Kyselin tuolla 7-sarja puolella jo, mutta näistä m70 koneista kannattaa varmaan kysellä täällä ennemmin.
Eli lukasin tänään dissillä vikakoodit e32 kopasta ja koneesta (m70)
Vikakoodiksi antoi moottorin puolelta sylintereille 7-12
45 Coolant temperature sensor (engine)
Kummalla puolella konetta tuo anturi nyt sitten on, ilmeisesti tulipellin päässä ainakin? :think
EDIT
Vastaus saatu. Vänkärin puolella tulipellin päässä.
Bmw 800 sarja E31 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Hantte View PostTulee mieleen, että tuo kierrosten putoaminen johtuukin vaihteiston ohjauksesta, ei moottorin.
Tietääkö joku, että meneekö pienemmät vaihteet, tai edes kolmonen "hydrolukkoon" isoilla kierroksilla?
Tuntuuko jollain kierrosten putoaminen tehon/väännön/kiihtyvyyden putoamisena?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MouTine View Posthttps://www.youtube.com/watch?v=pgSKW9cpYJ4
Tuossa perunalla kuvattu video joskus kauan'kauan sitten. Kohdassa 0:10.
Tuossa 0:20 kohdassa.
Tuossa 0:22.
0:21
Itse kokeilin kymmenkunta vetoa 100+ km/h -> pari sataa km/h vaihteiston E- ja S-moodeilla.
Ei nytkähdystä voimassa perstuntumalla tai jengakellon mukaan, mutta 4500 rpm tulee "tehopiikki" jokaisella vaihteella. Jos mulla nytkähtäisi/niiaisi kuten videoilla teki, niin väitän, että olisin huomannut, varsinkin kun vedin pari kolme vetoa lappu lattiassa pitkään ylämäkeen noin sadasta reiluun kahteensataan.
E-asennossa 120 km/h ei vaihtanut kakkoselle, mutta S-asennossa vaihtoi. Ja kolmoselle meni nopeusmittarin mukaan E:llä 135-140 välillä tai S:llä 145-150 välillä.
Videoilla tuo kierroslukumittarin nyykähtäminen ehkä 100 rpm tapahtuu eri kierrosnopeuksilla per video, joka on vähän outoa.
Minulla ei yhdelläkään vedolla tapahtunut moista nyykähdystä, mutta muutaman kerran noin 150 vauhdissa kolmosella (joo, oli vetoja, jotka alkoivat noin 140 nopeudesta nelosella ja laatikko vaihtoi kick downilla kolmoselle) tuntui ensin, että automaatti "luistaa" normaalisti ja sitten kolmonen olisi kolahtanut hydrolukkoon, kuten nelonenkin tekee. Ihan pieni "nytkähdys", jota en mittareista huomannu tai osannut katsoa.
Tulee mieleen, että tuo kierrosten putoaminen johtuukin vaihteiston ohjauksesta, ei moottorin.
Tietääkö joku, että meneekö pienemmät vaihteet, tai edes kolmonen "hydrolukkoon" isoilla kierroksilla?
Leave a comment:
-
-
33219067806 on automaatin setti
33219067808 on manuaalin setti
Itellä on sisemmissä nivelissä pientä välystä ja oon haeskellut vähän mitkä on optiot. Näyttäs sille, että E38 750:n sisempää niveltä vois yrittää paikoilleen.. Muuten ainakin käy, mutta boorista ei oo varmuutta.Last edited by Morkai; 18-06-2017, 20:52.
Leave a comment:
-
-
:think ja nimenomaan manuaalin kumit oon tilannut.
Jos kirjottelis rekkulaa Pielmeierille.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PappaST View Post:think Voi perseenliekki.
Vaihdeltiin kasiin kuskinpuolen vetarin ulompaa suojakumia kun entinen oli särkynyt.
Tilasin orkkis "repair kitin" numerolla 33219067806, mutta eihän se siellä paketissa ollut suojakumi kunnolla passannut.
Lieköhän näitä muka useita erilaisia näihin E31;siin??
Mun auto on manuska, M70 koneella ja vuosimallia -91.
Niinkuin kuvasta voi huomata, ei tuo uusi kumi kiipeä niin hyvin nivelen päälle kuin vanha, vaan on pikemminkin vain huulilla. Käytin erilaista kiinnityspantaakin, että saisin kumin tiukemmalle. Pitääpä selvitellä oonko ite möylännyt tilausnumeron kanssa, vai tekeekö ne nykyään väärillä mitoilla nuita kumeksia
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hantte View PostMinä en ole huomannut. Sportilla vaihtaa kolmoselle vähän aikaisemmin ja 150 km/h kohdalla menee ikkunat itsestään kiinni. Mutta jos nytkähdys on pieni, niin se toki voi hukkua automaatin vaihtamisen "kohinaan". Eco-moodissa vaihto tapahtuu jo alemmassa nopeudessa, mutta en silläkään ole huomannut, mutta en ole tajunnut kytätäkään.
Täytyy pitää mielessä, jos sattuu tulemaa tilaisuus kunnon vetoon lappu lattiassa.
Tuossa perunalla kuvattu video joskus kauan'kauan sitten. Kohdassa 0:10.
Tuossa 0:20 kohdassa.
Tuossa 0:22.
0:21
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostJuu. En polta.
Hieno ominaisuus tuon ikäisessä autossa, mutta toisaalta: Jos Suomessa ylipäätään ajaa noin kovaa, on jo mukava itsekin ennen tuota nopeutta nostaa ikkunat ylös.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hantte View PostJos polttaisit röökiä ajaessa etuikkuna raollaan karistamista, savunpoistoa ja natsan hävittämistä varten, niin olisit huomannut tuon ominaisuuden..
Hieno ominaisuus tuon ikäisessä autossa, mutta toisaalta: Jos Suomessa ylipäätään ajaa noin kovaa, on jo mukava itsekin ennen tuota nopeutta nostaa ikkunat ylös.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostSportilla ikkunat menevät kiinni automaattisesti 150 nopeudessa?
Jos polttaisit röökiä ajaessa etuikkuna raollaan karistamista, savunpoistoa ja natsan hävittämistä varten, niin olisit huomannut tuon ominaisuuden.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostSportilla ikkunat menevät kiinni automaattisesti 150 nopeudessa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MouTine View PostKyllä tuo on ihan joku vika. Mulla oli 850 automaatti ja Wokken lastut kaikki kolme ja siinä ei ollut mitään tuollasta.
Sen sijaan asiasta tuli mieleen... Ooteko M70 moottoristen omistajat huomanneet sellasen erikoisen piirteen että täyskaasu vedolla kun pitää nilkan suorana ja nopeus alkaa kasvaa niin siinä jossain muistaakseni 160 kohdalla tulee sellanen ihme notkahdus ja taas meno jatkuu. Tämän huomata lähes kaikilla YouTuben videoillakin. Ei väliä onko vakio vai lastutettu. Mikäköhän se on? Mitä moottorinohjaus tekee silloin? Onkohan tästä ollut juttua ennen?
Täytyy pitää mielessä, jos sattuu tulemaa tilaisuus kunnon vetoon lappu lattiassa.
Leave a comment:
-
-
Kyllä tuo on ihan joku vika. Mulla oli 850 automaatti ja Wokken lastut kaikki kolme ja siinä ei ollut mitään tuollasta.
Sen sijaan asiasta tuli mieleen... Ooteko M70 moottoristen omistajat huomanneet sellasen erikoisen piirteen että täyskaasu vedolla kun pitää nilkan suorana ja nopeus alkaa kasvaa niin siinä jossain muistaakseni 160 kohdalla tulee sellanen ihme notkahdus ja taas meno jatkuu. Tämän huomata lähes kaikilla YouTuben videoillakin. Ei väliä onko vakio vai lastutettu. Mikäköhän se on? Mitä moottorinohjaus tekee silloin? Onkohan tästä ollut juttua ennen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Morkai View PostAika rankka on toi videon pumppaaminen. Uudemmissa EML-softissa lukee, että korjaa kaasupolkimen herkkyyden, joka toisinaan ilmenee. Vaikuttaa tosin ihan oikealle vialle, kun noin reipasta heiluntaa. Milloin on viimeksi kaasuläpät purettu, rasvattu ja hiilisillat tarkistettu?
tälläiseltä se ongelmalta se juuri vaikuttaa. Kaasu mennyt todella herkäksi ja ajaminen hankaloitunut. Nyt ongelmaa ei tosiaan ole tullut kun en ole käyttänyt vakionopeudensäädintä. Noita huoltoja ei ole tehty ainakaan edelliseen viiteen vuoteen.
Leave a comment:
-
Leave a comment: