Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 800-sarja e31 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Laku
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    Tulipa mieleeni antaa vinkkiä muillekkin kasin omistajille:

Jos kasipätkän peräpään korkeutta mielii hienosäätää niin
    väyrysmersun (w210) jousikumit istuvat kolmiykkösen takajousiin ja jousikuppeihin heti kuin isä äitiin.

Mersuihinhan saa eri korkuisia jousikumeja, joilla korkeutta voipi muutamia kymmeniä millejä säädellä.
    Loistava tieto! Mikä on vakiokumin korkeus? Pitäisi NOSTAA tuota K.A.W.:lla laskettua takapäätä.Mikä on paksuin?

Leave a comment:

• PappaST
    replied
    Tulipa mieleeni antaa vinkkiä muillekkin kasin omistajille:

Jos kasipätkän peräpään korkeutta mielii hienosäätää niin
    väyrysmersun (w210)etupään jousikumit istuvat kolmiykkösen takajousiin ja jousikuppeihin heti kuin isä äitiin.

Mersuihinhan saa eri korkuisia jousikumeja, joilla korkeutta voipi muutamia kymmeniä millejä säädellä.

Edittiä
    Last edited by PappaST; 10-11-2015, 16:56.

Leave a comment:

• MouTine
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Tuossa yläpuolella olevassa linkissä on sisältö väärin. Osoittaa poistettuun _06-draftiversioon, vaikka teksti onkin oikein.
    Itse latasin juuri äsken osoitteesta:

Vai on Googlekin löytänyt mut.
    Jep. Vähän samanmoista suunnitteilla kevääksi tosin paljon pienemmässä mittakaavassa. Toi ViaBaltica kiinnostaa pirusti.

Leave a comment:

• Morkai
    replied
    Mikäs oiskaan korjauksena, kun kylmillä keleillä lakkaa IHKA:n vihreet valot palamasta? IHKA:sta on kolvailtu isot vastukset uusiksi ja samoin GM-boksiin vaihdeltu konkat.

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Originally posted by algernon View Post
    Niin vinkkinä muillekkin, jättäkää tuo www pois
    Tuossa yläpuolella olevassa linkissä on sisältö väärin. Osoittaa poistettuun _06-draftiversioon, vaikka teksti onkin oikein.
    Itse latasin juuri äsken osoitteesta:

Vai on Googlekin löytänyt mut.

Leave a comment:

• algernon
    replied
    Originally posted by MouTine View Post
    Mihin tää on hävinnyt? Onko ladattavissa vielä jostain?

EDIT. Taisi löytyäkkin googlella oikea linkki. Jotain lataa pirusti...
    Niin vinkkinä muillekkin, jättäkää tuo www pois

Leave a comment:

• MouTine
    replied
    Originally posted by Hantte View Post
    Lopullinen versio kuvien kera. Noin 40 MB ladattavaa. Lukekaa ja naurakaa.
    http://www.lehmussaari.com/Eurotour_2015.pdf
    Mihin tää on hävinnyt? Onko ladattavissa vielä jostain?

EDIT. Taisi löytyäkkin googlella oikea linkki. Jotain lataa pirusti...
    Last edited by MouTine; 21-10-2015, 06:59.

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Kardaania mäkin olen epäillyt, mutta pahkeinen on mennyt piiloon pakarin ja lämpösuojien taakse. Eikä ole ihan helppo pihalla irroittaa painonsa ja auton mataluuden vuoksi, joten korjaamo kutsuu. Ja kun kyse on käyttöautosta, joka ei voi seistä pihalla päiväkausia samaan aikaan kun minä kuskaan julkimolla kardaania korjattavaksi, niin mukavuudesta joutuu maksamaan.
    Käytiin pajalla jo alustava neuvottelu aiheesta ja sovittiin, että kun hermot menee ja kukkaro kestää, niin korjataan (ja katsotaan, minkä namupalan saan sijaisautoksi tällä kertaa (Z3 oli ihan kiva ).

Leave a comment:

• PappaST
    replied
    Minulla täristeli kans tuo oma ja vika löytyi kardaanista.

Oulun raskone laittoi uuden ristinivelen ja painotti kardaaniin nii johan tutinat
    lakkas.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Kardaani aiheutti minulla Kasissa tärinää. Ota se irti ja vie Kometille Espooseen, niin laittaa edulliseen hintaan kuntoon.

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Moi,

850 automaattinen on värissyt kiihdyttäessä nopeuden ollessa noin 50 - 70 km/h koko sen ajan kun auto on ollut minulla. Ihan sama, kiihdyttääkö ykkösellä, kakkosella, kolmosella vai D:llä. Hyvin varovainen kiihdytys ei paljoa värise, kuten ei "lämä tiskissäkään", mutta normaali rampilta lähteminen alkaa harmittamaan sen parin sekunnin vibran takia.
    Vielä ei ole purettu pakoputkistoa pois, jotta pääsisi kardaaniin käsiksi, mutta kaiketi se on jossain vaiheessa edessä. :think

Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa automaattisten kanssa?
    (Ja mikä nivel oli se huonoin? VAi kannattaako vaihtaa kaikki? Vai oliko vika jossain muualla?)

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Kasissa minulla on pari kertaa polttanut sulaketta ja pyyhkijät eivät ole siksi toimineet. Tuolloin siitä menee kyllä muutakin pois toiminnasta, muistaakseni ikkunannostimet ainakin edessä? Sulake muistaakseni suurennettu jo edeltävän omistajan toimesta 15 Ampeeriin.

Csi:ssä koneisto toiminut ongelmitta.

Leave a comment:

• Erich
    replied
    Originally posted by PappaST View Post
    Onko kasissa jotain tyyppivikaa pyyhkijöille mitä talvella kannattaisi tsekkailla?? vivusto? moottori vaan kaput?
    Mun kasin mukana tuli läjä korjaamokuitteja, joista yksi oli pyyhkijöiden korjaaminen, kun eivät liikkuneet ollenkaan. Kuvauksen mukaan mekanismi oli purettu ja voideltu, ainuttakaan osaa ei vaihdettu. Enpä sitten osaa sanoa onko miten tyypillistä, mutta äkkiäkös nuo tässä autossa jää melko vähälle käytölle.

Leave a comment:

• PappaST
    replied
    Lasinpyyhkijät lopettivat toiminnan sopivasti juuri ennen ajokauden loppua

Lasinpyyhkijät ovatkin olleet tämän kesän kovin laiskan oloiset, eivät mielestäni pyyhkineet nopeaa "täysillä" asennossakaan.
    Eilen pyyhkijät lähtivät liikkeelle ERITTÄIN hitaasti ja jäivätkin välille..enää ne eivät sitten liikukkaan mihinkään.

En ole vielä tsekannu sulakettakaan (missä se muuten on), mutta en oikein usko että itse vika varsinaisesti sulakkeessa on, vaikka nythän sekin saattoi palaa. Onko kasissa jotain tyyppivikaa pyyhkijöille mitä talvella kannattaisi tsekkailla?? vivusto? moottori vaan kaput?

Leave a comment:

• Hantte
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Originally Posted by Sakkeri
    http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e31...6-14-6-768-653
    Kallis on.
    Boschin numero tuotteelle on 0580314069

Laku:
    Onhan se. GP:ssäkin karvan yli 300€ eli Pielmeierilta saa alle 300 euron .
    Se vasurin pumppu otti nokkiinsa pyörittyään ilman vastapainetta pari-kolme vuorokautta. Välykset olivat hakanneet se entistä kuluneemmaksi ja kun letku laitettiin takaisin kiinni ja kulumat olivat muuttuneet, niin kävi kuten vähän pelkäsinkin.
    Männä maanantaina (yllättävän nopeasti) se "leikkasi" lopullisesti kiinni ja piti sitten aamutuimaan nilkuttaa pajalle pillittämään huonoa tuuria.

Uuudet Boschin pumput parisataa kappale ja samalla vaivalla/avauksella vaihdettiin molemmat uusiin.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎