakin. 170kmh kun laittoi vakkariin niin ei tarvinnut koskea kaasuun eikä jarruun muuta kuin niissä tilanteissa kun oli joku kiireisempi perässä ja edessä vasemmalla kaistalla joku paku. Silloin piti lyödä itse lappu lattiaan että ehtii pakun edestä siirtyessä kohtuudella takaisin marssivauhtiin, itsekseen kiihdytteli melko verkkaisesti. Tai ei se nyt paljon muuta kuin verkkaista tuollaisella dieselillä ollut lappu lattiassakaan.
                            Hienosti se toimii BMWlläkin tai omasta mielestä. Omalla seiskalla tullut ajettua saksan baanaa 180kmh vakkarilla, sen mitä aktiiviin saa vauhtia. Hyvin pelaa ja käytän sitä kyllä voi sanoa että aina, taajamassa ja isollakin tiellä.
                            F01 418/830 "Alpina D7"
                            E70 X5 30D
                            Instagram

                            Comment

                            • CEO
                              Newbiemmer
                              • Dec 2015
                              • 8
                              • Länsi-Suomi

                              En viitsinyt omaa topicia tämän takia perustaa. Eikös tähän voi turinoida kuulumisia seiskoihin liittyen yleisestikin.

                              Kävin Valkeakoskella Harisella ohjelmoimassa 2011 vuosimallin 740 xd:n. Erinomaista palvelua ja koneesta saatiin 350 heppaa ja 680 Nm vääntöä, mikä teki autosta aika pirun miellyttävän ajaa. Alkaa oikeasti maisema vaihtua, kun täytyy päästä ohi tms. Voi suositella kaikille, ei pahan hintainenkaan 570 euroa.

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17526
                                • Turku

                                Originally posted by akzuh View Post
                                Hienosti se toimii BMWlläkin tai omasta mielestä. Omalla seiskalla tullut ajettua saksan baanaa 180kmh vakkarilla, sen mitä aktiiviin saa vauhtia. Hyvin pelaa ja käytän sitä kyllä voi sanoa että aina, taajamassa ja isollakin tiellä.
                                Onko aktiivivakkarissa maksiminopeus?
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎