Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 800 sarja E31 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    Originally posted by Hantte View Post
    Moi,

    Mulla alkoi loppukesästä ilmetä ongelma, että D-asennossa vaihdekeppi "valui" hieman liikaa eteenpäin, jolloin D-valo sammui mittaristosta. Auto kulkee kuitenkin normaalisti, mutta D-valon puute estää cruisen käytön. Harmillista täällä kameratolppaviidakossa.

    Varsinainen kysymys: mitä pitää säätää ja mistä, että D-valo tulee takaisin? Jos vipu on kolmosella tai pienemmällä, niin cruise toimii hyvin (yli 40 km/h), mutta nelosella ei.
    Jos vaihdekeppiä vetää D:llä taaksepäin, niin D-valo syttyy ja cruise toimii, mutta on hankala ajettava.

    Pitääkö kiristää vaijeria vai purkaa koko automaatin yläkerta, että saa jonkun mikrokytkimen säädettyä?

    Onko helppoa ratkaisua, vai pitääkö pudottaa koko voimalinja alas? :think:think:think
    Kepissä on tunnistin, eli sulta on vaihdelaatikon päästä vaijeri todennäköisesti liikahtanut. Helppo laittaa takaisin kohdalleen, pikkasen tunkkaa autoa kulmasta ja ryömii alle 13mm lenkkien kanssa.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • kallek77
      Bimmer Rookie
      • Oct 2018
      • 66
      • Turku

      Originally posted by Morkai View Post
      Oon useamman tuollaisen tilannut, tullut parilla erilaisella hattuversiolla mutta kaikki toiminu hienosti. Pitää vaan tunnistusjohto vaihtaa vanhasta ja niputtaa vanhaan suojakuoreen.
      Vuosien saatossa käynyt jonkun verran näitä ja tietty vanhoja 6-pyttyisiä ja kokemuksen mukaan vanhan johdon korjaus on helppo ja halpa kun siihen erikseen osat orkkiksena. Ei niistä yleensä ole kuin 1-2 tulpanhattua rikki tai muuta pientä.

      Comment

      • Hantte
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2011
        • 350
        • Helsinki

        Originally posted by Morkai View Post
        Kepissä on tunnistin, eli sulta on vaihdelaatikon päästä vaijeri todennäköisesti liikahtanut. Helppo laittaa takaisin kohdalleen, pikkasen tunkkaa autoa kulmasta ja ryömii alle 13mm lenkkien kanssa.
        Thanks!
        Menee muiden nosturihommien ohessa*.

        *Pari poikkeamaa:
        - tällä kropalla pitää päästä nosturille. Pieni tunkkaaminen ei riitä.
        - nosturille mennään vasta talvistondiksen aikaan, kun voimansiirto muutoinkin (vetarit ja kardaani) korjataan yli kolmen vuoden värinöiden korjaamiseksi (kardaani ja vetarit, vihdoinkin?) Vetareiden hinta on muuten tippunut Saksassa 650 euroon. Jenkeissä ECS:llä jopa vielä halvempaa, alle 600 euroa, mutta rahti tänne...:think:think
        Pitää jatkaa tutkimuksia Jenkkilästä tänne.

        Liettuassa vielä 851 euroa...
        Hantte
        Z4 sDRIVE 35i, -09
        ex: E31, 850i, -91

        Comment

        • Hantte
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2011
          • 350
          • Helsinki

          Talvistondis ja 30-vuotisjuhlat

          Kun kukaan muukaan tässä maassa ei aja Kasilla ympäri vuoden, niin mäkin laitoin oman stondikseen tänään, pestynä ja vahattuna kevättä odotellen.
          Toki talven aikana tulee pari pientä remppajuttua, että Karppi-sarjan kakkoskauden kuvauksissa on entistä ehompi Kasi käytettävissä.

          Ensi kesänä tulee 30 vuotta Kasin julkaisusta. Onko joku kuullut mistään megakokoontumisesta? Jos sellainen on, niin onko lähtijöitä?
          Hantte
          Z4 sDRIVE 35i, -09
          ex: E31, 850i, -91

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17522
            • Turku

            Originally posted by Hantte View Post
            Kun kukaan muukaan tässä maassa ei aja Kasilla ympäri vuoden, niin mäkin laitoin oman stondikseen tänään, pestynä ja vahattuna kevättä odotellen.
            Toki talven aikana tulee pari pientä remppajuttua, että Karppi-sarjan kakkoskauden kuvauksissa on entistä ehompi Kasi käytettävissä.

            Ensi kesänä tulee 30 vuotta Kasin julkaisusta. Onko joku kuullut mistään megakokoontumisesta? Jos sellainen on, niin onko lähtijöitä?
            Ai tulee toinen kausi? Hienoa.

            Vai seisontaan, mikäs nyt tuli ?
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • algernon
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 288
              • Turku, Suami

              Originally posted by Laku View Post
              Vai seisontaan, mikäs nyt tuli ?
              Aikanani ajelin kyllä kesät ja talvet...hyvin lämpeää kabiini 12 mukin voimalla.
              Kun on akut kunnossa niin lähtee -20C aivan hyvin (joskus keskusmoduulia joutui lämmittämään että lähti ajonesto pois)
              Last edited by algernon; 06-11-2018, 03:40.
              M
              850i -91 (EG11)
              Z3 2.8 -98 (CH31)

              325 -08 (VE31)

              Comment

              • Hantte
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2011
                • 350
                • Helsinki

                Originally posted by Laku View Post
                Ai tulee toinen kausi? Hienoa.

                Vai seisontaan, mikäs nyt tuli ?
                Ei varsinaisesti mitään, mutta säälitti viime talvena murjoa tulille pakkasesta, ajaa 7 km duuniin ja saman toisto duunissa. Öljyä meni toista litraa tonnille ja akut eivät latautuneet riittävästi tuossa ajassa, jolloin ikkunat alkoivat jumpata omia aikojaan ja keskuslukitus (jälkiasenteinen) alkoi sekin jumpata omia aikojaan. Ja se suolan vaikutus valitettavasti näkyy alustassa. Kaikki paikat, mistä maali on kolhittu puhki, alkaa ruskistua.
                Joo, sääli on sairautta, mutta ei Kasilla sääli ajella noita päivittäisiä pätkäajoja Helsingin talvisuolapaskakelissä.
                Melkeinpä väittäisin, että seisottamalla talven saan kaksi kesää lisää kulumisen puolesta.

                Karpin 2. kauden kuvaukset alkavat joskus huhtikuussa ja jos se menee yhtä hyvin kaupaksi, niin 2020 kuvataan 3. kausi, luki jossain lehdessä. Kuulin muuten yhdeltä kaverilta, jonka Jenkkilässä asuva kaveri on ihastunut suomalaiseen sarjaan Netflixillä nimeltä Deadwind. Mun kaveri vetäisi kaikki creditit ja respectit, kun kehaisi ajaneensa Deadwindin Bimmeriä.
                Hantte
                Z4 sDRIVE 35i, -09
                ex: E31, 850i, -91

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17522
                  • Turku

                  Originally posted by Hantte View Post
                  Ei varsinaisesti mitään, mutta säälitti viime talvena murjoa tulille pakkasesta, ajaa 7 km duuniin ja saman toisto duunissa. Öljyä meni toista litraa tonnille ja akut eivät latautuneet riittävästi tuossa ajassa, jolloin ikkunat alkoivat jumpata omia aikojaan ja keskuslukitus (jälkiasenteinen) alkoi sekin jumpata omia aikojaan. Ja se suolan vaikutus valitettavasti näkyy alustassa. Kaikki paikat, mistä maali on kolhittu puhki, alkaa ruskistua.
                  Joo, sääli on sairautta, mutta ei Kasilla sääli ajella noita päivittäisiä pätkäajoja Helsingin talvisuolapaskakelissä.
                  Melkeinpä väittäisin, että seisottamalla talven saan kaksi kesää lisää kulumisen puolesta.
                  Hahaa! Olet naureskellut E31 seisottamista ja nyt olet todennut aika lailla ne syyt, miksi ne seisovat. Aika hurja öljynkulutus kyllä, taitaa olla jotain muutakiin vialla koneessa kuin pelkkä talvi.

                  Hienoa, että Karppi on jopa kansainvälinen sarja !
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Hantte
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 350
                    • Helsinki

                    Originally posted by Laku View Post
                    Hahaa! Olet naureskellut E31 seisottamista ja nyt olet todennut aika lailla ne syyt, miksi ne seisovat. Aika hurja öljynkulutus kyllä, taitaa olla jotain muutakiin vialla koneessa kuin pelkkä talvi.

                    Hienoa, että Karppi on jopa kansainvälinen sarja !
                    Joo, pitää nöyrtyä ja seistä lakki kourassa. Onpahan taasen aikaa remppailla sitä sun tätä. Vähän harmittaa ajella tavisautolla, mutta mikä estää vaihtamasta, jos alkaa ahdistamaan liikaa?

                    Öljynkulutus on muuttuva suure ajosuoritteiden funktiona. Kesällä meni alle puolisen litraa per 5000 km, kun talvipakkasilla työmatka-ajossa (7 km suuntaansa) öljyä menee liki/jopa 10-kertainen määrä.
                    Hantte
                    Z4 sDRIVE 35i, -09
                    ex: E31, 850i, -91

                    Comment

                    • PappaST
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2013
                      • 265
                      • Oulu

                      Originally posted by Hantte View Post
                      Thanks!
                      Menee muiden nosturihommien ohessa*.


                      - nosturille mennään vasta talvistondiksen aikaan, kun voimansiirto muutoinkin (vetarit ja kardaani) korjataan yli kolmen vuoden värinöiden korjaamiseksi (kardaani ja vetarit, vihdoinkin?)
                      Vahva veikkaus kardaanille näissä tärinään liittyvissä asioissa.
                      Kardaaneja voi onneksi korjata ja tasapainotella täällä Suomessakin.
                      BMW E31 850 Ci

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17522
                        • Turku

                        Originally posted by PappaST View Post
                        Vahva veikkaus kardaanille näissä tärinään liittyvissä asioissa.
                        Kardaaneja voi onneksi korjata ja tasapainotella täällä Suomessakin.
                        Jep, Ko-Met täällä pk-seudulla tasapainottaa ja korjaa niitä.
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • Hantte
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2011
                          • 350
                          • Helsinki

                          Originally posted by Laku View Post
                          Jep, Ko-Met täällä pk-seudulla tasapainottaa ja korjaa niitä.
                          Kardaanien lisäksi Ko-Met oikoo/korjaa vanteita.

                          Soitto paljasti, että kardaanin tasapainotus on satasen hujakoilla ja vanteiden oikominen alkaen pari-kolmekymppiä kappale. Maalattavaksi pitää viedä muualle.
                          Hantte
                          Z4 sDRIVE 35i, -09
                          ex: E31, 850i, -91

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17522
                            • Turku

                            Originally posted by Hantte View Post
                            Kardaanien lisäksi Ko-Met oikoo/korjaa vanteita.

                            Soitto paljasti, että kardaanin tasapainotus on satasen hujakoilla ja vanteiden oikominen alkaen pari-kolmekymppiä kappale. Maalattavaksi pitää viedä muualle.
                            Joo, totta. Useamman vanteen oikonut minulle ja kavereille jo vuosia. Toiminta ei ole nopeaa, kannattaa varautua kuukausien oikomisaikaan .
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • Hantte
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2011
                              • 350
                              • Helsinki

                              Originally posted by Laku View Post
                              Joo, totta. Useamman vanteen oikonut minulle ja kavereille jo vuosia. Toiminta ei ole nopeaa, kannattaa varautua kuukausien oikomisaikaan .
                              Maanantaina vanteet oiottavaksi ja tiistaina, kardaania viedessäni vanteet sai jo kyytiin. Kardaani oli valmis torstaina. En valittaisi toimitusajoista näin loppukaudesta, vaikka kesäkuussa olikin ruuhkaista.
                              Last edited by Hantte; 29-11-2018, 03:45. Reason: Pilkunviilausta isoista kirjaimista...
                              Hantte
                              Z4 sDRIVE 35i, -09
                              ex: E31, 850i, -91

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17522
                                • Turku

                                Originally posted by Hantte View Post
                                Maanantaina vanteet oiottavaksi ja tiistaina, kardaania viedessäni vanteet sai jo kyytiin. Kardaani oli valmis torstaina. En valittaisi toimitusajoista näin loppukaudesta, vaikka kesäkuussa olikin ruuhkaista.
                                No, tuo on kyllä nopeaa toimintaa ! Täytynee lähiviikkoina viedä nuo ylimääräiset M193:t sinne oiottavaksi.
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎