memebuy23buy

E31 850/840 Myydään/ostetaan/netistä bongattu

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• jori
    replied
    Originally posted by MYM5 View Post
    Muistelen että 6kpl uutena tänne näitä 850 saatiin ja meniköhän yksi ahvenanmaalle, eli 7 kpl. Sen verran näitä sitten muuttoautoina tuli, että vuonna 1998 alussa oli rekisterissä 20kpl kasiviiskymppisiä.

Tällä hetkellä kilvissä olevien määrä pyörii noin 170-180kpl välissä.
    Mun tiedossa että kahdeksan myyty Suomen maahantuonnin kautta joista neljä meni Venäjälle kun siellä oli vasta rajat auenneet eikä vielä edusta.

Leave a comment:

• MYM5
    replied
    Originally posted by jori View Post
    Eli yksi niistä neljästä. Puolesta kokemusta, yhden noista olen omistanut ja toista ajanut
    Muistelen että 6kpl uutena tänne näitä 850 saatiin ja meniköhän yksi ahvenanmaalle, eli 7 kpl. Sen verran näitä sitten muuttoautoina tuli, että vuonna 1998 alussa oli rekisterissä 20kpl kasiviiskymppisiä.

Tällä hetkellä kilvissä olevien määrä pyörii noin 170-180kpl välissä.
    Last edited by MYM5; 09-04-2020, 14:18.

Leave a comment:

• BeamR
    replied
    Juuri näin. Meillä on autolista josta valita, kaasu- ja hybridi autoja pelkästään. Muutama BMW, Volvo, Skoda, ja VW.
    Työnantaja maksaisi työsuhdeauton käyttökulut (vakuutukset, huollot, renkaat, poltto-aineet) mutta, silti otan ennemmin kk autorahan ja km-korvaukset. Näin saa valita mieleisen auton itselleen ja saa hiukan korvauksia ajetuista metreistä. Tammi-helmikuussa ajoin firman ajoja 0km kun lensin reissuille mutta, silti parempi näin . Ja nythän ei käydä missään hetkeen
    heh, silloin ajoin E90:llä, mutta firma muutti tasapäiseksi politiikaksi 1,6TDI octavian. Luovuin E90:stä, otin autorahan ja ostin 750iL:n.

Leave a comment:

• jori
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Aikanaan olin tilanteessa, jossa silloinen työnantaja muutti autopolitiikkaa, ja vanhan sopimuksen aikaan autoedun saaneet sai valita, ottaako uuden politiikan mukaisen auton vai autorahan. Itsekin valitsin silloin autorahan + kilsakorvaukset.
    Juuri näin. Meillä on autolista josta valita, kaasu- ja hybridi autoja pelkästään. Muutama BMW, Volvo, Skoda, ja VW.
    Työnantaja maksaisi työsuhdeauton käyttökulut (vakuutukset, huollot, renkaat, poltto-aineet) mutta, silti otan ennemmin kk autorahan ja km-korvaukset. Näin saa valita mieleisen auton itselleen ja saa hiukan korvauksia ajetuista metreistä. Tammi-helmikuussa ajoin firman ajoja 0km kun lensin reissuille mutta, silti parempi näin . Ja nythän ei käydä missään hetkeen

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Eikös sulla ole ollut E31, E63 ja joku Audi A3 2010-luvullakin ?
    Hyvin seurattu

Juu emännän auto on audi a3 sportback. Se on ollut erinomainen auto kyllä!

Puhuin omasta käyttöautosta, harrasteautoja en vetäisi samaan kastiin. Niiden suhteen on oltava ajatus, että harrastukset maksaa. Tosin ei kyllä enää niitäkään. Joskus ehkä Jeep wrangler, ehkä...
    Last edited by mikae34; 09-04-2020, 09:40.

Leave a comment:

• BeamR
    replied

Tarkenna vähän: Mikä kk-autoraha? Ymmärrän, että km:t maksetaan ja päivärahat, mutta oman auton käytöstä maksetaan vs. työsuhdeauto?
    Aikanaan olin tilanteessa, jossa silloinen työnantaja muutti autopolitiikkaa, ja vanhan sopimuksen aikaan autoedun saaneet sai valita, ottaako uuden politiikan mukaisen auton vai autorahan. Itsekin valitsin silloin autorahan + kilsakorvaukset.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post

Nm. sama auto vuodesta 2004.
    Eikös sulla ole ollut E31, E63 ja joku Audi A3 2010-luvullakin ?

Kaikki nautinnot käy kukkaron päälle En mä ole kaikkia rahoja autoihin laittanut tietenkään mutta, toki noihin on mennyt ja menee rahaa. Enpä olisi muutama vuosi sitten ajatellut ajavani F15 ///M50d:llä jolla alle 100tkm rullattu.

Nyt firma maksaa auton käytännössä kokonaan. Toinen vaihtoehto olisi ottaa täysi autoetu mutta, sitten ei voisi ajaa millä haluaa vaan olisi esim.G20 330e alla joka ei vastaa käyttötarpeita nyt. Autorahan saa kunhan kalusto vastaa firman kriteerejä tarkoittaen ettet voi ajaa -96 vuotisella passatilla nostaen joka kk autorahaa. Ja näin tietysti saa myös km korvauksia
    Tarkenna vähän: Mikä kk-autoraha? Ymmärrän, että km:t maksetaan ja päivärahat, mutta oman auton käytöstä maksetaan vs. työsuhdeauto?
    Last edited by Laku; 09-04-2020, 07:58. Reason: Korjattu kirjoitusvirhe

Leave a comment:

• icecold
    replied
    Näetkö tuon kaiken Traficon kautta vai onko käytössäsi joku muu työkalu?
    Ihan julkisista Traficomin tiedoista nuo voi päätellä.

Leave a comment:

• jori
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Eikös moinen auton vaihtelu käy kukkaron päälle ?

Kaikki nautinnot käy kukkaron päälle En mä ole kaikkia rahoja autoihin laittanut tietenkään mutta, toki noihin on mennyt ja menee rahaa. Enpä olisi muutama vuosi sitten ajatellut ajavani F15 ///M50d:llä jolla alle 100tkm rullattu.

Nyt firma maksaa auton käytännössä kokonaan. Toinen vaihtoehto olisi ottaa täysi autoetu mutta, sitten ei voisi ajaa millä haluaa vaan olisi esim.G20 330e alla joka ei vastaa käyttötarpeita nyt. Autorahan saa kunhan kalusto vastaa firman kriteerejä tarkoittaen ettet voi ajaa -96 vuotisella passatilla nostaen joka kk autorahaa. Ja näin tietysti saa myös km korvauksia

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Itse olen monen auton kohdalla kuulunut tuohon keskimmäiseen ryhmään , juurikin siitä kokeilunhalun ja vaihtamisen ilosta. Numeroilla BMW nro.20 menossa nyt vuodesta 2002.
    Eikös moinen auton vaihtelu käy kukkaron päälle ?

Leave a comment:

• Laku
    replied
    No joo, sä jori vaihdatkin autoa siihen tahtiin, että tällaista hitaampaa hirvittää.

Leave a comment:

• jori
    replied
    No joo, mutta ikäänsä nähden. Mun omistusajat voi lukea sigusta vertailuna, mikä on pitkä omistusaika ja mikä ei...

On tainnut viittaamani tj. hankkia nuo kilvet 1997. Jännä, että noin monta kilpeä, mikä lienee syynä...?
    Tuollaiset hienot erikoisautot vaihtavat aina omistajaa kohtalaisesti. Syynä monesti se että halutaan taas kokeilla seuraavaa kivaa autoa. Uutena vaihtuvuus hiljaisempaa hintansa vuoksi ja nyt 30vee vanhana ei kiinnosta muita kuin harrastajia.

Itse olen monen auton kohdalla kuulunut tuohon keskimmäiseen ryhmään , juurikin siitä kokeilunhalun ja vaihtamisen ilosta. Numeroilla BMW nro.20 menossa nyt vuodesta 2002.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by icecold View Post
    Ensimmäinen kilpi vaihdettu samana päivänä rekkaroinnista sellaiseen sattumakilpeen missä loppu on -850, aika tyypillistä tuolloin.
    Sitten vaihtunut erityiskilpeen jonka on omistaja tod.näköisesti siirtänyt seuraavaan autoonsa (näkyy tänäkin päivänä olevan käytössä sama tunnus) myydessään kasin, jolloin kilpi vaihtunut tuohon XFT-alkuiseen.

Turkulainen tj myöhemmin ostanut auton historian toisen, eli nykyisen erityiskilven.
    Näetkö tuon kaiken Traficon kautta vai onko käytössäsi joku muu työkalu?

Leave a comment:

• Tonton
    replied
    Aina ne ovat autoon jääneet, ellei omistaja ostanut niitä seuraavaan autoon.

Mitkä firman kilvet ja myyntikilvet? Miksi vaihtaa kilpiä autossa toistuvasti?
    Siis ne kilvet millä auto myyty. Ennen ekoja erikoiskilpiä, sit kun vanha omistaja on ottanu kilvet matkaan ja myyny auton toisilla kivillä eteenpäin.
    Erikoiskilpiä tarkoitin enkä firman kilpiä, pikku typo
    Icecold tuossa heitti saman version selkokielellä

Leave a comment:

• icecold
    replied
    Ensimmäinen kilpi vaihdettu samana päivänä rekkaroinnista sellaiseen sattumakilpeen missä loppu on -850, aika tyypillistä tuolloin.
    Sitten vaihtunut erityiskilpeen jonka on omistaja tod.näköisesti siirtänyt seuraavaan autoonsa (näkyy tänäkin päivänä olevan käytössä sama tunnus) myydessään kasin, jolloin kilpi vaihtunut tuohon XFT-alkuiseen.

Turkulainen tj myöhemmin ostanut auton historian toisen, eli nykyisen erityiskilven.
    Last edited by icecold; 08-04-2020, 12:51.

Leave a comment:

Working...
X