Originally posted by Hantte
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw 800 sarja E31 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
-
Originally posted by Morkai View PostOon useamman tuollaisen tilannut, tullut parilla erilaisella hattuversiolla mutta kaikki toiminu hienosti. Pitää vaan tunnistusjohto vaihtaa vanhasta ja niputtaa vanhaan suojakuoreen.
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostKepissä on tunnistin, eli sulta on vaihdelaatikon päästä vaijeri todennäköisesti liikahtanut. Helppo laittaa takaisin kohdalleen, pikkasen tunkkaa autoa kulmasta ja ryömii alle 13mm lenkkien kanssa.
Menee muiden nosturihommien ohessa*.
*Pari poikkeamaa:
- tällä kropalla pitää päästä nosturille. Pieni tunkkaaminen ei riitä.
- nosturille mennään vasta talvistondiksen aikaan, kun voimansiirto muutoinkin (vetarit ja kardaani) korjataan yli kolmen vuoden värinöiden korjaamiseksi (kardaani ja vetarit, vihdoinkin?) Vetareiden hinta on muuten tippunut Saksassa 650 euroon. Jenkeissä ECS:llä jopa vielä halvempaa, alle 600 euroa, mutta rahti tänne...:think:think
Pitää jatkaa tutkimuksia Jenkkilästä tänne.
Liettuassa vielä 851 euroa...Hantte
Z4 sDRIVE 35i, -09
ex: E31, 850i, -91
Comment
-
-
Talvistondis ja 30-vuotisjuhlat
Kun kukaan muukaan tässä maassa ei aja Kasilla ympäri vuoden, niin mäkin laitoin oman stondikseen tänään, pestynä ja vahattuna kevättä odotellen.
Toki talven aikana tulee pari pientä remppajuttua, että Karppi-sarjan kakkoskauden kuvauksissa on entistä ehompi Kasi käytettävissä.
Ensi kesänä tulee 30 vuotta Kasin julkaisusta. Onko joku kuullut mistään megakokoontumisesta? Jos sellainen on, niin onko lähtijöitä?Hantte
Z4 sDRIVE 35i, -09
ex: E31, 850i, -91
Comment
-
-
Originally posted by Hantte View PostKun kukaan muukaan tässä maassa ei aja Kasilla ympäri vuoden, niin mäkin laitoin oman stondikseen tänään, pestynä ja vahattuna kevättä odotellen.
Toki talven aikana tulee pari pientä remppajuttua, että Karppi-sarjan kakkoskauden kuvauksissa on entistä ehompi Kasi käytettävissä.
Ensi kesänä tulee 30 vuotta Kasin julkaisusta. Onko joku kuullut mistään megakokoontumisesta? Jos sellainen on, niin onko lähtijöitä?
Vai seisontaan, mikäs nyt tuli ?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostVai seisontaan, mikäs nyt tuli ?
Kun on akut kunnossa niin lähtee -20C aivan hyvin (joskus keskusmoduulia joutui lämmittämään että lähti ajonesto pois)Last edited by algernon; 06-11-2018, 03:40.M
850i -91 (EG11)
Z3 2.8 -98 (CH31)
325 -08 (VE31)
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostAi tulee toinen kausi? Hienoa.
Vai seisontaan, mikäs nyt tuli ?
Joo, sääli on sairautta, mutta ei Kasilla sääli ajella noita päivittäisiä pätkäajoja Helsingin talvisuolapaskakelissä.
Melkeinpä väittäisin, että seisottamalla talven saan kaksi kesää lisää kulumisen puolesta.
Karpin 2. kauden kuvaukset alkavat joskus huhtikuussa ja jos se menee yhtä hyvin kaupaksi, niin 2020 kuvataan 3. kausi, luki jossain lehdessä. Kuulin muuten yhdeltä kaverilta, jonka Jenkkilässä asuva kaveri on ihastunut suomalaiseen sarjaan Netflixillä nimeltä Deadwind. Mun kaveri vetäisi kaikki creditit ja respectit, kun kehaisi ajaneensa Deadwindin Bimmeriä.Hantte
Z4 sDRIVE 35i, -09
ex: E31, 850i, -91
Comment
-
-
Originally posted by Hantte View PostEi varsinaisesti mitään, mutta säälitti viime talvena murjoa tulille pakkasesta, ajaa 7 km duuniin ja saman toisto duunissa. Öljyä meni toista litraa tonnille ja akut eivät latautuneet riittävästi tuossa ajassa, jolloin ikkunat alkoivat jumpata omia aikojaan ja keskuslukitus (jälkiasenteinen) alkoi sekin jumpata omia aikojaan. Ja se suolan vaikutus valitettavasti näkyy alustassa. Kaikki paikat, mistä maali on kolhittu puhki, alkaa ruskistua.
Joo, sääli on sairautta, mutta ei Kasilla sääli ajella noita päivittäisiä pätkäajoja Helsingin talvisuolapaskakelissä.
Melkeinpä väittäisin, että seisottamalla talven saan kaksi kesää lisää kulumisen puolesta.
Hienoa, että Karppi on jopa kansainvälinen sarja !Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostHahaa! Olet naureskellut E31 seisottamista ja nyt olet todennut aika lailla ne syyt, miksi ne seisovat. Aika hurja öljynkulutus kyllä, taitaa olla jotain muutakiin vialla koneessa kuin pelkkä talvi.
Hienoa, että Karppi on jopa kansainvälinen sarja !
Öljynkulutus on muuttuva suure ajosuoritteiden funktiona. Kesällä meni alle puolisen litraa per 5000 km, kun talvipakkasilla työmatka-ajossa (7 km suuntaansa) öljyä menee liki/jopa 10-kertainen määrä.Hantte
Z4 sDRIVE 35i, -09
ex: E31, 850i, -91
Comment
-
-
Originally posted by Hantte View PostThanks!
Menee muiden nosturihommien ohessa*.
- nosturille mennään vasta talvistondiksen aikaan, kun voimansiirto muutoinkin (vetarit ja kardaani) korjataan yli kolmen vuoden värinöiden korjaamiseksi (kardaani ja vetarit, vihdoinkin?)
Kardaaneja voi onneksi korjata ja tasapainotella täällä Suomessakin.BMW E31 850 Ci
Comment
-
-
Originally posted by PappaST View PostVahva veikkaus kardaanille näissä tärinään liittyvissä asioissa.
Kardaaneja voi onneksi korjata ja tasapainotella täällä Suomessakin.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostJep, Ko-Met täällä pk-seudulla tasapainottaa ja korjaa niitä.
Soitto paljasti, että kardaanin tasapainotus on satasen hujakoilla ja vanteiden oikominen alkaen pari-kolmekymppiä kappale. Maalattavaksi pitää viedä muualle.Hantte
Z4 sDRIVE 35i, -09
ex: E31, 850i, -91
Comment
-
-
Originally posted by Hantte View PostKardaanien lisäksi Ko-Met oikoo/korjaa vanteita.
Soitto paljasti, että kardaanin tasapainotus on satasen hujakoilla ja vanteiden oikominen alkaen pari-kolmekymppiä kappale. Maalattavaksi pitää viedä muualle.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostJoo, totta. Useamman vanteen oikonut minulle ja kavereille jo vuosia. Toiminta ei ole nopeaa, kannattaa varautua kuukausien oikomisaikaan .Hantte
Z4 sDRIVE 35i, -09
ex: E31, 850i, -91
Comment
-
-
Originally posted by Hantte View PostMaanantaina vanteet oiottavaksi ja tiistaina, kardaania viedessäni vanteet sai jo kyytiin. Kardaani oli valmis torstaina. En valittaisi toimitusajoista näin loppukaudesta, vaikka kesäkuussa olikin ruuhkaista.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment